Jokris - avsluttet - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 39 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 769
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Har du noen tips til ECC85 og 12au7 rør som har fungert på rf63?

ja har noen tips på 12au7 ja, ganske mange som har fungert hos meg i an utstyret både dac og pre, best av dyrere rør synes jeg amperex 7316 har vært
    brimar 13d5 tester jeg akkurat nå og det virker å være bra, ellers rca cleartop, 3 forskjellige raytheon typer, valvo,amperex,ge5814a,cbs 5814a,rca 5814a
    osv osv og til slutt enkellte mullard rør, som du skjønner så synes jeg det er mange rør som har levert varene :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere og meget interessant cd-spiller, jokris.
    Følger med på tråden med stor interesse. Mest interessert i rørpraten, det nyeste er vel brimar-rørene dine. Kan du si mer nøyaktig hvilken type 13ds du har fått tak i og inntrykk?

Hadde ikke ventet så morsom fotballprat her i tråden, men en god kveld har det vært for oss røde Manchester-fans.

Sett super-Berb tidligere i dag i full blomst, og etter en utekveld med pinnekjøtt og øl og akevitt har jeg etter midnatt kost meg med opptak av tapet til "de brysomme nyrike naboene".

Ikke (bare) for å skryte, men har vært ca ti ganger på OT og sett ti seirer.
    Også sett United ydmyke Arsenal på Emirates og vinne CL i Barcelona, for å nevne noe. Har bra karma der, eneste opplevd tap har vært mot FC København i Parken.

Så jeg blir gjerne med på fotball og musikktur!

(en av turene tidlig på nittitallet ble kombinert med en tur på legendariske Hacienda. Ingen New Order der da, men det ble mitt første rave-parti).
    Nok OT (Off Topic, ikke Old Trafford). Ha en fortsatt god helg.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker litt holdningen til bla. REGA og EC som ikke bruker noe vanlig skuffesystem, visstnok fordi de mener at de ikke har noe med penger å gjøre og at det kompliserer oppbyggingen av CD-spilleren?
    Og så låter de virkelig bra også!
    EMC1 burde kommet på blå resept (samme med musikk!!)

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Følger med på tråden med stor interesse. Mest interessert i rørpraten, det nyeste er vel brimar-rørene dine. Kan du si mer nøyaktig hvilken type 13ds du har fått tak i og inntrykk?

Hadde ikke ventet så morsom fotballprat her i tråden, men en god kveld har det vært for oss røde Manchester-fans.

Sett super-Berb tidligere i dag i full blomst, og etter en utekveld med pinnekjøtt og øl og akevitt har jeg etter midnatt kost meg med opptak av tapet til "de brysomme nyrike naboene".

Også sett United ydmyke Arsenal på Emirates og vinne CL i Barcelona, for å nevne noe. Har bra karma der, eneste opplevd tap har vært mot FC København i Parken.

(en av turene tidlig på nittitallet ble kombinert med en tur på legendariske Hacienda. Ingen New Order der da, men det ble mitt første rave-parti).
    :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe fasitsvar på hvor lenge rør virker, altså levetiden/brukstid til rør i timer? Og vil smårør og effektrør ha lik levetid?

er det slik som med prosjektorpære at noe kan skades dersom rørene brukes for lenge, eller vil man bare merke at forsterkeren blir "dårligere"..?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59

Takker og godt å se at felles interessefelt strekker seg utover
    de brimar rørene er 13 D5 mener jeg de er nøytrale i klang men med veldig godt detaljnivå og en kjempefin vokal , og blir ikke skarp lyd på noen som helst måte med de

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Finnes det noe fasitsvar på hvor lenge rør virker, altså levetiden/brukstid til rør i timer? Og vil smårør og effektrør ha lik levetid?

er det slik som med prosjektorpære at noe kan skades dersom rørene brukes for lenge, eller vil man bare merke at forsterkeren blir "dårligere"..?

tja det er vel oppgitt noen ca tall,men har hørt om rør som holder mye lengre enn de skal og jeg har hørt om rør som ikke holder så lenge de skal
    har ikke opplevd at noen rør har tatt "kvelden " her, har vært borte i 2 stk som har vært mikrofoniske og 2 stk som har vært dårlig kvalitet slik at det ble nivå forskjell på venstere og høyre kanal

er ingen ekspert på dette området, men smårør holder vel generellt lenger enn effektrør og industrielle eller militære smårør har ofte opptil 4 ganger lenger levetid enn de andre

kunne vært interesant og bestillt oss a2900 / 12at7 rør for da skal vi ha de aller beste 12at7 rør som er lagd og de skal også ha en levetid på 10 000 timer tror jeg

har forøvrig hørt om at sikring kan ryke på forsterker når røret går, spørs om det ikke er konstruert slik

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Liker litt holdningen til bla. REGA og EC som ikke bruker noe vanlig skuffesystem, visstnok fordi de mener at de ikke har noe med penger å gjøre og at det kompliserer oppbyggingen av CD-spilleren?
    Og så låter de virkelig bra også!
    EMC1 burde kommet på blå resept (samme med musikk!!)

er første topploaderen jeg har og foreløpig er denne god nok til blå resept
    spiller musikk, friska opp litt her , regaen tegner opp lydbildet på en litt annen måte enn via an 2.1 dacen så foreløpig er jeg kanonfornøyd og på tross av en litt stiv pris(dyreste rene cd spiller jeg har hatt) så mener jeg den sparker godt oppover mot de dyrerere, spessiellt mellomtonen og toppen er kanonbra
    bassen ble mer stram og definert, men jeg må høre meg igjennom mer musikk før jeg kommer med en sluttdom, men det er en rockn roll spiller:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter en par skranglete dager har jeg fått byttet litt rør idag og koblet opp noen nye kabler, kjøpte meg van den hul magnum hybrid ht kabel, waterfall hybrid rca kabel og 1 stk vdh strømkabel
    ellers har jeg bestillt en oppgradering innvendig på min audio note L2 pre, så den skal sendes til Upgrade Audio neste uke, skal bytte til an 2w tantalumer på linjekortet, skal paralellkoble audio note kobber elektrolytter med Jensen som sitter der fra før, sonicap skal taes ut på strømforsyningen og erstattes med audio note kobber i olje også, kronen på verket blir ett nytt potmeter, AN 100k, samme som sitter i Audio notes fabrikkbygde Pre til 400 tusen kroner, sammen bør disse oppgraderingene innvendig gi meg mer kropp, økt dynamikk, større rom og mer gjennomsiktighet i lyden, total kostnad blir rundt 7000 kr, men det er veldig mye bedre enn å måtte selge og kjøpe dyrere pre
    det vil bli 2 laaaaaaaaaaange uker uten pre her i huset , men dessto mer artig å få den igjen
    rega cd spilleren er såpass god at jeg vurderer å legge planen om Dac på hyllen en god stund faktisk , vet ikke hvor langt opp jeg må i pris for at det skal være verdt det kontra regaen
    kan anbefale rega cd spillere til alle som har dac også da de har svært gode driverk, osm de aller fleste dacer trenger for å yte best mulig

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du noe tall å lufte (veldig ca, siden det kanskje kan variere) men noe å forholde seg til ang levetid på:

KT88/6550

og de diverse typene 12ax7 og 12at7 ? slik jeg vet hva jeg kan forvente meg?

Har hørt rykter om at de ikke skal stå på "mute", altså uten lyd, er dette noe som er farlig over kortere perioder, f.eks hvis telefon ringer under film eller lignende for en kort periode?

litt forsiktig og infosøkende i begynnelsen.. men dæven hvor imponert jeg er!
    Gleder meg veldig til å få teste med litt forskjellige rør, blir vel å bestille 6550 når jeg returerer fra Manchester om noen uker:-P (hvis du mener det er noe det er verdt å prøve ut...)

Hva er "gode" kt88 / 6550 rør? swetlana winged c hører jeg mye om?

og må jeg i tilfelle ha 2 matchet par, eller 4 matchet ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du noe tall å lufte (veldig ca, siden det kanskje kan variere) men noe å forholde seg til ang levetid på:

KT88/6550

og de diverse typene 12ax7 og 12at7 ? slik jeg vet hva jeg kan forvente meg?

Har hørt rykter om at de ikke skal stå på "mute", altså uten lyd, er dette noe som er farlig over kortere perioder, f.eks hvis telefon ringer under film eller lignende for en kort periode?

litt forsiktig og infosøkende i begynnelsen.. men dæven hvor imponert jeg er!
    Gleder meg veldig til å få teste med litt forskjellige rør, blir vel å bestille 6550 når jeg returerer fra Manchester om noen uker:-P (hvis du mener det er noe det er verdt å prøve ut...)

Hva er "gode" kt88 / 6550 rør? swetlana winged c hører jeg mye om?

og må jeg i tilfelle ha 2 matchet par, eller 4 matchet ?

ja ,jeg muter ikke jeg skrur nesten av lyden , er ikke sikker på hva som skjer teknisk sett dog.
    bruker hansker kjøpt på apoteket hver gang jeg tar i rør pga levetiden reduseres hvis man ikke gjør det
    levetiden på kt88 og 6550 vil jeg si er ca 2500 + timer alt kommer an på
    hvor hardt de brukes og hvor hardt forsterkeren tyner de
    hvis din er som min så er den tunet til å plage rørene lite, dvs på mc2102 kunne de hentet masse mer ut av effektrørene men den er designet for å ikke
    skvise røra, blir best slik på min ihvertfall, i tillegg har den softstart som også hjelper
    smårør er variabelt men fra en 2000 timer og oppover tenker jeg , jeg bytter såpass ofte at jeg har ikke opplevd at rør har tatt kvelden, men det sies at man merker det lydmessig over tid

forsiktig er det bare bra og være, masse å lære og erfare og man må bare ta tiden til hjelp, disse forsterkerne har sikringer som er enkle å bytte hvis det skulle skje noe, det med ht kabler tilkoblet er dog alfa omega da det kan kverke trafoene som er dyre.

når det gjelder effektrør så har jeg kjøpt svetlana wingded c hver gang, og jeg anbefaler deg å teste 6550 rør etterhvert ja, merker faktisk større forskjell på det med cwlll enn med rf63 , kan ha med forskjellen 99db og 102 db eller andre ting som jeg ikke vet enda

jeg anbefaler deg å tuberolle hvis du finner det interesangt , for deretter å hamstre litt av de du finner gode , fordi prisene går kun en vei, oppover med rør dessverre

ting kan skje med rør under reisen også som kan ha årsaker helt tilbake fra produksjonen også så man vet vel aldri, men ofte varer rør lenger enn først antatt eller oppgitt

hadde vært fint hvis noen som leser dette har mer info om rør og slenger inn noen ord på tråden her :-P

håper lykken står oss bi også på OT når du er gjest der, jeg skal kikke etter deg på storskjermen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ja ,jeg muter ikke jeg skrur nesten av lyden , er ikke sikker på hva som skjer teknisk sett dog.
    bruker hansker kjøpt på apoteket hver gang jeg tar i rør pga levetiden reduseres hvis man ikke gjør det
    levetiden på kt88 og 6550 vil jeg si er ca 2500 + timer alt kommer an på
    hvor hardt de brukes og hvor hardt forsterkeren tyner de
    hvis din er som min så er den tunet til å plage rørene lite, dvs på mc2102 kunne de hentet masse mer ut av effektrørene men den er designet for å ikke
    skvise røra, blir best slik på min ihvertfall, i tillegg har den softstart som også hjelper
    smårør er variabelt men fra en 2000 timer og oppover tenker jeg , jeg bytter såpass ofte at jeg har ikke opplevd at rør har tatt kvelden, men det sies at man merker det lydmessig over tid

forsiktig er det bare bra og være, masse å lære og erfare og man må bare ta tiden til hjelp, disse forsterkerne har sikringer som er enkle å bytte hvis det skulle skje noe, det med ht kabler tilkoblet er dog alfa omega da det kan kverke trafoene som er dyre.

når det gjelder effektrør så har jeg kjøpt svetlana wingded c hver gang, og jeg anbefaler deg å teste 6550 rør etterhvert ja, merker faktisk større forskjell på det med cwlll enn med rf63 , kan ha med forskjellen 99db og 102 db eller andre ting som jeg ikke vet enda

jeg anbefaler deg å tuberolle hvis du finner det interesangt , for deretter å hamstre litt av de du finner gode , fordi prisene går kun en vei, oppover med rør dessverre

ting kan skje med rør under reisen også som kan ha årsaker helt tilbake fra produksjonen også så man vet vel aldri, men ofte varer rør lenger enn først antatt eller oppgitt

hadde vært fint hvis noen som leser dette har mer info om rør og slenger inn noen ord på tråden her :-P

håper lykken står oss bi også på OT når du er gjest der, jeg skal kikke etter deg på storskjermen

var selv på apoteket og handlet hansker, det er viktig:-) kommer nok som du sier til å teste litt fremover, og sikkert til å handle mer av deg dersom du ønsker det.. blir spennende å prøve litt forsjellig, og også kjøpe litt ekstra av det jeg liker veldig godt!

Ampen kommer ikke til å kobles av, KUN hvis jeg skal flytte, så det med HT kabler er nok ikke særlig problem..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var selv på apoteket og handlet hansker, det er viktig:-) kommer nok som du sier til å teste litt fremover, og sikkert til å handle mer av deg dersom du ønsker det.. blir spennende å prøve litt forsjellig, og også kjøpe litt ekstra av det jeg liker veldig godt!

Ampen kommer ikke til å kobles av, KUN hvis jeg skal flytte, så det med HT kabler er nok ikke særlig problem..

driver å går igjennom en del rør innimellom og vil legge de på hfs etterhvert , har nok over hamsteret litt (mye) jeg kan ihvertfall bidra med egne erfaringer på rør og har nok en del 12ax7 rør ihvertfall, effektrør anbefaler jeg å bruke motron til , full garanti og god service fra den kanten og ikke minst mannen er ett levende leksikon som elsker å snakke rør

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver å går igjennom en del rør innimellom og vil legge de på hfs etterhvert , har nok over hamsteret litt (mye) jeg kan ihvertfall bidra med egne erfaringer på rør og har nok en del 12ax7 rør ihvertfall, effektrør anbefaler jeg å bruke motron til , full garanti og god service fra den kanten og ikke minst mannen er ett levende leksikon som elsker å snakke rør

er det mail eller telefon som er beste å få kontakt med han på?

jeg kommer nok til å ta kontakt ang mer rør etterhvert, så om du har / kan skaffe etc så er jeg nok interessert!

men bør jeg ha 2 matcha par eller 4 matcha til 275? (snakker effektrør her..)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det mail eller telefon som er beste å få kontakt med han på?

jeg kommer nok til å ta kontakt ang mer rør etterhvert, så om du har / kan skaffe etc så er jeg nok interessert!

men bør jeg ha 2 matcha par eller 4 matcha til 275? (snakker effektrør her..)

du skal ha en kvartett med matcha rør, når det gjelder effektrør er matching viktig, tlf er absolutt lettest, men etter 12 om dagen og gjerne litt utover ettermiddagen / tidlig kveld, han er vel bortreist akkurat nå tror han er tilbake til uken, som 1 gangskunde får du som regel 10% på første kjøpet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forøvrig kjøpt terje sin AN dac igår så den er på vei i posten til meg
    rent impulskjøp egentlig......:lol: :lol: :lol:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forøvrig kjøpt terje sin AN dac igår så den er på vei i posten til meg
    rent impulskjøp egentlig......:lol: :lol: :lol:
    Mere AN??
    Hurraaaaa!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Mere AN??
    Hurraaaaa!!
    med mere AN mente jeg selvfølgelig Audio Note
    Må teste den modellen som Janr er såpass glad i

Side 17 av 39 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •