Jokris - avsluttet - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 39 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 769
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig med deg der. Men det er vel bra for pengeboken og for forkjærligheten for NOS at det dukker opp flere gode nye røralternativer.

Hva kaller man det? NNS (New New Stock)?

Og når det gjelder effektrør, er jeg allerede inne i "nye-rør-leiren" da. Eller er foreløpig det rette ordet å bruke?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjelder effektrør er jeg også i den nye leieren ja jada alternativer er bra, kruttet er jo oppfunnet allerede for mange år siden, så alle forutsetninger er jo tilstede hvis man bare tar opp den gamle arven mener jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom på en ting istad så nå tester jeg ut ett rengjøringsmiddel på nos rør, foreløpig virker det å ha en del for seg, middelet jeg bruker er kjøpt på en gullsmed til kr 99.- kona brukte dt på ringene våres og de ser jo nye ut nå igjen
    tenkte da å teste som sagt på rørpinner, det løsner en del og det tar heldigvis ikke mer enn ca 4 min pr rør fra start til slutt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Het det noe spesielt det rensemiddelet?
    Jeg burde vel tatt en økt på rørpinnene mine jeg også snart. Slik det nå er, sliter jeg nok på rørsoklene endel når jeg skifter rør.
    Vasker du rørpinnene i vann tilslutt?

Ellers har jeg lest om folk som med hell har brukt eddikvann, ketschup, sitronsyre, krompolish (for bil) til rensemiddel. Evnt i kombinasjon med "stål mot stål": en ekstern rørsokkel av god kvalitet som brukes til å slipe rust mm av pinnene ved å sette rør inn og ut av den. Og kanskje det mest kreative (ved siden av ketschup, kanskje): bruke en trang kabelsko, beregnet på bruk i kontakthus.

: Music Angel KT88 » Rense rørpinner

Folk melder fra om lydmessige endringer, så jeg bør vel. Men latskapen....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Het det noe spesielt det rensemiddelet?
    Jeg burde vel tatt en økt på rørpinnene mine jeg også snart. Slik det nå er, sliter jeg nok på rørsoklene endel når jeg skifter rør.
    Vasker du rørpinnene i vann tilslutt?

Ellers har jeg lest om folk som med hell har brukt eddikvann, ketschup, sitronsyre, krompolish (for bil) til rensemiddel. Evnt i kombinasjon med "stål mot stål": en ekstern rørsokkel av god kvalitet som brukes til å slipe rust mm av pinnene ved å sette rør inn og ut av den. Og kanskje det mest kreative (ved siden av ketschup, kanskje): bruke en trang kabelsko, beregnet på bruk i kontakthus.

: Music Angel KT88 » Rense rørpinner

Folk melder fra om lydmessige endringer, så jeg bør vel. Men latskapen....

jeg skal nok teste flere løsninger på sikt, ketchup er jo greit og billig
    Hagerty heter den saken, gold clean. koster 99.- pinnene skal da stå 2 min i opløsningen , så skylles i vann og poleres med tilhørende fille
    jeg gjør dette på rør jeg skal bruke i nær fremtid, får ta litt etter litt
    gleder meg sykt til å teste de amperex pq6922 med hvit skrift etter å ha lest kjell sine ord om de var nok flaks som gjorde at jeg fikk tak i de, + at jeg har hatt lenge lyst til å teste ett amperex rør laget i new york

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har ikke fått dem enda de amperexene da, skjønner jeg.
    Ja kom med rapport når du er moden for det. Regner med å kunne bruke 6922/e88cc rør om et par ukers tid jeg også, så erfaringene dine her er interessante.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har ikke fått dem enda de amperexene da, skjønner jeg.
    Ja kom med rapport når du er moden for det. Regner med å kunne bruke 6922/e88cc rør om et par ukers tid jeg også, så erfaringene dine her er interessante.

jepp, det kan jeg gjøre, nei de er på vei, i det siste synes jeg pakkene bruker lengre tid i tollprossesen også, men man får smøre seg med tålmodighet
    foreløpig har jeg testet national(usa laget) og nå mullard, synes nesten national er bedre enn mullard, selv om mullard ikke gjør seg bort, har ett par brimar som skal testes også, blir vel å jakte ett par sett til av disse amperexene hvis de passer her, får kanskje en audio note dac til på plass i nærmeste fremtid også så da trenger keg litt 6922 rør driver å sniffer rundt etter rca 6922 også, den modellen som ble laget av siemens , ellers er det e88cc laget for f.eks dario,miniwatt osv med herleen stempel som er det neste store, disse skal jo etter sigende være de samme rørene som amperex og phillips pq rørene, men til en lavere pris pga merkingen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker harleen-rør nå i forsterkeren (philips pcc88, sammen med ge5814a eller rca cleartop 12au), så da tenkte jeg å søke noe annet i signalveien.
    For å kanskje tilføre noe ekstra?
    Tenkte helst telefunken, siemens, sylvania 6922 eller usa-amperex (som vel er noe litt annet enn harleen). Har allerede varianter av de tre første jeg kan bruke.
    Jeg tør ikke tenke på hvor mange rørkombinasjoner jeg ville hatt å forholde meg til med en rørpre også, men du skal altså få en rør-dac igjen? Likte du ikke helt lyden til rega'n eller er det noe jeg ikke har forstått? Savnet etter audio note dac ble vel for stort, hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker harleen-rør nå i forsterkeren (philips pcc88, sammen med ge5814a eller rca cleartop 12au), så da tenkte jeg å søke noe annet i signalveien.
    For å kanskje tilføre noe ekstra?
    Tenkte helst telefunken, siemens, sylvania 6922 eller usa-amperex (som vel er noe litt annet enn harleen). Har allerede varianter av de tre første jeg kan bruke.
    Jeg tør ikke tenke på hvor mange rørkombinasjoner jeg ville hatt å forholde meg til med en rørpre også, men du skal altså få en rør-dac igjen? Likte du ikke helt lyden til rega'n eller er det noe jeg ikke har forstått? Savnet etter audio note dac ble vel for stort, hehe.

hehe, jeg har allerede en an dac 1 her , skal muligens kjøpe en an dac 1 signatur også
    jeg liker regaen veldig godt, har den koblet som drivverk, og også direkte til pre, så jeg bytter på hva jeg bruker
    tenkte å ha den ene dacen til oppsett to med doxa og fortene

har kombo med dac+pre+effekt, så valgmulighetene er uendelige, veldig artig :-D
    du har jo bare knallrør etter min mening, men det er veldig artig å teste med mer ukjente rør også, sammen med de velkjente traverne

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har bok gått i surr i dine avhendinger, oppgraderinger og nyanskaffelser av audio note. Du har vel to anlegg også (minst...).

Snuste litt på audio note dac i vinter jeg også, var da på jakt etter ny dac med flere innganger og en fjernkontroll. Falt ikke ned på merket da, men har også begynt å vurdere forforsterker. Fremtiden vil vise...

Er fornøyd med smårørene mine ja, og det skal bli spennende å få prøve favorittkombiene på den moddete forsterkeren som kommer hjem neste uke. DIY-karen som har gjort jobben, har nå testet med KT120 effektrør i stedet for KT88. Har visst blåst friskt og godt da, barn har blir vekket opp og kone sint. Lover bra... Muligens vil jeg også prøve 120-rør. Transformatorene har vært litt varme, men visstnok tålt det godt. Han har skiftet ut alle elektrolyttene med mer strømsikre utgaver (samt oppgradert signalveien).
    Kan jo bruke 120 om vinteren og KT66 e.l. om sommeren?

Men så er et nytt sett med 88-rør på vei nå da....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har bok gått i surr i dine avhendinger, oppgraderinger og nyanskaffelser av audio note. Du har vel to anlegg også (minst...).

Snuste litt på audio note dac i vinter jeg også, var da på jakt etter ny dac med flere innganger og en fjernkontroll. Falt ikke ned på merket da, men har også begynt å vurdere forforsterker. Fremtiden vil vise...

Er fornøyd med smårørene mine ja, og det skal bli spennende å få prøve favorittkombiene på den moddete forsterkeren som kommer hjem neste uke. DIY-karen som har gjort jobben, har nå testet med KT120 effektrør i stedet for KT88. Har visst blåst friskt og godt da, barn har blir vekket opp og kone sint. Lover bra... Muligens vil jeg også prøve 120-rør. Transformatorene har vært litt varme, men visstnok tålt det godt. Han har skiftet ut alle elektrolyttene med mer strømsikre utgaver (samt oppgradert signalveien).
    Kan jo bruke 120 om vinteren og KT66 e.l. om sommeren?

Men så er et nytt sett med 88-rør på vei nå da....

tror du vil merke en del forskjell på de oppgraderingene jeg, tar vel noe tid før de er "innspillt" ? veldig kjekt å kunne bytte mellom forskjellige effektrør synes jeg, jeg skal bytte til kt88 idag, da jeg har hatt 6550 inne en stund nå

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KT88 og 6550 er vel ganske like i "styrke", eller er jeg helt på bærtur?
    Trenger du endre bias til andre nivåer ved dette skiftet?

KT88 og KT120 er det vel så stor forskjell på at det virker som nesten en annen forsterker, ifølge rapportene. Men jeg aner lite om disse tingene, blir det flere watt med 120-rør enn de 65 den skal spille med KT88, mon tro?

Ikke at det spiller så stor rolle, er vel sjelden jeg spiller over en watt. Men det er kanskje noe med lydkvalitet når man drar på.

Den var visst litt skarp i diskanten i begynnelsen, men er ganske innspilt nå. Diskanten skal ha fått den fine avrundingen i toppen, noe som vel er noe vi er vant med i "MA-leiren" (og helt sikkert mange andre "leirer" også). Men det var med 120-rør, muligens må det flere justeringer til om den skal spille tilsvarende på KT88.

Modderen har fått ha den en stund, jeg har jo totalt tre MA-er og så lenge jeg har en å spille mine daglige 4-8 timer med musikk med, så ville jeg heller at han skulle bruke tid for å sjekke om komponentene passet. Avtalen var å modde den ene og bare sikre den andre med bedre elektrolytter. Men nå er han så fornøyd med "den moddete" at han vurderer å slutte å kommunisere med meg, låse dørene, sette "den umoddete" på trappa og blende gardinene8).

Men nok MA i tråden din for denne gang, jeg blir bare litt ivrig når jeg kommer i gang. (bedre å tenke på musikk og hifi enn premierlig-fotball for tida, etter den siste dommerprestasjonen).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KT88 og 6550 er vel ganske like i "styrke", eller er jeg helt på bærtur?
    Trenger du endre bias til andre nivåer ved dette skiftet?

KT88 og KT120 er det vel så stor forskjell på at det virker som nesten en annen forsterker, ifølge rapportene. Men jeg aner lite om disse tingene, blir det flere watt med 120-rør enn de 65 den skal spille med KT88, mon tro?

Ikke at det spiller så stor rolle, er vel sjelden jeg spiller over en watt. Men det er kanskje noe med lydkvalitet når man drar på.

Den var visst litt skarp i diskanten i begynnelsen, men er ganske innspilt nå. Diskanten skal ha fått den fine avrundingen i toppen, noe som vel er noe vi er vant med i "MA-leiren" (og helt sikkert mange andre "leirer" også). Men det var med 120-rør, muligens må det flere justeringer til om den skal spille tilsvarende på KT88.

Modderen har fått ha den en stund, jeg har jo totalt tre MA-er og så lenge jeg har en å spille mine daglige 4-8 timer med musikk med, så ville jeg heller at han skulle bruke tid for å sjekke om komponentene passet. Avtalen var å modde den ene og bare sikre den andre med bedre elektrolytter. Men nå er han så fornøyd med "den moddete" at han vurderer å slutte å kommunisere med meg, låse dørene, sette "den umoddete" på trappa og blende gardinene8).

Men nok MA i tråden din for denne gang, jeg blir bare litt ivrig når jeg kommer i gang. (bedre å tenke på musikk og hifi enn premierlig-fotball for tida, etter den siste dommerprestasjonen).

jeg trenger ingen justering på min når jeg bytter, har forstått det slik ihvertfall, synes 6550 har ørlite mer fokus i toppen enn kt88, dette fremhever jo mellomtoneområdet, kt88 er mer "allround" synes jeg

dommer prestasonen var dessverre som fryktet, slik har det jo nå vært de siste 3 åra mot cheatski på brua denne helgens kamp er for meg mer prestisjetung, husker med gru 70 og 80 tallet.

i tråden her er det bare å øse ut om alt interesant å høre hva som oppleves med andre rørforsterkere og andre ting, blir litt liv i tråden da, og ikke minst slipper jeg å føre en monolog

fikk ordnet noen ecf80 fra telefunken idag, til en venn, det er artig å hjelpe til med slikt når man kan

edit såvidt jeg vet så yter mc2102 samme 2x100 watt med 6550 også, men de spiller(eller det oppleves som ) høyere på lavere volum, ser det på wattmåleren også

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du merket om dine Svetlana KT88 er relativt like i størrelse, eller ser du forskjell på de?

trolig er ikke alle rør 100% identisk, men relativt tenker jeg..

Det ene KT88 røret mitt trodde jeg ikke var trykt godt nok nedi sokkel, så sjekket dette, men faktisk så er det ene røret såpass mye større/høyrere at man ser det når det er montert. Tok ut alle rørene for å sjekke, og det stemte faktisk..

Merker ikke noe på lyden, den er gull!

Dog skal det sies at jeg ikke la merke til det før det gikk ca 1 dag, men likevel lett å se med blotte øye når man først la merke til det..

Har dette noe å si, eller er det "normalt" ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet, eller mener å ha lest på Tubes-asylum, er det normalt at rør kan variere noe i størrelse.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

6922 div

Apropos overnevnte nettsted: her er hva en bruker skrev om genalex 6922
    "I have stock of this family, from l60s/e70s Siemens E88CC, to l60s/70s Herleen manufacture Amperex Orange (Globe) label ECC88 (A frame, dimpled disc on pole, ring on pole with shield), to Telsa gold grid E88CC, to RFT E88CC, to Valvo Rote and Weiße Reihen E88CC, and others. Enough to last me to the end of my days. But, I was persuaded to try the new Genalex 6922.

In the Living Voice modified Canary CA-601MkII pre-amp I use, in the light of reports, I was underwhelmed by the Genalex, finding it falling short dynamically, tonally and spatially of the l60s Valvos I prefer to employ in this component. Restoring the Valvos to this component, I *****d the Genalex to the Audio Note DAC2.1x Balanced I use to process what comes off a CEC TL51X. Here, the Genalex finds a better place, where the shortcomings previously observed are mitigated. Now, much better — and undoubtedly better than other manufactures of recent years and an improvement over earlier Russian manufactured 6N23s — but, still short of the best reproduction I can obtain from certain NOS, among them the Brimar ECC88 (particularly with the Brimar 6X5GT rectifier).

So, for me, a welcome addition to contemporary manufacture, the Genalex raises the bar for present day manufacture, but my sentiment would be that today’s manufactures still have a way to go to emulate the best of yesteryear’s production."

Han hadde Audio Note Dac, så tenkte det kunne være relevant..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos overnevnte nettsted: her er hva en bruker skrev om genalex 6922
    "I have stock of this family, from l60s/e70s Siemens E88CC, to l60s/70s Herleen manufacture Amperex Orange (Globe) label ECC88 (A frame, dimpled disc on pole, ring on pole with shield), to Telsa gold grid E88CC, to RFT E88CC, to Valvo Rote and Weiße Reihen E88CC, and others. Enough to last me to the end of my days. But, I was persuaded to try the new Genalex 6922.

In the Living Voice modified Canary CA-601MkII pre-amp I use, in the light of reports, I was underwhelmed by the Genalex, finding it falling short dynamically, tonally and spatially of the l60s Valvos I prefer to employ in this component. Restoring the Valvos to this component, I *****d the Genalex to the Audio Note DAC2.1x Balanced I use to process what comes off a CEC TL51X. Here, the Genalex finds a better place, where the shortcomings previously observed are mitigated. Now, much better — and undoubtedly better than other manufactures of recent years and an improvement over earlier Russian manufactured 6N23s — but, still short of the best reproduction I can obtain from certain NOS, among them the Brimar ECC88 (particularly with the Brimar 6X5GT rectifier).

So, for me, a welcome addition to contemporary manufacture, the Genalex raises the bar for present day manufacture, but my sentiment would be that today’s manufactures still have a way to go to emulate the best of yesteryear’s production."

Han hadde Audio Note Dac, så tenkte det kunne være relevant..

helt klart, takker

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Har du merket om dine Svetlana KT88 er relativt like i størrelse, eller ser du forskjell på de?

trolig er ikke alle rør 100% identisk, men relativt tenker jeg..

Det ene KT88 røret mitt trodde jeg ikke var trykt godt nok nedi sokkel, så sjekket dette, men faktisk så er det ene røret såpass mye større/høyrere at man ser det når det er montert. Tok ut alle rørene for å sjekke, og det stemte faktisk..

Merker ikke noe på lyden, den er gull!

Dog skal det sies at jeg ikke la merke til det før det gikk ca 1 dag, men likevel lett å se med blotte øye når man først la merke til det..

Har dette noe å si, eller er det "normalt" ?
    tør rett og slett ikke svare bombastisk når det gjelder nyproduserte effektrør, men jeg har vært borte i ecc82 rør som varierte noe i høyden, selv om det var samme årgang og type, tror ikke det har noe å si , skal ta en sjekk i dagslys imorgen og komme tilbake med hva jeg ser i eget utstyr
    interesant dette her synes jeg masse mindre detaljer å lære deg og erfare ikke minst
    hadde en spooky opplevelse selv i dag med de nyinnkjøpte a2900 rørene, jeg skiftet om til gold brand sylvania jhs12ax7 idag og etter rørbytte fikk jeg merkbar forskjell på h og v kanal, etter ett par timer med jobbing med problemet(testet 1 og ett av 12ax7 røra,har ett par i reserve av disse ) fant jeg ut at det var det ene a2900 røret det var feil på, heldigvis garanti på røret så jeg får nytt tilsendt, byttet ut 2 av de med mullard m8162 sålenge og det spiller kjempebra sammen med de to andre a2900
    er glad jeg har kommet meg såpass langt at jeg ikke fikk helt skjelven av slikt hadde det skjedd de par første ukene så tror jeg at jeg hadde fått noe angst

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du fant ut av det!

Lyd og alt er tipp topp, men ene røret er altså litt høyere enn de andre.. I direkte sammenligning kan man se at ikke alle er 110% lik, men tilnærmet. Det ene er dog noe høyere slik man ser det på et par meters avstand når man først har sett det!

Sitat Opprinnelig postet av jokris
    tør rett og slett ikke svare bombastisk når det gjelder nyproduserte effektrør, men jeg har vært borte i ecc82 rør som varierte noe i høyden, selv om det var samme årgang og type, tror ikke det har noe å si , skal ta en sjekk i dagslys imorgen og komme tilbake med hva jeg ser i eget utstyr
    interesant dette her synes jeg masse mindre detaljer å lære deg og erfare ikke minst
    hadde en spooky opplevelse selv i dag med de nyinnkjøpte a2900 rørene, jeg skiftet om til gold brand sylvania jhs12ax7 idag og etter rørbytte fikk jeg merkbar forskjell på h og v kanal, etter ett par timer med jobbing med problemet(testet 1 og ett av 12ax7 røra,har ett par i reserve av disse ) fant jeg ut at det var det ene a2900 røret det var feil på, heldigvis garanti på røret så jeg får nytt tilsendt, byttet ut 2 av de med mullard m8162 sålenge og det spiller kjempebra sammen med de to andre a2900
    er glad jeg har kommet meg såpass langt at jeg ikke fikk helt skjelven av slikt hadde det skjedd de par første ukene så tror jeg at jeg hadde fått noe angst

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå begynt å peile meg inn mot en platespiller, kikker på rega og pro-ject foreløpig
    det sies jo at klipsch+rør+lp spiller er kjempe bra

Side 22 av 39 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •