Jokris - avsluttet - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 39 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 769
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Ja veldig trist med Kjell, nesten et sjokk å få nyheten.

ja, det må jeg si, man kan si hva man vil men han var en kar med kunnskap på mange felt og han hadde ryggrad til å stå for egne meninger, fikk vite det via brynjar på tlf

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mye å takke ham for, jeg hadde nok ikke oppdaget rør i audio uten Kjell og hans engasjement, særlig for MA-en.

Føles litt tomt etter ham.
    Dette bør vel fungere som en påminnelse om å leve og nyte livet her og nå også da.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt klart

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen bilder av pre etter oppgraderingen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det ramlet inn litt rør igjen her, 20 rca cleartop 12au7 fra 58/59, disse er knallgode vet jeg fra før, ellers har det kommet en del spennende 12ax7 rør
    rca 12ax7 laget for motorola, telefunken ecc83,mullard ecc83, phillips 5751(usa laget) og westinghouse 12ax7, blir spennende bekjentskaper i ukene fremover

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Da har det ramlet inn litt rør igjen her, 20 rca cleartop 12au7 fra 58/59, disse er knallgode vet jeg fra før, ellers har det kommet en del spennende 12ax7 rør
    rca 12ax7 laget for motorola, telefunken ecc83,mullard ecc83, phillips 5751(usa laget) og westinghouse 12ax7, blir spennende bekjentskaper i ukene fremover

spennende :-) fått smaken på RCA cleartop jeg, disse synes jeg spiller meget flott, og har kommet på favorittlisten min.. har fremdeles litt rør jeg ikke har testet, satser på å få gjort det det nærmeste tiden - så jeg for kartlagt litt hva som er " best " :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    spennende :-) fått smaken på RCA cleartop jeg, disse synes jeg spiller meget flott, og har kommet på favorittlisten min.. har fremdeles litt rør jeg ikke har testet, satser på å få gjort det det nærmeste tiden - så jeg for kartlagt litt hva som er " best " :-)

mitt råd er kos deg underveis og bytt og test når du føler det er riktig , da kommer du etterhvert frem til noen favoritter blandt mange, mange gode varianter, rør er en marathon sport, ett vannvittig fordypnings materialet og ikke minst veldig mange koselige entusiaster man møter underveis

gleder meg til å se hva du etterhvert lander på av pre, velger du rør der og så åpner du døren for enda flere knallkomboer :-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mye å takke ham for, jeg hadde nok ikke oppdaget rør i audio uten Kjell og hans engasjement, særlig for MA-en.

Føles litt tomt etter ham.
    Dette bør vel fungere som en påminnelse om å leve og nyte livet her og nå også da.
    Litt synd at han skal bli mere kjent som en sta kranglefant enn noe annet...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt råd er kos deg underveis og bytt og test når du føler det er riktig , da kommer du etterhvert frem til noen favoritter blandt mange, mange gode varianter, rør er en marathon sport, ett vannvittig fordypnings materialet og ikke minst veldig mange koselige entusiaster man møter underveis

gleder meg til å se hva du etterhvert lander på av pre, velger du rør der og så åpner du døren for enda flere knallkomboer :-D

Hvis ikke noe annet dukker opp som frister, har jeg vel begynt å sirkle meg inn på C220 må jeg innrømme.. Det er vel en forforsterker man kan leve veldig lenge med, som trolig passer som hånd i hanske med annet fra McIntosh, og røreffektforsterkere generelt vil jeg tippe?

såvidt jeg har forstått er det 4stk 12ax7 rør som er i denne, noe som ikke trenger å være dyrt å bytte på der heller:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke noe annet dukker opp som frister, har jeg vel begynt å sirkle meg inn på C220 må jeg innrømme.. Det er vel en forforsterker man kan leve veldig lenge med, som trolig passer som hånd i hanske med annet fra McIntosh, og røreffektforsterkere generelt vil jeg tippe?

såvidt jeg har forstått er det 4stk 12ax7 rør som er i denne, noe som ikke trenger å være dyrt å bytte på der heller:-)

c220 er nok mitt førstevalg hvis jeg skal bytte også, tror det er en god pre som passer godt til andre mc, tror forresten 2 av de 4 rørene i c220 er til riaen også? i så tilfelle er det egentlig bare to rør å rullere hvis du ikke kjøper platespiller da ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Litt synd at han skal bli mere kjent som en sta kranglefant enn noe annet...
    veldig enig, synd
    han hadde sine bestemte synspunkter ,men i mine øyne ble forumet rikere med hans bidrag, han var nok ett lett bytte for de som ville krangle eller være uenig dessverre,
    uansett intellegensen hans var det intet å utsette på, han var vel høyt utdannet innen ett annet felt enn hifi
    for de som kom under huden på han, tror jeg at han var en kilde til inspirasjon og ikke minst en kunnskapsbank å henvende seg til og han strakk ut en hjelpende hånd til mange så ære være han for det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tør påstå at han, av de fleste som kom borti ham, IKKE ble oppfattet som en kranglefant. Mer som en kunnskapsrik, engasjert og hjelpsom mann. Han er en få som kom med spesielt verdifulle bidrag, og jeg tør vel også påstå at det er få, om noen, som har bidratt mer positivt til ukjente forumleseres "HIFI-liv" her i landet enn ham de siste årene.

Jeg leste vel noen heftige diskusjoner i MA-tråden der han var den ene hovedparten, joda han var steil, men JEG oppfattet de fire-fem "ikke-MA-elskerne" der som de virkelige kranglefantene. Hva gjorde de der i tråden annet enn å krange?

At MA-en og/eller Kjell B, var kontroversiell, er en helt annen sak. Muligens er dette bare "semantics" for noen, men for meg er dette en viktig forskjell.
    Men har ikke tenkt å misbruke tråden din til å krangle om det, Jokris.

Har akkurat sendt penger i en kronerulling til en krans til mannens begravelse, er muligens litt ekstra følsom akkurat nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tør påstå at han, av de fleste som kom borti ham, IKKE ble oppfattet som en kranglefant. Mer som en kunnskapsrik, engasjert og hjelpsom mann. Han er en få som kom med spesielt verdifulle bidrag, og jeg tør vel også påstå at det er få, om noen, som har bidratt mer positivt til ukjente forumleseres "HIFI-liv" her i landet enn ham de siste årene.

Jeg leste vel noen heftige diskusjoner i MA-tråden der han var den ene hovedparten, joda han var steil, men JEG oppfattet de fire-fem "ikke-MA-elskerne" der som de virkelige kranglefantene. Hva gjorde de der i tråden annet enn å krange?

At MA-en og/eller Kjell B, var kontroversiell, er en helt annen sak. Muligens er dette bare "semantics" for noen, men for meg er dette en viktig forskjell.
    Men har ikke tenkt å misbruke tråden din til å krangle om det, Jokris.

Har akkurat sendt penger i en kronerulling til en krans til mannens begravelse, er muligens litt ekstra følsom akkurat nå.

intet problem , takhøyden her er stor, blir gjerne med på en slik kronerulling jeg og

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer,fine greier med takhøyde. Har ikke oppfattet det annerledes heller.
    Kronerulling er tatt her, via det "nye" MA-forumet:
    : Kjell B. sin begravelse » Kjell B. sin begravelse

Det er vel Brynjar som i begravelsen kommer til å levere kransen for oss, tror jeg.

Er forresten en professor-nekrolog om Kjell i dagens Aftenposten. Han var visst sentral i utviklingen av prøverørsbarn-teknologien. Han kommer nok til å bli husket på mange måter. Ikke værst, bare det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer,fine greier med takhøyde. Har ikke oppfattet det annerledes heller.
    Kronerulling er tatt her, via det "nye" MA-forumet:
    : Kjell B. sin begravelse » Kjell B. sin begravelse

Det er vel Brynjar som i begravelsen kommer til å levere kransen for oss, tror jeg.

Er forresten en professor-nekrolog om Kjell i dagens Aftenposten. Han var visst sentral i utviklingen av prøverørsbarn-teknologien. Han kommer nok til å bli husket på mange måter. Ikke værst, bare det.

helt klart, men da kan jeg kanskje donere direkte til brynjar ? så på forumet nå, kommer dessverre ikke inn, kan du sende meg kontonr på pm?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet over noen 6x5 rør fra rca og sylvania , nos i esker til en gunstig pris, rundt 100 kr stk, garantert nye fra butikk, skal bestille over helgen så hvis det er fler enn meg som vil ha noen så si ifra så fikser vi en felles bestilling

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet over noen 6x5 rør fra rca og sylvania , nos i esker til en gunstig pris, rundt 100 kr stk, garantert nye fra butikk, skal bestille over helgen så hvis det er fler enn meg som vil ha noen så si ifra så fikser vi en felles bestilling

Alltids interessert i rør jeg, men 6x5 passer vel ikke hos meg.. Bruker du vanlig Visa betaling eller PayPal hos f.eks audiotubes.com og hvor lang tid tar det vanligvis før man har rørene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltids interessert i rør jeg, men 6x5 passer vel ikke hos meg.. Bruker du vanlig Visa betaling eller PayPal hos f.eks audiotubes.com og hvor lang tid tar det vanliigvis før man har rørene?

foretrekker paypal når jeg kan bruke det
    varierer på leveringstiden, toll kan ta opptil 14 dager har jeg funnet ut i verste fall, 6x5 trenger ikke du nei

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestiller fra thetubestore.com - Audio vacuum tubes for your amplifier. og de er veldig raske når det virkelig går unna
    tok 3,5dager fra USA til Bodø

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips på e88cc/6922/7308 rør som er gode ?
    har ett par fra, mullard,brimar og national liggende + at jeg har ett par amperex sq 6922 gp fra 1960(laget i usa av amperex med 01 merking også) på vei

Side 20 av 39 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •