Jokris - avsluttet - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 39 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 769
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    med mere AN mente jeg selvfølgelig Audio Note
    Må teste den modellen som Janr er såpass glad i
    Fortell fortell!!
    Hvilken modell?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Fortell fortell!!
    Hvilken modell?

hehe, det er en noe oppgradert AN dac 1, ikke kit , ifølge enkellte er denne å foretrekke fremfor andre filterløse så jeg bare måtte ha den for test
    er den god nok blir den stående hvis ikke går den inn i oppsett 2 eller på brukten

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang dette med muting av lyd, kom til å tenke på noe;

På gran turismo5 er det en del loading sekvenser, før hvert løp, og de tar jo mer enn noen få sek for å se det slik - flere andre spill har jo også loading hvor det ikke kommer noe lyd.. Er dette noe problem med rør? Sjekket godtgjennom manualen og finner ingenting om dette, men hører folk nevner det! Burde slik ikke opplyses om i manualen egentli?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Ang dette med muting av lyd, kom til å tenke på noe;

På gran turismo5 er det en del loading sekvenser, før hvert løp, og de tar jo mer enn noen få sek for å se det slik - flere andre spill har jo også loading hvor det ikke kommer noe lyd.. Er dette noe problem med rør? Sjekket godtgjennom manualen og finner ingenting om dette, men hører folk nevner det! Burde slik ikke opplyses om i manualen egentli?

tror ikke det er noe stort momentum egentlig, er jo pause når jeg bytter cder og slikt også, er vel mer at man ikke skal slå av kilde og la effekten stå på uten signal, det jeg mente istad er at jeg ikke pleier å mute lyd og la det stå sånn

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du rablet ned noen ord ang kt88 va 6550: lydforskjeller, likheter /ulikheter, bass- mellomtone- diskant, morro faktor, trøkk, detaljer etc etc?

Og helt til slutt, merket du noe forskjell fra originale mc rør til Svetlana kt88 eller 6550 ?

Det rører på seg her hjemme, blir nok bestilt mer rør i februar, både store og små!:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du rablet ned noen ord ang kt88 va 6550: lydforskjeller, likheter /ulikheter, bass- mellomtone- diskant, morro faktor, trøkk, detaljer etc etc?

Og helt til slutt, merket du noe forskjell fra originale mc rør til Svetlana kt88 eller 6550 ?

Det rører på seg her hjemme, blir nok bestilt mer rør i februar, både store og små!:-)
    mc = svetalana wingded c, ihvertfall de på mc2102, på 275 ble det brukt sovtek,men tror kanskje det er svetlana der også orginallt nå
    den store ulikheten for meg mellom 6550 og kt88 er vel mellomtonen og oppover
    på 6550 røra, mer enn nok bass med de også
    kt88 oppleves som noe mer kraftige i pondusen i spillestilen , som kan være kledelig på mye , men som sagt 6550 har nok strået vassere mellomtone og diskant gjenngivelse, har nok blitt en 6550 mann jeg , men trives med å bytte en gang i blandt selve lydsignaturen på mc forandres ikke i mine ører, er bare ørlite flytting av fokus på lyden så det blir nok en smakssak, absolutt verdt å prøve og ihvertfall når du slipper unna med å bytte 4 stk rør
    såvidt jeg har fått med meg brukte mc i gamle dager mye rca,sylvania og raytheon smårør
    driver å går igjennom mine rør nå og det vil ta litt tid, har hele veien hatt forespørsler på rør så jeg trenger å få ett overblikk på hva jeg har igjen av 12ax7, har absolutt mest av 12au7
    jeg driver stadig og holder meg oppdatert på 12ax7 rør hos de jeg handler med og vi kan sikkert kjøpe noe felles , sparer litt på frakt og slikt da ikke minst

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel mer rør i feb, og er interessert i å handler mer 12ax7 og 12at7 rør med deg også, felles bestilling går ogsågreit! Har lyst å prøve flere merker og prisklasser smårør. Så gi gjerne beskjed!

Sitat Opprinnelig postet av jokris
    mc = svetalana wingded c, ihvertfall de på mc2102, på 275 ble det brukt sovtek,men tror kanskje det er svetlana der også orginallt nå
    den store ulikheten for meg mellom 6550 og kt88 er vel mellomtonen og oppover
    på 6550 røra, mer enn nok bass med de også
    kt88 oppleves som noe mer kraftige i pondusen i spillestilen , som kan være kledelig på mye , men som sagt 6550 har nok strået vassere mellomtone og diskant gjenngivelse, har nok blitt en 6550 mann jeg , men trives med å bytte en gang i blandt selve lydsignaturen på mc forandres ikke i mine ører, er bare ørlite flytting av fokus på lyden så det blir nok en smakssak, absolutt verdt å prøve og ihvertfall når du slipper unna med å bytte 4 stk rør
    såvidt jeg har fått med meg brukte mc i gamle dager mye rca,sylvania og raytheon smårør
    driver å går igjennom mine rør nå og det vil ta litt tid, har hele veien hatt forespørsler på rør så jeg trenger å få ett overblikk på hva jeg har igjen av 12ax7, har absolutt mest av 12au7
    jeg driver stadig og holder meg oppdatert på 12ax7 rør hos de jeg handler med og vi kan sikkert kjøpe noe felles , sparer litt på frakt og slikt da ikke minst

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel mer rør i feb, og er interessert i å handler mer 12ax7 og 12at7 rør med deg også, felles bestilling går ogsågreit! Har lyst å prøve flere merker og prisklasser smårør. Så gi gjerne beskjed!

jepp, da kan vi snakkes nærmere om det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg såvidt fått testet audio note dac 1, som er en eldre type dac fra de, ikke kit men fabrikkbygd, den er noe oppgradert med kondiser og usb inngang.
    førsteinntrykket kan summeres med ett ord, Musikalsk

idag blir audio Note L2 pre sendt til upgrade audio for videre oppgraderinger og jeg gleder meg til jeg får den igjen om ca 2 uker, mer gjennomsiktighet, åpenhet, dynamikk, mer rom og kropp er noen stikkord ikke minst skal det også settes inn ett krem pot meter som faktisk har en del med gjennomsiktighet i lyden og gjøre

Synes det er veldig deilig å beholde ett produkt som denne over tid, og simpelten oppgradere den etterhvert, etter denne oppgraderingen er det kun små ting igjen på strømforsyningen som jeg tar en annen gang, dvs av oppgraderinger som ikke er galskap :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I ett svakt øyeblikk har jeg nå bestillt meg hva som av mange blir holdt som de absolutt beste ecc81 rørene noensinne laget, nemmelig Gec a2900 laget av Marconi osram, disse rørene er faktisk laget for audiofillt bruk, har lang levetid og er nesten jaktet til døde, samtidig slengte jeg med ett par mullard og brimar ecc88 rør til dacen min

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Hva kostet disse ecc81 rørene pr stk, og hvor skaffet du fra? Har du Mail adresse til motron forresten?

QUOTE=jokris]I ett svakt øyeblikk har jeg nå bestillt meg hva som av mange blir holdt som de absolutt beste ecc81 rørene noensinne laget, nemmelig Gec a2900 laget av Marconi osram, disse rørene er faktisk laget for audiofillt bruk, har lang levetid og er nesten jaktet til døde, samtidig slengte jeg med ett par mullard og brimar ecc88 rør til dacen min[/QUOTE]

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bryn@motron.no er mail adressen hans, disse a2900 rørene kommer på ganske nøyaktig 1000 kr stk, så det er en drøy pris,men hvis de er såpass gode som jeg tror så vil de kanskje være de siste ecc81 rørene jeg kjøper på lenge og da sparer jeg egntlig penger på sikt da de skal ha en driftstid på 10 000 timer
    kjøper de fra england pga jeg sparer en del kroner på disse kontra å kjøpe de hos motron

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ett doxa sett ,70b og 012 kjøpt for bruk sammen med forte

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

GGMU

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roo til BBCSport:
    "As soon as I hit it, I knew it was in and it's definitely the best goal I've scored. It was a special feeling. The fans deserve that from me because I've not had the best of seasons."

En stor dag ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Roo til BBCSport:
    "As soon as I hit it, I knew it was in and it's definitely the best goal I've scored. It was a special feeling. The fans deserve that from me because I've not had the best of seasons."

En stor dag ja.

for ett mål , og for ett tidspunkt og dra det frem

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husverten kom og lurte på om jeg hadde slått meg.... Tok litt av her.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Husverten kom og lurte på om jeg hadde slått meg.... Tok litt av her.

tok litt av her også ja

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy for ei stemning på Old Trafford under hele kampen, og spesielt når Rooney scoret årets mål!! Fyttigrisen!

Rått rått RÅTT!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy for ei stemning på Old Trafford under hele kampen, og spesielt når Rooney scoret årets mål!! Fyttigrisen!

Rått rått RÅTT!!

det tror jeg gjerne ja, dritdeilig seier :twisted:

Side 18 av 39 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •