totto's Stue: Nå skal det pusses opp..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post totto's Stue: Nå skal det pusses opp..

Hei,
    Etter en lenger tenkeperiode, så skal jeg endelig sette igang med å pusse opp stua. Ett lite dytt i ryggen fra en kompis gjorde at jeg endelig får begynt å gjøre ting. Kjøpte leiligheten i 2008 sammen med min daværende samboer, men etter at det ble slutt så har jeg gått med tanker om å sette mitt personlige preg på ting. Jeg er rett og slett lei av fargen og vil ha forandring.

Har ikke hatt den store interessen for lyd så lenge, har alltid vært en bilde-mann og har brukt en del timer på å skru på en Barco 708 Data som jeg har hatt kjørende tidligere. Pga plass så mått denne desverre vike (lar seg ikke kombinere med en leilighet på 58m2).. Men håper en dag å få opp en projektor igjen. Inntil da så klarer jeg meg med en tv.

Etter en liten tur på AVForums landstreff med Elemental Studios i Februar 2009, så våknet interessen for lyd. Har alltid likt surround til film, men fikk nå virkelig opp øynene for stereo. RoKo og Flageborg serverte noen demoer som fikk meg til å glise fra øre til øre. Etter mer lytting hos Elemental så MÅTTE jeg ha stereo. Etter en del frem og tilbake så forsvant mitt gamle Samsung surroundoppsett til fordel for ett par XTZ 99.26. Pga plassen var stativhøyttalere å foretrekke. Disse ble en periode drevet av en gammel Sony surroundreciever, men da var først da jeg fikk på plass en Denon 3805 at ting virkelig begynte å spille skikkelig. Nå i sommer ble denne byttet ut til fordel for en Onkyo 875 for å få HDMI-switching og Audyssey EQ, og det skal vel ikke legges skjul på at jeg vurderer å benytte litt flere enn de 2 front kanalene etterhvert...

Planen nå er å pusse opp stua i første omgang, kvitte meg med gammel "latte-farge" og få hvite vegger og en kontrastvegg bak tven. Har noen tanker om hva jeg skal gjøre der, som jeg tror kan bli stilig. Skal oppdatere med før og etterhvert etter-bilder, som jo er essensen av en slik tråd. Forslag til farger på kontrastvegg mottas med takk, de vanlige veggene blir nok vanlig hvite. Leiligheten pr i dag er ikke så "gjennomført" som det jeg ønsker, så det vil nok ta litt tid før jeg er der jeg vil, men jeg tror det er verdt det

Utstyrsliste:

Bilde:
    Samsung 40" M87-serie - Full HD

Lyd:
    Onkyo 875
    XTZ 99.26

Elektronikk:
    HTPC
    PS3 60GB - Gammel versjon
    XBOX 360 Pro
    Get HD PVR

Mer info og bilder kommer etterhvert
    -t

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reservert til fremtidig bruk..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg skulle gjort noe bak veggen til TV`en, tror jeg jaggu det hadde blitt en kul tapet.

Ikke noe skrikende, men kanskje noe med grå/sorte elementer som får fargen på komponentene til å "gli inn" i miljøet. Noe rødt kan også bli grisetøft om man er på den vågale siden.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hadde jeg skulle gjort noe bak veggen til TV`en, tror jeg jaggu det hadde blitt en kul tapet.
    Er inne på tanken selv Utfordringen er at det er en dør på den veggen, og at den grenser mot åpen kjøkkenløsning, så jeg har noen utfordringer mtp farge. Har vurdert om jeg bare skal male kjøkkenskapene også, men må vurdere litt ut ifra hvilken farge jeg skal ha på tv-veggen. Skal få ut noen bilder av nåværende oppsett slik at dere kan se.

-t

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både rødt, grått og kanskje sort høyglans kjøkken kan være kult om man er ute etter et moderne og minimalistisk preg.

Bare ikke tapetser dørene.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Både rødt, grått og kanskje sort høyglans kjøkken kan være kult om man er ute etter et moderne og minimalistisk preg.

Bare ikke tapetser dørene.
    Haha, jeg er enig der, tapet på dørene er no-go.. Men jeg vurderer litt hva jeg skal gjøre. Hvit høyglans er ganske porr det også. Ulempen er at jeg har litt profil i dørene, så jeg må måle litt og sjekke om det er standardstørrelser etc, så får jeg ta det derfra.. Skal måle opp hele leiligheten etterpå så jeg har alle "vitale" mål.

-t

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Skal måle opp hele leiligheten etterpå så jeg har alle "vitale" mål.
    Anbefaler en billig lasermåler for å måle opp med høy presisjon i en fei. De er virkelig geniale. Så kan du punche inn målene i Google Sketchup (gratis) slik at du får en skikkelig 3D modell av hele leiligheten. Da er det lett i ettertid å se hvordan ting og tang vil passe inn.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapp update her, begynte å male på Lørdag, men hadde bommet litt på antall strøk og må ut og handle mer maling i morgen. Ser ut som kontrastveggen bak tven blir mørke grå - skal ut og sjekke farger i morgen. Har tatt litt bilder, så forvent en oppdatering ganske snart Tror dette kan bli ganske bra med tid og stunder..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •