Jokris - avsluttet - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 39 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 769
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Cbs-rørene du har prøvd, var det også black plates? Som Rayethon?
    Interessante rør, cbs hythron går vel for å være noe av det beste innen 5814a-typen. Normalt er greyplates det beste i ampe'en min da.

Tråden og prosjektet ditt har iallefall inspirert meg, jokris! Både mht hamstring og til ekperimentering/tuberolling.

Jeg hadde ikke kjøpt rør på over år før du kom inn på forumene og fristet med de rimelige cleartops. Jeg kjøpte to par av deg og angrer nestet på at jeg ikke kjøpte flere. Paret jeg har prøvd, har i mine ører blitt bedre og bedre, i de fleste komboer. Er vel favoritten min i de fleste komboer, bortsett fra sammen med telefunken ecc85, akkurat her er vel ge 5814a triple mica fortsatt ørlite foran.

Det er sjelden jeg har opplevd at nos-rør har blitt merkbart bedre med tiden, men disse virker sånn. Muligens har jeg vent meg til låten av dem. Opplever du vanligvis innspillingstid på nos-rør?

Har de siste to ukene også kjøpt inn mer backup av 3 mica ge 5814a anno ca 1960. Akkurat nå spiller de med et par nyinnkjøpte mullard ecc85 (brukte, for test). Lovende kombo, og har vel tro at cleartop'ene kan løfte lyden enda ett hakk. På vei inn er flere ecc85-rør. Telefunken-backup og Phillips og Siemens for test. Vest-europeerne dominerer her, men i 12au7-posisjon, skal det mye til for at det ikke blir amerikansk!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Cbs-rørene du har prøvd, var det også black plates? Som Rayethon?
    Interessante rør, cbs hythron går vel for å være noe av det beste innen 5814a-typen. Normalt er greyplates det beste i ampe'en min da.

Tråden og prosjektet ditt har iallefall inspirert meg, jokris! Både mht hamstring og til ekperimentering/tuberolling.

Jeg hadde ikke kjøpt rør på over år før du kom inn på forumene og fristet med de rimelige cleartops. Jeg kjøpte to par av deg og angrer nestet på at jeg ikke kjøpte flere. Paret jeg har prøvd, har i mine ører blitt bedre og bedre, i de fleste komboer. Er vel favoritten min i de fleste komboer, bortsett fra sammen med telefunken ecc85, akkurat her er vel ge 5814a triple mica fortsatt ørlite foran.

Det er sjelden jeg har opplevd at nos-rør har blitt merkbart bedre med tiden, men disse virker sånn. Muligens har jeg vent meg til låten av dem. Opplever du vanligvis innspillingstid på nos-rør?

Har de siste to ukene også kjøpt inn mer backup av 3 mica ge 5814a anno ca 1960. Akkurat nå spiller de med et par nyinnkjøpte mullard ecc85 (brukte, for test). Lovende kombo, og har vel tro at cleartop'ene kan løfte lyden enda ett hakk. På vei inn er flere ecc85-rør. Telefunken-backup og Phillips og Siemens for test. Vest-europeerne dominerer her, men i 12au7-posisjon, skal det mye til for at det ikke blir amerikansk!

Artig at du har blitt inspirert ja har nettopp lagt ut 12 stk rca cleartopper
    på hfs, sitter da igjen med ca 50-60 stk selv i flere årganger og versjoner, bla en versjon fra 50 tallet med bp, har også antagelig fått tak i 4 stk rca cleartops 7025a/12ax7 fra canada, fra min venn der borte, disse er ganske så sjeldne tror jeg, har aldri sett 12ax7 i cleartop utgave fra rca

har cbs hytron i bp utgaver ja, har vel nå 5 par fra forskjellige ærar fra 50 tallet til 60 tallet, har tilgang på fabrikknye til kr 179 pr stk, de er fra 1961
    så bare å si ifra, har også tilgang på nye Eiecc82 og RFT ecc82 til gunstige priser, også garantert nye så skrik ut hvis det er noe jeg kan kikke etter, har tilgang på ecc85 også forresten

Jeg har ikke hatt tid i det siste til å la rør bli stående i pre for lenge da jeg hele tiden tester rør som skal ut, men telefunken ecc82 som jeg har i dacen merker jeg at ble bedre med tiden, var litt ssss lyd de første 30-40 timene så ble det borte

takker så mye for tilbakemeldingene og postingen her inne, kult hvis vi kan snakkes og dele erfaringer og ikke minst gode priser og kanskje også vekke nyskjerrigheten til noen fler her inne angående rørforsterkere
    og jeg er helt enig med deg, 12au7 i preen min blir værende amerikanske

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, både cbs og flere rca cleartops frister svært, men jeg må nesten spare litt også nå, før jul. Frykter neste avregning på kredittkortet, har hatt det som vane å cashe det ut hver måned, må være litt avholden et par uker nå for å holde meg likvid.

Du er blitt litt av en frister for meg du! 8) Men bare på den morsomme måten, da.

Veldig nysgjerrig på hvilke ecc85 du har tilgang på. Er det vesteuropeisk produserte (nederlandsk/vesttysk/britisk), særlig Mullard, men ogsåPhillips/Amerex/Siemens/Brimar, av "fabrikkny karakter", er det veldig interessant. Ble vel ikke produsert særlig av denne typen i USA (heter vel helst 6aq8 der).

Ja sitter litt i et vakum, for å bruke rørterminologien, rørmessig sett. Har kun én kjenning med rørforsterker, de fleste andre har transistorer og ofte er det kun av-receiver de har. Når man kun skrur sin forsterker på hvis man skal se på TV, er man på en litt annen arena enn meg. Derfor er det så stimulerende å lese tråder som din. Så "keep up the good work"!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, er ikke greit med rørfristelser , slo nettopp til på noen 7025a cleartop rør fra 50 tallet, samt 4 til av de rca lagde wurlitzer 12ax7 rørene, her bestillte jeg med 2 ekstra til en på hfs som har kjøpt ett slikt av meg før, prisen vi gir nå er nesten 50 prosent høyere enn sist men disse vokser ikke på trær og de passer veldig godt i oppsettene våres
    av ecc85 vet jeg ihvertfall om rft på stående fot til ca 185 kr stk,men tror muligens jeg har tilgang på flere typer
    er jo bare utrolig gøy det å kunne sette inn rør fra den gyldne røralderen , sette seg tilbake og slappe av med musikk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Jeg kan motstå alt, unntatt fristelser", sa vel Mae West.

RFT ecc85 er nok ikke det helt store i min forsterker. Har prøvd dem ja. Forøvrig er 185,- litt mye for ett rør, burde vært for et par det. Men har hørt at det er forskjell på dem. Feks er Telefunken uten diamanten i bunnen ofte lagt av RFT, og da er de visst bedre enn normal RFT-standard.

Her (ecc85) er jeg nok trolig villig til å betale mer enn 500 kroner for et godt par av britisk eller nederlandsk fabrikat, Mullard feks. Men det er ikke så mange av dem (av "ny karakter") på markedet. Selv ikke Motron hadde siemens eller mullard ecc85 da jeg spurte Kvanlid om det i fjor. Kan selvsagt prøve ham igjen, men så var det dette med sparingen da.

Nei, på tide å ta ut de nye ge5814a (som til min store glede var fullt godkjente, 1961/2 årgang, triple mica, double support rod, totalt 350 kr) og erstatte dem med et par cleartops. Spent på hvordan rca-rørene spiller med mullard ecc85. Har bra tru. Men må stikke på jobb også (har egentlig ikke tid ).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Jeg kan motstå alt, unntatt fristelser", sa vel Mae West.

RFT ecc85 er nok ikke det helt store i min forsterker. Har prøvd dem ja. Forøvrig er 185,- litt mye for ett rør, burde vært for et par det. Men har hørt at det er forskjell på dem. Feks er Telefunken uten diamanten i bunnen ofte lagt av RFT, og da er de visst bedre enn normal RFT-standard.

Her (ecc85) er jeg nok trolig villig til å betale mer enn 500 kroner for et godt par av britisk eller nederlandsk fabrikat, Mullard feks. Men det er ikke så mange av dem (av "ny karakter") på markedet. Selv ikke Motron hadde siemens eller mullard ecc85 da jeg spurte Kvanlid om det i fjor. Kan selvsagt prøve ham igjen, men så var det dette med sparingen da.

Nei, på tide å ta ut de nye ge5814a (som til min store glede var fullt godkjente, 1961/2 årgang, triple mica, double support rod, totalt 350 kr) og erstatte dem med et par cleartops. Spent på hvordan rca-rørene spiller med mullard ecc85. Har bra tru. Men må stikke på jobb også (har egentlig ikke tid ).

oki, da dropper jeg de rft rørene, de har ellers ganske gode priser synes jeg
    Ge 5814a er en av mine bankers rør også og skal ha fler av de enn de tre parene jeg har, sylvania 5814a tripple mica bp fra 1960 er vel det neste jeg skal utforske av 5814 variantene, må gi ca 400 for nos par
    prøver også å få tak i marconi 5814a rør også, spennende å se om de er like cv varinatene hos de englske fabrikkene, tenker da på de canadisk lagde 5814a

ps det med dobble support rods , er ikke det grunnen til at de er såkallt tripple micas?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter min mening så bør man utforske så mye rør som mulig fra forskjellige fabrikanter som mulig over tid fordi det er da man finner sine egne juveler til eget oppsett. husk at ett rørsett ikke behøver å koste mye mer enn ett par filmer eller ett par cder eller en gatekjøkken middag
    og etterhvert som man opparbeider seg ett lite lager så finner man komboene,
    og ikke minst rørene man liker best, disse bør man så kjøpe opp rikelig med pga den til dels voldsomme prisøkningen som er på ettertraktede rør, tar man godt vare på de er det jo ikke noe annet enn en investering, da verdien øker med årene
    man bør ikke bare gå etter mullard,telefunken,amperex,GE osv,men bør ta sjansen på f.eks westinghouse, zenith og fler mer ukjente merker som man oftest kanskje velger bort til fordel for mer kjente fabrikanter
    ett annet tips er å spore opp OEM rør, f.eks så har jeg nå handlet 13 stk rogers 12ax7 rør som er laget for rogers av Amperex i holland, til en helt annen pris enn orginalt merket amperex rørtype
    .
    har ett eksempel med 2 par 12au7 rør som ble laget for thomas organs på 50 tallet, bp laget av tungsol, har aldri hørt 70-80 talls rock bli gjengitt så analogt og fett før
    ikke minst stol på det du hører i eget oppsett og husk som tidligere påpekt av united at ett rør kan spille dårlig i feil kombi men helt fantastisk i riktig kombo
    husk også å teste de forkjellige ekvalentene, f.eks så synes jeg 5963 versjonene til ge , rca og sylvania spiller riktig så bra , ikke minst til prisen

slutt på denne rableøkten, som dere skjønner så er forsatt rørfeberen høy her

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke godt nok alle detaljene rundt triple mica, men ser jeg på feks noen 5814a siemens jeg har, er det ingen support rods.

Ge 5814a er lagd i mange varianter. Ser du hos selger Steven (nick:tvr2500) på audioasylum
    Asylum Trader - For-Sale Listings
    får du opp følgende liste over ge 5814a-rør han selger:

- Early-1950s: Three-mica, black plate, D-getter, no support rods.
    - Mid-1950s: Three-mica, gray plate, D-getter, no support rods.
    - Late-1950s/early-1960s: Three-mica, gray plate, D-getter, support rods. Sorry, all SOLD!
    - Early-1960s: Three-mica, gray plate, O-getter, with support rods.
    - Mid-/late-1960s: Two-mica, gray plate, O-/disc-getter, with support rods.
    - Late-1960s to the end of production in the early 1990s: Two-mica, gray plate, O-/disc-getter, no support rods.

(det er selvsagt oss "MA-gjengen" som har tømt lageret hans for rør rundt 1960).

Tror heller ikke det kun er den tredje mica-platen disse support rods evnt støtter, noen går opp til getteret og noen ikke. Og små forskjeller kan bety endel for lyden.
    Komplisert ja.:|

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke godt nok alle detaljene rundt triple mica, men ser jeg på feks noen 5814a siemens jeg har, er det ingen support rods.

Ge 5814a er lagd i mange varianter. Ser du hos selger Steven (nick:tvr2500) på audioasylum
    Asylum Trader - For-Sale Listings
    får du opp følgende liste over ge 5814a-rør han selger:

- Early-1950s: Three-mica, black plate, D-getter, no support rods.
    - Mid-1950s: Three-mica, gray plate, D-getter, no support rods.
    - Late-1950s/early-1960s: Three-mica, gray plate, D-getter, support rods. Sorry, all SOLD!
    - Early-1960s: Three-mica, gray plate, O-getter, with support rods.
    - Mid-/late-1960s: Two-mica, gray plate, O-/disc-getter, with support rods.
    - Late-1960s to the end of production in the early 1990s: Two-mica, gray plate, O-/disc-getter, no support rods.

(det er selvsagt oss "MA-gjengen" som har tømt lageret hans for rør rundt 1960).

Tror heller ikke det kun er den tredje mica-platen disse support rods evnt støtter, noen går opp til getteret og noen ikke. Og små forskjeller kan bety endel for lyden.
    Komplisert ja.:|

takker for det, da har jeg lært noe nytt idag og fått fler spørsmål selvfølgelig:grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da er det endelig klart at jeg har fått tilslag på noen 7025a/12ax7 rør laget av rca, black plates clear top !!!!! de er ikke helt enkle eller vanlige på markedet
    ellers venter jeg på noen lister til uken, en av mine kilder på rør vil gjerne selge litt kvanta før jul tydeligvis så får håpe jeg kan få tak i noe gangbart til en grei pris, spleiselag hadde vært tingen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de siste dagene gledet meg stort med å teste en del raytheon 12au7 fra 1957 med d-getter, alle er solgt og flere kunne jeg sikkert solgt også av de, utrolig mye for pengene og uavhengig av pris noe av de absolutt beste 12au7 jeg har hatt gleden av å teste ut, her skal det jaktes mer
    har nå begynt med tanken på å lage meg ett kunderegister da 8 av 10 kommer igjen å bestiller flere rør , noe som er svært gledelig på flere plan, ikke minst betyr det at jeg kan forsette å utforske gamle rør og dele erfaringer og dele
    tilgang med fler enn bare meg selv, kan også da kjøpe fler om gangen som ofte fører til lavere pris , kontaktnettet på rør øker også så nå kan jeg lettere få tak i rør og ikke minst kjøpe av butikker og kjente som jeg vet leverer varene
    igår fikk jeg forespørsel på tung sol 5751 og visste da allerede om 8 stk av de
    og vi inngikk ett spleiselag på disse , veldig alreit for jeg hadde ikke kroner til å kjøpe 8 av de pr dags dato da jeg har mange rør på vei inn, ca 50 12ax7 rør og 140-150 12 au7 rør er det vel......
    har hele tiden planer om å kjøpe mer europeiske rør men de amerikanske forsetter å fenge meg til den grad at de dominerer 90% av innkjøp og testing
    har dog 2 europeiske varinater på vei inn som jeg gleder meg til å teste ut
    Nos Tesla ECC801 s fra begynnelsen av 70 tallet, disse er laget på telefunken utstyr og etter telefunken mal, de er rødmerket på tuppen øverst som forteller meg at de er håndplukket til medisinsk eller militært bruk og Rogers(canadisk merke)12ax7 , laget i holland, ganske sikker på at kodene vil vise at de er amperex laget
    har også inngått kjøpsavtale om ett par nye Tung sol 12au7, black glass versjonen fra 50 tallet, kan hende jeg går for o getter versjonen da den er veldig sjelden, heldigvis har motron begge versjoner så her blir det rett og slett pengene som avgjør hvilket det blir
    spørmålet blir jo bare hvor mye jeg tør å bruke de da de er dyre
    Motron har jo ett fantastisk varelager som inneholder nesten alt av snacks man kan drømme om:-D
    da er det tilbake til bleieskift og mer raytheon testing for meg

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Har de siste dagene gledet meg stort med å teste en del raytheon 12au7 fra 1957 med d-getter, alle er solgt og flere kunne jeg sikkert solgt også av de, utrolig mye for pengene og uavhengig av pris noe av de absolutt beste 12au7 jeg har hatt gleden av å teste ut, her skal det jaktes mer
    har nå begynt med tanken på å lage meg ett kunderegister da 8 av 10 kommer igjen å bestiller flere rør , noe som er svært gledelig på flere plan, ikke minst betyr det at jeg kan forsette å utforske gamle rør og dele erfaringer og dele
    tilgang med fler enn bare meg selv, kan også da kjøpe fler om gangen som ofte fører til lavere pris , kontaktnettet på rør øker også så nå kan jeg lettere få tak i rør og ikke minst kjøpe av butikker og kjente som jeg vet leverer varene
    igår fikk jeg forespørsel på tung sol 5751 og visste da allerede om 8 stk av de
    og vi inngikk ett spleiselag på disse , veldig alreit for jeg hadde ikke kroner til å kjøpe 8 av de pr dags dato da jeg har mange rør på vei inn, ca 50 12ax7 rør og 140-150 12 au7 rør er det vel......
    har hele tiden planer om å kjøpe mer europeiske rør men de amerikanske forsetter å fenge meg til den grad at de dominerer 90% av innkjøp og testing
    har dog 2 europeiske varinater på vei inn som jeg gleder meg til å teste ut
    Nos Tesla ECC801 s fra begynnelsen av 70 tallet, disse er laget på telefunken utstyr og etter telefunken mal, de er rødmerket på tuppen øverst som forteller meg at de er håndplukket til medisinsk eller militært bruk og Rogers(canadisk merke)12ax7 , laget i holland, ganske sikker på at kodene vil vise at de er amperex laget
    har også inngått kjøpsavtale om ett par nye Tung sol 12au7, black glass versjonen fra 50 tallet, kan hende jeg går for o getter versjonen da den er veldig sjelden, heldigvis har motron begge versjoner så her blir det rett og slett pengene som avgjør hvilket det blir
    spørmålet blir jo bare hvor mye jeg tør å bruke de da de er dyre
    Motron har jo ett fantastisk varelager som inneholder nesten alt av snacks man kan drømme om:-D
    da er det tilbake til bleieskift og mer raytheon testing for meg

går meget fort i svingene her gitt.
    Hvor lenge får du tid til å nye/lytte før du igjen begynner å bytte ut rør? du har hvertfall testet og kjøpt utrolig masse på rimelig kort tid! meget spennende å lese om erfaringene dine! men det er vel ikke gratis, som ingenting er i denne hobbyen:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    går meget fort i svingene her gitt.
    Hvor lenge får du tid til å nye/lytte før du igjen begynner å bytte ut rør? du har hvertfall testet og kjøpt utrolig masse på rimelig kort tid! meget spennende å lese om erfaringene dine! men det er vel ikke gratis, som ingenting er i denne hobbyen:-)

for å si det sånn så går det mye i bytter av 12au7 rør, mest har det vært cleartop og raytheon, har testet mange par av disse og de kjenner jeg nå godt lydmessig, når det gjelder de andre 12au7 typene så har jeg ikke fått så mange timer med de enda, men nok til at jeg kjenner igjen ganske fort gode rør
    gratis er ikke dette her nei som alt annet, derfor har receiver kjøp foreløpig blitt lagt på is og jeg har også solgt effektforsterkerne til bakkanalene
    rør tester står vel nå øverst på lista men har blitt anbefallt av motron å vurdere kjøp av en mer avansert modell enn den jeg først tenkte på, han mener jeg har vokst fra den første jeg tenkte på allerede og at det vil være lurest å kjøpe en som jeg har litt mer valg på

det som gjør at tempoet har økt snarere enn å senke seg er at mange har kjøpt rør og vært med på spleiselag for å få lavest mulig pris og dele fraktutgifter og slikt. ellers bruker jeg vel de pengene som før gikk til BR og spill til rør for øyeblikket, man behøver ikke bli like gal som jeg har vært for å kose seg med denne hobbyen og det trenger ikke være veldig kostbart heller, ikke verre enn kjøp av kabler og film/musikk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en stor takk til de som følger med og også til de som er aktive på tråden

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en stor takk til de som følger med og også til de som er aktive på tråden

er jo spennende å lese dine erfaringer, spesielt ettersom det virker som du liker lyden i samme retning som meg, det viser utstyret ditt, Klipsch, og Emotiva som du har hatt tidligere - at preferanser er litt like.

At du prøver mye gjør det både interessant og lærerikt på en gang:-)

PS: må alt av rør være matchet? dvs, kt88 må de være matchet alle sammen, eller parvis? au7 og ax7 må alt være matchet eller hva?

har du testet med noe 6550 rør istede for kt88, og vet noe av fordeler/ulemper dette vil ha for lyden?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode spørsmål, Kt88 må alle være matchet ja,
    når det gjelder smårør så trodde jeg det var viktig og snakket med motron om det, han sa at det kun var i enkellte sammenhenger at det hadde noe for seg kontra umatcha
    , så nei jeg er ikke nøye med å kjøpe matcha små rør,men når jeg får rørtester skal jeg forsøke å matche par av de jeg har en del av,man må ha fra 30 rør og oppover har jeg blitt fortallt for å kunne finne noe særlig med par.

når det gjelder 6550 rør så har jeg ikke testa det enda ,men vurderer kjøp av tung sol reproduserte, det skal visstnok fremheve mellomtonen en del og mange foretrekker det, ulempen tror jeg er at man mister muligens noe nedover ,men det er jeg ikke sikker på

jeg synes mye av sjarmen med dette her dreier som om gleden over å kunne pakke opp små pakker med 30-60 år gamle rør, for så å sette de i , uten å vite hva man får av lydbilde
    sitter lyden med en gang er det bra ,hvis ikke er det bare å teste litt sammensetninger med f.eks ecl82 rør for å finne en kombo som fremhever rørets styrker, eventuellt også bytte i dac
    har hatt mange sene kvelder hvor jeg sitter og gliser godt, og koser meg, og da slapper jeg virkelig av fra hverdagens stress

jeg har også inntrykket at vår preferanse er i nærheten ja, emotiva var vel en ganske stor årsak til at investeringen ble i rørutstyr faktisk

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man må ha fra 30 rør og oppover har jeg blitt fortallt for å kunne finne noe særlig med par.

noe spesielt grunn til akkurat dette egentlig?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    noe spesielt grunn til akkurat dette egentlig?
    ja, det kreves at man har en del rør for å finne par som er like nok til å kunne kalles matcha, skal måle innenfor 5% på smårør mener jeg det er
    har man 30 stk så finner man nok en del par

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det kreves at man har en del rør for å finne par som er like nok til å kunne kalles matcha, skal måle innenfor 5% på smårør mener jeg det er
    har man 30 stk så finner man nok en del par

aaah, sånn det funker altså:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått inn ett par tesla ecc801 s, og de spiller veldig bra ut fra esken
    høres faktisk bedre ut enn de ordinære ecc82 fra telefunken jeg har(selv om de er gode) dette blir ett spennende par å lytte seg inn på videre

Side 6 av 39 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •