Jokris - avsluttet - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 39 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 769
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg endelig fått henda I A2900 gec rørene og jeg må bare si, Fytte ****, dyre JA,men faktisk verdt penga, er satt opp ett sett til på MÅ HA lista mi, er nå i mål stort sett med 12at7 røra tror jeg her skjønner jeg faktisk legende statusen som disse rørene har og at de er jaktet på og svært ettertraktet skjønner jeg også nå

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Da har jeg endelig fått henda I A2900 genalex rørene og jeg må bare si, Fytte ****, dyre JA,men faktisk verdt penga, er satt opp ett sett til på MÅ HA lista mi, er nå i mål stort sett med 12at7 røra tror jeg her skjønner jeg faktisk legende statusen som disse rørene har og at de er jaktet på og svært ettertraktet skjønner jeg også nå

Høres veldig spennende ut jokris.

Fikk testet RCA Cleartop 7025 i går, og likte disse veldig godt. De hadde en klang som passet meg veldig godt.

Føler jeg må ha meg litt mer 12AT7 rør, ettersom jeg har lite å prøve blant her - "kun" original røra og 2 Telefunken og 2 Mullard, dog ikke altfor dårlige rør, men ønsker å teste litt flere også her.

Har du noe tips på rør du vet jeg burde teste ut, egentlig både 12at7 og 12ax7, både ny og NOS?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Høres veldig spennende ut jokris.

Fikk testet RCA Cleartop 7025 i går, og likte disse veldig godt. De hadde en klang som passet meg veldig godt.

Føler jeg må ha meg litt mer 12AT7 rør, ettersom jeg har lite å prøve blant her - "kun" original røra og 2 Telefunken og 2 Mullard, dog ikke altfor dårlige rør, men ønsker å teste litt flere også her.

Har du noe tips på rør du vet jeg burde teste ut, egentlig både 12at7 og 12ax7, både ny og NOS?

eneste nye jeg kan komme på er genalex gold lion 12ax7, koster rundt 500 kr stk
    når det gjelder nos rør , foruten de to 12 at7 du allerede har kommer jeg på to billige og ett dyrt tips, ge eller rca 12at7/6201 eller disse Gec a2900
    cv4024 som du har fra mullard er de nest beste(etter a2900) jeg har testet

når det gjelder 12ax7 vil jeg anbefale å teste forskjellige typer amerikanske rør, da jeg synes de gir mye for penga, sylvania 12ax7wa eller 5771 kanskje ?
    ge,raytheon, tung sol osv, når det gjelder euro rør vil jeg nevne mullard,brimar og valvo kanskje. selv foretrekker jeg mullard av de, telefunken er av mange holdt høyt forøvrig
    selv liker jeg godt den amerikanske 12ax7 lyden men gjerne i kombo med noe euro rør på 12at7 eller 12au7 fronten

rør kan være en litt kostbar hobby men den gir mye og av og til kommer man over kupp, f.eks kjøpte jeg noen westinghouse 12au7 rør fra 60 tallet , nesten på slump, ga 40 kr stk og de er inne på topp 10 lista mi når det gjelder 12au7 rør og ikke minst fordi de er de billigste jeg har kjøpt

en annen ting jeg gjør er å "hamstre" rør av de jeg liker godt pga prisene går jo bare en vei dessverre når det gjelder nos rør

de rca cleartop 7025a rørene liker jeg også svært godt, de er vanskelige å få tak i, har kun kommet over de en gang iløpet av min rør tid og motron f.eks har ikke sett slike i det hele tatt faktisk, så jeg skal vise de en gang til han har jeg lovt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er min kjære Audio Note L2 pre kommet hjem fra Upgrade Audio, Hvor de har oppgradert den innvendig. Og hvilken oppgradering det virker til å ha blitt også

alt synes å slippe mye mer igjennom , instrumenter, stemmer og detaljer høres bedre definert ut, luftigere, større, mer gjennomsiktig er vel stikkord

veldig artig da mye av de komponentene som er oppgradert trenger lang innspilling før de er optimert, med andre ord mye å glede seg til

Disse kittene fra audio note synes for meg å være en fin måte å oppgradere
    anlegget på uten å først selge (tape penger) for så å kjøpe dyrere
    neste oppgradering av pre er allerede bestemt, dvs hva som skal gjøres, men ikke når, blir også billigere upgrades neste gang nå som hovedservicen er unnagjort

ikveld skal musikken nytes her i heimen

bilder kommer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, Jokris, er vel en god følelse å få den heim igjen...
    Blei det en bra musikkveld?

Oppgradering istedet for å kjøpe noe nytt, høres ut som et veldig bra konsept. Du får det du allerede har funnet ut at du liker og som passer inn i ditt oppsett, pluss en dash forbedring.

Jeg bare tenker på om alle oppgradering er bra alltid? Forandrer man lyden, kan man ikke da risikere å fremheve noe, men få noe på kjøpet som ikke er like bra?
    Visste du at du ville like denne oppgraderinga, baserte du deg på andres brukererfaringer kanskje?

Jeg er litt inne i denne tankegangen, skjønner du, fordi jeg har levert fra meg to MA-forsterkere til en DIY-kar. Den ene skal han bare gjøre tryggere, skifte til "strømsterkere" elektrolytter mm, men lyden skal holdes mest mulig som den er. Den andre skal han sette inn noen "halvveis high-end-komponenter" inn i, signalkondensatorer fra Mundorf etc. Jeg er ikke overbevist om at det blir bare bra, kan den fine avrundende diskanten bli litt hardere, mon tro?
    Men spennende er det...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvelden ble lang og god

Det jeg gjorde nå , var rett og slett å stole på gutta fra Upgrade Audio,
    Har hatt Oluf på besøk hjemme her og snakket en del med han så han kjenner til hva jeg liker og hva jeg ikke er så begeistret for, det er en fordel.
    Denne oppgraderingen i sin helhet gikk ut på å få frem gjennomsiktigheten i anlegget + oppgradere den noe strømmessig
    med økt gjennomsiktighet følger det en del positive ting, dynamikk, ro, luft, mørkere bakgrunn, bedre definert rom, kropp,silkemyk topp osv osv

er nok ingen automatikk i at ting skal bli bedre, men følte meg relativ trygg på de gutta der, de har godt rykte i bransjen med rette.

føler at lyden har blitt åpnet opp rett og slett og ifølge oluf vil pre bli bedre og bedre etterhvert som jeg får timer på bla de 2w tantalumene

vi har også planlagt neste steg, men det er ingen hast

artig med det du skal gjøre med MA, har tro på at ting vil forandre seg ganske radikallt faktisk :-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende med oppgraderinger på komponentene.
    Hadde økonomien vært bedre hadde vel en L2 (evt. 3) vært fristende.
    Får vurdere høyttalerne først

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Sparer" du på neste steg, for å "ikke pakke opp alle presangene på en gang"?
    Hehe.
    Godt å ha en plan ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    "Sparer" du på neste steg, for å "ikke pakke opp alle presangene på en gang"?
    Hehe.
    Godt å ha en plan ja.
    ja, sparer litt på den neste ja er godt å ha mer å hente ut på sikt, er nesten uendelig hva man kan finne på inne i disse her, men skal forsøke å følge en rød tråd som gjør at selve signaturen blir værende
    neste oppgradering vil også koste halvparten så mye som denne her heldigvis :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Spennende med oppgraderinger på komponentene.
    Hadde økonomien vært bedre hadde vel en L2 (evt. 3) vært fristende.
    Får vurdere høyttalerne først

Alt til sin tid L3 passer vel godt til dacen din vil jeg tro ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter oppgraderinga følger det muligens en ny runde med tuberolling? Kanskje er det andre rør som er optimale nå?

Men det er vel heller bare moro, i såfall. Det virker som om du har så bra kontroll på denne oppgraderinga at du allerede omtrent vet hva som passer best av rør).
    (selv har jeg bestilt ny DAC, da må det nok tuberolles igjen).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt til sin tid L3 passer vel godt til dacen din vil jeg tro ?
    Det er aldri noen garanti for at samme merke gir god lyd.
    En av de største tabben jeg gjorde var å selge en Croft Carisma og kjøpe en AN-basert pre.
    Låt ikke spesielt bra.
    Men, godt fornøyd med den passive jeg har nå

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er aldri noen garanti for at samme merke gir god lyd.
    En av de største tabben jeg gjorde var å selge en Croft Carisma og kjøpe en AN-basert pre.
    Låt ikke spesielt bra.
    Men, godt fornøyd med den passive jeg har nå

sant det, men tror kanskje l3 er bedre enn l2 sammen med den dac du har
    det var det jeg kommenterte :razz: min an dac 1 er faktisk bedre match hos meg kontra an dac 2.1 kit, det hadde ikke jeg vedda på på forhånd :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Etter oppgraderinga følger det muligens en ny runde med tuberolling? Kanskje er det andre rør som er optimale nå?

Men det er vel heller bare moro, i såfall. Det virker som om du har så bra kontroll på denne oppgraderinga at du allerede omtrent vet hva som passer best av rør).
    (selv har jeg bestilt ny DAC, da må det nok tuberolles igjen).
    skal nok tuberolle noe igjen ja , tror kanskje rør ala telefunken kan passe bedre nå, har satt i en safe kombo foreløpig, med bendix 5852 likeretter rør, sylvania ecl832 og raytheon bp 12au7, 57 modell

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant det, men tror kanskje l3 er bedre enn l2 sammen med den dac du har
    det var det jeg kommenterte :razz: min an dac 1 er faktisk bedre match hos meg kontra an dac 2.1 kit, det hadde ikke jeg vedda på på forhånd :razz:
    Personlig så sliter jeg litt med å se hvilken av den modda One.1x jeg hadde før og signaturen jeg har nå...
    Men kan hende de løsner med litt "rulling"? tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så sliter jeg litt med å se hvilken av den modda One.1x jeg hadde før og signaturen jeg har nå...
    Men kan hende de løsner med litt "rulling"? tips?

nå vet ikke jeg hvilket rør du bruker i din dac, men av egen erfaring vil jeg råde deg å teste noen amerikanske varianter, min erfaring med an dac 1 og l2 er at de utfyller bedre enn 2.1 kittet og l2

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå vet ikke jeg hvilket rør du bruker i din dac, men av egen erfaring vil jeg råde deg å teste noen amerikanske varianter, min erfaring med an dac 1 og l2 er at de utfyller bedre enn 2.1 kittet og l2
    Litt usikker der gitt...
    Men ser vel ikke bort ifra at det blir en ordre til Tubestore om litt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker der gitt...
    Men ser vel ikke bort ifra at det blir en ordre til Tubestore om litt

det gjør seg med litt rolling

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R.I.P Kjell

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja veldig trist med Kjell, nesten et sjokk å få nyheten.

Side 19 av 39 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •