Jokris - avsluttet - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 769
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tubestore har slike

ahhhh, takker så mye, det tror jeg blir kjærkomment her istedenfor esker

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurder noe liknende selv
    Har noen rør liggende å slenge så...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Vurder noe liknende selv
    Har noen rør liggende å slenge så...

hadde vært greit å få ett system som gjør at jeg kan ha litt bedre oversikt over hva jeg faktisk har oppdaget at jeg hadde bestillt 5 stk ge 12au7
    på tross av at jeg allerede hadde 8 stk får slenge ut de etterhvert tror jeg, min filosofi er vel å aldri måtte gå tom for rør jeg liker, er vel noe påvirket av alle som snakker om hvor billig dagens skatter gikk for 5-10 år siden

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja , med en slik er man klar for å gå i krigen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg endelig mer rca cleartop inn igjen skal bli gøy å teste de, skal legge ut en ca 15 stk på avtorget når jeg får testet de, etter staten har tatt sitt så havner jeg på ca det samme sist, alså 95-99 kr, disse er datomerket
    1963 i samme tidsperiode, dvs de vil spille godt sammen, de tester meget godt på rørtester så gjennstår bare å teste i mitt utstyr for sikkerhtskyld
    har fått inn ett lite parti med de rca merka cleartoppene også men der blir det ikke mange til overs, ca 6 i beste fall og de er dyrere enn de conn merka
    ikke mye men enn ca 30 kr
    helga er reddet lydmessig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rakk ikke å legge ut rørene her på forumet , de forsvant iløpet av en time på hfs, men skal legge ut neste ladning her først, 18 rør på en time

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg koser meg med å teste ut cleartop fra rca om dagen, snart ferdig å teste alle , men det kommer fler. som sagt disse rørene skal jeg ikke gå tom for
    så lenge jeg har rør forsterkere, og jeg spår vel at de iløpet av de neste årene vil øke kraftig i pris ettersom de blir jaktet ned

har mullard 12ax7 inn som jeg må si jeg gleder meg til å teste i mcintoshen
    ikke de billigste men må testes, har også en ladning ratheon 12ax7 laget for baldwin på vei inn og disse har black plates og er også som 12au7 rca cleartoppene laget for conn, gått igjennom en ekstra utvelgelses prossess.
    får inn noen rca 12ax7 fra 1958 også , så her blir det mye testing etterhvert

har også noen spennende varianter av 12aut på vei inn, ikke minst 12au7 fra raytheon som i usa gikk for å være de mest støyfrie rørene før telefunken ble populært over there

følg med kommer mer

kom gjerne med innspill i tråden her om alt som har med rør og gjøre, artig og spenennde å høre om andres rørtesting og komboer :smile:

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter i alle fall i spenning på de 4 RCAene som du har avsett til meg. Blir spennende å se hva slags forbedringer/endringer jeg opplever :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Jeg venter i alle fall i spenning på de 4 RCAene som du har avsett til meg. Blir spennende å se hva slags forbedringer/endringer jeg opplever :-)

jepp, gleder meg til å høre det jeg og :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    idag har det rullet inn to par mullard rør hos meg, ett sett fra 1951 ecc82/12au7, disse skal etter sigende være ganske så bra, mange har de som absolutt favoritt innenfor ecc82 fra mullard, disse var merket med fabrikkkode og gul skrift, ser ut til å være tatt veldig godt vare på
    ellers skal jeg teste mullard 12ax7 rør i mcintoshen ikveld, sammen med ecc81 fra mullard som allerede står der, da skal sylvanian golden brand 12ax7 jfs få en pause, gleder meg til barn er lagt

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    idag har det rullet inn to par mullard rør hos meg, ett sett fra 1951 ecc82/12au7, disse skal etter sigende være ganske så bra, mange har de som absolutt favoritt innenfor ecc82 fra mullard, disse var merket med fabrikkkode og gul skrift, ser ut til å være tatt veldig godt vare på
    ellers skal jeg teste mullard 12ax7 rør i mcintoshen ikveld, sammen med ecc81 fra mullard som allerede står der, da skal sylvanian golden brand 12ax7 jfs få en pause, gleder meg til barn er lagt

er det virkelig "såå" stor forskjell i lydsignatur/lydbilde ved rørbytte, eller er det nyanser det er snakk om her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    er det virkelig "såå" stor forskjell i lydsignatur/lydbilde ved rørbytte, eller er det nyanser det er snakk om her?
    Vil kanskje sammenlikne det med bytte av forsterker. Det er klart det finnes rør som er vanskelig å skille fra hverandre,
    mens med andre rør kan forskjellene være enorme.

Jokris: Hvordan type Mullard 12ax7 er det du har fått tak i?
    Selv har jeg ett long plate, halo getter rør fra 1959 som utklasserte både Rca, Ge, GD Trustworthy og et annet kina rør :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    imo har jeg opplevd forskjeller fra å være nesten transistor lik i lyden (spessiellt toppen og øvre mellomtone, til smørmyk rørfløyel, så vil jeg svare ja på ditt spørsmål
    men det krever at man har litt rør og leke med, og ikke minst rør som er forskjellige i utgangspunktet hvis du skjønner hva jeg mener, ikke alt rørutstyr er like sensitvit på rørbytter heller så vidt jeg har forstått, jeg mener å huske at bla MA er senssitiv på rørbytter men det kan sikkert andre bekrefte eller avkrefte, størst forskjell merker jeg på 12au7,ecl82,og 12 ax7 rørene, 6x5 rørene er vanskeligere å bli klok på, bortsett fra et fra bendix som økte dynamikken
    jeg er jo en av de som menr at kabelbytte er hørbart også,men med rør er det veldig mye lettere å høre forskjellene
    interessen min for hobbyen her har jo merkbart tatt seg opp etter forsterker/dac kjøpene, liker forsatt kino og men det er i rørdelen jeg virkelig koser meg

etterhvert som jeg blir klokere håper jeg å kunne ha 4-5 komboer som jeg kan leke med avhengig av hvilken type musikk jheg lytter på da
    nå for tiden går det mer på å bli kjent med flest mulig gangbare rør og enkellte
    lekkerbiskner innimellom

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Vil kanskje sammenlikne det med bytte av forsterker. Det er klart det finnes rør som er vanskelig å skille fra hverandre,
    mens med andre rør kan forskjellene være enorme.

Jokris: Hvordan type Mullard 12ax7 er det du har fått tak i?
    Selv har jeg ett long plate, halo getter rør fra 1959 som utklasserte både Rca, Ge, GD Trustworthy og et annet kina rør :-D

de er fra 1965 , laget på blackburn fabrikken, kjøpte de fra en butikk i sveits, de er long plate versjon
    har du testet sylvania golden label/brand 12ax7 ? liker de veldig godt, samt noen rca fra slutten ev 40 tallet, får inn 10 rca fra 1958 snart som skal testes, deretter håper jeg å få tilsalg på en del raytheon bp fra 50 tallet

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Long plate går vel for å være de beste så det blir nok bra, jeg er hvertfall fornøyd

Har ikke testet sylvania nei, Har testet Rca black plate fra 1957, Ge short plate fra 1959 (mener jeg det var), Golden dragon Trustworthy, et kina rør og til slutt Mullard røret.

Sitter også 2stk 6sn7 rør i min forsterker og her endte jeg opp med RCA fra 1957. =) Merket at også disse rørene gjorde store lydmessige utslag.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Long plate går vel for å være de beste så det blir nok bra, jeg er hvertfall fornøyd

Har ikke testet sylvania nei, Har testet Rca black plate fra 1957, Ge short plate fra 1959 (mener jeg det var), Golden dragon Trustworthy, et kina rør og til slutt Mullard røret.

Sitter også 2stk 6sn7 rør i min forsterker og her endte jeg opp med RCA fra 1957. =) Merket at også disse rørene gjorde store lydmessige utslag.
    ja jeg håper de gjør susen, er faktisk litt usikker på om de kan matche sylvania rørene for de er virkelig gode, har en fantastisk mellomtone spessiellt
    prismessig er det ikke stor forskjell på de heller da disse sylvaniane er ettertraktet
    er blackplate de rca rørene jeg får, har forhåpninger til de også, de raytheon rørene jeg nevnte r forresten laget for baldwin , alså er de utplukket og testet svært godt
    de 6sn7 rørene du har er faktisk samme type som jeg skal anbefale en på hfs å kjøpe, såvidt jeg har fått med meg er de knallgode rør til en hyggelig pris som så svært mange amerikanske varianter er
    prismessig har jeg ingen tvil om at de amerikanske rørene er hestehoder foran de europeiske rørene når det gjelder bang for the buck
    testet noen tung sol 12au7a såvidt her om dagen, laget for thomas orgler
    og de rocka skikkelig , kostet meg ca 150 kr paret

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvordan er thrusworthy røerene forresten , hører mye godt om de

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jepp, gleder meg til å høre det jeg og :lol:
    MÅ bare informere om at postvesenet har gjort sitt og jeg mottok rørene i dag, takk! :-)

Dessverre trenger jeg "amerikansk" umbraco for å åpne forsterkeren, og da ragwo flyttet til Bodø tok han også med verktøyet (sitt).
    Må derfor kjøpe nytt umbracosett før jeg kan teste... Blasted!
    Spesielt irriterende iom at jeg også mottok 6 nye CDer. Og det hadde jo vært ypperlig å bytte rør i dag ettersom jeg likevel skal "kaste bort" kvelden på musikk ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    MÅ bare informere om at postvesenet har gjort sitt og jeg mottok rørene i dag, takk! :-)

Dessverre trenger jeg "amerikansk" umbraco for å åpne forsterkeren, og da ragwo flyttet til Bodø tok han også med verktøyet (sitt).
    Må derfor kjøpe nytt umbracosett før jeg kan teste... Blasted!
    Spesielt irriterende iom at jeg også mottok 6 nye CDer. Og det hadde jo vært ypperlig å bytte rør i dag ettersom jeg likevel skal "kaste bort" kvelden på musikk ;-)

ahhhhh, er det ikke typisk

Side 4 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •