Lovemusikk's hule. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 468
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ikke at jeg har peiling, men spillelister ligger nederst i to lister

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1655153

Men lager en ny

Playlist by lovemusikk - Spotify
    Her var det meget mye bra musikk.
    Hadde forresten en liten opplevelse i går. Byttet HT kabler har hjemme, og det gjorde virkelig mye med lyden. Prøvde i går Kimber Kable 8tc. En meget god match til vienna.X3MHC - Komponenter

Over til forsterkeren:
    Hvordan synes du bakgrunnen i lyden er? Blir instrumentene godt plassert? Hvis du skjønner hva jeg mener?
    Begynner forrseten å bli en artig tråd å følge dette!!!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Her var det meget mye bra musikk.
    Hadde forresten en liten opplevelse i går. Byttet HT kabler har hjemme, og det gjorde virkelig mye med lyden. Prøvde i går Kimber Kable 8tc. En meget god match til vienna.X3MHC - Komponenter

Over til forsterkeren:
    Hvordan synes du bakgrunnen i lyden er? Blir instrumentene godt plassert? Hvis du skjønner hva jeg mener?
    Begynner forrseten å bli en artig tråd å følge dette!!!
    Artig du syns det. 8)
    Jeg må få lyttet litt mer i kveld. (Tror kanskje den bør få mer tid på seg, sånn ca 2-3 uker som det ble sagt til meg tidligere.)
    Og så skal jeg iløpet av kvelden skrive litt mer utfyllende.
    Høyttalerkabler burde jo jeg fått sjekket ut mer, men har ikke så mye så får bli senere. Legger tipset ditt i minnet 8)

Men det jeg kan si er, at trøkket fra trommene/slagverket kommer mye mer frem og utav høyttaleren nå, og det låter mer ekte. Så det er jo en god ting. Jeg merket jo at det var mindre krefter enn Hegel oppsettet, men heller ingen bombe når Hegel var oppgitt til 200 og 400w i 8 og 4 ohm + mange ganger prisen.
    Sånn sett var slagverk delen altfor dårlig fra Hegels side.
    Så ros til Roksan der.
    Roksan er vel og flinkere å få deg til å lytte på musikken og ikke så mye på hvordan den spiller, og det må jo vere en godting også.
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    TV og Tuner: Canal Digital
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    For dei som venter på noe mer utfyllende lytteinntrykk, så må dere
    vente litt til.. Skal snart igang å lytte.
    Men var ute i garasjen og skrudde bil tidligere i dag.
    Måtte legge opp en egen jording til lyset på høyre side,da kontakten tok kvelden på jordingsiden(Gammel bil-96 mod så gidder ikke inn å skifte den kontakten). Løste dette ved å bore et hull i lokket bakpå lyset, der jeg laget egen ledning fra jord på lysa og ut av lykta , og så kommer det..
    Jordingspungtet vart valgt oppå støtdempertårn, og monterte kabelsko med hull i vet dere..på lederene.
    Da jeg skulle feste dei (3 leder) på en skrue, viste det seg at skruen var for tykk eller skoene var for små hull i, og hva gjør vi da?
    Joda en glup ide er å bore dei større.. HMS hjemme, hva er det?
    Det gikk til h..med ledningen og annet surret rund maskinen og jeg flerret lillefingeren min..så da bar det på legevakt. Fikk til nøden to sting i, da det ikke var noe å sy på, pga urent kutt for å si det på en fin måte.
    Men sykemeldt til og med torsdag, så da kan jeg lytte mye nå. :wink:

Så det kommer nok et mer utfyllende lytteinntrykk.
    Prøve å skrive mye og mer som en test på en måte. Vil bruke Hegel som referanse, da jeg kjenner lyden godt fra mitt Hegel system jeg hadde.
    CD spiller som blir brukt er Hegel.
    Spotify via et usb-lydkort.
    Chord kabler mellom cd og forsterker + til høyttalerer, henholdsvis:

Chord Company Chameleon Silver Plus review from the experts at whathifi.com

og

Chord Company Odyssey speaker cable for hi-fi audio and home cinema surround sound systems
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Både med fingeropplevelsen og dine etterhvert kommende lytteinntrykk ;-)

Du kan greit sette deg ned å finlytte på Roksan/Vienna-comboen nå, produktene er godt gjennomvarme og fått "innbrent" seg nok nå. Jeg vet ikke hvor du har fått "2-3 uker" i fra, det har ikke vært min intensjon å påstå at elektronikken trenger lang tid før du kan felle en "dom". Min innsigelse til deg på dette punkt var mer at du kun hadde hatt en splitter ny forsterker kun påslått i en halv time. Det er litt i minste laget, men det har jo rent mye vann i bekken siden den gang (eller skal vi si strøm gjennom kabler).

Lykke til! Og god bedring!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Spennende! Både med fingeropplevelsen og dine etterhvert kommende lytteinntrykk ;-)

Du kan greit sette deg ned å finlytte på Roksan/Vienna-comboen nå, produktene er godt gjennomvarme og fått "innbrent" seg nok nå. Jeg vet ikke hvor du har fått "2-3 uker" i fra, det har ikke vært min intensjon å påstå at elektronikken trenger lang tid før du kan felle en "dom". Min innsigelse til deg på dette punkt var mer at du kun hadde hatt en splitter ny forsterker kun påslått i en halv time. Det er litt i minste laget, men det har jo rent mye vann i bekken siden den gang (eller skal vi si strøm gjennom kabler).

Lykke til! Og god bedring!
    Jepp med på den. Var butikken som mumlet noe om at den vart bedre og bedre i to-tre uker :wink:
    Skal sette meg ned å lytte litt nå. Hadde en liten runde seint i gårkveld og forbløffet over kraften og tyngden i bassen på Kari Bremnes "svarte bjørn" for der vart jeg litt måpende :grin:
    Bassen er mer kraft i enn Hegel, det er større,kraftigere og setter stuen i større bevegelser en Hegel gjorde. :wink:
    Men sier ikke den er bedre enn Hegel.
    Men jepp det kommer eit brukbart referat om ikke så lenge. :wink:
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0

Nytt anlegg på sikt blir det.

Ja da var tiden kommet for å tenke nytt.

Som dere kanskje har fått med dere så var jeg ikke fornøyd med trøkket på slagverket under Hegel's hånd. Dette kom seg mye under Roksan som sjef.
    En mer utfyllende raport på Roksan vil komme snart i tråden her.

Men Nå vil jeg på sikt skifte alt, utenom rørforsterkeren.

Hva vil jeg ha?

DAC
    CD spiller, bestemt meg for nå.
    Forsterker
    Høyttalere

Vil ha ekte lyd, pluss at gjerne høyttalerne er mer lettdrevne, så MAen også kan rokke stua, til et brukbart db nivå 8)

CD spiller blir Burmester Rondo 992 og det er det eneste som er klart.

Lurer på Klipsch, men dette er heller ikke avgjort.

Brukt er seff bare en fordel. Blir nok noe dyrt kanskje for å "holde følge" med cd spilleren.

Men ikke link til et "kjøp nå" produkt for det blir ikke helt nå,det har vi ikke råd til nå.
    Må få litt innput fra dere, for det er mye å velge i ja.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0

Test av Roksan forsterker

Test av Roksan forsterker til kr 9990,- Villedene.

Vil bli samenlignet med Hegel oppsett fra ca 2005, P4A og H2A til ca 50.000,-
    + Rørforsterkeren Music Angel som er oppgradert med smårør og større
    kondisbank på utgangen.

For dei som venter på HALLEJUJA så blir det kanskje ikke det, men noe i nærheten?

Oppakkingen, se bilder tidligere i tråden.
    Joda vitner om en seriøs produsent og en kan lett se strømforsyningen gjennom rillene, og det gav meg litt forhåpninger.

Det er og inngang og utgang til kinoforsterker og effektforsterker,som jeg syns er kjekt å ha. Platespiller inngang er det også. Men den har jeg ikke testet enda. Heller ikke som pre til rørforsterkeren er den blitt testet.

Det ligger plastbeskyttelse over hele fremsiden av fjernkontrollen og hele den blanke platen på forsterkeren, noe som kan vere vanskelig å se. Bare å rive av med fingrene så blir den så blank og fin. :-D

Lyden:

Gje Roksan noen dager. Dermed vil den bli en ny forsterker, kontra dei første tonene fra Norsk elvekraft. For i dei første tonene sku en tro kraften kom fra eit gammelt dieselkraftverk der motoren gikk på 23 års gammel diesel enn eit rent vannkraftverk på vestlandet.
    Men dette kommer seg etter noen dager. 8)

Lyden er fyldigere, kontra Hegel som på en måte klær mer av lydbildet.
    Typisk prisforskjell her ja. Men ikke noe gale i det.
    Roksan spiller med bra trøkk og kraft i bassen,selv om den har et stykke igjen på oppløsningen i lavbassen kontra Hegel. Men den spiller med kraftigere bass en Hegel og stuen får slite mer med å holde seg rolig enn før.
    Det er betydelig forskjell på kraften og tyngden i bassen i favør Roksan. Skulle jeg ønsket noe mer måtte det vert Hegels kontroll og oppløsing i lavbassen med Roksans KRAFT. Nei, Roksan dette er bra.
    Blåseinstrumenta kommer godt ut også og låter bra.
    Lydbildet virker litt høyere og bredere en på Hegel som er veldig bra.
    Lyden er luftigere har jeg skrevet i mine notater. Mer mot rørforsterkerens lyd som vitner om gode tedenser i toppen.
    Engasjerende!! Dette er en viktig egenskap syns jeg, for det er dette som gjør det morsomt å høre på musikk.
    Her sliter jeg med å lytte etter sterke og svake sider da en plutselig sitter å hører på musikken og ikke forsterkeren. Bra det Roksan.
    Så kommer det beste, syns jeg, kanskje for det var største savnet på Hegel.

Slagverket!
    Her trøkker det til og en får trøkket og luftigheten i lyden utav høyttalerene. Alså mer ekte. Knall det Roksan.
    Alt i alt en ok og bra forsterker. Hadde den hatt 200w i 8 ohm og 400 i 4 ohm hadde den nok slått hegel tror jeg.
    Ivertfall ryddiger lydbilde,men det koster.

:-D

Vart kortere test en jeg hadde planer om, men ikke så lett å skrive når en bare lytter på musikken og glemmer og notere. 8)
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Nei, blir nok salg på denne splitter nye Roksan'en til fordel for Krell tenker jeg.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Lagt Roksan ut for salg
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagt Roksan ut for salg

Det går unna med deg i svingene.
    Hva med doxa da. Dette blir ganske sikkert det nye trinnet mitt. Tror det skal være en knall match.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Det går unna med deg i svingene.
    Hva med doxa da. Dette blir ganske sikkert det nye trinnet mitt. Tror det skal være en knall match.
    Ja er jo billig og burde jo vert testet det og. :-D
    Går unna ja..er ikke noe vits å dvele med noe som ikke er godt nok. :-D
    hehe..
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens.. Jeg var nok litt snar med å slakte Roksan..
    Nå har den fått et par dager til på seg + forsket mer på høyttalerplassering.
    Stuen er 7.38 lang til nærmeste bakvegg bak lyttepos og dvs 105 eller 52cm fra bakvegg til høyttaler.
    (lengde delt på oddetall, og det samme på bredden som gav 44 tror jeg det var)
    Høyttalerne står nå 52 cm fra bakvegg.
    Dette gav en mer fastere bass og slikt. Og forsterkeren har åpnet seg mye mer under innspillingen.

Drifting Blues - Bjørn Berge - Spotify

Bjørn Berge i linkene over her, er passe rått :wink:

Så joda den er bra til prisen. Grunnen til at jeg måtte forske mer på dette var prisklassen og haugevis med topptester.
    Då kunne jo ikke eg bare slakte den. hehe..

Anfield: Du hadde helt rett, den er bra til prisen. :wink:

Hører på alt fra klassisk til rock. :-)
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Holder på å avtale bytte av roksan mot naim..
    det må jo prøves og før en går opp i hi-end pris siktet
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim skal vell også være en god match til vienna. Har ikke hørt den selv, men vet om andre som har prøvd.
    Hvem Naim produkt er det snakk om?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Naim skal vell også være en god match til vienna. Har ikke hørt den selv, men vet om andre som har prøvd.
    Hvem Naim produkt er det snakk om?
    Ja lest det selv og.

Det er NAC112 og NAP150
    Vet du noe om dette? Er selv blank.. 8) Tror det kan vere billigste produkter av gamle??
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Fikk med kabler og koblet opp med kablene inkludert naim's høyttalerkabler.
    Koblet opp mot Pioneer bluray xl 52.
    Nja..måtte pakke oppigjen Hegels cd spiller som jeg har lagt ut for salg.
    Kom seg mye..

Ikke fornøyd..var litt mørkt tildekket på en måte.. Og bassen var litt grøtete for mine krav..for lite detaljert som og gjalt hele lydbilde også.

Hmmm... tenke tenke..prøvde litt til...tenke...tenke..

Skiftet til mine egne Chord Odyssey 2 høyttalerkabler...

Og du og du.. jeg og broderen fikk en ny forsterker her.

Renere,åpnere og luftigere lyd.
    Dette vart noe helt annet.

Så nå blir det lytting.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roksan Kandy K2 har jeg tenkt på selv faktisk,til å drive mine Dali Ikon6MK2.
    Er litt lei av å gå med strømmen når det gjelder anbefalte forsterkere til Dali,må da finnes bedre og mere eksotiske ting enn Parasound å drive Dali høyttalere med.
    Lys diskant er jeg ikke bekymret for egentlig har en høy toleranse for slikt,er forskjell på detaljert og skjærende diskant mener jeg...
    Men i så fall hvor vil du Lovemusikk plassere Roksan i øvre mellomtone/diskant området,nøytral,mørk,varm?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon burde være en god match med Kandy K2 etter min mening.

En kan vanskelig beskrive enkeltområder i toneområdet som "varm, lys, nøytral" m.m. Dette er egentlig et resultat av hvordan de enkelte parametre spiller sammen som en helhet, i hele toneområdet. Det er også litt vanskelig å sette en beskrivelse når en ikke kjenner preferanser, men jeg ville sagt at Kandy K2-forsterkeren ligger på nøytral, med en fot mot den varme siden i det frekvensområdet du nevner. Den er ikke "mørk", underforstått fortrenger detaljer, holografi og luftighet i mellomtone og diskant, men skal matches svært feil for å bli skjærende i ørene. Diskanten er luftig og detaljert, men ikke pågående. Der har jo mange forsterkere og CD-spillere en slags imponatoreffekt som gjør at produktet virker imponerende i den første lyttefasen, men du blir lei og lyttetrett når det har gått en stund. Er ikke redd for at du vil oppleve det med Kandy K2.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk med kabler og koblet opp med kablene inkludert naim's høyttalerkabler.
    Koblet opp mot Pioneer bluray xl 52.
    Nja..måtte pakke oppigjen Hegels cd spiller som jeg har lagt ut for salg.
    Kom seg mye..

Ikke fornøyd..var litt mørkt tildekket på en måte.. Og bassen var litt grøtete for mine krav..for lite detaljert som og gjalt hele lydbilde også.

Hmmm... tenke tenke..prøvde litt til...tenke...tenke..

Skiftet til mine egne Chord Odyssey 2 høyttalerkabler...

Og du og du.. jeg og broderen fikk en ny forsterker her.

Renere,åpnere og luftigere lyd.
    Dette vart noe helt annet.

Så nå blir det lytting.
    Hmm, du vil mene at kabelskiftet ga en såpass markant forbedring som du beskriver?

Selv om jeg strengt tatt har svært vondt for å tro det, mistenker jeg at du har interesser utover det vanlige, hva disse Chord-produktene angår?

Du somler vel bort litt energi der, ettersom Nordost er firedobbelt så bra som Chord!
    Det er jeg i alle fall blitt fortalt.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Roksan Kandy K2 har jeg tenkt på selv faktisk,til å drive mine Dali Ikon6MK2.
    Er litt lei av å gå med strømmen når det gjelder anbefalte forsterkere til Dali,må da finnes bedre og mere eksotiske ting enn Parasound å drive Dali høyttalere med.
    Lys diskant er jeg ikke bekymret for egentlig har en høy toleranse for slikt,er forskjell på detaljert og skjærende diskant mener jeg...
    Men i så fall hvor vil du Lovemusikk plassere Roksan i øvre mellomtone/diskant området,nøytral,mørk,varm?
    Nøytral, med en ørlite helling mot det varme.
    Anfield beskriver vel dette ganske bra.
    Den hadde og kraft og trøkk i trommene i mellombassen som jeg syns er viktig.
    Spiller og med kraft og tyngde i bassen.

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hmm, du vil mene at kabelskiftet ga en såpass markant forbedring som du beskriver?

Selv om jeg strengt tatt har svært vondt for å tro det, mistenker jeg at du har interesser utover det vanlige, hva disse Chord-produktene angår?

Du somler vel bort litt energi der, ettersom Nordost er firedobbelt så bra som Chord!
    Det er jeg i alle fall blitt fortalt.
    Ja, det var nok dessverre for naim mye bedre med chord.

Intressen min er vel kun at jeg vart veldig begeistret over dette merket, da jeg fikk dei med anlegget jeg kjøpte hos norsk hifi senter for noen få år siden. (Triangle høyttalere,kablene,Music hall cd25.2 vart kjøpt og kablene fikk jeg gratis med i pakken).
    Ellers ingen/lite erfaring med kabler, bare testet noen få dyrere kabler + en god del billige.
    Nordost ja..lyst å prøve det ja.. forstått det slik at det er den en må ha vis jeg i fremtiden får høy nok kvalitet på anlegget.. 8)
    Tenker Burmester 8)
    Ikke det, det hadde sikkert vert kanon nå også. :-D
    Har lest om disse i ettertid at dei skal vere utviklet av musikere, så kanskje det kan vere noe som gjør dei bra??
    Prøvd denne klassen jeg har? Vis ikke, så gjør det vis du får låne noen. :-D
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •