Jokris - avsluttet - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 39 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 769
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    GRATULERER !!!!!
    fantastisk nyhet, tror disse vil gi deg ekstremt mye gode musikk/film stunder

kjempeartig

overrasket selv om hvor mye bedre mellomtone/diskant var på de. og selv om bassen ikke var like "frempå i spillestil" så føltes på mange måter Reference heller mer overdrevent mot Cornwall III som føltes utrolig mye penere, veloppløst, detaljert og samtidig mindre stresset selv på høye volum!

og finnish ble jeg faktisk overrasket over - de ser jo "kjedelig" ut på bilder nesten, men de var mektige for å si det mildt. falt øyeblikkelig for både lyden og utseende egentlig.

Nå skal RF82 selges. og min vei inn i heritage skal begynne! tror de har store fordeler i plasseringen også. tror de spiller bedre i de fleste plasseringer enn Ref gjør, så dette blir uansett spennende!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    overrasket selv om hvor mye bedre mellomtone/diskant var på de. og selv om bassen ikke var like "frempå i spillestil" så føltes på mange måter Reference heller mer overdrevent mot Cornwall III som føltes utrolig mye penere, veloppløst, detaljert og samtidig mindre stresset selv på høye volum!

og finnish ble jeg faktisk overrasket over - de ser jo "kjedelig" ut på bilder nesten, men de var mektige for å si det mildt. falt øyeblikkelig for både lyden og utseende egentlig.

Nå skal RF82 selges. og min vei inn i heritage skal begynne! tror de har store fordeler i plasseringen også. tror de spiller bedre i de fleste plasseringer enn Ref gjør, så dette blir uansett spennende!

ja, de vokser på en også underveis,ikke så mye imponatoreffekt, men svært musikalske og innvolverende, finishen er enkel og jævlig fin synes jeg :-D
    veldig plasseringsvennlige, tar liten plass

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, de vokser på en også underveis,ikke så mye imponatoreffekt, men svært musikalske og innvolverende, finishen er enkel og jævlig fin synes jeg :-D
    veldig plasseringsvennlige, tar liten plass

førsteinntrykket var hvertfall udelt positivt. flott detaljert bass, ingen mangel på bass hvertfall. og diskant og mellomtone var noe helt annet enn reference.

skal trolig å hente de på fredag/lørdag - må bare skaffe meg en litt større bil så jeg får plass til de:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    førsteinntrykket var hvertfall udelt positivt. flott detaljert bass, ingen mangel på bass hvertfall. og diskant og mellomtone var noe helt annet enn reference.

skal trolig å hente de på fredag/lørdag - må bare skaffe meg en litt større bil så jeg får plass til de:-D

cool, hva skal du kjøre disse sammen med thomas ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noratel - transformer, reactor and power supply / Noratel / Produkter / Støydempings-transformatorer
    vurderer montering av en ifo trafo i forbindelse med ny kurs i stua

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cool, hva skal du kjøre disse sammen med thomas ?
    Er usikker enda faktisk. Har lyst på noe klA om det ikke blir rør enda. mm er fremdeles usikker på hvilket rom de blir plassert i første omgang. De skal i stua etterhvert hvertfall, men da må tv benken byttes ut først..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det en slik på vei til meg,

den erstatter mc c2300

her en av mange tester av den

EAR 912 preamplifier | Stereophile.com

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig fått med meg dette på hfs allerede, men var ikke du fornøyd med mc pre? Den kjøpte du vel ny for litt siden?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig fått med meg dette på hfs allerede, men var ikke du fornøyd med mc pre? Den kjøpte du vel ny for litt siden?

jo, den var knakende gode den, men så fikk jeg en ear riia i hus, og den var veldig god, og passet veldig godt inn, testet den rett i effektforsterkeren også, og den komplementerer mc lyden veldig godt, den er sterkere på det å få rom rundt instrumenter og detaljer synes jeg + at den spiller dypere,
    og så var det tilfeldig at jeg ramlet over en c2300 øk annonse akkurat som jeg satt og kikket og leste meg opp på 912 . c2300 og mc generellt er jo en del dyrere her enn i usa og 912 er ett hakk opp prismessig og kvalitetsmessig kontra c2300, kan nok mere sammenlignes med c500 fra mc, hvis man ser på prisnivået i utlandet, ear er ikke galent priset her til lands

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre intrykkene når du får pre-ampen. Artig tråd å følge med på

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det , ja blir spennende med ny pre, gleder meg stort
    regner med at dette blir bra etterhvert, mye innstillinger på riaa delen som
    jeg regner med gjør det mulig å få det meste ut av riggen
    Konstruktøren er en velkjent kar, som bla har laget utstyr på bestilling
    til paul mcartney, og rike saudi arabiske prinser med alt for mye penger

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ankom 912 pre igår kveld, levert på døra, kudos til audio aktøren for det
    har fått spillt noen timer og det er en kjevedroppende pre jeg har fått her
    spiller stort som bare det, veldig 3d aktig, skiller innspillinger, god plassering og opptegning av rom, vokaler er presise og kroppslige

skal komme tilbake med bilde og mer om den senere

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert en fin lydhelg idrammen nå tenker jeg!

Selv angrer jeg som ei bikkje på at jegsolgte 275.. Ble jo solgt fordi fruen alltid glemte å slå av,så den ble stående på hele dager mens vi var på jobb etc..
    Blir jo fort dyrt med rør når de skal stå å fyrefor kråkene itillegg:-P

Nå derimot føler jeg kanskje at det hadde vært verdt det likevel.. Har pr idag en transe og selv om jeg kan spille høyere (så spiller jeg aldri 120db++ likevel) så savner jeg rørklangen, magiske toner og fet tøff bass.. Så 275 skal komme i 50th anniversary edition nå,den var drit fet!

Spørs om jeg ikke må begynne å sjekke brukten / bestille en ny snart gitt..

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor du i Drammen... Kongsberg her, kunne tenkt meg å høre på platespilleren din engang er enda i tenkeboksen angående nytt drivverk. Tror vi hører på endel av den samme musikken også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert en fin lydhelg idrammen nå tenker jeg!

Selv angrer jeg som ei bikkje på at jegsolgte 275.. Ble jo solgt fordi fruen alltid glemte å slå av,så den ble stående på hele dager mens vi var på jobb etc..
    Blir jo fort dyrt med rør når de skal stå å fyrefor kråkene itillegg:-P

Nå derimot føler jeg kanskje at det hadde vært verdt det likevel.. Har pr idag en transe og selv om jeg kan spille høyere (så spiller jeg aldri 120db++ likevel) så savner jeg rørklangen, magiske toner og fet tøff bass.. Så 275 skal komme i 50th anniversary edition nå,den var drit fet!

Spørs om jeg ikke må begynne å sjekke brukten / bestille en ny snart gitt..
    Ja, det skjønner jeg godt kan jo bruke en rørpre også, forsøke å dra inn litt rørklang den veien ? men 275 er en godbit, har lyst på en slik selv også
    håper å få lyttet litt i helgen,men det er noen forpliktelser denne helgen au, barnebursdag bla
    får besøk av en kar på søndag men en samling av nirvana,pearl jam og soundgarden.
    denne blir forhåpentligvis igjen når han reiser mye promo utgivelser og div bokser og sjedne saker

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Bor du i Drammen... Kongsberg her, kunne tenkt meg å høre på platespilleren din engang er enda i tenkeboksen angående nytt drivverk. Tror vi hører på endel av den samme musikken også.
    det kan vi sikkert få til engang :-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det skjønner jeg godt kan jo bruke en rørpre også, forsøke å dra inn litt rørklang den veien ? men 275 er en godbit, har lyst på en slik selv også
    håper å få lyttet litt i helgen,men det er noen forpliktelser denne helgen au, barnebursdag bla
    får besøk av en kar på søndag men en samling av nirvana,pearl jam og soundgarden.
    denne blir forhåpentligvis igjen når han reiser mye promo utgivelser og div bokser og sjedne saker
    Trenger ikke masse krefter på cornwall (hvor mye viser speedometeret på mc'en din egentlig Normalt sett?)
    Og selv om det frister med en mindre mc transistor (er jo ikke vits med 601 for å se det slik) så har jeg egentlig mest lyst tilbake på rør:-)
    Det ble rett og slett en annen klang med rør, og jeg har ingen planer om å gå vekk fra klipsch, og trolig er heritage veien for meg fremfor ref og palladium!

Frister enda med LS2 (khorn er dessverre urimelig høyt til engang å drømme om)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke masse krefter på cornwall (hvor mye viser speedometeret på mc'en din egentlig Normalt sett?)
    Og selv om det frister med en mindre mc transistor (er jo ikke vits med 601 for å se det slik) så har jeg egentlig mest lyst tilbake på rør:-)
    Det ble rett og slett en annen klang med rør, og jeg har ingen planer om å gå vekk fra klipsch, og trolig er heritage veien for meg fremfor ref og palladium!

Frister enda med LS2 (khorn er dessverre urimelig høyt til engang å drømme om)

helt enig , trenger sikkert ikke mye, trenger dog litt krefter for å kontrolere begivenhetene hvis rommet ditt er av litt str, vanligvis tipper jeg ett sted mellom 0 og en watt forbruk, da er det godt lyttevolum, skal jeg tråkke til så hender det jeg bruker i overkant av 10 watt
    har dog testet høyere innimellom men da er det ikke finlytting ute og går
    sitter for tett til å ha nytte av de siste 80 watta egentlig :-D
    vurderer å teste ear forsterker, men er ikke sikker, er blitt så glad i mc2102
    og har to nye rørsett på vei

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mc og ear i skjønn forening, veier smått imponerende 13 kg denne ear saken, på tross av moderat str

og selvfølgelig er det på plass 5 stk pcc88 telefunken

mine dårlige bilder yter ikke 912s sjarm rettferdighet, estetisk utseende på samlet oppsett er noe på minus siden, men for en rør og hornentusiast så er det ikke ille å se på heller :-D lyd i første rekke mao

god helg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAPPY HALLOWEEN

Filmtips for kvelden er Naturligvis den orginale halloween filmen, gjerne
    etterfulgt av nr 2
    hvis man ønsker en ren skvettefilm anbefales , insidious, veldig god bruk av lydeffekter, god dynamikk, god film

Side 35 av 39 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •