Jokris - avsluttet - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 39 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 769
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Sinnsykt deilig med avensement i går:-) nå har allerede jakten på billett på OT begynt her i hus..

håper du får tak idet ja endelig har det gått veien mot chelsea to ganger på rad, i mine øyne , helt klart fordi vi ikke har hatt pl dommere
    bestiller forøvrig de rca fra 1967 på fredag, si ifra hvis du skal ha noen av de

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    håper du får tak idet ja endelig har det gått veien mot chelsea to ganger på rad, i mine øyne , helt klart fordi vi ikke har hatt pl dommere
    bestiller forøvrig de rca fra 1967 på fredag, si ifra hvis du skal ha noen av de

will do:-) ser ut til at SVS'ene er solgt nå. en som skulle ha de, var villig til å betale depositum og greier - han kunne hente de om ca 2 uker når han kom hjem..

Så nå har jakten på nytt/brukt JL audio fathom f113 begynt.. klarer meg uten subwoofer ei stund, men til film blir det nok ikke helt det samme uten.

Tror også JL'en vil være fenomenal til musikk egentlig, så spørs om jeg må teste ut litt etterhvert.. Skader ikke at den er barsk, sinnsykt kantoppheng på den :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    will do:-) ser ut til at SVS'ene er solgt nå. en som skulle ha de, var villig til å betale depositum og greier - han kunne hente de om ca 2 uker når han kom hjem..

Så nå har jakten på nytt/brukt JL audio fathom f113 begynt.. klarer meg uten subwoofer ei stund, men til film blir det nok ikke helt det samme uten.

Tror også JL'en vil være fenomenal til musikk egentlig, så spørs om jeg må teste ut litt etterhvert.. Skader ikke at den er barsk, sinnsykt kantoppheng på den :-)

blir spennende å følge med på jakten din på subwoofer, selv så har jeg det jeg trenger for øyeblikket med cwlll, svs ville ikke klart å følge de på tempo i det hele tatt ihvertfall JL er spennende merke og de har jeg trua på

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir spennende å følge med på jakten din på subwoofer, selv så har jeg det jeg trenger for øyeblikket med cwlll, svs ville ikke klart å følge de på tempo i det hele tatt ihvertfall JL er spennende merke og de har jeg trua på

tja, ikke si det.. har hørt rykter om at Klipsch sine RT subber fint klarer å følge CW og LS, og mine erfaringer er at Ultra(vil ikke uttale meg om andre svs) fint holdt følge med RT. Men SVS utpeker jo seg som en typisk "filmsub" det er det liten tvil i. Jeg ønsker fremdeles en subwoofer som tilfredstiller mitt basshjerte i filmer, men også som er kultivert nok til å fungere på musikk (når det en gang kanskje blir La scala) og akkurat det tror jeg det er få alternativer som klarer bedre enn Fathom'en..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja, ikke si det.. har hørt rykter om at Klipsch sine RT subber fint klarer å følge CW og LS, og mine erfaringer er at Ultra(vil ikke uttale meg om andre svs) fint holdt følge med RT. Men SVS utpeker jo seg som en typisk "filmsub" det er det liten tvil i. Jeg ønsker fremdeles en subwoofer som tilfredstiller mitt basshjerte i filmer, men også som er kultivert nok til å fungere på musikk (når det en gang kanskje blir La scala) og akkurat det tror jeg det er få alternativer som klarer bedre enn Fathom'en..

enig, tenkte på den svs pc12nsd jeg hadde her, burde spessifisert det
    svs er knall film sub men jeg savner ikke det mellom 15 og 26 hz merkbart
    på film, koser meg med dynamikken i cwlll på film
    vil koste for mye her og nå å kjøpe en sub til stua som passer inn, mer lyst på oppgradering av L2 pre, speed box ,ny reciver og pj før sub blir aktuellt
    aller mest gleder jeg meg til å starte med realiseringen av dedikert rom etterhvert, da blir det cw lll og heresy rund baut og kanskje rør på hele greia

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig, tenkte på den svs pc12nsd jeg hadde her, burde spessifisert det
    svs er knall film sub men jeg savner ikke det mellom 15 og 26 hz merkbart
    på film, koser meg med dynamikken i cwlll på film
    vil koste for mye her og nå å kjøpe en sub til stua som passer inn, mer lyst på oppgradering av L2 pre, speed box ,ny reciver og pj før sub blir aktuellt
    aller mest gleder jeg meg til å starte med realiseringen av dedikert rom etterhvert, da blir det cw lll og heresy rund baut og kanskje rør på hele greia

Har de siste årene hatt fritt spillerom på dedikert rom, og trives egentlig med det. Her kan jeg gjøre ht plassering, valg av flere subber uten å tenke waf i stor grad. (heldigvis liker madammen også Klipsch:-)) akustiske tiltak er lett å gjøre her da jeg slipper å tenke på utseende på stua f.eks. og lyden blir jo tilsvarende et par hakk bedre når man kan prikke inn alle småting slik som dette.
    I den forbindelse har SVS vært strålende for fokus begynte til film men kriterie at det skulle låte bra til musikk i mine ører, og jeg har da ønsket et oppsett med La Scala / cornwall fronter og heresy som center og evt bak.

Men, det er også et stort men (for min del) og det er at lydanlegget - både til film og musikk bruk blir brukt mye mindre nå, enn når hele greia sto plassert i "stua" - da sto anlegget på fra vi kom hjem - enten de bidro med musikk, TV-lyd, tv-spill/gitar hero etc, og med et enkelt knappetrykk var vi over på en film, uten å måtte tenke på å flytte rom (slå av på stua -->slå på på gutterommet) Det har rett og slett resultert i sinnsykt lite film - og derfor lite behov for SVS i så måte (dessverre) gleden har jeg funnet igjen etter rør kom i hus, og har lyst å få brukt hele anlegget mye mer - og derfor har jeg nå begynt tanken på å integrere anlegget på stua..

Jeg vil da tape muligheter for "tweaking" på plasseringer og akustikk i noen grad og isåmåte tape LITT på lydkvalitet, men til gjengjeld vil jeg få brukt anlegget til mer musikk, mer film - og også til vanlig TV egentlig.. og det er jo en (kanskje) større pluss.. Det tar litt på å vite at et så dyrt oppsett står å blir brukt relativt sjeldent til film, og det blir litt tungvint egentlig..

Kommer nok ikke til å ofre surround likevel, og ei heller drømmen om La Scala / evt Cornwall - men trolig på kort sikt vil jeg nok ofre Heresy center da det blir for plasskrevende på ei stue..
    Og her kommer også JL Audio inn i bildet, den yter sinnsykt på det aller meste, og passer utseendemessig og størrelsemessig bedre inn på stua, kontra 2 svære basstårn.

Så får vi se om jeg klarer å løsrive meg fra rommet, da det er sinnsykt deilig å ha friheten når det blir brukt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de siste årene hatt fritt spillerom på dedikert rom, og trives egentlig med det. Her kan jeg gjøre ht plassering, valg av flere subber uten å tenke waf i stor grad. (heldigvis liker madammen også Klipsch:-)) akustiske tiltak er lett å gjøre her da jeg slipper å tenke på utseende på stua f.eks. og lyden blir jo tilsvarende et par hakk bedre når man kan prikke inn alle småting slik som dette.
    I den forbindelse har SVS vært strålende for fokus begynte til film men kriterie at det skulle låte bra til musikk i mine ører, og jeg har da ønsket et oppsett med La Scala / cornwall fronter og heresy som center og evt bak.

Men, det er også et stort men (for min del) og det er at lydanlegget - både til film og musikk bruk blir brukt mye mindre nå, enn når hele greia sto plassert i "stua" - da sto anlegget på fra vi kom hjem - enten de bidro med musikk, TV-lyd, tv-spill/gitar hero etc, og med et enkelt knappetrykk var vi over på en film, uten å måtte tenke på å flytte rom (slå av på stua -->slå på på gutterommet) Det har rett og slett resultert i sinnsykt lite film - og derfor lite behov for SVS i så måte (dessverre) gleden har jeg funnet igjen etter rør kom i hus, og har lyst å få brukt hele anlegget mye mer - og derfor har jeg nå begynt tanken på å integrere anlegget på stua..

Jeg vil da tape muligheter for "tweaking" på plasseringer og akustikk i noen grad og isåmåte tape LITT på lydkvalitet, men til gjengjeld vil jeg få brukt anlegget til mer musikk, mer film - og også til vanlig TV egentlig.. og det er jo en (kanskje) større pluss.. Det tar litt på å vite at et så dyrt oppsett står å blir brukt relativt sjeldent til film, og det blir litt tungvint egentlig..

Kommer nok ikke til å ofre surround likevel, og ei heller drømmen om La Scala / evt Cornwall - men trolig på kort sikt vil jeg nok ofre Heresy center da det blir for plasskrevende på ei stue..
    Og her kommer også JL Audio inn i bildet, den yter sinnsykt på det aller meste, og passer utseendemessig og størrelsemessig bedre inn på stua, kontra 2 svære basstårn.

Så får vi se om jeg klarer å løsrive meg fra rommet, da det er sinnsykt deilig å ha friheten når det blir brukt!

høres fornuftig ut og ikke minst gjennomtenkt, jeg trives med å ha alt tilgjengelig i ett rom selv om det som du sier er ikke optimalt med stue
    bruker ikke frontene til vanlig tv titting , da bruker jeg bare senter og bht
    kun film musikk og spill hvor jeg bruker røra

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg bestillt meg mine første EZ80 rør idag, ble mullard,mazda og phillips
    goldpin, skal ha tak i mullard ez81 når motron er tilbake
    hvis det er noen som erfaring med disse to typene , så kom gjerne med erfaringer eller anbefalinger utifra hva dere har oppfattet :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stille i tråden din for tida, jokris.

Så bare i en annen tråd (som var litt OT) at du snuste på squeezebox.

SB Touch er anerkjent som "leverandør" av et bedre digitalsignal enn SB Duet (Receiveren). Og at SB Touch kan ta HiRez-filer (duet downsampler) og at SB Touch har bedre intern DAC enn receiveren (tenkte noe av dette muligens kunne være relevant for deg i valget mellom de to).

Selv har jeg en Touch, en Duet, en ekstra receiver og en SB Boom. Veldig fornøyd med alle.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Stille i tråden din for tida, jokris.

Så bare i en annen tråd (som var litt OT) at du snuste på squeezebox.

SB Touch er anerkjent som "leverandør" av et bedre digitalsignal enn SB Duet (Receiveren). Og at SB Touch kan ta HiRez-filer (duet downsampler) og at SB Touch har bedre intern DAC enn receiveren (tenkte noe av dette muligens kunne være relevant for deg i valget mellom de to).

Selv har jeg en Touch, en Duet, en ekstra receiver og en SB Boom. Veldig fornøyd med alle.

Takker, er jo helt grønn på sb, forsto det slik at jeg måtte ha en sb duet som basis og at jeg kan bygge den ut videre ? er heeeeeeelt grønn på dette, ble kjøpt på impuls uten vurdering
    skal nok bli litt liv i tråden etterhvert igjen, har vært noe stille pga andre ting enn denne tråden , kommer kanskje en oppgradering eller to iløpet av sommeren, men bare kanskje foreløpig............

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, er jo helt grønn på sb, forsto det slik at jeg måtte ha en sb duet som basis og at jeg kan bygge den ut videre ? er heeeeeeelt grønn på dette, ble kjøpt på impuls uten vurdering
    skal nok bli litt liv i tråden etterhvert igjen, har vært noe stille pga andre ting enn denne tråden , kommer kanskje en oppgradering eller to iløpet av sommeren, men bare kanskje foreløpig............
    Større rør amp fra mc, og khorn? :-)

Kom over en mc c220 på sentralen nå, tenkte å ta kontakt med han i dag!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Større rør amp fra mc, og khorn? :-)

Kom over en mc c220 på sentralen nå, tenkte å ta kontakt med han i dag!

dette var merkelig, skulle akkurat til å sende deg en pm om den c220, har snakket med han der inne , ser ut som ett godt kjøp det der.
    hehe, angående oppgraderinger er jeg litt i tenkeboksen hva det eventuellt blir, har slått fra meg større amp, billigere med en til av mc2102 som tross alt er bygd av , for meg ett rørgeni, enn å kjøpe de gedigne 2301 blokkene som er bygd av en transistor konstruktør
    ellers synser jeg på pre/dac og har alltid horna i bakhodet, men cwlll skal overhodet ikke ut uansett

c2300, c500t, ar ref 5, og ett par andre er kandidatene på pre siden

edit

samme person skal også legge ut en mc275 av nyeste versjon etterhvert

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok ikke en til 275, da jeg rett og slett ikke mangler krefter! Jeg spiller glatt høyere enn jeg hr gjort tidligere, og etter hva jeg har lest, er lydsignaturen penere i stereo enn mono koblet. Blir derfor heller rør pre!

Driver å leter etter tv benk som huser komponentene, så blir det flytting av anlegget.

Vet du om det er cinema loop på c220? Det er viktig for meg skjønner du!

dette var merkelig, skulle akkurat til å sende deg en pm om den c220, har snakket med han der inne , ser ut som ett godt kjøp det der.
    hehe, angående oppgraderinger er jeg litt i tenkeboksen hva det eventuellt blir, har slått fra meg større amp, billigere med en til av mc2102 som tross alt er bygd av , for meg ett rørgeni, enn å kjøpe de gedigne 2301 blokkene som er bygd av en transistor konstruktør
    ellers synser jeg på pre/dac og har alltid horna i bakhodet, men cwlll skal overhodet ikke ut uansett

c2300, c500t, ar ref 5, og ett par andre er kandidatene på pre siden

edit

samme person skal også legge ut en mc275 av nyeste versjon etterhvert

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok ikke en til 275, da jeg rett og slett ikke mangler krefter! Jeg spiller glatt høyere enn jeg hr gjort tidligere, og etter hva jeg har lest, er lydsignaturen penere i stereo enn mono koblet. Blir derfor heller rør pre!

Driver å leter etter tv benk som huser komponentene, så blir det flytting av anlegget.

Vet du om det er cinema loop på c220? Det er viktig for meg skjønner du!

det er jeg ikke sikker på, men tror kanskje at den ikke har akkurat det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Champions! (så godt som...)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (snart) 19 ligatitler, trodde ikke jeg skulle oppleve det :-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Champions! (så godt som...)
    Sjelden vært så happy som i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Sjelden vært så happy som i dag.

fantastisk gjennomført kamp, tydelig at chelski ble parkert og det ser man ikke ofte, ble faktisk ett par hakk mer optimistisk med tanke på CL finalen :-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er PL så uendelig mye mer verdt enn CL. Skjønner at jeg muligens er i mindretall her.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    For meg er PL så uendelig mye mer verdt enn CL. Skjønner at jeg muligens er i mindretall her.

Nei, for meg er også PL det gjeveste, CL er bonus synes faktisk FA cupen på mange måter er gjevere enn CL også Det har bla med å gjøre seieren mot LFC i 77 :-D

Side 29 av 39 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •