Lovemusikk's hule. - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 468
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [YOUTUBE]jtSpiF5q-Cg[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]OA7WSOFCutw[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]5EAQ1oX7hv8[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]3j8mr-gcgoI[/YOUTUBE]
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    TV og Tuner: Canal Digital
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Tannoy Mercury V1

Tannoy Mercury V1 (testet i Lyd & Bilde)

De spiller bra. Har du ikke behov for å spille så altfor høyt er disse et kupp til prisen. Bass har de og litt av.

På Jazz er det nydelig. Men spela bra ellers og.
    Mangler litt på vis en skal samenligne med dyre høyttalere til 30.000, men ikke annet en å forvente. Men hvorfor ikke bare å ta å samenligne de med Tempo 6 jeg hadde? Så får en kanskje en bedre beskrivelse av forskjellene.
    Lyden av Tannoy liker jeg godt. Den er sånn godlyd.

Dei spiller meget bra, så skal du ha noen høyttalere til 2000 kr (1690 betalte jeg) som er mest mulig seriøs lyd på, så vil jeg tro dette må vere noe av de beste en får. Dei er rask med start/stopp av elementene. Detaljene fremme i lydbildet kommer godt frem. Deres svake side er vel hva som skjer baki salen på "live" innspillinger, der viser prisforskjellene, men de tar litt av det, men ikke sånn at du får hele lokalet på "You`re the reasen i com home" med Ron Pope.
    spotify:track:3SBCR2T4TrV2m7JBhjgFW9
    Samtidig blir det litt feil å trekke disse høyttalerne for feil/mangler når de bare koster 1690,-
    Bra snert i gitarene er det og, så det er bare sånn løp å kjøp eller hør. 8)

Skulle fått til en test av DACen min og, men har ikke noe å samenligne den mot.
    Men etter som jeg kan huske fra Hegel 10, som jeg lånte, så er denne mye bedre.

Noen som vet dette: På USB på DACen, kan en og velge DF 1 til DF 5, men hva er det?
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    En skikkelig kjapp en må vi jo ha..

Lovemusikk's hule.-phpbdea4ham-jpg
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Nye høyttalere i hus.

Bilder av nye høyttalerne. Mye stress å legge de inn her.

Lovemusikk's hule. - Side 13

:-D
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Noen bilder.

Noen bilder hvordan det ser ut.

Trykk på de.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,090
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Noen bilder hvordan det ser ut.

Trykk på de.
    Flott! Er du fornøyd med lyden?

Hva gjorde du med Tannoy'ene ?

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skikkelig kjapp en må vi jo ha..

Lovemusikk's hule.-phpbdea4ham-jpg

Kom innom Frieles Kaffe på Bergen Jernbanestasjon, så kan du få kjøpe med deg en pose Ipanema Sweet Burbon kaffe. Nyyyyyydelig! ;-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Flott! Er du fornøyd med lyden?

Hva gjorde du med Tannoy'ene ?
    Ja flott lyd :-D Difor jeg ikke har vert aktiv og helt glemt forumene.

Tannoy er pakket nedigjen.. brukte de bare litt i to uker. selger de for 1500,- La de vel ut på sentralen uten bilde. :-)
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Kom innom Frieles Kaffe på Bergen Jernbanestasjon, så kan du få kjøpe med deg en pose Ipanema Sweet Burbon kaffe. Nyyyyyydelig! ;-)
    Åja..? :-D Skal komme innom en gang jeg går forbid der. :-D
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Ny benk

Ny benk. Og dermed satt sentrum også, så hadde en tedens å dra mot den høye siden på den gamle benken.

Lovemusikk's hule.-phpvqz7unam-jpg

Lovemusikk's hule.-phpgnqpnfam-jpg
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så pent ut!

Fornøyd med høyttalerne?

Geir Arne

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hele ser unektelig flott ut, i alle fall i nærbildet! :wink:
    Om jeg går over i "pirkemodus" hva bilder angår, så ville jeg nok fjernet fjernkontrollene som ligger og slenger på bordet. og kanskje lagt på en passelig duk der i stedet?
    Den vil jo samtidig dempe de lydrefleksjonene en såpass stor bordflate nødvendigvis gir, og det kan jo neppe skade.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,090
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja flott lyd :-D Difor jeg ikke har vert aktiv og helt glemt forumene.

Tannoy er pakket nedigjen.. brukte de bare litt i to uker. selger de for 1500,- La de vel ut på sentralen uten bilde. :-)
    Glemt?? Hallo, unge mann- når du har fått deg nirvanahøyttalere så har du å holde tråden din varm

Btw: fikk du solgt Tannoy'ene?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det så pent ut!

Fornøyd med høyttalerne?

Geir Arne

Ja. Kunne ønsket meg en del mer trøkk i lavbassen.
    Men det er vel de minste høyttalerne de har, så..
    Men på 80 talls rock/hevy så er det bassfattig med bassen på 0. 8)
    Ellers spiller de ikke bass de ikke klarer, dvs de prøver ikke på noe de ikke kan.
    Så blir vel gjerne noen små sub'er på sikt. Ikke det..en kan heve bassen på forsterkeren og da, da hjelper godt.
    Noe kan nok helt klart skyldes rommet.
    Men på 80 talls rock/hevy så er det bassfattig med bassen på 0. 8)
    Ellers er dette lyden jeg har søkt, det spiller svin bra!
    Tenk om en hadde hatt råd til B80 høyttalere og et par 911 forsterkere og..hehe..
    Men forsterkeren kobler ikke ut uten at jeg spiller veldig høyt over tid. Og det skjer nesten aldri, bare vis en skal ha sånn raveparty nivå.

Det som eg har etterlyst før i tiden, nemlig smekket/trøkket i slagverket sitter som et skudd. Om det er verdt 70.000 er en annen sak..men har heller ikke noe erfaring så høyt i prisklassene. Vet Coltrane koster 500000+ så sånn sett er det vel ikke gale at B80 koster godt over 200.000 hehe..

Men kjempe fornøyd ja. :-D

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det hele ser unektelig flott ut, i alle fall i nærbildet! :wink:
    Om jeg går over i "pirkemodus" hva bilder angår, så ville jeg nok fjernet fjernkontrollene som ligger og slenger på bordet. og kanskje lagt på en passelig duk der i stedet?
    Den vil jo samtidig dempe de lydrefleksjonene en såpass stor bordflate nødvendigvis gir, og det kan jo neppe skade.
    Jepp helt enig med deg. Tenkte og på den benken, den er jo av glass og det er vel ikke bra? Lurt på å bygge en ny en..får se..
    Tenkte og å få til noe demping på bakveggene og veggen til høyre kanskje.

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Glemt?? Hallo, unge mann- når du har fått deg nirvanahøyttalere så har du å holde tråden din varm

Btw: fikk du solgt Tannoy'ene?
    Hehe..ung? Åra går fort.. hehe. Skal prøve å holde tråden varm.. venter på at det er min tur, så skal vi få til en test av en DAC mot min egen, som jeg ikke aner hvordan den står seg mot andre.
    Heller ikke forsket på kabler.
    De Tannoy'ene røk etter to toner på anlegget.. måtte tvinge kjøper til å høre begynnelsen på to sanger. Han elsket lyden.. håper bare han har en skikkelig forsterker til de, så han ikke blir skuffet hehe.. :-D

Hilsen Frank
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på to slike til sub.

http://rel.net/wp-content/uploads/20...nual_08-11.pdf

Er kanskje de beste til musikk, skrives det rundt om. Disse er ikke dyre heller.
    Dette blir evnt på sikt. Er ikke laget av penger..hehe
    Jobber i oljen, men bare på land. :-D
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjah. Selve benken er det neppe så farlig med, selv om platene er av glass.
    Flaten(e) den representerer er såpass beskjedne og utenfor "rekkevidde" av den direkte lyden fra høyttalerne, så jeg tror du glatt kan ignorere den tanken.
    Om jeg skal komme med et synspunkt til, så ser det ut for meg at høyttalerne er plassert i posisjon "rett frem".
    Dette kan vel i verste fall gi deg et noe usammenhengende lydbilde?
    Umiddelbart vil jeg foreslå å vri de bittelitt mer mot lytteposisjon, som antakelig vil være positivt?

Å integrere en sub eller (helst) to i et anlegg, kan etter min oppfatning aldri skade. Utfordringen vil uansett være å finne en "perfekt" ballanse i en slik kombo. Det er slett ikke umulig!
    Men det må som regel jobbes med, noe som i mange sammenheng kan være svært så tidkrevende.
    Tålmodighet er også en dyd........

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oljejobb på land eller ei:
    Jeg tro jeg ville vurdert en med litt bedre specs, hva nedre frekvens angår?
    -6dB ved 30Hz er jo ikke så mye å stå etter....
    Det finnes nok av alternativer som glatt takler frekvenser under 20Hz, og som slett ikke behøver å koste skjorta.
    Headroom er en god ting, også når det gjelder nedre frekvensområde. ;-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tjah. Selve benken er det neppe så farlig med, selv om platene er av glass.
    Flaten(e) den representerer er såpass beskjedne og utenfor "rekkevidde" av den direkte lyden fra høyttalerne, så jeg tror du glatt kan ignorere den tanken.
    Om jeg skal komme med et synspunkt til, så ser det ut for meg at høyttalerne er plassert i posisjon "rett frem".
    Dette kan vel i verste fall gi deg et noe usammenhengende lydbilde?
    Umiddelbart vil jeg foreslå å vri de bittelitt mer mot lytteposisjon, som antakelig vil være positivt?

Å integrere en sub eller (helst) to i et anlegg, kan etter min oppfatning aldri skade. Utfordringen vil uansett være å finne en "perfekt" ballanse i en slik kombo. Det er slett ikke umulig!
    Men det må som regel jobbes med, noe som i mange sammenheng kan være svært så tidkrevende.
    Tålmodighet er også en dyd........
    Ja, har prøvd litt frem og tilbake, inn og ut, men er sannelig ikke sikker på hvordan jeg vil ha det.. Både og liksom.. Står nå som du nevner.
    Kanskje det vil bli større forskjeller eller klarere forskjeller med litt demping på veggene? Ellers er bass porten fremover, så bak og frem er ikke så stor forskjell på.

De eg linket til skal ivert fall funke godt med hi-end høyttalere las jeg. Men er klar over det kan ta tid å finne plassering og passe av alt det andre.
    8)
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Oljejobb på land eller ei:
    Jeg tro jeg ville vurdert en med litt bedre specs, hva nedre frekvens angår?
    -6dB ved 30Hz er jo ikke så mye å stå etter....
    Det finnes nok av alternativer som glatt takler frekvenser under 20Hz, og som slett ikke behøver å koste skjorta.
    Headroom er en god ting, også når det gjelder nedre frekvensområde. ;-)
    Materialkoordinator på prosjekt.. hadde vert mer å hente offshore..jaja

Ja, jo, men så er det det som jeg har lest som flere skriver på forumene, at det er de beste til musikk, da de spiller hurtig,luftig osv..+at de flyter ilag med høyttaleren uansett merke. En hører ikke suben, men den er en forlengelse av høyttalerne liksom. Vil ikke fire på de kravene.. men ikke så mye peiling på hus sub heller da.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har prøvd litt frem og tilbake, inn og ut, men er sannelig ikke sikker på hvordan jeg vil ha det.. Både og liksom.. Står nå som du nevner.
    Kanskje det vil bli større forskjeller eller klarere forskjeller med litt demping på veggene? Ellers er bass porten fremover, så bak og frem er ikke så stor forskjell på.

De eg linket til skal ivert fall funke godt med hi-end høyttalere las jeg. Men er klar over det kan ta tid å finne plassering og passe av alt det andre.
    8)
    Nå skal jeg ikke være altfor "brutal" her: Men har du som et eksperiment forsøkt å fjerne hele bordet, legge et teppe på gulvet, for deretter å vinkle høyttalerne litt mer mot lytteposisjon?
    Da tror jeg temmelig sikkert at du vil få en litt annen lydopplevelse. ;-)

Demping av veggen bak høyttalerne kan aldri skade, og ofte så er det ikke så mye som skal til!
    Du kan jo for eksempel henge opp noen fotside og litt tykke gardiner ved vinduene, det kan i alle fall være en god start?
    Jeg ville i alle fall ha gjort det, kanskje også i kombinasjon med et dekorativt veggteppe imellom vinduene?

Subene er sikkert "greie nok", men jeg ville nå sett etter et alternativ som takler lavere frekvenser.

Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •