Jokris - avsluttet - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 39 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 769
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hva ville rørene brukt til isåmåte? (tenker da medisinsk bruk?)
    mulig det er et dumt spørsmål, men det må stilles for mitt vedkommende..

når flytter Forte inn ?

det er ett sabla godt spørsmål spør du meg er ikke sikker men skal jammen forsøke å finne det ut pronto
    har nå hatt en samtale med brynja og funnet svaret
    det ble brukt til en mengde forskjellige maskiner på 60tallet sikkert 70 tallet, mer spesifikt fikk jeg ikke svar, ellers skal man visstnok være forsiktig med å kjøpe dyre rør som er såkallt laget for medisinsk bruk da mange stempler og merker rørene slik nå for å få mer penger for rørene, selv gav jeg ikke mer enn man gir for vanlige ecc83 mullard rør heldigvis:9 dvs ca 300 kroner stk

takker for godt spørsmål c-v

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forte er under pakking og blir forhåpentligvis sendt meg på tirsdag, dvs at jeg kanskje får en sen julegave iår i romjulen

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var det kanskje ikke noe dumt spørsmål likevel.. man lærer så lenge man lever..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heldigvis nå ser det ut som om posten har klart å få høytalerne min fra steinkjer til oslo på 24 timer så da kan det jaggu hende jeg får de imorgen det må jeg si er en gledelig overraskelse, hvis jeg nå bare kunne få positivt svar angående cornwall lll nå så blir det virkelig en god musikk jul:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forte er kommet frem ,men dessverre med skade på den ene
    har tatt ett vanskelig valg angående salg av rf63, ønsker å teste cornwall lll
    og har dessverre ingen mulighet til å oppbevare rf63 på en god måte

god jul

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er cornwall lll bestillt , sammen med nye basselementer til fortene
    samtidig har det blitt bestillt litt rør også, ett par tung sol black glass 12au7,
    amperex nos 7316 rør, 3 par forskjellige rca cleartop 12au7, westinghouse 5751,mullard 12ax7, brimar 13d5, sylvania 6x5gt,rca bp 5751,og ett par philco 12au7, mye å glede seg til på det nye året, men nå blir det nok mer selektivt kjøp av rør fremover, har mye å teste og faktisk har jeg nå passert godt over 400 rør til eget lager på tide å rydde litt , få system og selge unna littegrann før jeg kjøper mer
    blir vel også å kikke etter en ny sub og en liten rørsak til fortene neste år

for de av dere som ikke har testet rf63 så vil jeg anbefale å gjøre det i fremtiden, med rør, er faktisk litt bekymret/urolig for at de er bedre enn jeg faktisk egentlig skjønner her og nå og at de vil komme på den upopulære #hva **** tenkte jeg" listen over salg

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis. Helt nye eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Grattis. Helt nye eller?

ble nye ja, fikk dessverre ikke rodd iland brukte

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg mottatt årets første rørpakke allerede skal nå stifte bekjentskap med ett nytt merke, nemmelig philco 12au7a, rørene er nye short bp, og etter ett par timer må jeg si at igjen imponerer amerikanske rør med sin medfødte? musikkglede og sjarm, rørene kostet meg 240 kr for 4 stk og det er ett røverkjøp til de grader
    ellers er det mulig rf63 går ut denne uken og cornwall lll inn, er første gang jeg selger en høytaler med såpass dårlig følelse imagen, tror jeg må ha ett sett ganske så kjapt igjen, og cornwall skal sannerlig levere her for å matche rf63

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Da har jeg mottatt årets første rørpakke allerede skal nå stifte bekjentskap med ett nytt merke, nemmelig philco 12au7a, rørene er nye short bp, og etter ett par timer må jeg si at igjen imponerer amerikanske rør med sin medfødte? musikkglede og sjarm, rørene kostet meg 240 kr for 4 stk og det er ett røverkjøp til de grader
    ellers er det mulig rf63 går ut denne uken og cornwall lll inn, er første gang jeg selger en høytaler med såpass dårlig følelse imagen, tror jeg må ha ett sett ganske så kjapt igjen, og cornwall skal sannerlig levere her for å matche rf63
    Skjønner hva du mener,jeg hadde ikke noen god følelse når mine RF 63 ble solgt.
    Selv om jeg gledet meg til og få La Scala. Det ble for meg en dårlig opplevelse,
    La Scala låter meget bra men passet ikke til rommet,må få meg nye RF 63 . Håper du ikke opplever det samme som meg jokris.

O

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du som sa at du skulle beholde rf-63 i en lang stund :P

Blir spennende og høre hva du mener om cornwall. Aldri hørt vintage klipsch.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Skjønner hva du mener,jeg hadde ikke noen god følelse når mine RF 63 ble solgt.
    Selv om jeg gledet meg til og få La Scala. Det ble for meg en dårlig opplevelse,
    La Scala låter meget bra men passet ikke til rommet,må få meg nye RF 63 . Håper du ikke opplever det samme som meg jokris.

O

samme her nei dette er ikke noe jeg kunne spådd på forhånd, spiller jo som bare **** her nå, men det blir litt sånn at når jeg har fått til ett oppsett så blir jeg besøkt av bytte spøkelset, for å begynne på nytt eller ihvertfall lære meg mer, er vel helst det det går på i denne omgang, har hatt lyst på cornwall i ca 10 år og nå fallt det seg slik at det går an å teste , skal slutte å si at disse blir værende eller denne skal aldri ut døra for det kan man aldri spå tror jeg, med hånden på hjertet tror jeg at det blir rf63 for meg igjen senere
    for mer likandes rasedyr av en høytaler har jeg aldri hatt gleden av å eie før
    cornwall er jo slik at den kan brukes sammen med ett vidt utvalg av rørforsterkere pga at de er lettere å dra enn rf63 , og jeg har veldig lyst på å teste flere typer rør forsterkere etterhvert
    ser faKtisk faren for at mc2102 kan forsvinne etterhvert også pga denne lysten til å teste
    trodde forøvrig jeg hadde plass til å lagre rf63 også men det har jeg ikke, får de ikke opp på loftet på en forsvarlig måte, ellers hadde jeg nok spart litt lenger og oppbevart rf63 her hos meg

jeg hører veldig hva du sier wiikstrøm og er pinlig klar over faren for å oppleve det du gjorde, cornwall lll er uansett en ht som skal være rimelig lett å videreselge da den ikke ofte er på bruktmarkedet, mange faller pladask for de og sitter på de i evigheter, den testen jeg linker til på klispch tråden er gjort med ett 14 år gammelt par faktisk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Og du som sa at du skulle beholde rf-63 i en lang stund :P

Blir spennende og høre hva du mener om cornwall. Aldri hørt vintage klipsch.

ja, må slutte å si det der nå, er en gjennganger, interessen for klipsch har øket og da følte jeg det var på tide å teste noe som er "oprginallt" og er en del av klipsch historien, blir veldig spennende dette her og vil si at det er ett stort komplimang fra meg til rf63 når jeg sier at det ikke er gitt at cornwall lll automatisk er bedre enn de, rf63 er en sjelden perle av en høytaler synes jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk nettopp rf63 ett rørende kompliment her fra min 7 årige datter, hun brast i gråt når hun fikk høre at de skal selges

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt oppsett var hovedsakelig ment til film, men er jo uhorvelig mye bedre enn "mannen i gatas" oppsett til musikk..

jeg er Sinnsykt fornøyd med filmlyden i dette, og etter akustikk og alt ble montert er jeg nesten like fornøyd til musikk - av den grunn må noe alvorlig skje dersom disse skal selges. Meningen er at disse skal i kinorom når jeg får hus, og oppsettet med subwoofere vil være temmelig likt da, med unntak av elektronikk som stadig kommer nytt (receivere etc)

siden jeg er så fornøyd, mener jeg tiden er inne å lage med et skikkelig musikk anlegg der musikken står i fokus, og da kommer heritage inn i bildet når pengene også kommer, rør og heritage..

gleder meg til å lese dine erfaringer rundt Cornwall, spes sideen du ser ut til å dele mye av mine tanker rundt lyd, samt du har mulgheter til å sammenligne litt opp mot RF63..

blir VELDIG spennende dette. :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Nå fikk nettopp rf63 ett rørende kompliment her fra min 7 årige datter, hun brast i gråt når hun fikk høre at de skal selges

+1 :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt oppsett var hovedsakelig ment til film, men er jo uhorvelig mye bedre enn "mannen i gatas" oppsett til musikk..

jeg er Sinnsykt fornøyd med filmlyden i dette, og etter akustikk og alt ble montert er jeg nesten like fornøyd til musikk - av den grunn må noe alvorlig skje dersom disse skal selges. Meningen er at disse skal i kinorom når jeg får hus, og oppsettet med subwoofere vil være temmelig likt da, med unntak av elektronikk som stadig kommer nytt (receivere etc)

siden jeg er så fornøyd, mener jeg tiden er inne å lage med et skikkelig musikk anlegg der musikken står i fokus, og da kommer heritage inn i bildet når pengene også kommer, rør og heritage..

gleder meg til å lese dine erfaringer rundt Cornwall, spes sideen du ser ut til å dele mye av mine tanker rundt lyd, samt du har mulgheter til å sammenligne litt opp mot RF63..

blir VELDIG spennende dette. :-)

jepp, blir spennende uten tvil, og ja jeg tror også at vi deler noe samme lydfilosofi så heng med videre på tråden , lover å være 100% subjektiv av min mening om cornwall lll , mc går for å være en knall kombo med cw så mc275 vil nok levere varene godt på heritage ht også

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tørr jeg spørre hva slags subwoofere du vurderer, Evt tanker på hva som kan erstatte 2102 på elektronikk siden? Vurderer du transistor igjen, eller kun rør?

Ingen ht er fredet, men nye kjøpes og vurderes før jeg selger igjen, vil ikke brenne meg igjen!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tørr jeg spørre hva slags subwoofere du vurderer, Evt tanker på hva som kan erstatte 2102 på elektronikk siden? Vurderer du transistor igjen, eller kun rør?

Ingen ht er fredet, men nye kjøpes og vurderes før jeg selger igjen, vil ikke brenne meg igjen!

kun rør, håper mc blir for å si det sånn, blir kanskje å spare opp til en almarro, eller en audio note P2, subwoofer vet jeg ikke enda, mulig det blir mer enn trykk nok med cornwall til film og til musikk bruker jeg ikke sub, er i tenkeboksen,mulig en av de nyere klipsch subbene kan bli alternativet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er rf63 ute av huset og tomt ble det da blir det iherdig jobb med å få cornwall fortest mulig

Side 10 av 39 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •