Lovemusikk's hule. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 468
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det finnes jo større Vienna...
    Enn Mozart ja..

Så lenge dei ikke blir for snill, at det blir kjedeligt liksom.. lest litt om at mellomtone som var for snill på mahler.. men vet ikke noe selv om dei da..
    Noe spes du tenker på da?

Ser og Vienna har en sub i samme serien..?
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    TV og Tuner: Canal Digital
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mahler er etter mine begreper / preferanser, litt for "snill" i mellomtonen ja.
    En såpass stor / dyr høyttaler bør etter min mening, kunne bedre enn som så....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det er "trykk" du savner så er det vel mellombassen som er problemet, ikke dypbassen.

vurdert mild EQ rundt 100-200hz?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarnetv
    hvis det er "trykk" du savner så er det vel mellombassen som er problemet, ikke dypbassen.

vurdert mild EQ rundt 100-200hz?
    Jepp, det er det jeg mener og.. Da er det vel ingen vei utenom høyttalerskifte med større element?

Har dere noen heite tips?

Legger merke til at på noen få plater, trøkker det en del.. men..
    Mer trøkk i mellombassen, så bør det vel trøkke mer i lavbassen og..må jo stå i stil.

Eg ovverlever nå, men på sikt må jeg prøve å finne ut hva må til. 8)
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo elektronikk som låter noe slankt også da. Men høyttalerene har nok ikke noe typisk "partykul" i frekvensområdet heller. Tannoy'ene du henviser til er vannvittig bra .

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Jepp, det er det jeg mener og.. Da er det vel ingen vei utenom høyttalerskifte med større element?

Har dere noen heite tips?

Legger merke til at på noen få plater, trøkker det en del.. men..
    Mer trøkk i mellombassen, så bør det vel trøkke mer i lavbassen og..må jo stå i stil.

Eg ovverlever nå, men på sikt må jeg prøve å finne ut hva må til. 8)
    For å si det sånn, jeg hadde en Hegel 200 hjemme og den er ikke i nærheten av en Krell når det gjelder å levere trøkk. Har nå en Bladelius Thor II stående, og den overgår også Hegelen slik jeg opplevde det, selv om det var i to forskjelige rom. Ble ikke så imponert over Hegelen.

Men det er klart, det er jo en begrensning i hva de relativt små høyttalene kan levere. Men et par Beethoven Concert Grand vil nok massere deg adskillig mer...

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tilbud: Klipsch RF-7 MKII

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn, jeg hadde en Hegel 200 hjemme og den er ikke i nærheten av en Krell når det gjelder å levere trøkk. Har nå en Bladelius Thor II stående, og den overgår også Hegelen slik jeg opplevde det, selv om det var i to forskjelige rom. Ble ikke så imponert over Hegelen.

Men det er klart, det er jo en begrensning i hva de relativt små høyttalene kan levere. Men et par Beethoven Concert Grand vil nok massere deg adskillig mer...
    H200 har en veldig presis og punchy bass.Sammenligner man med Parasound blir den lys og basslank.Helt annet fundament i Parasound og høyttalerene høres ut som om man hadde gått opp en modell i høyttalere.
    I følge Vienna butikken i Bergen (som sa mye rart og feil) så har Mozart mer pukkel og morofaktor i mellombass området enn Concert Grand.
    Her er en sub som kan hjelpe litt som er veldig musikalsk.Deler du de på 80 hz via subben vil de også kunne spille høyere,renere og med mer kontroll.
    Denne har også romkorreksjon.Tar jeg ikke feil kan du velge forskjellige moduser ettersom hvilken musikk du spiller også.

Velodyne SPL-1000 Ultra
    Velodyne SPL-1000 Ultra Subwoofer - Sort pianolakk - Sort pianolakk

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Du har jo elektronikk som låter noe slankt også da. Men høyttalerene har nok ikke noe typisk "partykul" i frekvensområdet heller. Tannoy'ene du henviser til er vannvittig bra .
    Lover bra Lover bra :-D

Sier du det ja.. hvordan er krell på lydkvalitetene kontra Hegel, f.eks detaljer,rom,djupne osv?
    Bladelius kordan er den kontra Hegel?

Ved å gå opp til dei høyttalerne du nevner der, vil det gje meg savnet eller er Tannoy DC10 mye bedre f.eks? Er jo en anne prisklasse da.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    På tilbud: Klipsch RF-7 MKII
    Neeeei, ikke nå, men på sikt.. har sett det
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    H200 har en veldig presis og punchy bass.Sammenligner man med Parasound blir den lys og basslank.Helt annet fundament i Parasound og høyttalerene høres ut som om man hadde gått opp en modell i høyttalere.
    I følge Vienna butikken i Bergen (som sa mye rart og feil) så har Mozart mer pukkel og morofaktor i mellombass området enn Concert Grand.
    Her er en sub som kan hjelpe litt som er veldig musikalsk.Deler du de på 80 hz via subben vil de også kunne spille høyere,renere og med mer kontroll.
    Denne har også romkorreksjon.Tar jeg ikke feil kan du velge forskjellige moduser ettersom hvilken musikk du spiller også.

Velodyne SPL-1000 Ultra
    Velodyne SPL-1000 Ultra Subwoofer - Sort pianolakk - Sort pianolakk

Takk, takk.. den kan jeg jo faktisk få lånt på prøve og, og selv vestlandet har den butikken i byn.
    8)
    Vil du anbefale heller den eller skifte til Tannoy DC10?
    Uten at jeg har hørt dei alså..
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lover bra Lover bra :-D

Sier du det ja.. hvordan er krell på lydkvalitetene kontra Hegel, f.eks detaljer,rom,djupne osv?
    Bladelius kordan er den kontra Hegel?

Ved å gå opp til dei høyttalerne du nevner der, vil det gje meg savnet eller er Tannoy DC10 mye bedre f.eks? Er jo en anne prisklasse da.
    Hørte Hegel i et helt annet rom, og ikke så veldig mye, da jeg var midt i flytting, og den ga meg ikke så mye, og da gadd jeg ikke bruke så mye tid på den. Men det jeg mener å huske, er at Bladelius har et større og mer fundamentert lydbilde, uten at det går ut over detaljene i toppen. Krell har nok enda litt mer slam i bass/mellombass, men oppleves ikke så detaljert i topp. Er jo en avveining hva man ønsker.

Når det gjelder høyttalere, så har jeg kun sammenlignet på BMH, men BCG er jo en større høyttaler, og spiller nok enda større og dypere. Du må nok lytte selv, og i den prisklassen er det litt å velge mellom. Den Tannoyen kjenner jeg ikke, men har jo fått gode omdømmer.

Men snuser du først i den prisklassen og vurderer brukt, er det jo MYE gøy å finne:

Audio Physic Avanti 5! Kun 3 mnd! NY PRIS!

Respons Grande

Demobrukte Burmester B25 til kjempepris!

T+A CRITERION TCI 1RE.

Litt billigere:

Audio Physic Scorpio II Selges

JM LAB DIVA UTOPIA BE

Mye gøy å velge i...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Hegel, så hadde jeg kun hørt det merket på soundgarden, da flere ganger og jeg syns som du at det var litt pistrete. 8)
    Men på Vienna Mozart er det helt greit alså.. Mulig det er forforsterkeren, det vet jeg ikke, men det er ikke tynt her.
    Spiller ganske bra. Og så lenge jeg tør skru litt opp (kl 9 til halv 10) knaller det til med godt trøkk og skyv. Trøkkmessig minner det om en bil med sub i.

Men er redd for høyttalerne,vet ikke om dei toler så mye effekt. 8)

Men Bladelius bedre så hadde kanskje det vert noe..bare synd jeg ikke får testet uten å kjøpe. Vet ikke om noen i Bergen som selger det.

Men sånn lyden er, tror jeg mer på at jeg må ha sub eller gjerne høyttalerskifte.
    Misforstå meg rett, det er ikke tamt her da. 8)
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Bladelius bedre så hadde kanskje det vert noe..bare synd jeg ikke får testet uten å kjøpe. Vet ikke om noen i Bergen som selger det.
    RA forhandler dette i Bergen.

Renaissance Audio | Facebook

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    RA forhandler dette i Bergen.

Takker :smile: Der må jeg innom og se og lytte :-)
    Synd disse butikkene er gjemt bort..
    Men skjønner jo det med tanke på leieutgifter og slikt.

Vakker fasade og vakker butikk.. gleder meg som en unge. :-)

Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ommøblert. Anlegget på veggen bak lytteposisjon på bildene.
    Må lyttes først, men det lille jeg hørte i sted... Lurer på om ikke hele Hegel oppsettet blir til salgs etter hvert.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=74731

Kunne tenkt meg å prøve Naim eller noke anna bra noke.. :-)
    ================

Liten lytterunde nå med tomt hus.
    Startet lytterunden 5 minutter før nytt på nytt begynte, men siden skjermen stod på så ville jo det gå bra :-)
    Så bare slutten av nytt på nytt..ville ikke slå av..
    Så kom det seg? Jepp. Var klar over det ville komme seg, men kanskje ikke så mye.
    Spiller bra. Vert intressant å få sjekket ut Dac 20 nå.. men då må jeg vel trekke salgsannonsen hehe.. :-)
    Mulig jeg gjør det..vi får se.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    testing på Hegel.

Spiller som bare fy !!!!!!!

YouTube - Hjemme hifi

Hør lengre uti klippet, Rune Berge låt knall.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    testing på Hegel.

Spiller som bare fy !!!!!!!

YouTube - Hjemme hifi
    For dei som er inresert i dei gamle høyttalerne..

Google Oversetter

Det høres ut som dei smelter ilag med Vienna'ene. Kjører nå Vienna på Hegel og Monitor Audio på MAen..
    Nå trøkker det i trommesoloene..mer slam om du vil..
    Men jeg får jo ikke ha dette slik når fruen kommer hjem, for ser jo ikke ut når det står stablet høyttalere i høyden, men er jo bare å sette dei oppå når en skal ha litt mer trøkk.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe rar, men artig komb.:wink: Regner med at du skikkelig slam i skarpen her! Flere bilder!!

Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •