Jokris - avsluttet - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 39 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 769
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

her er rf63 i beste posisjon, og de tar da langt mer gulvplaass enn cwlll, så de er faktisk ikke så ruvende som man skulle tro

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg en fantastisk lyttesesjon igår, vil si at det å få cw lll inn i hjørnet med riktig toe inn tilsvarerer det å gi f.eks rf63 riktig avstand til bakvegg, alt faller på plass. 3 D opplevelsen av lyden økte betraktlig, pin pointingen, rom følelsen
    og tilstedeværelsen økte , vokalen fallt på plass der den skal være også med riktig toe inn, så dette betyr nok av savnet etter rf63 lydmessig er over
    testet også noe litt utfordrende skiver igår, f.eks samleplaten med cinderella som fort kan bli hard og komprimert i toppen i mange oppsett
    denne testen besto anlegget med glans, alt ble holdt separat og det var deilig luft mellom instrumentene og lydene,og rommet besto. Digg er ordet

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelig flotte høyttalere du har der Jokris. Høres ut som du er fornøyd med disse. Hvordan er de kontra Forte? Ut i fra signaturen din kan jeg skimte at du enten har hatt / har Forte?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Rimelig flotte høyttalere du har der Jokris. Høres ut som du er fornøyd med disse. Hvordan er de kontra Forte? Ut i fra signaturen din kan jeg skimte at du enten har hatt / har Forte?
    ja, det stemmer har ett par forte fra 1986, må dessverre skifte ut basselementene pga skade under sending, og må da bruke k-28 elementer istedenfor de orginale k-23 som ikke er å oppdrive, skal sammenlignes etterhvert når både cw lll og forte er innkjørt, gleder meg til det:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikveld skal jeg bytte om til kt88 rør igjen, forventer en mer markant forskjell på cw lll enn med rf63 pga lettdrevenheten, mulig det bare er synsing men blir spennende å finne ut av

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg spillt ett par dager på kt88 rør igjen og det er det samme som sist som dukker opp av forskjeller, ellers har jeg fått koblet på en audioquest nrg2 strømkabel på mc så det skal testes ikveld, toe inn jobben er igang for fullt
    og det vil nok ta litt tid før jeg er helt i mål
    kikket igjennom ordrene jeg har inne på rør og ser ett par tre potensielle meget spenennde kandidater, bla amprex 7316 som mange er helt bananas etter
    ellers 5751 fra rca, noe brimar og telefunken på vei
    fikk idag 5 stk nos rca fra tidlig 70 tallet, 12au7a, sp og lp , disse skal ha en
    fyldig klang så de må testes iløpet av helgen
    har nå en kombo av raytheon bp fra 57 og rca ct i dac og pre , det spiller veldig i min gate , har fått tak i 4 til av de raytheon røra, det er bra

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har det jaggu kommet ett lass med rør, mullard 12ax7 ,sortert for medisinsk bruk, tung sol 12au7 black glass , amperex 7316, rca 5751 nos,brimar 13d5,
    sylvania 6x5gt nos dette blir en spennede par uker

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor fare for at du har nok å gjør ja. Hvor bestiller du disse rørene i fra? Og hvor finner du informasjonen om de? Eller bare bestiller du det som passer for å teste og finne en kurant kombo?

Har selv en rørforsterker sak, men har liksom aldri testet mye forskjellige rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Stor fare for at du har nok å gjør ja. Hvor bestiller du disse rørene i fra? Og hvor finner du informasjonen om de? Eller bare bestiller du det som passer for å teste og finne en kurant kombo?

Har selv en rørforsterker sak, men har liksom aldri testet mye forskjellige rør.
    gode spørsmål, når det gjelder kildene til rørene så holder jeg noen av de tett inntil brystet foreløpig ihvertfall, kan jo si det slik at mange proffe rørhandlere har samlere som hjelper seg, dvs folk som har tilgang på rør i kvanta som finplukker de beste og selger de videre til rørforhandlere/butikkene
    mye av rørene jeg kjøper kommer fra ett par stykker i usa, ellers er det butikker her og der i europa som gjelder, ebay er flittig brukt av mange som kilde for rør men så vidt jeg vet er mange blitt lurt der

når det gjelder kilder på informasjon om rørene så bruker jeg google og forkjellige forumer og butikksider

som f.eks

12AT7 Tubes in Stock

ut av dette finner jeg rør jeg har lyst til å teste og setter så igang jakt på de etter å ha funnet ut ca hvor mye de går for

ut over dette så kan jeg jo bare si at for meg så er dette blitt en del av hifi hobbyen som jeg koser meg mye med, man kan fintune lyden og finne komboer som passer godt i eget oppsett, som til dels kan spille veldig forskjellig

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende. har begynt innsamling av pristilbud på 275r nå, så får vi se ka som skjer de nærmeste ukene her.

leter også daglig etter tilbud på brukten etter heritage, og spesielt LS2 eller CW3..

håper på litt bistand den gang rørforsterker kommer i hus, både til skaff av rør, og gode komboer etc?

Sitat Opprinnelig postet av jokris
    gode spørsmål, når det gjelder kildene til rørene så holder jeg noen av de tett inntil brystet foreløpig ihvertfall, kan jo si det slik at mange proffe rørhandlere har samlere som hjelper seg, dvs folk som har tilgang på rør i kvanta som finplukker de beste og selger de videre til rørforhandlere/butikkene
    mye av rørene jeg kjøper kommer fra ett par stykker i usa, ellers er det butikker her og der i europa som gjelder, ebay er flittig brukt av mange som kilde for rør men så vidt jeg vet er mange blitt lurt der

når det gjelder kilder på informasjon om rørene så bruker jeg google og forkjellige forumer og butikksider

som f.eks

12AT7 Tubes in Stock

ut av dette finner jeg rør jeg har lyst til å teste og setter så igang jakt på de etter å ha funnet ut ca hvor mye de går for

ut over dette så kan jeg jo bare si at for meg så er dette blitt en del av hifi hobbyen som jeg koser meg mye med, man kan fintune lyden og finne komboer som passer godt i eget oppsett, som til dels kan spille veldig forskjellig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    spennende. har begynt innsamling av pristilbud på 275r nå, så får vi se ka som skjer de nærmeste ukene her.

leter også daglig etter tilbud på brukten etter heritage, og spesielt LS2 eller CW3..

håper på litt bistand den gang rørforsterker kommer i hus, både til skaff av rør, og gode komboer etc?

skal prøve å hjelpe så godt jeg kan , har forsatt ikke hørt noe fra han med ls2

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kort innpå med en kommentar på amperex 7316 røret, det er allså en 12au7 variant, eller ekvalent. Det er det hittil første "dyre" røret som innfrir de forventninger som følger med en slik pris , knallbra rett og slett gruser telefunkis og det meste annet av europeiske rør her hos meg

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tester mye rør, men skal MC2102-en få litt konkurranse? Ikke at jeg antyder noe, men du har hatt den "lenge" nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Du tester mye rør, men skal MC2102-en få litt konkurranse? Ikke at jeg antyder noe, men du har hatt den "lenge" nå.
    ja, den har vært her helt siden ifjor nå vurderer å teste en almarro 318 a/b
    da den skal være en god match til cw lll, hadde vært gøy å la den bryne seg mot
    mc2102 etterhvert :-D
    men da må nok mc2102 selges og det er ikke en lett beslutning, det skal jeg love deg

har vel satt en klausul på at jeg selger den for 40 k( med 3 sett kt88,1 sett 6550 wc svetalana, + ca 70-80 smårør, deriblandt 3 sett mullard,telefunken ,amperex,rca,raytheon,marconi,sylvania osv), da har man masse kosestunder foran seg.
    men som sagt ikke noe planer om å slippe den, eller annonsere den, er bare at 40 kan frigi kjøp av almarro + an effekt og da blir nok fristelsen for stor til å si nei, selv om den er ett produkt som jeg i ettertid vil ha mareritt om å ha solgt eventuellt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

artig bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kommer det en almarro 318b levert på døren her om kort tid, blir da shootout i 14 dager

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kommer det en almarro 318b levert på døren her om kort tid, blir da shootout i 14 dager
    Hva ligger de på i pris? Og hva forventer du av denne, at den skal ta over for 2102, eller brukes på forte?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ligger de på i pris? Og hva forventer du av denne, at den skal ta over for 2102, eller brukes på forte?

den ligger på 29500 i pris , har 2x18 watt og skal eventuellt ta over for mc2102
    som da kan risikere å havne på børsen:-D galskap JA
    noe av tanken bak dette er å få tak i en god forsterker til fortene også iog at jeg har an pre og dac, da må nok mc2102 ut hvis det skal oppnås på kort sikt

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den ligger på 29500 i pris , har 2x18 watt og skal eventuellt ta over for mc2102
    som da kan risikere å havne på børsen:-D galskap JA
    noe av tanken bak dette er å få tak i en god forsterker til fortene også iog at jeg har an pre og dac, da må nok mc2102 ut hvis det skal oppnås på kort sikt
    Uten å være sikker her, men 2102 er jo vel i utgpnkt både en dyrere og bedre konstruksjon? Kanskje også mer anvendelig?

Du har ikke vurdert ayon triton som ligger på brukten da? Evt 275 til samme prisen ny (ca)?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å være sikker her, men 2102 er jo vel i utgpnkt både en dyrere og bedre konstruksjon? Kanskje også mer anvendelig?

Du har ikke vurdert ayon triton som ligger på brukten da? Evt 275 til samme prisen ny (ca)?

vurderer masse om dagen mc2102 er nok en klasse eller to bedre vil jeg tro
    artig å få testet almarroen, går mye gjetord om den , men mc2102 er en killer rør forsterker, er jo kun galskap som ligger bak, byttesyke, prøve nye ting osv
    som man ofte ser på forumene, mc2102 kan eventuellt selges både med ekstra rør eller uten til en lavere pris
    275 vet jeg ikke om jeg går for da den vil gi noe av det samme men ikke fullt samme klasse, ayon er ett interesannt merke , vi får se hvordan det braker løs her,men nå ble det plutselig veldig spennende tider

Side 13 av 39 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •