Jokris - avsluttet - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 39 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 769
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror du kan være inne på noe egentlig.. Men som du også nevner har forskjellige forsterkere forskjellig lydsignatur som også påvirker, og selvsagt også høytalere, alt som betyr noe for sluttresultat altså, og gjør at rør/forsterker/høytaler og til slutt lyden blir annerledes i forsterkere - både nye og gamle konstruksjoner.

Det jeg har fått testet i min er jo forsåvidt nye original rør, det kan være seg Sovtek/electro harmonix - både små og store rør, og hvis vi flytter fokus på smårørene, så virker det som Nos rørene har en generelt mørkere bakgrunn - en eksepsjonelt tyst når det skal være det.

Disse Trustworthy rørene har også vært en forholdsvis gøy erfaring. Rørene virker gode og lyden likeså.. Problemet, om det kan kalles for det, er at prisen - drøye 300kr stk, er såpass høy at man faktisk kan få en del NOS typer rør for denne prisen.

Det som utmerker seg NOS vs nye rør i samme prisklasse så langt er egentlig at NOS rørene på et generelt plan har denne nevnte tystnaden, og kanskje også er litt mer "rørete" i lydbildet. skal dog sies at Trustworthy rørene føltes på vel samme nivå som original rørene i MC, kanskje også et steg opp på stigen også!

Nå har jeg ikke annet rørutstyr for å teste forskjeller slik som du har jokris, og 275 er også bygd av en viss Mcintosh grunnlegger, på skikkelig vis, så tror egentlig du har større og bedre utgangspunkt til å sammenligne siden du har mer enn 1 elektronikk basert på rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Tror du kan være inne på noe egentlig.. Men som du også nevner har forskjellige forsterkere forskjellig lydsignatur som også påvirker, og selvsagt også høytalere, alt som betyr noe for sluttresultat altså, og gjør at rør/forsterker/høytaler og til slutt lyden blir annerledes i forsterkere - både nye og gamle konstruksjoner.

Det jeg har fått testet i min er jo forsåvidt nye original rør, det kan være seg Sovtek/electro harmonix - både små og store rør, og hvis vi flytter fokus på smårørene, så virker det som Nos rørene har en generelt mørkere bakgrunn - en eksepsjonelt tyst når det skal være det.

Disse Trustworthy rørene har også vært en forholdsvis gøy erfaring. Rørene virker gode og lyden likeså.. Problemet, om det kan kalles for det, er at prisen - drøye 300kr stk, er såpass høy at man faktisk kan få en del NOS typer rør for denne prisen.

Det som utmerker seg NOS vs nye rør i samme prisklasse så langt er egentlig at NOS rørene på et generelt plan har denne nevnte tystnaden, og kanskje også er litt mer "rørete" i lydbildet. skal dog sies at Trustworthy rørene føltes på vel samme nivå som original rørene i MC, kanskje også et steg opp på stigen også!

Nå har jeg ikke annet rørutstyr for å teste forskjeller slik som du har jokris, og 275 er også bygd av en viss Mcintosh grunnlegger, på skikkelig vis, så tror egentlig du har større og bedre utgangspunkt til å sammenligne siden du har mer enn 1 elektronikk basert på rør.

er vel samme person som står bak begge konstruksjonene og din baserer seg på en av de virkelige klassikerne i mc familien
    hvis thrustworty ikke er bedre enn de orginale så kjøper jeg de ikke, takk for at du delte den erfaringen ja, jeg synes også de gamle nos rør har en sortere bakgrunn, stillere i lydrommet på en måte og jeg tror det kan ha noe med kostruksjonen og det faktum at mc brukte bla, sylvania,raytheon osv rca osv på 50-60 tallet, dette har jeg fått bekreftet pr tlf fra "rør" avdelingen hos mc i usa

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    er vel samme person som står bak begge konstruksjonene og din baserer seg på en av de virkelige klassikerne i mc familien
    hvis thrustworty ikke er bedre enn de orginale så kjøper jeg de ikke, takk for at du delte den erfaringen ja, jeg synes også de gamle nos rør har en sortere bakgrunn, stillere i lydrommet på en måte og jeg tror det kan ha noe med kostruksjonen og det faktum at mc brukte bla, sylvania,raytheon osv rca osv på 50-60 tallet, dette har jeg fått bekreftet pr tlf fra "rør" avdelingen hos mc i usa

jeg synes de føltes relativt lik egentlig. og tilprisen kan man selvsagt velge blant mye! det finnes pr i dag bedre rør til prisen mener jeg. Det er gode rør, ingen tvil i det, men til prisen så kan det være annet å velge i :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg synes de føltes relativt lik egentlig. og tilprisen kan man selvsagt velge blant mye! det finnes pr i dag bedre rør til prisen mener jeg. Det er gode rør, ingen tvil i det, men til prisen så kan det være annet å velge i :-)

veldig greit å vite, da sikter jeg meg inn på mer nos rør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da begynt så smått å sikte meg inn på en vinylrigg
    for øyeblikket er det pro-ject debut lll esprit som er mest fristende
    med en pro-ject tube box ll SE ria, den bruker 2 stk 12ax7 rør forøvrig så da har jeg mulighet til å tune lyden litt der også tenkte egentlig på en billigere ria men har fått høre at jeg må kjøpe så dyr ria jeg kan med tanke på øvrig oppsett

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en forespørsel til dere som leser denne tråden i ny og ne, hvis noen av dere kommer over ett par(eller fler) av raytheon 12au7 med smoked glass, allså sorte innvendig ala tung sol sin utgave, så er jeg villig til å gi ett par rca cleartop eller ett par ge 12au7a som takk for hjelpen, trenger da link, kontakt informasjon til paret. brynjar er ikke regnet med i denne "konkuransen"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånne du mener?
    12U.017 Raytheon 12AU7/ECC82 Black plate $45.00

12AU7 Tubes

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Er det sånne du mener?
    12U.017 Raytheon 12AU7/ECC82 Black plate $45.00

12AU7 Tubes

nope, de skal ha black plates men i tilleg såkallt smoked eller coated glass, de er da allså mørke innvendig, de finnes i grey plate utgave også men det har jeg på hånden

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte da ett par cv2492, laget i 1963( såvidt jeg har klart å tolke fabrikkkoden riktig) kjøpte de hos brynjar, gleder meg til å teste disse, de skal vel være av de to beste mullard rørene i denne ecc88 klassen
    ellers så venter jeg spent på svar om det er mulig å få kjøpe 10 til av de rca 12axa rørene fra 1969, selger er tilbake sent ikveld
    har noen ez35 rør fra mullard på vei også, disse er jeg også spent på å få testet ut, første gang jeg har fått tak i likeretter rør fra mullard
    ellers fikk jeg ett sett mullard M8136 igår og tre stk ecc81 fra brimar, disse brimar ecc81 rørene med short black plates skal være veldig nær de klassiske tube rørene deres fra 50 tallet, i kvelitet og ikke minst lyd
    får forøvrig svar idag om jeg får kjøpt mer av iløpet av dagen, det er nok rør som må lageres, de ligger i orginale brimar esker også og kommer fra en eldre rørsamler i england, koselig kar forresten

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utd fansen viser nok en gang sin klasse ved å fyre av røykbombe og synge sine vanlige Heysel- og Hillsborough sanger..Usmakelig i enhver kamp,og spesielt upassende i en juniorkamp:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Utd fansen viser nok en gang sin klasse ved å fyre av røykbombe og synge sine vanlige Heysel- og Hillsborough sanger..Usmakelig i enhver kamp,og spesielt upassende i en juniorkamp:roll:

de hadde vel ikke hatt noe å synge om hvis det ikke var for looooooserpoooool fansen i første omgang ?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de hadde vel ikke hatt noe å synge om hvis det ikke var for looooooserpoooool fansen i første omgang ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg kjøpt en pro-ject xpression lll platespiller + en tube box se ll riaa

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis noen skulle vite om eller ha noen lp liggende så ta gjerne kontakt med meg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Sier en fra looserpol-leiren som angriper ambulanse med hardt skadet united-spiller ut fra anfield. Makan til sure bitre tapere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Sier en fra looserpol-leiren som angriper ambulanse med hardt skadet united-spiller ut fra anfield. Makan til sure bitre tapere.
    og buer en skadet spiller på båre ut, så hvilken klasse forskjell det var i helgen da ot publikummet klappet arsenal spilleren ut :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Jeg forsvarer ikke sanger om Heysel/Hills, syns det er ufint. Det er dessverre "scum" i alle leire, også vår.

Men man bør helst vise klasse selv før man krever det av andre. Og i alle fall ikke vise total mangel på klasse.

(så var det dette med generaliseringer da, tipper det fins anstendige liverpool-fans også, det er bare det at det blir stadig vanskeligere å få øye på dem, etter som åra går siden siste ligagull.
    Det må være et kompleks, de blir jo stadig mer besatt av united...).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant nok, slike sanger skal man holde seg for god til, gjelder alle parter
    grunnnen til at jeg forsatt har liverpool som "hat" objekt er måten fans oppførte seg på når jeg vokste opp og de var på topp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg kjøpt en pro-ject xpression lll platespiller + en tube box se ll riaa

Det var da en estetisk spiller, så rene linjer.
    Og rør i riaa'n så klart.:-D
    HVordan låter den da, eller har du ingen plater?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Bitre ja..Hehe.Trur vi legger den død.Blir litt søkt å diskutere bitterhet med en Utd fan..

Side 24 av 39 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •