Jokris - avsluttet - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 39 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 769
    Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v

Du har ikke vurdert ayon triton som ligger på brukten da? Evt 275 til samme prisen ny (ca)?
    Ville ikke ha brukt Ayon på Klipsch. Been there, done that. Er selfølgelig snakk om personlige preferanser, men Klipsch har da bare godt av litt "mørk" elektronikk etter min mening.

Er flotte forsterkere og gode produkter, men etter egen erfaring så heller Ayon mer mot det lyse enn mot den mørke klangkarakteren. Kan selfølgelig tune den litt på rørene, men det kan man jo med "alle".

Har derimot STOR tro på den Almarro'en! Siklet på den en gang i tiden, men den var rett og slett for kostbar....

EDIT: skrivefeil

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Ville ikke ha brukt Ayon på Klipsch. Been there, done that. Er selfølgelig snakk om personlige preferanser, men Klipsch har da bare godt av litt "mørk" elektronikk etter min mening.

Er flotte forsterkere og gode produkter, men etter egen erfaring så heller Ayon mer mot det lyse enn mot den mørke klangkarakteren. Kan selfølgelig tune den litt på rørene, men det kan man jo med "alle".

Har derimot STOR tro på den Almarro'en! Siklet på den en gang i tiden, men den var rett og slett for kostbar....

EDIT: skrivefeil

oki, takker for det tipset liker "the dark side" på klipsch jeg også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er almarroen ferdig justert bias på og er startet opp, meget enkel og komfortabel måte og stille bias på, alle som kan bytte lyspære klarer dette

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spiller musikk denne lille vakre japanske "kult" rørforsterkeren, skal bli spennende
    å se når den har fått noen timer på seg, da vil den etter sigende spille mye bedre enn rett ut av esken også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er søken etter ny kilde igang, og dac og marantz er på brukten, er en mcintosh cdspiller som er målet for jakten

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    da er søken etter ny kilde igang, og dac og marantz er på brukten, er en mcintosh cdspiller som er målet for jakten

hva er inntrykk på den besøkende røramp? forsvinner Mc'en ut døra, eller satser du på McIntosh rigg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er inntrykk på den besøkende røramp? forsvinner Mc'en ut døra, eller satser du på McIntosh rigg?

mcintoshen blir nå blir det å jobbe med kilden, dvs cd spilleren/dac

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mcintoshen blir nå blir det å jobbe med kilden, dvs cd spilleren/dac

vært i kontakt med soundgarden i dag, skulle sjekke pris og levering på 275 til meg, og vips kom en ca 6mnd gammel 275r tilsalgs på hifisentralen, den har jeg nå kjøpt med forbehold at han får sendt den til meg.

billigere ble det også:-)

han hadde forøvrig også en 2102 så vi snakket litt om direkte sammenligning av disse og litt generelt info - så håper at dette ordner seg, så kommer kanskje mcintosh i hus til neste uke:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vært i kontakt med soundgarden i dag, skulle sjekke pris og levering på 275 til meg, og vips kom en ca 6mnd gammel 275r tilsalgs på hifisentralen, den har jeg nå kjøpt med forbehold at han får sendt den til meg.

billigere ble det også:-)

han hadde forøvrig også en 2102 så vi snakket litt om direkte sammenligning av disse og litt generelt info - så håper at dette ordner seg, så kommer kanskje mcintosh i hus til neste uke:-)

kjøpte du terjetroll sin? han har hatt min mc2102 også og så det var en av de aller beste rørforsterkere som er laget, han har hatt opptil 3 stk av de forresten samtidig den 275 kommer da med forhandler garanti også da han eier en hifi sjappe

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte du terjetroll sin? han har hatt min mc2102 også og så det var en av de aller beste rørforsterkere som er laget, han har hatt opptil 3 stk av de forresten samtidig den 275 kommer da med forhandler garanti også da han eier en hifi sjappe

det stemmer. kjøpt i sommer, full garanti, nesten ikke brukt pga han hadde diverse andre amper og nå skulle han kjøpe pickup og solgte den mest lettsolgte ampen slik han fikk penger rimelig raskt.

han mente at 2102 som han har også, kunne virke litt sterkere på høytalere som var litt tyngre å drive, ikke mye..
    Men så lenge man ikke trenger den ekstra watten til 2102 var 275r en direkte perle av en forsterker.

dette blir uansett veldig spennende, da jeg hadde tenkt å bestille en ny i dag, da jeg hadde gitt opp brukt - nå fikk jeg en (trolig) for nesten 10k mindre - det er penge til å prøve ut rør det..

PS: hva er gode kt88 / 6550 rør som jeg bør ha i hodet, evt gode smårør som jeg burde teste? jeg tenker å bestille litt rør med en gang jeg får den i hus:-)
    (han mente på det sto kt88 svetlana winged c rør, merket mcintosh i den originalt - og denne var trolig brukt godt under 50timer totalt) men er litt lysten på å bestille og teste 6550 rør, synes du det er verdt det, eller er kt88 "bedre"?

blir spennende å prøve å finne litt smårør i jungelen, og lære litt mer om rør.. kommer som sagt til å kjøpe litt smårør for å teste litt neste tiden..:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han mente også at jeg sterkt burde vurdere cornwall kontra LS, da LS er svært vanskelig å få til, kontra CW.. nå har jeg ikke hørt CW, men ting tyder på at jeg MÅ høre de FØR jeg bestemmer meg for nye høytalere ved neste veikryss:-P

det er helt tydelig at Cornwall er meget, meget gode høytalere som må testes..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han mente også at jeg sterkt burde vurdere cornwall kontra LS, da LS er svært vanskelig å få til, kontra CW.. nå har jeg ikke hørt CW, men ting tyder på at jeg MÅ høre de FØR jeg bestemmer meg for nye høytalere ved neste veikryss:-P

det er helt tydelig at Cornwall er meget, meget gode høytalere som må testes..

ja cw lll er ikke bare billigere enn ls , men kanskje lettere å få til og gir mer allround lyd, men ls er jo noe eget meget spesiell og bra.
    når det gjelder 6550 rør så anbefaler jeg å teste det ja, men like viktig i oppsettet ditt nå vil være en god pre/kilde for å dra ut godlyden fra 275
    smårørene er de jeg har merket mest forskjell ved å bytte på, selv om det er markant forskjell på kt88 og 6550

Bare å glede seg villt
    Gratulerer så mye med ett meget godt kjøp, terjetroll er meget forsiktig med tingene sine

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er dac og cdspiller sokgt og blir hentet imorgen, da gjennstår nykjøpet....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da lander det en ny cd spiller hit hjem på fredag, blir spennende å stifte bekjenntskap med ett for meg nytt merke her hjemme

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da lander det en ny cd spiller hit hjem på fredag, blir spennende å stifte bekjenntskap med ett for meg nytt merke her hjemme
    Og hva er det som kommer inn om jeg tørr spørre?

Hyl ut når du har litt rør som skal selges, som passer til 275, jeg er da veldig trolig interesserti litt rør:-) bør jeg ha like rør på alt? Eller kan jeg ha 2 av et rør og 2 av et annet?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det brukes andre typer rør enn 12ax7 og 12At7 rør på inngangsrørene?

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det brukes andre typer rør enn 12ax7 og 12At7 rør på inngangsrørene?

12AX7 -> ECC83
    12AT7 -> ECC81

Du kan bruke dem om en annen ja. Men ikke f.eks ECC81 rør der 12AT7 står.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva er det som kommer inn om jeg tørr spørre?

Hyl ut når du har litt rør som skal selges, som passer til 275, jeg er da veldig trolig interesserti litt rør:-) bør jeg ha like rør på alt? Eller kan jeg ha 2 av et rør og 2 av et annet?

hvis 275 bruker 12ax7 og 12at7 rørså kan du bruke ekvivalenter som ecc83/81, 7025 ,cv4004,cv4024 og 5751 for å nevne noen, har opptil flere rør liggende som er av de samme typene jeg selv bruker så bare si ifra så lager jeg en god tuberolling pakke til deg, så kan du utvide etterhvert som galskapen helt sikkert tar deg og kan bruke 2 og 2 av forskjellige fabrikanter forresten

det er en rega apollo 35th anniversary spiller jeg har slått til på, den er laget i kun 500 nummererte eksemplarer
    mcd201 har slitt med stoy så jeg valgte å ikke slå til på den

rega kommer forresten med en dac som har høstet knallkritikker i bla england og usa, den koster 5 tusen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    12AX7 -> ECC83
    12AT7 -> ECC81

Du kan bruke dem om en annen ja. Men ikke f.eks ECC81 rør der 12AT7 står.
    Ble dette riktig? 12at7= ecc81. Men jeg kan ikke bruke ecc81 hvor 12at7 står?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble dette riktig? 12at7= ecc81. Men jeg kan ikke bruke ecc81 hvor 12at7 står?
    seff kan du det :-D 12at7 er amerikansk benevnelse , ecc81 er europeisk benevnelse på samme røret

Side 14 av 39 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •