Cinema Centa - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52

Tråd: Cinema Centa

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk, takk!

Har ikke blitt no fence audio presence på meg enda. Jeg fikk aldri no svar på om det var noe å satse på, og så er ikke rommet ferdig nok enda for å sette inn noe utstyr

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg jaggu vært produktiv Absolutt alt som skal males er malt og jeg har fått satt inn døra som går inn til vaskerommet innafor. Rommet er rydda og støvsugd og klart for teppelegging. Hvis ting går etter planen, noe det sjelden gjør, så får jeg handla teppe i morra og lagt det på tirsdagen. Og da kan jeg begynne å flytte inn!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Hvilke farger ble det?

No pics, no proof

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ting begynner å falle på plass!

Veggfargen er grå med svarte "søyler" og taket er svart. Takfargen heter "Asfalt" og jeg husker ikke navnet på veggfargen. Taket er malt svart siden det er så lavt under taket, det skaper en illusjon når det er mørkt om at høyden er bedre. Pluss at man slipper refleksjoner fra lerretet/PJ.

Teppet kom på plass i går ettermiddag og jeg begynte med å trekke lydkabler. Da møtte jeg på et problem. Jeg hadde alt for krapp bøy på det ene røret og det knakk. Noe som resulterte i at jeg måtte skjære meg inn i veggen for å finne røret og få tak i trekkefjæra. HELDIGVIS så var dette helt nede ved gulvet og utgravingen blir skjult bak gulvlista. Men det tok jo sin tid å få trekt den kabelen.

Men da det var gjort, var det anlegget sin tur. Reciever, effekt front og center + sub blei satt opp og kobla. Så var det x-box360'n sin tur. PJ'en hang allerede i taket.

Så var det tid for en liten test da. Inn med Forza Motorsport 3 og så våkna tvillingene! Det var ikke akkurat det jeg trengte etter ca 9 mnd'er med jobbing og fundering. Men kinoen er jo der i dag også da

Esp1

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shaka
    Veggfargen er grå med svarte "søyler" og taket er svart. Takfargen heter "Asfalt" og jeg husker ikke navnet på veggfargen. Taket er malt svart siden det er så lavt under taket, det skaper en illusjon når det er mørkt om at høyden er bedre. Pluss at man slipper refleksjoner fra lerretet/PJ.

Teppet kom på plass i går ettermiddag og jeg begynte med å trekke lydkabler. Da møtte jeg på et problem. Jeg hadde alt for krapp bøy på det ene røret og det knakk. Noe som resulterte i at jeg måtte skjære meg inn i veggen for å finne røret og få tak i trekkefjæra. HELDIGVIS så var dette helt nede ved gulvet og utgravingen blir skjult bak gulvlista. Men det tok jo sin tid å få trekt den kabelen.

Men da det var gjort, var det anlegget sin tur. Reciever, effekt front og center + sub blei satt opp og kobla. Så var det x-box360'n sin tur. PJ'en hang allerede i taket.

Så var det tid for en liten test da. Inn med Forza Motorsport 3 og så våkna tvillingene! Det var ikke akkurat det jeg trengte etter ca 9 mnd'er med jobbing og fundering. Men kinoen er jo der i dag også da

Esp1
    No pics, no proof! Bilder
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    No pics, no proof! Bilder
    Jada! Det kommer bilder, men jeg finner bare telelinsa og den funker ikke i kinoen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe Ser jeg lova at det skulle komme bilder av kinoen, men det har jeg visst helt glemt. Eller det vil si at jeg har ikke giddi. Rommet mangler litt lister og den siste finishen, og derfor har det ikke blitt noe enda

Men lyd og bilde er det mer enn nok av. Kjører nå 7.1 og er sinnsykt fornøyd! Jeg hører at akkustikken trenger litt jobbing, men jeg lever med det foreløpig. Kinoen har vært i bruk siden september og jeg har logga en del timer i sweetspoten Man blir jo avhengig av slikt

I dag har jeg fått surround- og bakhøytalerne bort fra stativ og litt høyere opp på veggen. Så da blir det nok noen timer med tuning og titting på referansefilmene mine; Tron Legacy og Transformers 2. Hvorfor nettop disse to? Tron er den eneste filmen jeg har, så langt, med DTS HD-MA 7.1 og Transformers 2 sitt lydbilde kan jeg utenatt

Så da blir det litt hygge i kveld og

God Jul!

Esp1

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaggu blei det forskjell med ht høyere på veggen gitt. Har hatt de i ørehøyde til nå og det kunne ti tider bli litt intenst. I dag skal akkustikken i kinoen rose litt ned ved hjelp av disse: Dempemateriale for høyttalere, 5 stk. - Biltema

Jada, de er fra Biltema, men så har jeg hele tiden påpekt at dette er en budsjettkino med mottoet: Best mulig lyd, for minst mulig penger Er ikke helt sikker på hvor de skal plasseres, men det blir i allefall to plater på bakveggen og noen på sideveggene.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke oppdaga denne tråden før nå, men en artig tråd å lese igjennom! Stusser litt på valget om demping, da de mattene fra biltema ikke er beregnet for å dempe i et rom, men inni en høytaler. Hvorfor kjøper du ikke ordentlige matter på byggvarehandelen, og bygger ramme selv? Er ikke dyrt, og utgjør en markant forskjell i dempingen. Gleder meg forøverig til bilder av nesten ferdig rom!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Har ikke oppdaga denne tråden før nå, men en artig tråd å lese igjennom! Stusser litt på valget om demping, da de mattene fra biltema ikke er beregnet for å dempe i et rom, men inni en høytaler. Hvorfor kjøper du ikke ordentlige matter på byggvarehandelen, og bygger ramme selv? Er ikke dyrt, og utgjør en markant forskjell i dempingen. Gleder meg forøverig til bilder av nesten ferdig rom!
    Som jeg skriver flere steder i tråden, så er dette et budsjettproskekt, så derfor gikk jeg for de fra Biltema. 5 stk blei plassert på bakveggen, 1 på siden av hver suroundhøyttaler og en på hver side ca. midt på langveggene. Jeg merka spesielt godt platene på bakveggen, men trenger nok noen til. Diskantlyden i bakrommet blei mye roligere I tillegg har jeg hengt gardiner på sideveggene, fra frontvegg og ca halveis bakover og det utgjorde stor forskjell. Etterhvert skal også taket dempes. Det består nå av gipsplater og tvergående dragere som stikker ca. 3cm ned og med et mellomrom på ca 30cm mellom hver. Grunnen til at jeg ikke gjemte disse bak gipsplater er at jeg har veldig begrensa takhøyde og med mine 194cm så går jeg akkurat under dragerne. Nå skal man jo ikke stå så veldig mye nedi kinoen, men jeg liker å ha litt klatring til isen uten å måtte bøye meg, det er jeg lei av

Så forresten Thor i går - ræva film, men greit med lydeffekter da

Esp1

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult at du merker forskjell, og hvis det gir mersmak så er jo dette en enkel og billig oppgradering siden. Prosjektet vårt er også et budsjettprosjekt så jeg forstår deg godt, og er mest for å ta investeringene over langen her i huset. Enig i filmen Thor også, og igår så vi Super 8. Det er en lydfest som anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går var jeg ikke i kinoen!! Ikke min egen i allefall Men var hos en kamerat og fikk bekrefta at deler av mitt anlegg låter bedre enn hans, i alle fall i mine ører. Hans frontrekke kan jeg ikke konkurere med da den består av 2 stk. Definitive Technology med 15" bassere og en relativt stor PSB senter. Men bakrekka hans klarte ikke å holde følge med Tron, det blei bare masse ubehagelig vrøvl. Men det skal sies at volumet var mye drøyere enn hva jeg kan kjøre hjemme, og som strengt tatt var behagelig. Store deler av mitt anlegg har noen år på baken, men det gjør jobben enda:

- PJ: Optoma HD100X
    - BD: Samsung BD-P1580
    - Receiver: Yamaha RX-V665B
    - Effekt: NAD 214 - gammalt
    - Senter: Patos Basic 210C MKII
    - Front: DALI 104, kables med TARA LABS - "Space And Time TFA Return" - gammalt
    - Surr: Proson Event Sat 41
    - Bak: 2 stk. Treveisbilhøytaleriferdigkassemedhåndtakpå (ikke mye å skryte av)
    - Sub: Audiomoods Sub. 10

Planer er først og fremst å få bytta ut HT bak med et par Proson til, eller om noen skulle ha noen stalltips så tar jeg i mot råd.. I dag skal vi ha middagsgjester, men skal se om jeg får knipsa noen bilder etter at de har reist

Esp1

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •