Jokris - avsluttet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 769
    Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Apropos film … Hvordan oppleves det hele på bass og "attack" - biten nå med rør kontra transistor?

Er slike smårør dyre?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Apropos film … Hvordan oppleves det hele på bass og "attack" - biten nå med rør kontra transistor?

Er slike smårør dyre?

godt spørsmål, bruker jo svs til film så bunndraget er jo der da lydbildet er "varmere" på film også, alt er der men bare større,mye større enn jeg har opplevd med kun transistor, samtidig oppleves lydbilde som ryddigere, og ting er bedre på plass ,helt uanstrengt

smårør får man i alle prisklasser og på mitt utstyr er det like enkelt som å bytte en lyspære sylvania rørene ga jeg 15 dollar for så det er billig men allikevel bra man kan tune lyden ekstremt med rør helt til man finner idealet
    i forhold til kabelbytting opplever jeg det som å sammenligne mus med elefant

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør rørklangen at "overgangen" fra front til senter blir mindre sømløs? Mtp at frontene er på rør og senter på transistor.
    Irriterer meg at jeg ikke har fått hørt Klipsch på rør :P

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser litt om AN. Beskriv litt lydsignaturen er du grei i ditt oppsett med Klipsch. Er den så "mørk / analog / lite analytisk / ttransparent" at detaljer skjules, eller? Spennende merke, dog litt eksotisk (for meg).

@ heanwi: Husk at rørforsterkere kan høres vesensforskjellige ut. Rørlyd er ett av de mest intetsigende beskrivelser av lyd som benyttes for å beskrive lyd. Enkelte i andre tråder krangler så busta fyker om at rør gir så stor forvrengning. Tja, usikker på at det gjelder alle rørforsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør rørklangen at "overgangen" fra front til senter blir mindre sømløs? Mtp at frontene er på rør og senter på transistor.
    Irriterer meg at jeg ikke har fått hørt Klipsch på rør :P
    ja,men det gjør ingenting og jeg må sitte å lytte for å plukke det opp, og da kjører jeg nå uten romkorreksjon også, vil tro romkorreksjon vil tune ned forskjellen

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misunner dere med rør. Har veldig lyst på selv, men vil ikke prøve uhørt, men er ingen i trondheim som har rør og klipsch. Butikker altså.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Leser litt om AN. Beskriv litt lydsignaturen er du grei i ditt oppsett med Klipsch. Er den så "mørk / analog / lite analytisk / ttransparent" at detaljer skjules, eller? Spennende merke, dog litt eksotisk (for meg).

@ heanwi: Husk at rørforsterkere kan høres vesensforskjellige ut. Rørlyd er ett av de mest intetsigende beskrivelser av lyd som benyttes for å beskrive lyd. Enkelte i andre tråder krangler så busta fyker om at rør gir så stor forvrengning. Tja, usikker på at det gjelder alle rørforsterkere.

Jeg kan gjøre ett forsøk Tiger, men ikke min sterkeste side
    Det som skjedde lydmessig når jeg koblet den inn i systemet var at alt ble totalt forandret kontra når jeg kjørte marantzen som pre, og jeg mener nå at marantzen er den beste recevieren jeg har hatt som stereo pre.

Musikken ble satt i fokus med L2 og mc, alt kommer veldig tydelig frem i lydbildet
    ting blir plassert bedre og utklinging av lyder har en helt annen dimensjon
    i tillegg spiller det større , det spiller mer 3d aktig.vokaler er veldig bra, og det er ett kritisk punkt for meg
    idag puttet jeg inn sylvania nos rør og ga mersmak deluxe

vil si at konklusjonen min er at lyden er "analog" men med detaljer, jeg begynner nå faktisk å tenke tanken på å legge mer penger i stereobiten nå istedenfor å bruke penger på ny prossesor, en an dac 2.1 skal være en perfect match til L2.

ellers virker det som om mcintosh og L2 funker bra sammen, vil si at AN er noe lysere enn mcintosh i utgangspunktet men sammen blir det musikalitet

så alt i alt så ser jeg på AN kit som følger

alt under 3 serien har mer fokus på analog musikalitet, mens de dyrere modellene er rett og slett HiFi på høyt nivå, som ikke er min greie

det finnes en svært så koselig og ikke minst hjelpsom tråd på hfs om AN
    valdig hyggelig tråd med mye kunnskapsrike mennesker, og ikke minst har upgrade audio en meget kompetent eier, som vet hva service er og kvalitet

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Har startet å lese AN-tråden, men blir litt sånn skal / skal ikke da loddebolt og jeg ikke har hatt et stevnemøte siden 8. klasse valgfag Elektronikk. Finnes det ferdige AN DAC å få kjøpt (bortsett fra brukt selvsagt)?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Takk. Har startet å lese AN-tråden, men blir litt sånn skal / skal ikke da loddebolt og jeg ikke har hatt et stevnemøte siden 8. klasse valgfag Elektronikk. Finnes det ferdige AN DAC å få kjøpt (bortsett fra brukt selvsagt)?

audiocompaniet har de ferdigbygde AN produktene,men de koster jo mye mer dessverre, AN kittene kan man tune og oppgradere , dessuten er det dyktige
    karer med loddebolt som kan skru sammen settene for deg,med den innmaten du vil ha, upgrade har vel kontakt med han som går for å være den dyktigste av dem, det medfører jo en ekstra utgift men så blir det også gjort på en god måte¨
    L3 pre og 3.1 dac og videre oppover er mye mer HiFi rettet enn de lavere modellene , det er ihvertfall slik jeg oppfattet det når jeg snakket med eieren av firamet som selger disse kit fra canada, han anbefalte meg å gå for L2 og Dac2.1 utifra øvrig utstyr og musikksmak
    ta en liten tlf til upgrade audio og snakk med de, det er kjempegreie karer og jeg fikk lånt utstyr til test hjemme også av de.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forøvrig er jeg allergisk mot loddebolt selv

på An tråden finnes det mange hyggelige musikkvenner som mer enn gjerne gir demo også ,mange har jo klipsch modeller også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Audio Note 2.1 DAC på plass og nå spiller det musikk her

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn at denne er den som har separat strøm til digitalt signal inn og til analogt signal ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xqisit
    Er det sånn at denne er den som har separat strøm til digitalt signal inn og til analogt signal ut?

de har vær sin strømforsyning på en måte ja

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dette innvirkning på støy?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xqisit
    Har dette innvirkning på støy?

det var ett godt spørsmål, vil tro det har det

har sjekket litt nå og det har også praktiske årsaker, M2 kortet (som forøvrig er det samme strømforsynings kortet som sitter i M2 pre og min L2 pre), har ikke utgang til den digitale strømforsyningen, ergo blir det da eget til digitaldelen, dette er jo opplagt også en lydmessig fordel

kan tipse om at audiocompaniet har en 1.1 mkl dac tilsalgs for ca 7000 kr som er en musikalsk dac, denne er da en fabrikkbygd dac, kontra min

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Nice info

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg handlet litt mer rør, har fått tak i en del NOS utgaver av amerikanske klassiske rør som f.eks

SYLVANIA 12au7 black plates
    RCA 6189 m/gullskrift
    RCA matched quad clear tops
    CBS black plates 5814a
    RCA command 5814a
    RCA Black plates fra 50 tallet
    Raytheon Hammond marked 12au7
    RCA 12au7a clear top
    RAYTHEON JAN 12au7 fra 63
    TUNGSOL JAN JTL 12AX7
    SYLVANIA GOLD LABEL JHS 12AX7
    GE BP 12AX7
    SYLVANIA JAN 12AX7WA
    RAYTHEON JRP 12AX7A

EUROPEISKE

MULLARD CV4024
    TUNGSRAM ECL82

har allså blitt litt rør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurdere nå kjøp av en tv7, en militær rørtester, brukt av det amerikanske forsvaret, har blitt bitt av hittil den verste hifi basillen og det frister med litt fordypning innen emnet, får med kurs på kjøpet

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert dumt spørsmål, men hva skal man med en sånn? Trodde at man testet med ørene jeg(?)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sikkert dumt spørsmål, men hva skal man med en sånn? Trodde at man testet med ørene jeg(?)
    :grin: :grin:
    joda stemmer det også, man bruker den til å finne ut av hvor mye rørene er brukt, dvs om de er nye eller brukte og hvor lang levetid de ca kan ha igjen, tror man også finner ut om de har noen feil

Side 2 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •