Jokris - avsluttet - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 39 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 769
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    har nå begynt å peile meg inn mot en platespiller, kikker på rega og pro-ject foreløpig
    det sies jo at klipsch+rør+lp spiller er kjempe bra

det tror jeg på! hadde vært gøy å testet ut vinyl for å være ærlig, men må da begynne på scratch med musikk samlingen! jeg som ikke pr i dag har CD spiller engang.. spiller stort sett FLAC jeg nå for å være ærlig, opp til en viss prisklasse på CD spillere merket jeg såpass lite forskjell at det ble vurdert bruk av penger andre steder, selvsagt noe pga at med SB blir det hørt mye mer musikk pga lettere tilgang enn tidligere, og når kvaliten er såpass lik så ble det er greit kompromiss i denne omgang...

som du sier, disse Mullard M8162 rørene er faktisk veldig gode, selv liker jeg de veldig godt.

Har etter en kortere test av Svetlana KT88 byttet til 6550 i går, for å sammenligne KT 88 vs 6550 (det at jeg ønsket å teste Svetlana KT88 en kortere periode først, var rett og slett fordi jeg ønsket å teste om det var noe forskjeller på disse og de originale Mc rørene, noe det var - litt...)

Første inntrykk er at jeg liker veldig godt lyden i 6550, og mye av det du har sagt om disse stemmer også her.. Opplever ikke at det er mindre bass med 6550, men litt annerledes, den har ikke samme fokus i bassen, dvs ikke like stor pondus om det kan sies slik - menden etc føles veldig lik dog.. det virker bare som fokusen er flyttet litt fra bass og oppover i frekvens, som gjør at jeg føler at mellomtone og diskant er mer med i lydbildet. i tillegg føler jeg at "s" lyder er enda mer behagelig med 6550, ikke store forskjeller, men de merkes..

6550 blir nå stående en periode for mer testing, samt prøving med andre smårør etterhvert for å finne de rørene som jeg liker best med 6550..

skal også prøve å komme tilbake litt ang GD trustworthy når disse har fått en stund i ampen!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEGREDELIG forestilling.. nesten som jeg ikke orker å se på engang.. huff og huff...

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8) :-D :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    BEGREDELIG forestilling.. nesten som jeg ikke orker å se på engang.. huff og huff...

helt tragisk...............

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det tror jeg på! hadde vært gøy å testet ut vinyl for å være ærlig, men må da begynne på scratch med musikk samlingen! jeg som ikke pr i dag har CD spiller engang.. spiller stort sett FLAC jeg nå for å være ærlig, opp til en viss prisklasse på CD spillere merket jeg såpass lite forskjell at det ble vurdert bruk av penger andre steder, selvsagt noe pga at med SB blir det hørt mye mer musikk pga lettere tilgang enn tidligere, og når kvaliten er såpass lik så ble det er greit kompromiss i denne omgang...

som du sier, disse Mullard M8162 rørene er faktisk veldig gode, selv liker jeg de veldig godt.

Har etter en kortere test av Svetlana KT88 byttet til 6550 i går, for å sammenligne KT 88 vs 6550 (det at jeg ønsket å teste Svetlana KT88 en kortere periode først, var rett og slett fordi jeg ønsket å teste om det var noe forskjeller på disse og de originale Mc rørene, noe det var - litt...)

Første inntrykk er at jeg liker veldig godt lyden i 6550, og mye av det du har sagt om disse stemmer også her.. Opplever ikke at det er mindre bass med 6550, men litt annerledes, den har ikke samme fokus i bassen, dvs ikke like stor pondus om det kan sies slik - menden etc føles veldig lik dog.. det virker bare som fokusen er flyttet litt fra bass og oppover i frekvens, som gjør at jeg føler at mellomtone og diskant er mer med i lydbildet. i tillegg føler jeg at "s" lyder er enda mer behagelig med 6550, ikke store forskjeller, men de merkes..

6550 blir nå stående en periode for mer testing, samt prøving med andre smårør etterhvert for å finne de rørene som jeg liker best med 6550..

skal også prøve å komme tilbake litt ang GD trustworthy når disse har fått en stund i ampen!
    supert jeg har heller ingen lp plater, men tilgangen er jo storre nå enn på lenge, får kjøpe de mer spessielle platene eventuellt på vinyl

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    8) :-D :twisted:

ja, gratulerer

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig!!Bare å gi King Kenny 3-4 års kontrakt og noen amperex pq6922 rør!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Herlig!!Bare å gi King Kenny 3-4 års kontrakt og noen amperex pq6922 rør!!!

ikke dra det for langt nå, jeg h..... gørra av KK husker han godt fra spilletiden

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg vært i kontakt med firmaet jeg kjøpte a2900 av og de sender meg erstatningsrør idag, trenger ikke returnere det ene røret med feil engang, veldig god service kaller jeg det

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke dra det for langt nå, jeg h..... gørra av KK husker han godt fra spilletiden
    Hoho Var ikke gamle karen jeg når han herja.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har de 10 12ax7a rca fra 1969 kommet, sammen med rca cleartop 12au7a fra samme år, disse gleder jeg meg til å teste senere i uken, disse er allså en uke yngre enn meg selv

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har de 10 12ax7a rca fra 1969 kommet, sammen med rca cleartop 12au7a fra samme år, disse gleder jeg meg til å teste senere i uken, disse er allså en uke yngre enn meg selv
    Gøy gøy gøy :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy gøy gøy :-)

synes det var knallgøy jeg , det å få tak i rør som mest sannsynlig er laget uken etter jeg selv kom til verden rørene kommer rett fra rca koffert og er 100% strøkne da de ikke har vært ute siden de var nylaget , artig

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes det var knallgøy jeg , det å få tak i rør som mest sannsynlig er laget uken etter jeg selv kom til verden rørene kommer rett fra rca koffert og er 100% strøkne da de ikke har vært ute siden de var nylaget , artig

Bare å si fra om du skal kvitte deg med 3stk 12ax7 :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å si fra om du skal kvitte deg med 3stk 12ax7 :-)

det skal jeg gjøre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nærmest bestemt meg for å gå for 10 stk til av disse rca 12ax7a rørene, de selges forøvrig 10 og 10, si ifra hvis du vil være med på spleiselag C-V
    grunnen er vel at jeg føler at dette er kanskje en once in a lifetime sjanse , vet aldri når man kommer over slike rør som ikke har sett dagslys siden de ble laget

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nærmest bestemt meg for å gå for 10 stk til av disse rca 12ax7a rørene, de selges forøvrig 10 og 10, si ifra hvis du vil være med på spleiselag C-V
    grunnen er vel at jeg føler at dette er kanskje en once in a lifetime sjanse , vet aldri når man kommer over slike rør som ikke har sett dagslys siden de ble laget
    Kjøpe totalt 10 eller totalt 20 til? Gi meg en pris Evt info på pm eller her.. Kan godt tenkes at jeg blir med på 12ax7 :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe totalt 10 eller totalt 20 til? Gi meg en pris Evt info på pm eller her.. Kan godt tenkes at jeg blir med på 12ax7 :-)

hvis du vil ha 10 stk så går vi for 20, ellers kan vi spleise på 10

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom da over noen mullard EZ35 /6x5GT rør som jeg slo til på, gleder meg til å teste disse også
    har planer om å lage til en reverserbar løsning hvor jeg kan benytte ez80/ez81 rør i L2 , noen på hfs som har testet dette med godt resultat og det koster ikke mer enn ca 500 kr heller
    ellers har jeg fått tak i ett par mullard m8136 rør, brimar 12au7 cleartop og ett bentley acoustic ecc83
    de rca rørene fra 1969 var forøvrig knallmatch hjemme her og jakten er igang på fler av de, selger er dessverre bortreist(på rørjakt) denne uken men er tilbake på søndag kveld

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å danne meg en mening om en del nos rør og spillemåtene deres etterhvert, har vel kommet frem til at f.eks telefunken passer bedre i mcintoshen enn audio noten min, tror dette har med konstruksjon å gjøre, min mc2102 er jo bygd/konstruert av en av mc grunnleggere, og det er jo bla brukt trafoer som ble tidlig patentert i rørenes gull alder. innvendig bærer den jo også preg av at det er en kar med over 50 år innen faget som har laget den, selv om det selvfølgelig er benyttet nye deler osv
    an oppfatter jeg mer som "nyere" rørlyd, selv om de har en helt egen filosofi og ikke minst klang, der synes jeg telefunken ofte faller igjennom og spiller ikke opp mot sitt potensiale og ikke minst pris.

Hvis man skuler over til f.eks music angel som også er bygd over en gammel lest ? så ser man vel noe av det samme , nemmelig at nos rør spiller mer etter "boken " enn de kanskje gjør i nymoderne rørforsterkere

det jeg vil innpå er vel rett og slett at de som har utstyr som er bygget utifra eldre kunnskap i rørfaget , gjerne vil oppfatte at beskrivelsene av de forskjellige nos rør oftere passer enn fordi som har den "nye" type rørforsterkeri
    i gamle dager fikk jo telefunken mye av markedet bla fordi de spillte godt i utstyr som gjerne trengte nøytrale og detaljerte rør, mens idag tror jeg mye av utstyret er mer nøytrallt klingende enn tidligere og derfor vil kanskje ikke de beskrivelser av rør som "alle" kjenner til , i like stor grad være relevant
    f,eks tror jeg at mullard ofte vil spille bedre enn telefunken i mye utstyr laget idag
    dette er jo bare synsing fra min side, men jeg har som sagt merket det slik her hjemme ihvertfall
    jeg synes dessuten også at flere amerikanske rørtyper er i stand til å gi mye mer av det jeg kaller rørmagi enn teleflunkis
    men som sagt i mc så passer telefunken bedre inn, men når man tenker på at man kan få 10 stk sylvania 5751 bp eller gp 3 mica. eller 20 rca 12ax7a for prisen av ett telefunken ecc803 s så er ikke valget vanskelig for meg

dette var litt rørrabling fra min side , var godt å få det ned med ord

vær gjerne enig/uenig og kom med kommentarer og innspill, det er jo det som er med å forme veien i rørverdenen videre

spørsmålet er vel egentlig, tror dere at det er noe i at nos rør ikke nødvendigvis spiller som sitt rykte i nyere utstyr pga teknologien er gått videre, mens at de i solide eldre konstruksjoner forsatt spiller etter boka?
    takker for alle eventuelle innspill

Side 23 av 39 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •