Lovemusikk's hule. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 468
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Noe rar, men artig komb.:wink: Regner med at du skikkelig slam i skarpen her! Flere bilder!!
    Ja rart og ser ikke ut.. :-D
    Om ikke skikkelig så vart det mye mer slam :-D
    Var en artig opplevelse og gav vel og svar på hva jeg søker.. Mer slam og dynamikk med kraft.

Her er og en liten sang.

YouTube - hifi VA vienna acoustic MA monitor audio hegel

Så hva søker jeg da?
    Ikke 100% sikker men det er vel høyttalerne, og da større høyttalere som må til? Og evnt hva? Kvaliteten vil jeg beholde.
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    TV og Tuner: Canal Digital
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Solgt effekten..

Så bestemt meg for å prøve Roksan Kandy K2 8-)
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Solgt effekten..

Så bestemt meg for å prøve Roksan Kandy K2 8-)
    Droppa Krell altså? Vil jo tro det er en bedre forsterker i og med at den kostet tre og en halv gang mer som ny. Har ikke hørt Roksan, så jeg skal ikke uttale meg om den, men Krell en jo en knall forsterker, og som er lett å bli kvitt. Jeg tjente penger på min når jeg solgte den etter et halvt år, det var en ivrig budrunde. Og for deg som ønsker trøkk, er nok kanskje Krell veien å gå. Den gir litt ekstra i mellombassen ift en del andre.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Droppa Krell altså? Vil jo tro det er en bedre forsterker i og med at den kostet tre og en halv gang mer som ny. Har ikke hørt Roksan, så jeg skal ikke uttale meg om den, men Krell en jo en knall forsterker, og som er lett å bli kvitt. Jeg tjente penger på min når jeg solgte den etter et halvt år, det var en ivrig budrunde. Og for deg som ønsker trøkk, er nok kanskje Krell veien å gå. Den gir litt ekstra i mellombassen ift en del andre.
    Ja er klar over det. Og er klar over det er den veien eg MÅ gå for å få ekte lyd. Krell,burmester og slikt.
    Det igjen krever nye høyttalere og signalkilde. Som igjen kommer på mye penger som jeg ikke har nå.
    Så må desverre bare kjøre "budsjett hifi" nå.
    Grunnen at jeg vil ha transistor hele veien er fordi jeg er mer redd for rørforsterkeren, og alle i huset skal kunne bruke anlegget, så da føler jeg meg mer trygg med et transistor system.
    Småen på 3 år skifter film selv og klarer det fint, men vil ikke at han f.eks begynner å rote med rørforsterkeren. :-D Men han er flink og holder seg unna alt annet inkl høyttalere. Ikke en ripe eller noe i pianolakken på høyttalerne. Respekt kalles det.
    MAen er jeg fornøyd med, så en seriøs effekt til den kunne kanskje vert noe.
    Minuset med den,er at det ikke er fjernkontroll til volum.

Fikk noen tips på pm og, om at Roksan passet bedre til mine høyttalere.
    Heller ikke jeg har hørt Roksan, men etter å ha blitt "mast på" i eit år nå om dette merket, blir det og dumt å la det vere uprøvd, spesielt til prisen jeg fikk på forsterker og cd spiller. Cd spilleren blir kjøpt litt senere.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er klar over det. Og er klar over det er den veien eg MÅ gå for å få ekte lyd. Krell,burmester og slikt.
    Det igjen krever nye høyttalere og signalkilde. Som igjen kommer på mye penger som jeg ikke har nå.
    Så må desverre bare kjøre "budsjett hifi" nå.
    Grunnen at jeg vil ha transistor hele veien er fordi jeg er mer redd for rørforsterkeren, og alle i huset skal kunne bruke anlegget, så da føler jeg meg mer trygg med et transistor system.
    Småen på 3 år skifter film selv og klarer det fint, men vil ikke at han f.eks begynner å rote med rørforsterkeren. :-D Men han er flink og holder seg unna alt annet inkl høyttalere. Ikke en ripe eller noe i pianolakken på høyttalerne. Respekt kalles det.
    MAen er jeg fornøyd med, så en seriøs effekt til den kunne kanskje vert noe.
    Minuset med den,er at det ikke er fjernkontroll til volum.

Fikk noen tips på pm og, om at Roksan passet bedre til mine høyttalere.
    Heller ikke jeg har hørt Roksan, men etter å ha blitt "mast på" i eit år nå om dette merket, blir det og dumt å la det vere uprøvd, spesielt til prisen jeg fikk på forsterker og cd spiller. Cd spilleren blir kjøpt litt senere.
    Ser poenget ditt, men er ikke enig i argumentasjonen at om du kjøper en brukt Krell, så må du oppgradere kilde og høyttalere. En slik Krell er ingen overkill på Mozart, men en etter min mening god match, den sparker skikkelig liv i de, og gir god fylde nedover. Den kan jo også brukes som effekttrinn med MA'en din.

Blir spennende å se om du blir fornøyd med Roksan, hvis ikke er det jo en smal sak å gjøre som jeg gjorde, kjøpe inn en Krell, sammenligne og selge den du ikke liker.

Veien er målet.. For min del er jeg nå på en rasteplass, men det er vel ikke så lenge før det rykker i innkjøpsfoten. Desverre er jeg da redd at det kan bli dyrt, er godt fornøyd der jeg er nå.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Det var etterlyst litt mer fra testingen med eit par høyttalere ekstra.
    Her er en film til.

YouTube - hifi VA vienna acoustic MA monitor audio hegel music angel

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=a6FJe-uvVlc&feature=player_embedded[/YOUTUBE]
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en liten periode Krell s300i her hjemme, men synes den ble litt feil på mine vienna ht.
    Dat var et eller annet som manglet i mellomregisteret. Var i kontakt med acoustic tuning og skjønte det slik at i denne forsterkeren fra krell hadde di "dempet" litt i mellom registerert om mann skulle sammenligne med andre krell moddeler. Jeg synes liksom den var litt daff i mellomtonen. Litt vanskelig å forklare!
    Men jeg har hørt mye godt om K2 på vienna, så blir spennede å høre synspunktene dine.
    Er det intregrert eller effekt du har kjøpt deg?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Ser poenget ditt, men er ikke enig i argumentasjonen at om du kjøper en brukt Krell, så må du oppgradere kilde og høyttalere. En slik Krell er ingen overkill på Mozart, men en etter min mening god match, den sparker skikkelig liv i de, og gir god fylde nedover. Den kan jo også brukes som effekttrinn med MA'en din.

Blir spennende å se om du blir fornøyd med Roksan, hvis ikke er det jo en smal sak å gjøre som jeg gjorde, kjøpe inn en Krell, sammenligne og selge den du ikke liker.

Veien er målet.. For min del er jeg nå på en rasteplass, men det er vel ikke så lenge før det rykker i innkjøpsfoten. Desverre er jeg da redd at det kan bli dyrt, er godt fornøyd der jeg er nå.
    Jaja..vi får se. Tror jeg ganske så sikkert at jeg vil komme til å oppgradere, men vet ikke hvor tid det vil bli. :-D

Ja, først Roksan og så kan jeg gjøre som du sier. 8)

Tenker litt og på om å få montert inn volum på MAen for da er det "nok" med høyttalere,signalkilde og effekt. Vart litt sugen på en effekt til 75 som jeg skulle få kjøpe for 33 :-D Men var dei pengene da.. men kommer nok flere sjangser og ikke minst på bruktbørsen heldigvis. 8)
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Hadde en liten periode Krell s300i her hjemme, men synes den ble litt feil på mine vienna ht.
    Dat var et eller annet som manglet i mellomregisteret. Var i kontakt med acoustic tuning og skjønte det slik at i denne forsterkeren fra krell hadde di "dempet" litt i mellom registerert om mann skulle sammenligne med andre krell moddeler. Jeg synes liksom den var litt daff i mellomtonen. Litt vanskelig å forklare!
    Men jeg har hørt mye godt om K2 på vienna, så blir spennede å høre synspunktene dine.
    Er det intregrert eller effekt du har kjøpt deg?
    Vis du syns det "manglet" noe har jeg nok gjort det riktige ved å droppe Krell denne gangen tror jeg.
    Intregrert blir det. En evnt effekt K2 senere vis det blir for lite effekt, er jo billig og ligger vel på ca 7500 villedene.
    Men ikke kjøpt enda, må vente til pengene tikker inn fra effekten. Men det går lang tid å sende noe her i landet. Men en forsterker fra japan får en ofte på under en uke. Skjønn det den som vil.
    Jaja..vi får bare vente. Har fått fakturaen til Roksanen så er klar jeg. 8)
    Men hørt mye godt jeg og. Og mye skryt i tester så blir spennende å få testet.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ting går seg til overtid når det gjelder små så har vi flere også, bla tvillinger på 2 år, det går helt fint mht rørforsterkere og slikt, de er faktisk glad i musikk blitt, på kveldstid kan jeg spille mer for meg selv, barna i huset er vant med lyder og reagerer hverken på film eller musikk selv om det sjeldent er høyt,
    husker jeg la til meg det allerede med førstemann for 17 år siden, lyder skal barna være vant med og sove med
    har ett vennepar som kjørte motsatt og de kunne jo nesten ikke ha lyd på tv på kvelden engang før det ble gråt

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ting går seg til overtid når det gjelder små så har vi flere også, bla tvillinger på 2 år, det går helt fint mht rørforsterkere og slikt, de er faktisk glad i musikk blitt, på kveldstid kan jeg spille mer for meg selv, barna i huset er vant med lyder og reagerer hverken på film eller musikk selv om det sjeldent er høyt,
    husker jeg la til meg det allerede med førstemann for 17 år siden, lyder skal barna være vant med og sove med
    har ett vennepar som kjørte motsatt og de kunne jo nesten ikke ha lyd på tv på kvelden engang før det ble gråt
    Ja,sant.. Jeg spiller høyt høyt selv om minstemann er lagt seg. Det er noe vi bevist har følgt, at dei må tole litt bråk mens dei sover.
    Hater å komme på besøk til folk, så sier dei hysssssss, ungene sover og en må gå på tå hev..
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det trøkker når du får noe mere membranareal.
    Ser vel kanskje for meg en horn og rør igjen?
    RF7II? Eller noe som Cornwall el?
    Forsiktig med å paralellkoble 2 stk høyttalere. Du får en vanskelig last.
    Du har MA som har 8ohm og VA på 6 som vil tilsvare noe som en 3ohm + evt. dippene som oppstår?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Klart det trøkker når du får noe mere membranareal.
    Ser vel kanskje for meg en horn og rør igjen?
    RF7II? Eller noe som Cornwall el?
    Forsiktig med å paralellkoble 2 stk høyttalere. Du får en vanskelig last.
    Du har MA som har 8ohm og VA på 6 som vil tilsvare noe som en 3ohm + evt. dippene som oppstår?
    Jepp, spilte helt rolig pittelitt, men ellers brukte MAen på dei øverste.

Ja, tankene har svirret..
    Her,dvs i Bergen får en ikke lånt med seg noe fra Musikkmagasinet uten at en kjøper det først, så det blir ikke aktuelt. (inngår GE kapitalkonto,dvs kjøp)

Men skal få til en test på RF83 ivertfall med min MA i en leilighet om en stund, så kanskje det vil gje noen svar..håper det.

Hvordan er det med lydkvaliteten kontra f.eks mine,B&W og typiske hifi høyttalere? (sorry, men aldrig hørt noe serlig på klipsch og det er desverre synd. Sist da jeg sku sjekke ut noen høyttalere på musikkmagasinet, tenkte jeg avslutte med klipsch, men han på butikken,sa bare: Nei..er ikke vits vis du ikke syns dei andre her var noe..(Andre merker)
    Må si jeg vart litt satt ut da..og vil dei ikke selge?
    Jaja..
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, spilte helt rolig pittelitt, men ellers brukte MAen på dei øverste.

Ja, tankene har svirret..
    Her,dvs i Bergen får en ikke lånt med seg noe fra Musikkmagasinet uten at en kjøper det først, så det blir ikke aktuelt. (inngår GE kapitalkonto,dvs kjøp)

Men skal få til en test på RF83 ivertfall med min MA i en leilighet om en stund, så kanskje det vil gje noen svar..håper det.

Hvordan er det med lydkvaliteten kontra f.eks mine,B&W og typiske hifi høyttalere? (sorry, men aldrig hørt noe serlig på klipsch og det er desverre synd. Sist da jeg sku sjekke ut noen høyttalere på musikkmagasinet, tenkte jeg avslutte med klipsch, men han på butikken,sa bare: Nei..er ikke vits vis du ikke syns dei andre her var noe..(Andre merker)
    Må si jeg vart litt satt ut da..og vil dei ikke selge?
    Jaja..
    Hmmm...
    Ja si det du?
    Har aldri hørt 83 på rør, så kan ikke uttale meg om den saken, men ryktene som jeg har hørt om dens noe aggresive og spisse diskantgjengivelse passer ikke helt med det jeg har erfart.. Iallefall på rør. på lavimpedante høyttalere inkl. de med tilbaketrukket diskant, så låter rør.. uhm.. kjedelig... Forruten primaluna da.

Det er mange so har falt pladask for kombien.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...
    Ja si det du?
    Har aldri hørt 83 på rør, så kan ikke uttale meg om den saken, men ryktene som jeg har hørt om dens noe aggresive og spisse diskantgjengivelse passer ikke helt med det jeg har erfart.. Iallefall på rør. på lavimpedante høyttalere inkl. de med tilbaketrukket diskant, så låter rør.. uhm.. kjedelig... Forruten primaluna da.

Det er mange so har falt pladask for kombien.
    Ja, vil tru det kan vere noe. Sett litt på youtube, får eit lite inntrykk om det er bra eller ikkje.. så virker som det kan vere noe.. vi får se.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo sjekke med bla Jokris?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo sjekke med bla Jokris?
    Ja, kan jeg.

Ellers er jakten på noe "dyrere" komponenter begynt :-)
    Da seff brukt.. Tar det på sikt..
    Vet og at noen får det for seriøst og degraderer igjen, men det finner vi utav.
    CD spiller fikset,så følg med uti juni når den kommer i hus, og seff det kommer det noen bilder. :-)

Først blir det vel et par bilder av Roksan Kandy K2
    Dette pga økonomi.
    Men er spent for det :-) Den skal jo vere meget god.

Roksan'en ligger på samme plass uten at den har rørt seg og kontakt med posten, men der sier di bare.."vi har så og så mange dager på oss".. grrr.

Nå ser det ut til at det blir mandag. Alså 4 dager liggende på sentralen i Bergen, når dei har flere utkjøringer pr dag og kun 30 minutter kjøretid. grrrrrrrr
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0

Roksan Kandy K2

Da har vi fått den i hus. 8)
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Håper du blir fornøyd. Men; ikke turd å ta av plasten ennå?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer. Håper du blir fornøyd. Men; ikke turd å ta av plasten ennå?
    Ikke på skjermen på fjernkontrollen, men ellers...eller er det på fronten av forsterkeren og? :-D
    Lytteinntrykk kommer, men kan si det er mer rytmisk driv over denne enn Hegel. Men må få noen timer på seg..innspilling er viktig. 8)
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •