Jokris - avsluttet - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 39 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 769
    Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Ja. Jeg forsvarer ikke sanger om Heysel/Hills, syns det er ufint. Det er dessverre "scum" i alle leire, også vår.

Men man bør helst vise klasse selv før man krever det av andre. Og i alle fall ikke vise total mangel på klasse.

(så var det dette med generaliseringer da, tipper det fins anstendige liverpool-fans også, det er bare det at det blir stadig vanskeligere å få øye på dem, etter som åra går siden siste ligagull.
    Det må være et kompleks, de blir jo stadig mer besatt av united...).
    Hillsborough/Heysel sanger blir sunget stort sett uansett hvem dere speller mot.Borte som hjemme.Det jeg reagerer mest på er at det skjer i en juniorkamp.Med stort sett unger og foreldre på tribunen.
    Ellers er det godt å kjenne noen Utd fans som tar avstand..Sms fra en kompis som var på kampen;
    "Dette er bare trist.Beklagelig.4 stk av oss forlater nå Anfield i skam,20 min før kampslutt.Orker ikke mer hets.Detta er en juniorkamp!Ledelsen må ta tak nå".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du er ofte på våre kamper? Er du en united-fan da?
    Jeg har vært på ca 20 united-kamper. Halvparten borte, da står united-fansen i en eneste stor klynge. Vært på Emirates, Goodison, bortekamper i Champ League, aldri i mitt liv hørt jeg hørt en Hillsb-sang. Sier ikke at det ikke forekommer, men kom ikke her å si at det er veldig vanlig.

Fei før din egen dør du heller, dette har du egentlig ikke peiling på.
    Men du har sikkert førstehåndskjennskap til stygg oppførsel av liverpool-pøbelen. Du som sikkert går på anfield.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du er ofte på våre kamper? Er du en united-fan da?
    Jeg har vært på ca 20 united-kamper. Halvparten borte, da står united-fansen i en eneste stor klynge. Vært på Emirates, Goodison, bortekamper i Champ League, aldri i mitt liv hørt jeg hørt en Hillsb-sang. Sier ikke at det ikke forekommer, men kom ikke her å si at det er veldig vanlig.

Fei før din egen dør du heller, dette har du egentlig ikke peiling på.
    Men du har sikkert førstehåndskjennskap til stygg oppførsel av liverpool-pøbelen. Du som sikkert går på anfield.
    Jeg hadde ikke uttalt meg eller skrevet dette visst jeg ikke hadde opplevd/sett/hørt det selv ja..men ærlig talt så er vel ikke dette noe nytt.Cockneys ikke like ille..Nøyer seg som regel med You`ll never get a job..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da en estetisk spiller, så rene linjer.
    Og rør i riaa'n så klart.:-D
    HVordan låter den da, eller har du ingen plater?

spilleren har helt klart ett rent utseende får den iløpet av dagen forhåpentligvis, sitter 2 stk ecc83 i riaaen ja,
    tok en handlerunde på plater i byen idag og fikk tak i 13 stk, 11 brukte og 2 nye, deriblandt big bang siste plate
    ellers ble det gamle gode slik som dire straits brothers in arms, john mellencamp og div 80 talls

tar gjerne imot tips hvor man får tak lp plater til greie priser, nye som brukte

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hisentralen har en bra "Vinylavdeling", der det bla er tips om butikker mm. Og du finner også plater til salgs på Bruktbørsens musikkavdeling.

Vinylavspilling er "the real thing" ja, angrer på at jeg ga bort platespiller og mesteparten av platene mine for tre år siden til fordel for harddisk-avspilling. Er muligens for lat til å velge vinyl når jeg har 100 000 sanger disponibel på en fjernkontroll..

Har et tilbud på en vintage Rega platespiller nå (en slik en man må tre om reima på når man går fra 33 til 45), men i såfall må jeg skaffe en riaa også. Så kom gjerne med flere detaljer på det riaa-leddet ditt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hisentralen har en bra "Vinylavdeling", der det bla er tips om butikker mm. Og du finner også plater til salgs på Bruktbørsens musikkavdeling.

Vinylavspilling er "the real thing" ja, angrer på at jeg ga bort platespiller og mesteparten av platene mine for tre år siden til fordel for harddisk-avspilling. Er muligens for lat til å velge vinyl når jeg har 100 000 sanger disponibel på en fjernkontroll..

Har et tilbud på en vintage Rega platespiller nå (en slik en man må tre om reima på når man går fra 33 til 45), men i såfall må jeg skaffe en riaa også. Så kom gjerne med flere detaljer på det riaa-leddet ditt.

ja, det er en rør ria, som bruker 2xecc83 rør, går for å være noe av det bedre i rundt sin prisklasse, etter som jeg skjønner så reagerer den godt på rørskifting
    så man har da gode muligheter til å komme imål, sett en del som anbefaler enten telefunken eller mullard, og det skal jeg teste,men jeg skal også teste x antall amerikanske varianter som er billigere og som jeg tror kan være like gode eller bedre

her er ett bilde, jeg får sort utgave

Tube Box SE II offers the same characteristics as Tube Box II, but takes the sound to another level. Additional adaptation possibilities and a switchable subsonic fi lter make it ideal for use with high quality MM and MC cartridges.

Tube Phono preamplifier (MM and MC)

• Preamplifier for MM or MC with switches on the rear panel

• Impedance switch for MC cartridges

• Capacitance switch for MM cartridges

• Subsonic filter switchable

• Dual-mono architecture

• Premium Röhren ECC-803 Golden Pin tubes

• EAT CoolDampers for protection against unwanted vibration

• High End Chipset for optimum sound

• Ultra low-noise semiconductors

• SMD technology

• Available in black and silver

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

holdt på å bli rega på meg også forresten, men slo til på pro-ject pga en pakkepris, blir en speedbox etterhvert også tenker jeg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    holdt på å bli rega på meg også forresten, men slo til på pro-ject pga en pakkepris, blir en speedbox etterhvert også tenker jeg
    Ser bra ut ja.
    Hvor handlet du, og har du lyst til å si hvor mye denne pakka kom på?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut ja.
    Hvor handlet du, og har du lyst til å si hvor mye denne pakka kom på?

handlet hos jfs i drammen, pakken kom på i overkant ca 8 k

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frist meg ikke:smile: .
    Iallefall ikke før restskatten er betalt....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frist meg ikke:smile: .
    Iallefall ikke før restskatten er betalt....
    :-D :-D :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er platespilleren på vei hjem skal gjøre plass til den nå snart , skal bli spennende bekjentskap å gjøre, er jo 20 år siden jeg hadde ca 500 album og spiller sist.

ellers så har jeg mottatt amprex pq6922, laget i new york i 1960 uke 14, hvit skrift, langlevetids rør, håper disse gir meg det jeg tror for da kjøper jeg ett
    par til som selger har og er da dekket på 6922 noen timer fremover

ellers planlegger jeg å overhodet ikke teste de jj 803s røra som følger med tube box riaan, der skal det nos inn med engang, tenker jeg tester rca 7025 ct, eller mullard først har en mistanke om at de sylvania jhs gold label bp 12ax7 rørene fra 53 vil passe perfekt egentlig, men tester litt annet først

slo til på 16 stk rca 12ax7 fra uke 17 i 1958 igår, dette er hvit skrift med bp, har god erfaring med de jeg har fra før av disse, selv om de er en noe eldre utgave. kostet meg ikke mer enn 1 telefunken 803s rør og da er jeg ikke i tvil om hva jeg velger

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med platespiller på vei til sitt nye hjem og med et favorittlag som snubler bra videre i alle store turneringer.
    Ble noen nerver på pub'n i kveld også, som vanlig.:twisted:

Plass til platetrilleren ja, det er vel en av to ting som har stoppet meg fra å gå tibake til vinylrøttene. Det andre er at jeg ikke helt vet om jeg skal gå til vintage vinyl eller en ny rigg. Ny rigg høres tryggere ut, men lyst på en platespiller med trekabinett, kanskje med en vintage riaa også...
    Skal bli spennende å høre dine erfaringer. Du harjo litt spenn for rørrulling også der da.:-D

Selv foretok jeg en liten justering av høyttalerne mine (kef iq90) i dag. Satte på noen souncare superspikes. For å være snill med naboene og for å holde bildene på veggene. Etter at jeg fikk tilbake MA-en moddet med kun nye elektrolytter og signalkondensatorer (Mundorf), har basstrøkket økt. Mer dypbass og mer hurtigbass (strammere). Muligens må jeg fintune litt med smårør, men nyter foreløpig den mer rocka signaturen den har fått. DYI-'ern kjørte den med hell med KT120 istedetfor KT88, så jeg har en mulig oppgradering der. Da blir det enda mer R&R.
    Har tre ganske forskjellige MA KT88-ere nå, så får teste de litt opp mot hverandre neste helg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med platespiller på vei til sitt nye hjem og med et favorittlag som snubler bra videre i alle store turneringer.
    Ble noen nerver på pub'n i kveld også, som vanlig.:twisted:

Plass til platetrilleren ja, det er vel en av to ting som har stoppet meg fra å gå tibake til vinylrøttene. Det andre er at jeg ikke helt vet om jeg skal gå til vintage vinyl eller en ny rigg. Ny rigg høres tryggere ut, men lyst på en platespiller med trekabinett, kanskje med en vintage riaa også...
    Skal bli spennende å høre dine erfaringer. Du harjo litt spenn for rørrulling også der da.:-D

Selv foretok jeg en liten justering av høyttalerne mine (kef iq90) i dag. Satte på noen souncare superspikes. For å være snill med naboene og for å holde bildene på veggene. Etter at jeg fikk tilbake MA-en moddet med kun nye elektrolytter og signalkondensatorer (Mundorf), har basstrøkket økt. Mer dypbass og mer hurtigbass (strammere). Muligens må jeg fintune litt med smårør, men nyter foreløpig den mer rocka signaturen den har fått. DYI-'ern kjørte den med hell med KT120 istedetfor KT88, så jeg har en mulig oppgradering der. Da blir det enda mer R&R.
    Har tre ganske forskjellige MA KT88-ere nå, så får teste de litt opp mot hverandre neste helg.

det høres jo knall ut må innrømme at jeg har lyst på en ma etterhvert
    den har jo absolutt fenget mange lyttere
    soundcare er jeg stor tilhenger av, mundorf kondisene blir vel også enda bedre etter en del timer hvis jeg har skjønt riktig?
    laget vårt var heldig igår ja, virker ikke som vi klarer å dra frem høygiret enda, la oss håpe det kommer når det trengs, bedre å være best når det virkelig gjelder kanskje
    jeg vurderte brukt rigg, men iom at jeg ikke har stor erfaring med rigg de siste 20 åra for å si det mildt, så valgte jeg en trygg løsning
    jeg slengte i sylvania jhs12ax7 rør i tube boxen med engang forøvrig
    lytte seansen med big bang på vinyl igår var utrolig bra, musikken i fokus
    lyden deilig analog, en varm mellontone men med nødvendig fres allikevel
    knakende artig å gå tilbake til fremtiden

det som er en fin ting med vinyl er jo at man kan oppgradere riggen etterhvert med bedre pu og f.eks speed box, men det er ikke i mine tanker atm, spillte mer enn bra nok til å slippe ned skuldra og rett og slett slappe av

noen som nevnte blåresept ??????

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Tube box i ett bra vinyloppsett, og vil påstå at den ikke gjorde skam på anlegget.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har hørt Tube box i ett bra vinyloppsett, og vil påstå at den ikke gjorde skam på anlegget.

høres bra ut, den responderer bra på rørbytter visstnok , det ble tungen på vekstskålen, hadde audion riaa som valg to.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det finnes også mange som liker Audion-trinnet.
    Tror ikke det blir feil uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida begge spiller nok musikk kunne gå opp ett hakk på spiller ved å velge tube boxen også

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det høres jo knall ut må innrømme at jeg har lyst på en ma etterhvert. den har jo absolutt fenget mange lyttere
    soundcare er jeg stor tilhenger av, mundorf kondisene blir vel også enda bedre etter en del timer hvis jeg har skjønt riktig?
    Kjenner du noen som kjører til og fra Oslo iblant, kan du selvsagt få låne en MA av meg for for litt prøvelytting. Jeg har tre eksemplarer og trenger vel strengt tatt ikke mer enn to.

Men du har vel forsterkeri som det holder, MA er vel ikke i den klassen, iallefall ikke byggeteknisk. Men mener den kan holde bra nivå lydkvalitetsmessig, iallefall på noen høyttalere, og den er meget responsiv på rørskifter, noe som er moro da.
    Jeg er fornøyd nå, fått oppgradert to av mine rent strømteknisk og altså moddet den ene betydelig. Kondisene er vel blitt spilt noen titalls timer allerede, de er vel innbrente nå, skulle jeg tro. Må bytte litt imellom den moddete og den andre for å avgjøre hvilken jeg egentlig foretrekker. Burde vel skaffe meg en slags høyttalerswitch slik at jeg enkelt kan sammenligne forsterkere. Det er så innmari vanskelig å huske lyd, syns jeg, det er noe gjør det vanskelig med tuberolling også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner du noen som kjører til og fra Oslo iblant, kan du selvsagt få låne en MA av meg for for litt prøvelytting. Jeg har tre eksemplarer og trenger vel strengt tatt ikke mer enn to.

Men du har vel forsterkeri som det holder, MA er vel ikke i den klassen, iallefall ikke byggeteknisk. Men mener den kan holde bra nivå lydkvalitetsmessig, iallefall på noen høyttalere, og den er meget responsiv på rørskifter, noe som er moro da.
    Jeg er fornøyd nå, fått oppgradert to av mine rent strømteknisk og altså moddet den ene betydelig. Kondisene er vel blitt spilt noen titalls timer allerede, de er vel innbrente nå, skulle jeg tro. Må bytte litt imellom den moddete og den andre for å avgjøre hvilken jeg egentlig foretrekker. Burde vel skaffe meg en slags høyttalerswitch slik at jeg enkelt kan sammenligne forsterkere. Det er så innmari vanskelig å huske lyd, syns jeg, det er noe gjør det vanskelig med tuberolling også.
    enig der, blir mye synsing av og til, men så hender det man treffer så til de grader at det ikke bare er synsing , heldigvis :-D
    takker så mye for det tilbudet, kan hende jeg tar deg opp på det :-D
    kvaliteten på lyd kan ikke måles i kr og øre, tror ma slår godt fra seg lydmessig, uansett er det veldig artig å ha flere alternativer til forsterkeri
    mener å ha blitt fortallt at mundorf fort kan kreve noen 100 hundre timer for å virkelig peake, oluf snakket til meg om at de 2w an tantalumene jeg fikk satt inn ville bli bedre hele veien opp til 1ooo timer......
    har nå fått problemer med menisken i høyre kneet mitt så jeg trenger mer ro om dagen (passer bra lyttemessig ) men det går utover den skrantende ryggen når det er feil med støtdemperen i kneet også
    håper jeg får pakken med lp plater før helgen, det er faktisk en stor opplevelse å spille vinyl igjen

Side 25 av 39 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •