Lovemusikk's hule. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 468
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Skal lufte forslaget for sjefen (fruen)
    Men var knall no. Nå spiller Hegel som eg veit den kan. Fyldigere vart det og.
    Men klar over at demping hjelper og så skal prøve å få igjennom noen plater på bakvegg og sidevegg.
    8)
    Takk for svar. 8)
    Det bør jo være mulig å få sjefen med på dette. Du kan jo si at hun kan velge stoff (gardinstoff f.eks.), som du trekker et par-tre Rockwool akustikkplater.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det bør jo være mulig å få sjefen med på dette. Du kan jo si at hun kan velge stoff (gardinstoff f.eks.), som du trekker et par-tre Rockwool akustikkplater.
    Ja tenkte på det nemlig, er 5 cm tykkelse nok? Og hvor store bør den/dei vere?
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    TV og Tuner: Canal Digital
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Startet like godt en tråd om dette.

http://avforum.no/forum/kalibrering-...ikkplater.html
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0

Enda mer høytalerplassering og fortvilelse.

Enda mer høytalerplassering i kveld.
    Men så kom da seg endelig, men det var nå merkelig at høyre spilte en del høyere en venstre..hmm
    Joda ved å sette den kun 1 cm lengre bak vart det likt. Skremmende stor forskjell på 1 cm..og det på flere meters lytteavstand.
    Frank'en begynte å trampe takten og nyte musikken og glemte å lytte kritisk..

Når eller dei få gangene eg gjer da då står ikkje verden til påske.
    Eg må jo vere en av dei mest kresne i landet her. Jaja.. men var deilig å få igang trampefoten og nyte musikk her. :-D
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Eg må jo vere en av dei mest kresne i landet her. Jaja.. men var deilig å få igang trampefoten og nyte musikk her. :-D
    Det er vel det som er poenget (iallefall for de fleste av oss som har denne hobbyen) å faktisk kunne nyte musikken innimellom...

Blir det for mye utstyrsjag er det fort gjort å glemme å sette seg ned i sweetspot, sette på favorittplata, nyte musikken og senke skuldrene

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Støttes!
    Mer musikklytting og mindre utstyrslytting!

Men ja, skremmende hvordan noen ganger én cm betyr all verden, og i andre sammenhenger/oppsett ikke såå mye.
    Morro og frustrerende på samme tid :-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda mer høytalerplassering i kveld.
    Men så kom da seg endelig, men det var nå merkelig at høyre spilte en del høyere en venstre..hmm
    Joda ved å sette den kun 1 cm lengre bak vart det likt. Skremmende stor forskjell på 1 cm..og det på flere meters lytteavstand.

Jeg regner med du sikter til at lyden opplevdes å komme fra den høyttaleren som stod 1cm nærmere?

Ørene er sensitive for løpetid, altså, lyden ankommer tilstrekkelig mye tidligere til at vi oppfatter lyden å komme fra siden selv om nivået er likt. Slik forsinkelse brukes ofte på konsertarrangementer for å skape stereo utenfor sweetspot.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg regner med du sikter til at lyden opplevdes å komme fra den høyttaleren som stod 1cm nærmere?

Ørene er sensitive for løpetid, altså, lyden ankommer tilstrekkelig mye tidligere til at vi oppfatter lyden å komme fra siden selv om nivået er likt. Slik forsinkelse brukes ofte på konsertarrangementer for å skape stereo utenfor sweetspot.
    Ja høyest, men kraftigs fra venstre i bassen og trudde da at det var hjørnet i stua som var problemet.
    Eg opplevde det som at det kunne vert kraftige 1 reflekser i vinduet på venstre + bass på venstre, men spilte høyere på høyre i mellomtone og diskant som stod 1 cm foran den venstre. Etter å ha flyttet høyre 1 cm bak kom alt seg..rart med det gale som var i venstre syns eg..for no opplever eg ikke problemet med reflekslyd på venstre, uten at eg veit kordan det høres helt ut..riktignok veit eg litt, men rart at det kom seg og, elller?
    Har jo flyttet litt på dei så kan jo og ha flyttet venstre før opplevelsen nå.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0

Laksefiske

2 døgn i Flekkeelva på meg fra i dag
    ===========================
    1 kvelden: Masse fisk oppe i fossen, utrulig at det ikke beit på noe.. :-)
    Ellers fisk i hele elva, men lav vannstand.
    2 kveld: forsatt mye fisk, ingen ting. Lav vannstand. ca 50 cm for lite..
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testet noe med demping?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Har du fått testet noe med demping?
    Nei, ikke enda..vart litt frem i tid no. Etter eg fikk dreisen på høyttaler plasseringen vart det ingen plager mer. Men klar over det hjelper.
    Og så var det så mye annet som skjedde med andre ting så får ta det etter hvert.
    :smile:
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0

Ny DVD spiller i hus om en stund.

Da har eg etter å ha kranglet litt med Maxwell om cd spilleren, rett å slett bestilt en ny dvd-blu ray
    Så får vi se med cd spilleren ettervert.. tipper dei tar den til gratis rep til slutt 8)
    Ny DVD ja.. hint: sort og kommer eit stykke herifra. :-)
    Nemlig Pioneer BDP-LX52
    Fått skryt i norske og utlandske forum, med full pått..så får vi se eller høre :-)

Ny generasjon Blu-ray-spillere - Lyd og Bilde

=======================
    Maxwell vil reparere cd spilleren gratis nå.. mye tull mellom dei og Norsk Hifi Senter..
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Funnet mine neste høyttalere..kanskje..
    savner litt trøkk i brystet. Men seff ikke innspilte Vienna enda.. vi får vente å se. Blir uansett lenge til før eg kjøper dei her. 8) Dei er langt over budsjett pr i dag..men luftet bildene til fruen..men ikke prisen
    Så hørtes godkjent ut..men ikke på en stund :-D
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funnet mine neste høyttalere..kanskje..
    savner litt trøkk i brystet. Men seff ikke innspilte Vienna enda.. vi får vente å se. Blir uansett lenge til før eg kjøper dei her. 8) Dei er langt over budsjett pr i dag..men luftet bildene til fruen..men ikke prisen
    Så hørtes godkjent ut..men ikke på en stund :-D
    Sikler personlig på P17
    ..men må være realist, så tror ikke det blir før jeg finner dem på brukten?
    ..om 3-4 år?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Sikler personlig på P17
    ..men må være realist, så tror ikke det blir før jeg finner dem på brukten?
    ..om 3-4 år?
    Ja blir vel noke sånt på meg og tenker eg

Men åååhhh... etter å ha lest og følgt med i tråden til Anfield så kan det se ut som vi begge har samme lydsmak.. og spesielt etter å ha fått referat på Mozart, så kunne eg på en måte ha skrevet det selv.
    Ikke hørt dei, det må eg ha sagt.
    Men avtale med Musikkmagasinet i Bergen om å få lånt med meg stativhøyttalerne hjem ei helg. Må berre vente på ei helg helt alene, korti da må bli.
    Men det gleder eg meg til.
    Men trur nok da blir gulvmodellen på meg.

Men no er nå Mozart begynt å trøkke litte grann i kroppen og, er jo forsatt under innspilling. Eneste er at eg er usikker på hva dei toler med Hegel som sjef. Noe peiling?
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Nå ryker for-forsterkeren ut..er solgt.
    Så får vi leite etter ny..eller ny brukt med ballansert. 8)
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror muligens en Abrahamsen V3.0 hadde vært noe for deg.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tror muligens en Abrahamsen V3.0 hadde vært noe for deg.
    Det kan jo hende. Litt redd for at det kan bli for varmt!??? at detaljer drukner??? For lite dynamisk.. osv.. Men ikke fått testet denne så vet ikke.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo hende. Litt redd for at det kan bli for varmt!??? at detaljer drukner??? For lite dynamisk.. osv.. Men ikke fått testet denne så vet ikke.
    Det er en liten misforståelse at hvis ett firma har feks varm lydsignatur, så har signaldelen akkurat det samme.. Vil tro at DAC'ene er relativt nøytrale?
    Har dessverre ingen førstehånds erfaring med DAC'en så kan ikke uttale meg der

Ville personlig ha sjekka ut AN's DAC'er....
    Til og med hatt Hegel HD10 i hus, og vil påstå at denne gruser den!
    ...iallefall i mitt anlegg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis jeg har forstått systemet m ed an dac (kits) så er versjon 2.0 og 2.1
    mer passende rockn roll type musikk,mens de dyrere og bedre versjonene er mer high end lyd, dette var ihvertfall slik an kits canada forklarte meg det på tlf, i og med at jeg lytter mye på rock så går jeg for en eldre orginal 1.1 eller en 2.1 kit versjon tenker jeg

3.1 signature en en kjempesak såvidt jeg forstår og koster derfor deretter hvis man ikke finner en på brukten

Side 2 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •