Jokris - avsluttet - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 39 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 769
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    seff kan du det :-D 12at7 er amerikansk benevnelse , ecc81 er europeisk benevnelse på samme røret
    Finnes det en plass hvor det er oversikt over hvilke rør som er tilsvarende til 12at7, slik jeg kan sjekke alt som kan brukes her? Og da også samme for 12ax7, så jeg kan begynne å lære litt.

Er også meget interessert i en rørpakke du nevnte, tar kontakt med deg ang det straks forsterkeren er i hus! Gleder meg veldig, den ble sendt i går kveld- blir nok mye sporing nærmeste dagene :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12AT7 Tubes in Stock

denne linken synes jeg er god, selv om den ikke skal leses som bibelen :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    imorgen ankommer regaen til stor jubel, en dag med phillips bd spiller er en dag for mye her i gården

her er en link til den hvis noen skulle ha lyst til å kikke på den

http://www.rega.co.uk/downloads/Apol...%20Edition.pdf

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm...Rega. "The luscious sound"?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hm...Rega. "The luscious sound"?

artig tradisjonsrikt engelsk merke som vissnok lager gode drivverk
    i sine spillere, er nok ikke hifikorrekt lyd,men skal kunne spille musikk. klangmessig funker den godt med rør og klipsch så alle forutsetninger er tilstede for at den skal kunne spille nettopp musikk i oppsettet mitt
    litt artig med at den er såpass sjelden også selvfølgelig, noe kjedelig utseende er det dog men trives godt med at det brukes mer omtanke på innmaten

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rega is in the house bilder følger senere, for meg som er litt trekkie så er det artig at tom kona kommenterte likheten på cd lokket og starship enterprise
    var som ventet lite i boksen men forsvarlig pakket og håndsignert garanti bevis for at det er en av bare 500 av denne, stort sett sitter alt spennende med rega heldigvis på innsiden , selv om utseende for meg er veldig stilig
    lytteopplevelser følger............

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjer ufattelig mye hos deg for tiden!
    blir, igjen, spennende å høre hva du synes her...

Hva bruker du til Pre for tiden da?

Over til rør, kanskje du kunne funnet noen litt gode rør til meg, og pris, så jeg kanskje kunne handlet litt rør med deg? hadde vært kjekt å ha litt rør å teste med kjenner jeg...

sporer pakken HELE tiden nå, hadde vært så sinnsykt å fått den til før posten stenger lørdag!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Finnes det en plass hvor det er oversikt over hvilke rør som er tilsvarende til 12at7, slik jeg kan sjekke alt som kan brukes her? Og da også samme for 12ax7, så jeg kan begynne å lære litt. ...
    Se her (12AT7). Og her (12AX7).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjer ufattelig mye hos deg for tiden!
    blir, igjen, spennende å høre hva du synes her...

Hva bruker du til Pre for tiden da?

Over til rør, kanskje du kunne funnet noen litt gode rør til meg, og pris, så jeg kanskje kunne handlet litt rør med deg? hadde vært kjekt å ha litt rør å teste med kjenner jeg...

sporer pakken HELE tiden nå, hadde vært så sinnsykt å fått den til før posten stenger lørdag!

ja, skjer litt her for tiden :-D bruker audio note L2 pre som anbefales, blir spennende å følge deg videre også nå, hva blir foreløpig pre hos deg forresten ?
    hvis du sender meg en pm med hva du lunne tenkt deg å bruke i første omgang så skal jeg etter beste emne finne noe rør til deg utifra det, har noen tanker allerede :-D
    har såvidt hørt litt musikk fra regaen nå og jeg liker svært godt det jeg har hørt sålangt:-D

xxx fingra for at den kommer imorgen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Se her (12AT7). Og her (12AX7).
    Takk for link, verdsettes:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for link, verdsettes:-)

bare vær klar over at ikke alle kan brukes i alle forsterkere , alle direkte ekvivalenter kan dog brukes i mcintosh ifølge service verkstedet deres i usa som jeg har snakket med, kunne ikke bruke 5965(tror jeg det var) som
    mange mener er en artig sak å bruke istedenfor 12at7

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, skjer litt her for tiden :-D bruker audio note L2 pre som anbefales, blir spennende å følge deg videre også nå, hva blir foreløpig pre hos deg forresten ?
    hvis du sender meg en pm med hva du lunne tenkt deg å bruke i første omgang så skal jeg etter beste emne finne noe rør til deg utifra det, har noen tanker allerede :-D
    har såvidt hørt litt musikk fra regaen nå og jeg liker svært godt det jeg har hørt sålangt:-D

xxx fingra for at den kommer imorgen

jeg driver for tiden å leter etter en stereopre, så den er ikke på plass enda, blir nok bare receiver med det aller første. med planen er at den skal inn på stua straks stereopre kommer. dog en fordel med cinemaloop, i tilfelle, men absolutt ikke et kriterium!

forresten noen tips til gode sterepre til en fornuftig pris?

ang rør er jeg fremdeles noe usikker da jeg har null erfaring. er jo interessert i å teste litt forskjellig, men også at det er noenlunde bra rør.. (skal ikke høres rævva ut heller..:P)

så tar jo gjerne imot anbefalinger på 12ax7 og 12at7 rør (el tilsvarende) enten det er 4like / 3 like, komboer etc...?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg driver for tiden å leter etter en stereopre, så den er ikke på plass enda, blir nok bare receiver med det aller første. med planen er at den skal inn på stua straks stereopre kommer. dog en fordel med cinemaloop, i tilfelle, men absolutt ikke et kriterium!

forresten noen tips til gode sterepre til en fornuftig pris?

ang rør er jeg fremdeles noe usikker da jeg har null erfaring. er jo interessert i å teste litt forskjellig, men også at det er noenlunde bra rør.. (skal ikke høres rævva ut heller..:P)

så tar jo gjerne imot anbefalinger på 12ax7 og 12at7 rør (el tilsvarende) enten det er 4like / 3 like, komboer etc...?

jeg kan anbefale utifra egne brukererfaringer, har hamsteret de jeg liker godt og som jeg synes er vettug pris på, noen dyre også, kan skaffe verdens utvilsomt beste 12at7 rør også hvis du vil bruke peng på det, vurderer de selv også, de er laget for audiofillt bruk i england, og kun audio. målet var å lage det aller beste 12at7 røret.
    ellers vil jeg si at jeg merker mer endringer på 12ax7 rør generellt her hos meg, er glad i mullard,rca,sylvania, amperex,marconi og raytheon for å nevne noen, har noen artige 7025 rca cleartop rør som jeg liker godt bla, har 8 av de , de er ikke ofte å se på markedet, motron hadde ikke sett de engang før så jeg skal vise de til han når han er tilbake igjen
    rca,sylvania og raytheon rør ble ofte brukt av mc i gamle dager forresten
    jeg skal selvfølgelig gi deg rørene for selvkost og forsøke å hjelpe deg så godt jeg kan i rørjungelen , anbefaler deg å sette deg inn og lese litt om historikken i dette også, man får ett helt annet forhold til røra da mange koselige mennesker i miljøet også
    hadde jeg hatt en god slump penger så skulle jeg faktisk ha kjøpt opp ett agentur jeg har blitt tilbudt her i norge for å holde liv i tilgangen på service og rør her tillands

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan anbefale utifra egne brukererfaringer, har hamsteret de jeg liker godt og som jeg synes er vettug pris på, noen dyre også, kan skaffe verdens utvilsomt beste 12at7 rør også hvis du vil bruke peng på det, vurderer de selv også, de er laget for audiofillt bruk i england, og kun audio. målet var å lage det aller beste 12at7 røret.
    ellers vil jeg si at jeg merker mer endringer på 12ax7 rør generellt her hos meg, er glad i mullard,rca,sylvania, amperex,marconi og raytheon for å nevne noen, har noen artige 7025 rca cleartop rør som jeg liker godt bla, har 8 av de , de er ikke ofte å se på markedet, motron hadde ikke sett de engang før så jeg skal vise de til han når han er tilbake igjen
    rca,sylvania og raytheon rør ble ofte brukt av mc i gamle dager forresten
    skal du selge 8 stk 7025 rca cleartop rør, isåfall hva er prisen du tenker pr stk? ville du hatt disse i alene i bruk, eller i kombo med andre rør?(f.eks 3stk 7025 hvis du skjønner)
    (275 har vel såvidt jeg har sett plass til 3stk 12ax7 og 4 stk 12at7)
    har også hørt gode ting om telefunken, det lille har har fått med meg..

hvis du har litt ekstra av rør du liker, så du mener jeg burde teste, er jeg villig til å teste ut jeg også, må jo ha litt å velge blant jeg også med tiden uansett:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du selge 8 stk 7025 rca cleartop rør, isåfall hva er prisen du tenker pr stk? ville du hatt disse i alene i bruk, eller i kombo med andre rør?(f.eks 3stk 7025 hvis du skjønner)
    (275 har vel såvidt jeg har sett plass til 3stk 12ax7 og 4 stk 12at7)
    har også hørt gode ting om telefunken, det lille har har fått med meg..

hvis du har litt ekstra av rør du liker, så du mener jeg burde teste, er jeg villig til å teste ut jeg også, må jo ha litt å velge blant jeg også med tiden uansett:-)

nei
    skal ikke selge 8 av de rcaene nei telefunken koster masse,masse penger ,ihvertfall ecc83 varianten, har to telefunken ecc81 og 2 ecc81 mullard som du kan få kjlpe, det er den komboen jeg selv bruker som 12at7, tar du med 4 stk ge 12at7 da så har du litt å leke med
    når det gjelder 12ax7 så har jeg mye å velge mellom,men ikke telefunken, har derimot ett par mullard ecc83 som jeg selv pleier å bruke ilag med rca eller sylvania varianter, raytheon er også svært gode så vanskelig å velge for deg
    ville gått for 2 mullard og 2 rca + ett helt sett med andre rca fra 1958 f.eks
    og noen herleen produserte rogers rør
    da har du en god startpakke å ta det videre fra

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei
    skal ikke selge 8 av de rcaene nei telefunken koster masse,masse penger ,ihvertfall ecc83 varianten, har to telefunken ecc81 og 2 ecc81 mullard som du kan få kjlpe, det er den komboen jeg selv bruker som 12at7, tar du med 4 stk ge 12at7 da så har du litt å leke med
    når det gjelder 12ax7 så har jeg mye å velge mellom,men ikke telefunken, har derimot ett par mullard ecc83 som jeg selv pleier å bruke ilag med rca eller sylvania varianter, raytheon er også svært gode så vanskelig å velge for deg
    hva kunne tenkt deg i pris for dette da? hvis du ikke vil poste her, kan du sende meg en PM:-P

hadde hvertfall vært greit å ha 4 eller 2+2 12at7, 12ax7 hadde også vært greit å ha et par av å teste da.. :-) kjenner jeg gleder meg til ampen kommer i hus nå!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva kunne tenkt deg i pris for dette da? hvis du ikke vil poste her, kan du sende meg en PM:-P

hadde hvertfall vært greit å ha 4 eller 2+2 12at7, 12ax7 hadde også vært greit å ha et par av å teste da.. :-) kjenner jeg gleder meg til ampen kommer i hus nå!

kommer helt an på hvilket av disse røra du velger
    gir du meg en ballpark så skal jeg gi deg ett par alternativer, jeg garanterer alle rør hvis du ikke har fått med et forresten

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei

12ax7 har jeg jo plass til 3stk, er det da best med 3 like, 2av en type og 1 annet, eller et av hver rør?

Kunne du f.eks laget et pristilbud på 2+2 rør 12at7 som du liker, pluss et par kombinasjoner på 12ax7 rør så jeg har å begynne med?

kan gjerne komme med noen eksempler i flere prisklasser, f.eks "god" bedre" og "best"..

jeg vil vurdere både billig, medium og dyrt, det jeg ikke tar nå kommer sikkert om ikke altfor lenge uansett:P en plass må man jo begynne...

(les: blir vanskelig å ikke bruke lommepenger til fotballkampen nå.. må prøve å holde meg i skinnet og ikke bruke sinnsyke summer de neste 3 ukene hvertfall:-D )

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gir du meg en ballpark så skal jeg gi deg ett par alternativer, jeg garanterer alle rør hvis du ikke har fått med et forresten
    skjønte ikke helt hva du mente med dette(ballpark):-) du virker seriøs med rørene dine, så tviler absolutt ikke på at det er skikkelig uansett prisklasse egentlig..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12ax7 har jeg jo plass til 3stk, er det da best med 3 like, 2av en type og 1 annet, eller et av hver rør?

Kunne du f.eks laget et pristilbud på 2+2 rør 12at7 som du liker, pluss et par kombinasjoner på 12ax7 rør så jeg har å begynne med?

kan gjerne komme med noen eksempler i flere prisklasser, f.eks "god" bedre" og "best"..

jeg vil vurdere både billig, medium og dyrt, det jeg ikke tar nå kommer sikkert om ikke altfor lenge uansett:P en plass må man jo begynne...

(les: blir vanskelig å ikke bruke lommepenger til fotballkampen nå.. må prøve å holde meg i skinnet og ikke bruke sinnsyke summer de neste 3 ukene hvertfall:-D )

gi eg en dag eller to så skal jeg sette sammen en knakende god pakke, etter min smak ihvertfall og med pris i tankene, kontra lyd føler litt ansvar for å treffe med denne pakken til deg

Side 15 av 39 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •