Jokris - avsluttet - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 39 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 769
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    er på utkikk etter en noe orginal platebase, tenker å kjøpe meg en i acryl, laget slik jeg vil ha den, har kikket på en type med en lp plate inne i selve acrylen , men problemet her er at den må bestilles i min 10 eksemplarer og det vil koste en del
    noe link til dette? Er kanskje noe flere kan være interessert i og kunne gå sammen om.

Meg selv inkludert

Forøvrig gratulerer med en kjempe spiller Klør i fingerne i oppdatere vinyl riggen selv når jeg ser slikt

Fornøyd med platevaskeren? Noe å utsette, eventuelt noe som virket "genialt" med den?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer utover høsten å forsøke meg litt med diffusjon, er helt ukjent terrirorie for meg, vil slike kunne ha en funksjon på veggen bak utstyret ?

hva med absorberende plater i tak f.eks ?
    har takplater veldig mye å si iom at jeg har horn ht ?
    Hornhøytalere har mye mindre refleksjoner enn andre ht. Dette har du vel merket selv. Førsterefleksjoner er det nesten ikke vits i å dempe på horn.

Å behandle rommet for dets naturlige refleksjoner, topper og bunner har derimot mye for seg. Her må du nesten prøve deg frem. Bare ikke sitt for nærmt en absorbent.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en pen vinylspiller det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    noe link til dette? Er kanskje noe flere kan være interessert i og kunne gå sammen om.

Meg selv inkludert

Forøvrig gratulerer med en kjempe spiller Klør i fingerne i oppdatere vinyl riggen selv når jeg ser slikt

Fornøyd med platevaskeren? Noe å utsette, eventuelt noe som virket "genialt" med den?

beklager sent svar
    skal sjekke ut pris i første omgang på ti slike plater, det er i tilfelle en del uker ventetid pga frakt bla.
    ingen link enda, kommer etterhvert

takker for det, er kjempefornøyd med riggen sålangt og cd spiller vet jeg snart ikke hva er lenger du har da en kjempefin rigg du ? ønsker du en av de større kanskje ??

platevaskeren er jeg kjempefornøyd med, skal handle meg litt slitedeler
    snart, er på vei til å vaske meg mellom 600 plater
    ingenting å utsette foreløpig, selv ikke på støyen, trodde den skulle være verre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Hornhøytalere har mye mindre refleksjoner enn andre ht. Dette har du vel merket selv. Førsterefleksjoner er det nesten ikke vits i å dempe på horn.

Å behandle rommet for dets naturlige refleksjoner, topper og bunner har derimot mye for seg. Her må du nesten prøve deg frem. Bare ikke sitt for nærmt en absorbent.

oki, synes å merke at førsterefelksjoner har noe for seg, men dette kan jo være pga at platene er plassert gunstig uansett, og at det ikke har noe med førsterefleksjon og gjøre
    funderer på å lage meg diffusor faktsik, fikk ett tips på hvordan man kan gjøre dette selv på en kul måte

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Det var en pen vinylspiller det.

takker for det, den er virkelig bedre i virkeligheten enn bildene også, ganske så enkel og grei, diskre

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager sent svar
    skal sjekke ut pris i første omgang på ti slike plater, det er i tilfelle en del uker ventetid pga frakt bla.
    ingen link enda, kommer etterhvert

takker for det, er kjempefornøyd med riggen sålangt og cd spiller vet jeg snart ikke hva er lenger du har da en kjempefin rigg du ? ønsker du en av de større kanskje ??

platevaskeren er jeg kjempefornøyd med, skal handle meg litt slitedeler
    snart, er på vei til å vaske meg mellom 600 plater
    ingenting å utsette foreløpig, selv ikke på støyen, trodde den skulle være verre
    Blir spennende å se hvordan de platene ser ut, og hva eventuelt prisen blir. Artig å ha noe spesielt under det viktigste komponentet på benken

Joda, er godt fornøyd med både thorens spilleren og pro-ject riaaen. Men har jo alltids lyst på noe nytt har byttet ut de fleste komponentene de siste årene men vinyl oppsettet er vel det eldste på utstyR lista. Er mer eller fornøyd med forsterkerne og siden jeg kuttet ut cd til fordel for flac merker jeg at Bruker mer tid med vinylen, noe som også er grunnen til platevasker - har rundt 600 lp selv, men er samlet igjennom nesten 20 år, så ikke alt som er like aktuelt å høre på lenger.

Angående ny rigg så har jeg kikket litt på gyrodec, men usikker. Har lyst på en med litt spennende utseende også kikket litt på en riaa også, husker ikke helt navn - ganske kritiker rost, tror det kan være asr?

Beklager litt rotete svar, men sitter på iPad med dårlig nett, hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se hvordan de platene ser ut, og hva eventuelt prisen blir. Artig å ha noe spesielt under det viktigste komponentet på benken

Joda, er godt fornøyd med både thorens spilleren og pro-ject riaaen. Men har jo alltids lyst på noe nytt har byttet ut de fleste komponentene de siste årene men vinyl oppsettet er vel det eldste på utstyR lista. Er mer eller fornøyd med forsterkerne og siden jeg kuttet ut cd til fordel for flac merker jeg at Bruker mer tid med vinyl

hos meg så har det blitt slik at vinyl er en helt egen entusiast greie, tungvint JA, men det tenker jeg overhodet ikke på, det er noe eget å bla i platebunken, sette på ei plate og rett og slett kose seg med egen analog lyd

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hos meg så har det blitt slik at vinyl er en helt egen entusiast greie, tungvint JA, men det tenker jeg overhodet ikke på, det er noe eget å bla i platebunken, sette på ei plate og rett og slett kose seg med egen analog lyd

Absolutt, man nyter musikken litt anderledes når man må jobbe litt først

Forrige innleget mitt ble litt rotete og fikk postet når jeg hadde skrevet halvparten ca, hehe.

Var forøvrig asr mini som var riaaen jeg tenkte på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt, man nyter musikken litt anderledes når man må jobbe litt først

Forrige innleget mitt ble litt rotete og fikk postet når jeg hadde skrevet halvparten ca, hehe.

Var forøvrig asr mini som var riaaen jeg tenkte på.

sånn er det
    gyrodec var absolutt en kandidat hos meg når jeg valgte å ikke gå for pro-ject
    er lekre spillere, asr ria har jeg lest mye godt om men ikke hørt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har kabelgalskapen vært innom og jeg har bestillt følgende kabler til oppsettet

Black magic revelatiom 1m rca, black magic revelation 0,6m XLR, audio synthesis blue sq 0,8m XLR og black magic GIANT 2x3,0 m
    kablene ankommer neste uke engang

i tillegg har jeg slått til på en teddy XPS strømforsyning til Naim dacen
    denne bør vel også komme neste uke

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bilder av xps

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da braker det løs! Lykke til med dagens, og med sesongen! Presset er mindre ettersom topplaga har tapt poeng! Nå kan vi få en bra start, og legge press allerede fra første runde!

Tvi Tvi!

Glory glory..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Da braker det løs! Lykke til med dagens, og med sesongen! Presset er mindre ettersom topplaga har tapt poeng! Nå kan vi få en bra start, og legge press allerede fra første runde!

Tvi Tvi!

Glory glory..

begynte i god gammel man utd stil, ikke helt topp fra første kamp, men ett stort lyspunkt med seier i første bortekamp, fælt med stopperne våres men phil jones ser veldig komfortabel ut

fint i spania forresten ?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begynte i god gammel man utd stil, ikke helt topp fra første kamp, men ett stort lyspunkt med seier i første bortekamp, fælt med stopperne våres men phil jones ser veldig komfortabel ut

fint i spania forresten ?
    Joda var topp! Mye god mat og drikke! Og lange dager på stranden:-) 3 poeng er uansett det viktigste i starten, resten kommer. Som vanlig...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Joda var topp! Mye god mat og drikke! Og lange dager på stranden:-) 3 poeng er uansett det viktigste i starten, resten kommer. Som vanlig...

oh Yes:razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt meg en del vinyl også i påvente av kabler og psu til dac

var heldig og kom over Kiss originals, trippel album med masse ekstra, japansk utgivelse fra 1977, har da komplett kiss opp til begynnelsen av 90 tallet på vinyl iom at jeg i samme sleng fikk tak i alive l og alive lv

i tillegg ble det en clash lp, nærmere bestemt en promo utgivelse av sandinista på hvit vinyl, 12 av sangene fra trippel albumet, beregnet på radio spilling , er stemplet demonstration only , no sale

uten om dette ble det en fet steven tyler cd boks, med masse ekstra stasj
    og utformet som munnspill AEROSMITH The Songs Of Steven Tyler (Mega Rare official US limited-edition Primary Wave Publishing, promotional-only 4-CD box set produced to promote licensing interest Steven's back catalogue, acquired by Primary Wave Publishing & Stage Three Mu

porcupine tree har jeg nå 5 lp på vei, + to fra steve wilson

i tillegg kommer det ett par pakker fra lite nytt neste uke, er vel en nærmere 25 plater der og, noe black sabbath, ultravox, simple minds
    deep purple osv osv

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har teddy xps ankommet, gikk veldig fort skal bli artig å teste denne fremover :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg snart det er på tide å kalle på de i hvit frakk her kabler skal da **** ikke gjøre sååååååååååå stor forskjell ?? fått meg en skikkelig på trynet ikveld under første lyttesesjon med bm giant og revelation + en audio synthesis blue sq
    lot de stå en del timer i bakgrunnen frem til det ble stille her i huset og så fant jeg frem amused to death
    svett i panna og med ståpels på legga er jeg nå ferdig
    det virker som om vdh kablene jeg har brukt (og vært fornøyd med mhtp pris) har fungert som en festbrems i realiteten .
    med BM så åpna slusa seg og det så det holdt, skal ikke være så jævlig forskjell på kabler vel ??
    kan ikke komme på noe annet enn at det kanskje stemmer det produsenten sjølv sa, er synergien på plass i oppsettet så vil kablene slippe ut potensialet
    skal anskaffe en sparegris imorgen hvor det skal stå emotion på
    for de som lurer så har jeg ikke drikki eller lukta på sm engang ikveld
    mange faktorer som spiller inn ikke minst placebo så jeg skla prøve å beholde beina på jorda og forsøke som best mulig å
    være litt kritisk fremover, men **** ikke lett det heller når det virker som om plata nettopp har begynt når den er ferdig
    og man bare vil ha litt til, 0% kritisk lytting har jeg fått til sålangt for å si det sånn

jokris logger av

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he. Blir mye spilling utover natta i dag forstår jeg. Bra!

Side 33 av 39 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •