Lovemusikk's hule. - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 24 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 468
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Burmester Gratulerer med ny DAC. Gleder meg til bilder av høyttalerene dine

Takk for da. 8)
    Blir spennende tid i møte , både med høyttalere og DAC :-D
    Høyttalere blir dei grå over 955 MK III, kanskje i fargen til dei under.
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    TV og Tuner: Canal Digital
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0

Nye tingen min

Da var det komt i hus en kar jeg har ventet på noen dager. Bare 2 dager tok det før den var i Norge, men lå i Bergen fra Torsdag. Og det er vandlig når det kommer vestover av en eller annen grunn, selv om det bare er en liten halvtime inn til byn. Nåja.. :-)

DACen virker fint. Ikke fått hørt den og må vente på det til dei nye høyttalerne dukker opp.
    Displayet er mye mye klarere i virkligheten enn det kommer frem på bildet. Kan lese det fra sofaen.

Bildene er tatt med mobil på kjøkkenbenken.

Lovemusikk's hule.-phpgfpby1am-jpg

Lovemusikk's hule.-phpiawkciam-jpg

Lovemusikk's hule.-phptszdawam-jpg

Lovemusikk's hule.-phpge8k14am-jpg

Lovemusikk's hule.-phpqlkn7yam-jpg
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo flott ut, men skinnet kan bedra! :twisted:

Stusser litt over at produsenten har klart å feilmerke ballansert og uballansert utgang - de burde vel ha klart å unngå en slik "blemme"?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flott ut ja Var det eBay du bestilte den fra?

Litt komisk med feilmerking XLR/RCA Men men, spent på tilbakemeldinger!
    Min tråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ser jo flott ut, men skinnet kan bedra! :twisted:

Stusser litt over at produsenten har klart å feilmerke ballansert og uballansert utgang - de burde vel ha klart å unngå en slik "blemme"?

Skinnet kan bedra ja. Vi får se..
    Var oppskrytt på sentralen, så det avgjorde mitt kjøp, ilag med at den så seriøs ut.
    Står nå med signal-usb fra pcen og musikk på.
    Vet ikke om det har så mye å si sånn, eller om den må brukes med signal ut også, men velger å tro det gjør samme nytten?
    Skattepengene lar vente på seg, og ingen høyttaler kan sendes fra Oslo da, så er uten høyttalere nå..snufs. :-D
    Så jeg er litt desperat etter å få sjekket ut lyden selv.
    Men koster ikke så mye da, og kan den levere lyd som di skriver på sentralen, så er det bare å gje seg over, men uansett sjekke det først selv.
    Tilbakemelding, en ærlig en som jeg pleier komme med, kommer fra meg senere.

Link til testingen deira..den omhandler andre vandlige merker da, men etter hvert kommer denne frem. Intressant at NAD sin er god også.

Ønsker anbefaling Endret topic: Bel Canto 1.5/Hegel H20 testet. Ønsker nå å teste Nad M51-Telemark

Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Ser flott ut ja Var det eBay du bestilte den fra?

Litt komisk med feilmerking XLR/RCA Men men, spent på tilbakemeldinger!
    Ebay ja.
    Ja, amatøraktig.. :evil: Men er lyden knall, skit vi i da.
    Var fint utseende på den. Ser ut som den koster litt.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Tok en tlf til kemneren i kommunen min for å høre om hvor skattepengene mine er..dei var ikke behandlet av staten sa dei.
    Så tok en tlf til skatteetaten.
    Der ble jeg møtt av en arrogant dame, som ikke hadde noe svar på hvorfor min forenklet selvangivelse ikke var ferdig og utbetalt.
    Ho sa og at dei hadde ikke noe krav på å betale noe ut i Juni.
    etter hvert vart jo eg og sikkert litt arrogant og småsint.. så ho la bare på. Staten la på tlf!!!
    Dei hadde neste utbetaling den 25 juli og etterpå hver uke, sa ho. Noe nytt fra i år vistnok.

Så kan sikkert vente leeenge på dei høyttalerne mine. :evil:
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy Mercury V1 | Lyd & Bilde

Bestilt noe veldig rimelige stativ høyttalere frem til jeg får dei andre..

Kostet vel 2150 ca.. med frakt på en hifi butikk i Oslo, og blir vel sendt i morgen..så får dei nok over helgen en gang. Må jo ha høyttalere, for blir helt galen uten. :-D

Blir litt spennende med nytt merke, selv om dei er billige. 8)
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Må ha en kabel fra DAC til forsterker også. Og forsterkeren har to par XLR inn. 8)

Lovemusikk's hule.-phpbfveqnam-jpg

Lovemusikk's hule.-phpgx83omam-jpg
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0

Tannoy

Sorry elendige bilder, men en gammel mobil innendørs er ikke bra.

Tannoy i hus, og skal vere mine venner frem til skattepengene kommer.

Lytteinntrykk kommer senere i kveld eller i morgen.

Men mye har skjedd på slike høyttalere dei siste åra.
    Skjønner godt Lyd og Bilde, mener dette er den beste under 2000kr. :-D

Lovemusikk's hule.-phpgnviluam-jpg

Lovemusikk's hule.-phpziobofam-jpg

Lovemusikk's hule.-phpfarksham-jpg

Lovemusikk's hule.-phpocj8lfam-jpg
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ojoj - disse er jo kandidat til en evt. oppgradring av mine Mission M71 i sekundærboligen (t-amp, Beresford oppsettet).

Er de så bra som testene skriver? Og ikke bare i Lyd&Bilde:

Tannoy Mercury V1 review from the experts at whathifi.com

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    ojoj - disse er jo kandidat til en evt. oppgradring av mine Mission M71 i sekundærboligen (t-amp, Beresford oppsettet).

Er de så bra som testene skriver? Og ikke bare i Lyd&Bilde:

Tannoy Mercury V1 review from the experts at whathifi.com
    Skal komme tilbake til det senere i kveld. Har en 4 åring her som må i seng ca kl 7 i kveld, så jeg får høre litt mer. :-D
    Lover bra.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0

Tannoy

Pause sysler til dere, før jeg kommer tilbake med lytte beskrivelse i kveld en gang. :-)

[YOUTUBE]lr8yrq-rcIk[/YOUTUBE]
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    HTML-kode:
    Det skal da heller ikke mange taktene til for å begeistre testpanelet. Det første som slår oss er den fenomenale balansen mellom frekvensområdene. Her er det intet som stikker seg frem eller kommer i skyggen av noe annet, og dette er i det hele tatt ikke et lydbilde vi regnet med å få fra et par høyttalere til 2.000 kroner
    , skriver Lyd og Bilde og der er jeg helt enig.

Videre skriver dei:
    HTML-kode:
    Bassgjengivelsen er fyldig og stor, størrelsen på høyttalerne tatt i betraktning, og både kroppen på bassgitaren og raspingen av strengene kommer godt frem
    , og der er jeg enig og.

Dei overrasket meg disse småtassene.

Nå kjører jo jeg dei på det rimligste til Burmester, og noen vil vel si noe slikt som at, dei vil jo aldrig bli brukt på noe slikt, så det blir feil å teste på sånt.

Jeg mener tja..nei for det vil da vise hva høyttalerne kan.

Bjørn Berges musikk er tøft og stilig vis høyttalerne kan og det kan disse Tannoyene. Dei spiller med innlevelse og gnist.
    La det vere sakt med en gang, dei er nøytral men har og den naturlige varmen som er i virkligheten. Stort +, for akkurat det.

På Brian Bromberg låter det faktisk litt tøft, da dei takler kontrabassen og klarer gje ut litt trøkk.
    Dei overrasker med henhold til dynamikk og flytting av luft.
    En kjenner at diskanten flytter luft også når en holder hånden foran.

Nå var jeg litt overivrig kanskje på en sang og skrudde litt mye opp der bassen trøkker litt heftig og da lagde den lett hørbare blåselyder i bassporten, men det er ikke noe problem, for fikk det bare til på den sangen.
    Jeg har ikke spilt svinhøyt, da jeg ikke vet hva dei toler, men jeg har spilt litt høyt, det har jeg.
    Jazz låter flott, f.eks Diana Krall er nydeligt. :-D

På Buddy guy - can`t see baby, låter det helt bra uten noe skrikendes som enkelte anlegg lett får frem her, vis ikke alt er topp. Disse høyttalerne er ikke noe skrikendes på i det hele, uansett musikk, så det er bra.
    Høyttalerne får frem den kraftige hese stemmen på sangen "these bones" med Fairfield Four. Trodde dei skulle komme til kort der, men gikk helt greit det.
    Marcus Miller låte knall også, med stort og litt mektig lydbilde..skulle du sett.. :wink:
    "Back to the Tupelo, med Mark Knopfler låter også veldig bra.
    Driv/Driven med Yello låter tøft og mektig som vi kjenner det fra Bilstereo tiden og da er det fanen ikkje gale. Ivertfall noe i nærheten. :wink:
    De Lillos liker dei veldig godt. :wink:

Vet ikke om eg skal skrive så mye mer, dette er jo og 1 dag med strøm innpå disse høyttalerne så kanskje di blir enda bedre?????? jaja sier jeg da..då er da kun 1 ting som gjelder: Kupp til prisen!

:-D

Hadde en kuttet dei på ca 80HZ og hatt en bra sub under, ville jeg nok tippet dei til å koste mye mer.
    Men en kan fint klare seg uten sub her, vis en ikke er altfor kravstor. Dei går seff ikke så langt ned som gulvhøyttalere, men jeg har og hørt gulvhøyttalere som ikke går lavere en disse. Da finnes ja.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, dette var jo en flott oppsummering.

Men du fikk ikke noe blåselyder i bassporten da du spilte Yello?

Ca 8 min ut i videoen er det trompetmusikk; Mitt hjerte alltid vanker. Er det Ole Einar Antonsen eller Tine Thing Helseth?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Takk, dette var jo en flott oppsummering.

Men du fikk ikke noe blåselyder i bassporten da du spilte Yello?

Ca 8 min ut i videoen er det trompetmusikk; Mitt hjerte alltid vanker. Er det Ole Einar Antonsen eller Tine Thing Helseth?
    Nei hørte ikke noe med Yello. Tror ikke det er noe problem, bare at jeg kjørte de altfor hardt på den ene sangen med en litt spesiell langtslående bass. ;-)

Det er med Tine :-D

Dei spiller som dyrere høyttalere. Dog uten erfaringer med stativ høyttalere.
    8)
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Nei hørte ikke noe med Yello. Tror ikke det er noe problem, bare at jeg kjørte de altfor hardt på den ene sangen med en litt spesiell langtslående bass. ;-)

Det er med Tine :-D

Dei spiller som dyrere høyttalere. Dog uten erfaringer med stativ høyttalere.
    8)
    Takk igjen.

Det med blåselyder og, enda verre - papplyd, kan være et problem på mindre høyttalere. Men noe av det verste jeg har hørt er Geneva sin Model S. Prøvde med Skylark plata til Renee Olstead (Apple lossless), iPhone docket inn på den og lyden (bassen) var for å si det mildt - grusomt!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen.

Det med blåselyder og, enda verre - papplyd, kan være et problem på mindre høyttalere. Men noe av det verste jeg har hørt er Geneva sin Model S. Prøvde med Skylark plata til Renee Olstead (Apple lossless), iPhone docket inn på den og lyden (bassen) var for å si det mildt - grusomt!

ja, de kunne spandert noen rør med skikkelige buer på, men mulig det påvirker bassen.
    Ivertfall kanskje to rør, skulle ikke det vert mulig, eller må en da ha tobbelt så lange rør?
    Uansett di er sikkert bra til 2000 kr. Skal vel ikke presse di til å spille som 10" heller hehe.. :-)

Men syns de gjør en glimrende jobb eg.

De er selvfølgelig ikke like god som høyttalere til 30.000 som jeg hadde i Tempo 6, men en kan jo stusse på om 30.000 er verdt prisen for å komme til den lydkvaliteten, når en ser helt bort fra bassen.
    Jeg syns det (men kan og vere fordi en får så mye mer av alt) men ikke sikkert du ville syns det eller andre. En skal jo vere veldig intressert får å legge ut så mye penger som jeg gjør når jeg nå skal opp i Burmester høyttalere, men hadde no de jekla feriepengene kommet så.. :-)
    Difor kjøpte jeg disse Tannoyene og angrer ikke på det. Og når en kommer fra Tempo 6 til disse, riktignok med et par uker uten høyttalere, så vil jeg si dei er bra, siden eg overlever med disse en stund. :-)

Geneva hørtes noe kjent ut.. kan det vere di jeg tenker på nå? Da er jeg helt enig. :-D
    Så nå at det var ikke de, så jeg har ikke hørt de.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Litt humor..

[YOUTUBE]Q_72xxtdBu8[/YOUTUBE]
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    [YOUTUBE]ujzofwiglpA[/YOUTUBE]
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    https://s-static.ak.facebook.com/rsr...995220181&ev=0

På den lokale puben vår i Knarvik, UtenRicks, Var kongen som var med og grunnla AC/DC!! Dave Evans
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Side 19 av 24 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •