Jokris - avsluttet - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 769
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det der var litt av en mengde rør, jokris. Hvor bestilte du fra?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris

:grin: :grin:
    joda stemmer det også, man bruker den til å finne ut av hvor mye rørene er brukt, dvs om de er nye eller brukte og hvor lang levetid de ca kan ha igjen, tror man også finner ut om de har noen feil
    Aha … Den ser jo mildt sagt awesomely-MacGyverishly-Star Trekly-kul ut

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Aha … Den ser jo mildt sagt awesomely-MacGyverishly-Star Trekly-kul ut

passer bra for meg som liker star trek ja , skulle få ett krasjkurs i å bruke den også så gleder meg til det, som sagt så synes jeg det er greit å få testet de rørene jeg kjøper , blir jo noen som skal ut igjen og da jeg ofte slår til på
    større pakninger av rør 5-20 stk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har idag bedrevet litt tuberolling, havnet på en kombo som virker lovende
    steike for en følelse å pakke opp ett JAN RCA 6X5 likeretter rør fra 1945!!!!!
    koble det inn og jammen spiller som om det skulle vært lagd igår
    har puttet inn en for meg meget god kombo i dac bestående av bendix 5822 (6X5) + CIFTE NOS ecl82 + Mullarad 8132 (cv4003/12au7) rør, dette blir nok stående en god stund, i pre skal jeg forsette med å tuberolle noe, har fått smaken på hva de forskjellige 5814a variantene av 12AU7 gir av god lyd, pr nå er det rør fra tv/radio selskapet CBS som står i, commando heter de, ellers er jeg blitt veldig glad i RCA cleartop, og kanskje spessiellt de som er laget for orgler osv, de er som regel merket med Baldwin,Conn ol, disse rørene er hånplukket og testet og er blandt de beste cleartop utgavene
    5814a fra rca ligner på ecc82 fra mullard lydmessig men koster under halvparten så de gir mye for penga,i mcintoshen går det i litt forskjellige 12ax7 rør omdagen, sylvania gold label ,GE og 2 forskjellige RCA, og tung sol, fantastiske gode alle men forskjellige, nei nå må jeg slå av pc litt og nyte musikk igjen

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil... Du har tatt rørtrilling til ett heltt nytt nivæ
    Ikke bare NOS.. men super NOS!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ingen tvil... Du har tatt rørtrilling til ett heltt nytt nivæ
    Ikke bare NOS.. men super NOS!

ere jo bare super fasinerende :-D :-D er en jungel av rør der ute som må testes:twisted: :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er rca cleartop i forskjellige versjoner plassert trygt på min favoritt liste over rør, har lyttet meg inn på andre komboer når jeg har hatt litt tid til overs i det siste og spessiellt 5814a versjonene til RCA og GE har skillt seg ut hos meg som meget interesange rør, sammen med varisjoner av 12au7 som 6189 og 5963, sylvania forsetter og overraske meg seærdeles positivt og jeg tror de har fått ett litt dårlig rykte ufortjen på enkellte modeller, i 12ax7 klassen har de 2 av de absolutt beste så i den rørtypen er ikke ryktet slik
    ellers er det litt testing av 12 ax7 rør også , og kan med hånden hjertet ikke si at jeg har kommet over ett direkte dårlig rør enda, bare forskjellige lydmessige, veldig fasinerende å tune hele rørveien for å finne match
    i 12a7 rør har jeg vært igjennom 5-6 forskjellige merker nå og så langt er dette klassen med minst forskjell på rør hos meg

la ut noen rca cleartopper her inne og de gikk jammen fort unna og det skjønner jeg godt i ettertid, prisen var skamlav (ifølge en rørselger) men hvorfor ikke spre litt rørglede snakket med brynjar her om dagen , pga jakt på holy grail type rør og han har det jeg er ute etter så da er det bare å spare, og muligens selge unna litt mer av lager

kan absolutt anbefale alle med utstyr og kaste seg ut i litt tuberolling,
    mye å hente på den delen

blitt pappa igjen også forresten til ei lite tulle som ville ut 8 uker tidlig

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med familieforøkelsen. Håper alt står bra til, 8 uker er jo litt tidlig.

Får mer og mer lyst å teste rør på Klipschene mine jeg også.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med tulla.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hilsener, hun har det bra under omstendighetene og er selvfølgelig verdens peneste nyfødte jente
    ja skalle, du hakke noe valg angående rør, det må du teste etterhvert på ht dine

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble jeg glad når jeg sto opp og leste mail fra en av mine rørkontakter i usa, faår kjøpe 25 rca cleartopp rør til av han satt langt inne den der, og jeg solgte de siste igår kveld så jeg var bekymret over tilgangen videre
    10 stk skal lagres hos meg , det er helt klart da er de sikret de neste 10 åra

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ere jo bare super fasinerende :-D :-D er en jungel av rør der ute som må testes:twisted: :twisted:
    Hadde økoen vært noe bedre så hadde jeg garantert kjøpt meg en rørkoffert med en masse rør... meneh... Uansett så blir det interessant å se dine erfaringer sånn etterhvert. Iallefall mtp DAC. Meeeen.. Det som fungerer hos deg trenger ikke nødvendigvis å være det samme som fungerer hos meg?

Btw... gratulerer med familieforøkelsen!

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble jeg glad når jeg sto opp og leste mail fra en av mine rørkontakter i usa, faår kjøpe 25 rca cleartopp rør til av han satt langt inne den der, og jeg solgte de siste igår kveld så jeg var bekymret over tilgangen videre
    10 stk skal lagres hos meg , det er helt klart da er de sikret de neste 10 åra
    Hmm, er det 12AU7-rør? Om du skulle finne at du ikke trenger alle, og ønsker å dekke inn litt kostnader, må du gi meg en lyd. kunne absultt være interessert i teste disse (4 stk).8)

Gratulerer med barn :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Hmm, er det 12AU7-rør? Om du skulle finne at du ikke trenger alle, og ønsker å dekke inn litt kostnader, må du gi meg en lyd. kunne absultt være interessert i teste disse (4 stk).8)

Gratulerer med barn :-)

Takker så mye for det, jo jeg får forhåpentligvis 25 stk av de så tenkte å legge ut de siste 15 for samme pris som sist, de fløy fort unna
    har fått hyggelige tilbakemeldinger på de så langt også, en som skrev en takke mail og takket for å ha fått tilbake highend lyden i sitt anlegg etter å ha prøvd diverse andre løsninger, når cleartopp passer inn i anlegget er de ett kupp til vanlig pris også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hadde økoen vært noe bedre så hadde jeg garantert kjøpt meg en rørkoffert med en masse rør... meneh... Uansett så blir det interessant å se dine erfaringer sånn etterhvert. Iallefall mtp DAC. Meeeen.. Det som fungerer hos deg trenger ikke nødvendigvis å være det samme som fungerer hos meg?

Btw... gratulerer med familieforøkelsen!

Takker for det
    jo du har helt rett idet , det som passer her trenger ikke være passende i ditt oppsett, men så langt er det noen rør som peker seg ut for meg, dvs at de leverer varene og jevnt over passer i mange oppsett
    kan forresten tipse deg om å kikke etter ett valvo ecl82 hvis du har det i dac, mange små detaqljer kom veldig tydelig frem i rommet kontra de andre typene jeg har testet, uten at det ble antydning til skarpt
    dette røret har jeg dessverre ingen til overs av

kikker etter en slik rørkoffert så hvis du vet om en sifra

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med lillejenta!
    Inspirerende tråd, både mht akustikk og rør. Fikk lyst på en AN dac jeg også, men får prøve å stå imot, min neste dac bør ha fjernkontroll, har jeg tenkt.

Og takk igjen for cleartop'ene jeg fikk kjøpt av deg. Begynner å bli imponert over disse rørene jeg også.

Akkurat nå spiller de, sammen med et par billige GE 6dt8, helt nydelig på en MA KT88. En kombo som kostet en tiendepart av min favorittkombo, og kvalitetsforskjellen er ikke særlig stor nei.
    Rør trenger ikke være dyrt nei, særlig når sånne greie folk som deg sprer kunnskap og rimelige kvalitetetsrør.:-D

Trudde jeg var ferdig med tuberolling for noen år, men nå er jeg i gang igjen.8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Gratulerer med lillejenta!
    Inspirerende tråd, både mht akustikk og rør. Fikk lyst på en AN dac jeg også, men får prøve å stå imot, min neste dac bør ha fjernkontroll, har jeg tenkt.

Og takk igjen for cleartop'ene jeg fikk kjøpt av deg. Begynner å bli imponert over disse rørene jeg også.

Akkurat nå spiller de, sammen med et par billige GE 6dt8, helt nydelig på en MA KT88. En kombo som kostet en tiendepart av min favorittkombo, og kvalitetsforskjellen er ikke særlig stor nei.
    Rør trenger ikke være dyrt nei, særlig når sånne greie folk som deg sprer kunnskap og rimelige kvalitetetsrør.:-D

Trudde jeg var ferdig med tuberolling for noen år, men nå er jeg i gang igjen.8)

takker for det ja er knallrør , og ikke til en veldig grei pris ja
    prøver bare å spre litt glede og info om min egen rørutforskning, vet ikke hvor mye kunnskap det er :-D men artig er det :-D

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer !