Jokris - avsluttet - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 769
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    satt inn 12ax7 mullard og lyttet litt på den nyeste kings of leon platen som går her om dagen og førsteinntrykket er kvalitet, skal bli spennende å lytte seg inn på disse, funker veldig bra sammen med rca cleartopp i pre virker det som

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inspirerende tråd.
    Jeg kan "bekrefte" (støtte oppfatningen om) at i allefall MA er sensitiv for rørbytter. Spesielt på inngangen (Ecc85-rørene). Vil nesten si at du ikke har hørt MA'n (KT88-utgaven) skikkelig om du IKKE har byttet ut kina-rørene (6N1) med noen bedre. Og det skal ikke mye til.

12aut7-rørene i MA'en har nok ikke like stor betydning, men siden samspillet mellom de to rørtypene du bruker av gangen, er så viktig, blir de vesentlige nok. Her kan to rørtyper, som hver for seg ikke generelt er så veldig musikalske, bli nesten magiske sammen.

Akkurat nå spiller jeg i MA'en min med Jokris' rimelige cleartops i ytterkanten sammen med enda billigere Ge 6DT8 rør i midten, og resultatet er veldig bra. Har ikke bestemt meg for HVOR bra det låter, men vil vel påstå at disse rca-rørene låter bedre i denne kombinasjon enn om jeg lar de spille sammen med mine ellers så utmerkede 2000-kroner-Telefunken-ecc85-rør.

Rør er komplisert, men morsomt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Inspirerende tråd.
    Jeg kan "bekrefte" (støtte oppfatningen om) at i allefall MA er sensitiv for rørbytter. Spesielt på inngangen (Ecc85-rørene). Vil nesten si at du ikke har hørt MA'n (KT88-utgaven) skikkelig om du IKKE har byttet ut kina-rørene (6N1) med noen bedre. Og det skal ikke mye til.

12aut7-rørene i MA'en har nok ikke like stor betydning, men siden samspillet mellom de to rørtypene du bruker av gangen, er så viktig, blir de vesentlige nok. Her kan to rørtyper, som hver for seg ikke generelt er så veldig musikalske, bli nesten magiske sammen.

Akkurat nå spiller jeg i MA'en min med Jokris' rimelige cleartops i ytterkanten sammen med enda billigere Ge 6DT8 rør i midten, og resultatet er veldig bra. Har ikke bestemt meg for HVOR bra det låter, men vil vel påstå at disse rca-rørene låter bedre i denne kombinasjon enn om jeg lar de spille sammen med mine ellers så utmerkede 2000-kroner-Telefunken-ecc85-rør.

Rør er komplisert, men morsomt!
    godt å høre at du får de til å spille musikk, hos meg funker de godt sammen med mullard spessiellt, + andre rca rør og enkellte sylvaniar, har dog til gode å høre de spille dårlig i noen komboer, fasinerende greier, har flere spennende rør på gang united59, og alle vil være i den rimelige enden av skalaen :razz:
    er de ett kupp til prisen da ? vanligere pris på disse er vel 200-600 kr stk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de er et kupp eller ikke, handler for meg mye om mitt aktuelle behov. "Problemet" mitt er at jeg har ganske bra dekning på denne plassen i forsterkeren, eller så er det at jeg enda ikke funnet den perfekte matchen til dem. Det foreløpige inntrykket er at RCA Cleartop'ene for eksempel er bedre enn et par Mullard CV4003 Box Plate i to komboer jeg hittil har prøvd. Dagens kombo (med GE6DT8 i ecc85 posisjon) er faktisk veldig lovende, men jeg tør ikke konkludere ennå.

Rørene er mye for pengene ja, og jeg ser ikke bort fra at de spiller seg inn på fast plass i laget, for å bruke fotballterminologien. Manageren må muligens finne sitt beste lag først....:wink:

Tviler ikke på at de er et kupp for noen, og jeg er glad for kjøpet ja.

Skal bli spennende å se hva du kommer med i fortsettelsen, litt synd bare at det er type ecc82-rør vi har felles interesser i.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de er et kupp eller ikke, handler for meg mye om mitt aktuelle behov. "Problemet" mitt er at jeg har ganske bra dekning på denne plassen i forsterkeren, eller så er det at jeg enda ikke funnet den perfekte matchen til dem. Det foreløpige inntrykket er at RCA Cleartop'ene for eksempel er bedre enn et par Mullard CV4003 Box Plate i to komboer jeg hittil har prøvd. Dagens kombo (med GE6DT8 i ecc85 posisjon) er faktisk veldig lovende, men jeg tør ikke konkludere ennå.

Rørene er mye for pengene ja, og jeg ser ikke bort fra at de spiller seg inn på fast plass i laget, for å bruke fotballterminologien. Manageren må muligens finne sitt beste lag først....:wink:

Tviler ikke på at de er et kupp for noen, og jeg er glad for kjøpet ja.

Skal bli spennende å se hva du kommer med i fortsettelsen, litt synd bare at det er type ecc82-rør vi har felles interesser i.

skjønner, ja du har vel ikke 6x5 eller ecl82 i oppsettet heller
    skal tråle meg igjennom mange typer ecc82 etterhvert, både kjente og mindre kjente , men alle skal være vintage
    bedre enn mullard cv4003/8136 er jo ett stort kompliment, bruker det i dacen min

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg rett, Jokris, Mullard-rørene er veldig fine de. Får vel ikke mer av (det jeg tenker på som) "ekte rør-lyd", andre steder. Jeg spilte mye med disse "balsam-for-sjelen-rørene" en tid. Tror jeg tok dem ut av soklene da jeg fikk anskaffet Telefunkenrørene i ecc85-posisjon, Mullard-rørene passet ikke perfekt med dem. Da fikk jeg for lite punch/dynamikk, tror jeg. Cleartopene er litt bedre her.

På MA har jeg blitt anbefalt RCA 6dt8 black plate til nettopp disse Mullard-rørene (som ikke er av den eldste/dyreste typen), er altså på jakt etter slike.

Eller så er det muligens jeg som er i litt rocka humør om dagen. Egentlig aner jeg vel at de forskjellige komboer fungerer best på forskjellig musikk, men det er vel ikke helt gunstig å skifte rør ut ifra hvilket album man spiller heller? Søker allround-rør, problemet er at jeg hører på ganske mye forskjellig.

Men kanskje kan man i det minste bruke en "party-kombo" og en "dagen-derpå-kombo"8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg rett, Jokris, Mullard-rørene er veldig fine de. Får vel ikke mer av (det jeg tenker på som) "ekte rør-lyd", andre steder. Jeg spilte mye med disse "balsam-for-sjelen-rørene" en tid. Tror jeg tok dem ut av soklene da jeg fikk anskaffet Telefunkenrørene i ecc85-posisjon, Mullard-rørene passet ikke perfekt med dem. Da fikk jeg for lite punch/dynamikk, tror jeg. Cleartopene er litt bedre her.

På MA har jeg blitt anbefalt RCA 6dt8 black plate til nettopp disse Mullard-rørene (som ikke er av den eldste/dyreste typen), er altså på jakt etter slike.

Eller så er det muligens jeg som er i litt rocka humør om dagen. Egentlig aner jeg vel at de forskjellige komboer fungerer best på forskjellig musikk, men det er vel ikke helt gunstig å skifte rør ut ifra hvilket album man spiller heller? Søker allround-rør, problemet er at jeg hører på ganske mye forskjellig.

Men kanskje kan man i det minste bruke en "party-kombo" og en "dagen-derpå-kombo"8)

helt klart kjenner meg igjen på det du skriver en av fordelene er vel at vi kan bytte rør litt etter humør og hva vi hører på
    opplevede noe rart meg mullard 12ax7 i mcintoshen igår, rca cleartop og ge 12au7a rørene spillte i mine ører nærmest likt, alså ble forandringene mellom 12 au7 rørene mindre med ren mullard kombo i mcintosh12at7/12ax7
    skiftet så ut valvo ecl82 røret med telefunken og da ble forskjellene klarere igjen, skjønn det den som kan fantastisk fasinerende synes jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted: :twisted: :twisted: halloween helgen er reddet , fikk idag noen rør jeg har ventet på, RCA 12ax7 long Bp, fra 1958 , i knall stand, passet veldig godt inn i mcintoshen er første inntrykket, kostet noen kroner stykke disse men det virker som om de leverer
    kommer tilbake med mer

ønsker alle en riktig god helg og husk å fylle opp med godteri til de små trick or treaterne:twisted: :twisted: :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått inn noe fler cleartops hvis noen skulle være interesert, legger de ut på hfs over helgen, er ikke mer enn ca 8 stk til overs etter forhåndsbestillingene er tatt bort

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet noen for meg nye rør igår, raytheon 12au7, bp fra 50 tallet,
    hadde ingen anelse hvordan de ville matche anlegget, men kan bare si at det var en positiv overraskelse, selv om jeg vet at de skal være gode, svært gode.
    det spillte meget homogent over hele linja,men med en herlig amerikansk rørklang, gleder meg til å lytte mer på disse når cleartoppene er testet og sendt ut, har bare fått inn 15 stk og antageligvis er 6 allerede borte så
    her må jeg nok se om jeg kan få tak i fler , for disse skal det hamstres av
    som alle rør jeg liker
    fikk også ge5814 5 stjerners 3 mica og disse vet jeg er gode så de skal også legges bort, fikk også 5 stk rca 5814a og de kan jeg rett og slett ikke få for mange av heller
    utover dette så tester jeg nå rca lagde wurlitzer 12ax7 i mcintoshen og kan bare si at jeg ble overrasket over hvor stor forskjellen egetlig var fra 58 mod rca rørene var klangmessig, virker som wurlitser rørene er mer nøytrale og skiller mer på innspillinger enn de rødmerka 58 12ax7 bp
    men dette må testes mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det strømmer inn med rør til deg, Jokris, kjøpt kofferten ennå? Du trenger vel flere...
    Må si jeg fikk litt lyst på en slik koffert jeg også, selv om jeg kanskje bare har 30-40 rør liggende.

Rayethon rørene er interessante ja. Var de dyre?

Og for oss MA-brukere er jo ge5814, 3 mica selveste "god-røret". Rimelig, allround og veldig bra. (Men de bør være ca 1959-60, med "extra support rod". Har to slike par, og bruker dem hele tiden (bortsett fra når da jeg tester ut rca-cleartopene. Jeg blir faktisk ikke lei av cleartopene (og spiller gjerne 8-10 timer på en god mørk høstdag). De vokser).

Det er et luksusproblem: jeg har ikke plass til mer enn 2 ganger 12aut7 av gangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det strømmer inn med rør til deg, Jokris, kjøpt kofferten ennå? Du trenger vel flere...
    Må si jeg fikk litt lyst på en slik koffert jeg også, selv om jeg kanskje bare har 30-40 rør liggende.

Rayethon rørene er interessante ja. Var de dyre?

Og for oss MA-brukere er jo ge5814, 3 mica selveste "god-røret". Rimelig, allround og veldig bra. (Men de bør være ca 1959-60, med "extra support rod". Har to slike par, og bruker dem hele tiden (bortsett fra når da jeg tester ut rca-cleartopene. Jeg blir faktisk ikke lei av cleartopene (og spiller gjerne 8-10 timer på en god mørk høstdag). De vokser).

Det er et luksusproblem: jeg har ikke plass til mer enn 2 ganger 12aut7 av gangen.
    definetivt ett luksus problem jeg sliter selv om jeg har plass til 4 av gangen jeg, men greit å ha rør for fremtidig bruk også, slik tenker nå jeg
    disse raytheon rørene håper jeg å få til rundt cleartop pris faktisk, så tror de er like godt kjøp som de andre, spiller noe mer fløyel enn cleartop, veldig godt førsteinntrykk, må testes mer, masse mer
    ja ge 5814a er ett solid godt rør, har vel nå 3 par såvidt jeg husker, det siste jeg fikk nå var nos fra 1954, liker også de vanlige 12au7a rørene til ge og rca
    cleartoppene er en av mine absolutte favoritter for tiden og jeg hamstrer det jeg kan før kilden går tom
    har ikke kjøpt rørkoffert enda, trenger nok 2 tre etterhvert og da kikker jeg på brukten tror jeg, blir dyrt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet ut raytheon rørene ytterligere og jeg må si jeg skjønner hvorfor mange holder disse bp utgavene fra 50 tallet høyt, spiller med sjel og varme imo, har nå testet de opp mot en telefunken kombi og i pre er raytheon bedre i mine ører, sammen med telefunken ecl82, blir rett og slett noe mer , tja kall det varme,sjel eller rørlyd mens telefunken brillierer med
    sine ting så lar raytheon deg rett og slett høre lyden på en mer besnærende måte synes jeg, men for all del jeg hører at telefunken absolutt har mye å fare med og funker veldig godt i dac hos meg

ett annet spennende rør som jeg/vi skal bestille opp nå er en ecc82 utgave fra EI, og en fra det tyske RFT, disse har jeg bare lest mye om men aldri hørt så det blir spennende nye beskjentskaper

raytheon havner da i kategorien, må hamsteres, og jeg er glad for at fler er på vei
    de som kommer er 57 modeller med bp og d getter, kanskje en av de beste raytheon rørene fra denne perioden såvidt jeg har forstått

mer følger i høstens rørjakt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har innimellom slagene hatt tid til å stifte bekjentskap med to , for meg nye typer 12au7, nemmelig sylvania 5963 gold og en 12au7a laget for hammond
    utrolig nok spiller disse også ganske ullikt fra andre jeg har testet, dog er hammond utgaven ganske lik cleartop så jeg misstenker de og være rca

har også fikset en god pakkepris på "nye" gamle rør, EI ecc82,sylvania 5814a,bp,3mica fra 50 tallet,rft ecc82 og cbs hytron 5814a fra 61, til noen av oss fra hfs , denne pakken kommer vel neste uke håper jeg og jeg gleder meg til teesting av nye rør igjen
    ellers holder jeg på å prøve å forhandle meg frem til en god pris på 100 raytheon shiny black plates 12au7 fra 1963, håpet er å komme iland med en avtale som gjør at jeg kan selge unna mesteparten av partiet ganske kjapt lik at jeg ikke trenger å sitte på mer enn 30 av de selv i eget lager

ellers vokser lageret på rør og har nok mange timer og mange gode kombinasjoner foran meg i årene som kommer, tro jeg har opparbeidet meg
    eget lager på 250-300 rør allerede og hvis jeg ikke tar helt feil er det vel ca 70 rør på vei i posten også

galskap JA, moro JA

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    har innimellom slagene hatt tid til å stifte bekjentskap med to , for meg nye typer 12au7, nemmelig sylvania 5963 gold og en 12au7a laget for hammond
    utrolig nok spiller disse også ganske ullikt fra andre jeg har testet, dog er hammond utgaven ganske lik cleartop så jeg misstenker de og være rca

har også fikset en god pakkepris på "nye" gamle rør, EI ecc82,sylvania 5814a,bp,3mica fra 50 tallet,rft ecc82 og cbs hytron 5814a fra 61, til noen av oss fra hfs , denne pakken kommer vel neste uke håper jeg og jeg gleder meg til teesting av nye rør igjen
    ellers holder jeg på å prøve å forhandle meg frem til en god pris på 100 raytheon shiny black plates 12au7 fra 1963, håpet er å komme iland med en avtale som gjør at jeg kan selge unna mesteparten av partiet ganske kjapt lik at jeg ikke trenger å sitte på mer enn 30 av de selv i eget lager

ellers vokser lageret på rør og har nok mange timer og mange gode kombinasjoner foran meg i årene som kommer, tro jeg har opparbeidet meg
    eget lager på 250-300 rør allerede og hvis jeg ikke tar helt feil er det vel ca 70 rør på vei i posten også

galskap JA, moro JA
    Skyter du med skarpt eller med hagle? Galskapen fortsetter ja, ser jeg, men du treffer8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skyter du med skarpt eller med hagle? Galskapen fortsetter ja, ser jeg, men du treffer8)

her skytes det med alt gjør litt reaserch på forhånd , men mye blir kjøpt på gutfeeling, har jo fått noen favoritter etterhvert men vil si at gamle rør , stort sett, alle har sine sterke sider og ikke minst sjarm.
    favoritter som cleartopp og raytheon 12au7 bp skal lageres sammen med andre favoritt rør etterhvert
    ganske mange rundt omkring som sitter på eget lager av de rør man liker best for å slippe unna billigst mulig i lengden
    om noen år er nok prisene bare gått videre oppover og en del rør har vel blitt utryddet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forsetter med rørgaskap her hjemme enn om i noe lavere tempo , wurlitzer 12ax7a rørene fra rca har virkelig vært en hit i mcintoshen, overraskende hvor gode de er, og jeg er sjeleglad for å ha to sett av de

ellers har jeg byttet ecc81 fra mullard ut med cv4024 i mcintoshen, og det ble også ett godt bytte, fikk ett noe mer varmt lydbilde, spessielt i
    mellomtonen, ellers var det lite forskjell på de.

når det gjelder andre rør så har jeg testet telefunken rør, ecl82 og ecc82
    i dacen passer de godt,men det ble for mye å kjøre samme i pre, der kjører jeg nå lorentz ecl82 og bytter mellom cleartopp og raytheon 12au7 fra 1957

har jaktet på ett parti av raytheon rør fra 50 tallet etter jeg fant ut hvor gode de var og har lyktes, litt gambling kronemessig, men det er artig å kunne tilby andre gode rør til billig penge også, rørene kommer om ca 2-3 uker
    og jeg har kjøpt såpass mange av de at jeg har presset prisen nesten 3 dollar stk, dvs at jeg får de for under 90 kr stk, dette er som cleartoppene, rør laget for orgelprodusenter(baldwin) de har shiny black plates og er fra 59-60
    allså tilhører de jesse brandts anbefalings gruppe, han anbefaler og liker raytheon bp veldig godt fra denne tidsperioden
    min erfaring med raytheon fra 57 er at de spiller noe større enn cleartoppene
    faktisk.
    har ca 10 stk fra 1957 med d getter som jeg legger ut på hfs neste uke
    for 99 pr stk hvis noen skulle være interesert, men som sagt jeg får ett større parti om 2-3 uker som går for 15-20 kr billigere pr stk

da får jeg røre meg videre her hjemme

ps vil anbefale alle med 12au7 rørutstyr å teste cbs rør i alle versjoner hvis dere kommer over de, og rca command utgaven
    ge 5814a er en bankers, rca 5814a likeså, og enkellte 5963 utgaver er regelrette kupp til prisen

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir vel kanskje vanskelig å holde samme høye tempo hele tiden, og du har bygd opp et solid utvalg rør nå, så du kan nyte lenge fremover!

i tillegg lytteinntrykk til oss andre:-) spennende tråd dette, og jeg prøver å få til et hjem lån av MC275 og 2102 for å teste / sammenligne på mitt eget oppsett!

Ettersom jeg er meget fornøyd med resultatet i filmoppsettet, også til musikk egentlig, ønsker jeg å fokusere litt på et dedikert stereo oppsett, der fokus er 2 kanaler etter mine krav, og Klipsch er også her prioritert ettersom dette passer meg som hånd i hanske, og ønsker her å prøve litt rør dersom dette faller i smak.

Er derfor på jakt etter et par RF-7 Classic, evt RF-7 II etterhvert dersom jeg ikke klarer å skaffe MK1 classic - så får vi se ka tiden fremover bringe hos meg:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    blir vel kanskje vanskelig å holde samme høye tempo hele tiden, og du har bygd opp et solid utvalg rør nå, så du kan nyte lenge fremover!

i tillegg lytteinntrykk til oss andre:-) spennende tråd dette, og jeg prøver å få til et hjem lån av MC275 og 2102 for å teste / sammenligne på mitt eget oppsett!

Ettersom jeg er meget fornøyd med resultatet i filmoppsettet, også til musikk egentlig, ønsker jeg å fokusere litt på et dedikert stereo oppsett, der fokus er 2 kanaler etter mine krav, og Klipsch er også her prioritert ettersom dette passer meg som hånd i hanske, og ønsker her å prøve litt rør dersom dette faller i smak.

Er derfor på jakt etter et par RF-7 Classic, evt RF-7 II etterhvert dersom jeg ikke klarer å skaffe MK1 classic - så får vi se ka tiden fremover bringe hos meg:-)

Ja har nok snart rør til en par generasjoner fremover
    Planen din høres veldig spennende ut, og jeg skal følge med hva du gjør fremover med det, helt klart
    de gode nyhetene jeg kan gi deg er at mc2102 er faktisk ganske så mottagelig for å tuberolle med smårørene, og det er jo ett hav av muligheter her, har funnet ett par tre veldig gode kombinasjoner der den store overraskelsen foreløpig der har vel vært den store forskjellen det var på rca fra 58 og rca fra 60, begge er fantastisk match og veldig stille rør, men den ene typene er "the good old tube sound" veldig røraktig,litt mullard lignende
    mens den andre er mye mer nøytral men dog uten å slippe taket helt på
    rørlyden, har forsatt varmen men er dog mer nøytral og detaljert

hyggelig å høre at det blir fulgt med på tråden her, håper noen kan bli bitt av basillen og tar sjansen på å teste dette her, er jo genialt å kunne forandre
    lyden i oppsettet med noe så enkellt som rørbytte

når tempoet mitt roer seg ned har jeg mange gode kombinasjoner å nyte i tiden fremover, har nå besstillt meg ett par tesla ECC802S , nos
    disse skal ha noe for seg, de er laget etter telefunken malen men er dog billigere enn telefunken ecc802s som gjerne koster 4-5 tusen for ett par
    mitt par ble kjøpt for 600 +frakt og eventuelle moms og avgifter til vår kjære stat så hvis de er i nærheten av telefunken lyden(laget med telefunken utstyr) så er de vel ett godt kjøp, bare vær ops på at det finnes forfalskninger av disse ute så sjekk godt på forhånd hva dere bør kikke etter på rørene og eventuellt spørre om på forhånd

Amperex rør er begynt å komme fremover på listen min, og må utforskes
    samtidig driver jeg og jobber med å få tak i 2 typer 12ax7 rca rør og en type raytheon 12ax7 rør

hvis noen har amperex rør og ønsker å f.eks bytte eller selge så ta kontakt med meg, har masse 12au7 å velge mellom som bytte

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har davært heldig å funnet meg 4 stk raytheon bp 12ax7a laget for baldwin, disse er fra samme årstall som de 12au7a raytheon rørene(også laget for baldwin) som jeg venter på. skal bli spennede å teste, fant også 12 stk cleartopper igår hos en forhandler jeg kjøper fra, så da kan det hende jeg har noen til salgs igjen etterhvert
    vurderer sterkt å kjøpe fler av de rca lagde wurlitzer 12ax7 rørene også, har funnet 8 stk fra 1960 med hockey getter, mange mener disse er blandt de absolutt beste 12ax7 rørene fra rca, må vurdere det opp mot sjansen til å teste noen 5751 fra rca, har ikke testet verken 7025 eller 5751 som begge er ekvalenter til 12ax7, og spessiellt 5751 har mange venner
    har tilgang på både rca,ge og raytheon versjoner av 5771, så her må ting vurderes opp mot hverandre

Side 5 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •