Cinema Centa - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52

Tråd: Cinema Centa

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har jo ett veldig bra utgangspunkt her da så ut som at det er en fin størlelse også på rommet dette blir nok bra skal følge med litt her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et par bilder av dagens setup

Blu-Ray:

Effekt:

Reciever:

Audiomoods Sub. 10 og Dali 104:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Du har jo ett veldig bra utgangspunkt her da så ut som at det er en fin størlelse også på rommet dette blir nok bra skal følge med litt her.
    Takk for kommentar!

Rommet blir ca 4,60x3,50. Jeg mister 30cm på bredden bakerst i rommet pga pipa og det får jeg ikke gjort så mye med. Kommer mest sannsynlig til å sette inn en vedovn i rommet, så vinterkveldene skal bli lune og gode.

Ellers har jeg nå handla inn terrassebord som ligger å tørker i kjellern. Veldig gøy å stå på Byggmax og hogge løs fastfrosne materialer i 8 minusgrader kan du tro, men hva gjør man vel ikke får å oppfylle sine drømmer Jeg hadde tenkt å bruke sponplater oppå dette igjen, men har blitt endringer i planene. Da vi kjøpte huset for tre år siden var alle gulv i første etasje av laminat. Dette blei fjerna og erstatta med parkett. Denne laminaten har liggi lagra i et rom i kjellern, men nå kommer det til sin rett. Jeg bruker dem i stedet for sponplater. Kjipt vil noen tenke, men dette har hele tiden vært et prosjekt med stramt budsjett. Så da må vi finne på litt alternative løsninger innimellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trøtt

I går var det egentlig en litt for trøtt dag til å gjøre noe, samtidig som jeg kobla opp x360 for første gang på lenge... Men så kommer sviger full av arbeidslyst og sier: "Skal vi se hva jeg har av isolasjon og papp på garasjeloftet?" Enda mere gratis materialer! Der oppe lå det nok papp til alle veggene og isolasjon til gulvet. Jeg HATER å jobbe med isolasjon, men det er jo nødvendig så da får man bare trå til.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shaka
    Takk for kommentar!

Rommet blir ca 4,60x3,50. Jeg mister 30cm på bredden bakerst i rommet pga pipa og det får jeg ikke gjort så mye med. Kommer mest sannsynlig til å sette inn en vedovn i rommet, så vinterkveldene skal bli lune og gode.

Ellers har jeg nå handla inn terrassebord som ligger å tørker i kjellern. Veldig gøy å stå på Byggmax og hogge løs fastfrosne materialer i 8 minusgrader kan du tro, men hva gjør man vel ikke får å oppfylle sine drømmer Jeg hadde tenkt å bruke sponplater oppå dette igjen, men har blitt endringer i planene. Da vi kjøpte huset for tre år siden var alle gulv i første etasje av laminat. Dette blei fjerna og erstatta med parkett. Denne laminaten har liggi lagra i et rom i kjellern, men nå kommer det til sin rett. Jeg bruker dem i stedet for sponplater. Kjipt vil noen tenke, men dette har hele tiden vært et prosjekt med stramt budsjett. Så da må vi finne på litt alternative løsninger innimellom.
    Det høres bra ut har selv vedovn i rommet mitt, det er utrolig deilig egentlig byggmax har vel ikke noe særlig innelagring nei hehe, men de er billige da planen med laminaten er fin den men åssen blir det på gulvet da? skal du fore opp og isolere? da må du vel nesten ha gulvspon? laminaten er vel ikke så tykk så den er stiv nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Dårlig med innelagring av imp. treverk ja.

Jeg har lekta opp hele gulvet får å få det jevnt skal legge 21mmx95mm imp. terrasebord oppå det og så laminaten på tvers av det igjen. Blir maks 10 cm mellom hvert av terrasseborda så det skal bli stivt nok, det har snekker'n garantert I tillegg vil alle terrasseborda som ikke er stive nok bli stempla med en kloss på undersida. Isolasjon er allerede lagt, mest med tanke på å unngå at gulvet blir ei resonanskasse som på en gitar.

Flexrør er handla inn til å trekke alle HT-kabler i, regna meg fram til at 75m burde holde Så da mangler jeg kabel og høytalerterminaler til å feste på veggen, tror det blir smooth!

Har forresten fått mail fra komplett.no om at jeg får en ny projektor og at den er på vei ut av lageret. Venter bare på leveringsbekreftelse, og så er det bare å slenge seg i bilen og hente'n etter jobb

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projektor og papp

Projektoren blei henta rett etter jobb i går, noe som ikke er det smarteste i verden hvis man er litt utolmodig i trafikken. Dett finnes vel knapt noe sted i Sandefjord hvor det er så mye kø som på Kullerød. Mange bedrifter, all trafikken fra Torp og mye trafikk fra OBS! gjør at det blir et hiva lag Men det viktigste er jo at pj'en funka når jeg kom hjem. Så nå ligger den i esken sin å venter på kinoen sin

Der går det smått men sikkert framover. I går ble langveggen dekt med papp og bånnsvilla er lagt. Får se hva jeg orker/gidder i kveld, men håper å få hengt papp på lerretsveggen også sånn at jeg kan begynne på gulvet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig hva man får gjort i løpet av en lørdag Gulvet er nå rettet av og terrasseborda er skrudd fast. Isolasjon er lagt og rør til fronter, center og surround er lagt i gulvet. Vegger har blitt dekt med papp og reisverket er satt opp. Det begynner virkelig å ta form nå. I løpet av uka håper jeg å få lagt opp all elektronikken så det er klart for isolasjon og gips. Fikk en idé i dag om å trekke taket med filt... akkustikkmessig tror jeg det vil bli bra + at det er billig

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helgens arbeid

Det har skjedd mye i løpet av helga og her kommer bildene!

Oversikt over gulvet med isolasjon og kabelrør:

Venstre front, presence og surround:

Senterkanal:

Høyre front, presence og surround:

Har her forsøkt å lage en støyskjerming. Røret under klossen skal inneholde strømkabel til en stikkontakt på høyre side av rommet, røret som ligger over skal inneholde kabel til senterkanal. Veit ikke om det vil fungere, men håper. Hvis noen har noen tips, så kom med det FORT. Gulvet skal dekkes med sponplater i morra mest sansynlig. Dette er forøvrig eneste stedet strøm og lyd krysses. Måtte gjøre det sånn for å holde anlegget skjult.

Her er tilførsel av strøm til kino og vaskerom/varmtvannstank + foreløpig plassering av koblingsbokser. Fadern, som er elektrikkeren, må godkjenne plassering av boksene derfor er de kun huka og ikke festa.

Her er høyre surround og et rør til strøm. Dette blir forøvrig den eneste stikkontakten i rommet som ikke blir lagt skjult. Jeg skal ikke kle inn høyre vegg fra lerretsveggen til pipa. Her blir det uansett skinne i taket med med gardin, så akkustikkmessig skal nok det gå bra. En annen ting er at jeg har tenkt å montere høytalerterminaler i veggen til alle kanalene, men her må jeg montere den i gulvet. Ikke helt ideelt med tanke på støv og skitt, men jeg får være ekstra nøye med støvtørken

Her kommer altså skilleveggen mellom vaskerom og kino. Fra venstre kommer det først 75cm med branmur, så gipsvegg og så dør. Det er også her reciever, effekt, bluray, xbox360 og htpc skal stå midt på veggen. Her vil også bakhøytalere henge.

Så sånn ligger det altså ann nå om dagen. Det går MYE fortere framover enn det jeg hadde forestillt meg, men sånn er det å ha en svigerfarsnekker som ikke har ro i rævva før det er ferdig. Ganske praktisk i grunn. Så langt har rommet, vaskerom ibergna, kosta i underkant av 4000,-!! Dette er mulig ved gjenbruk av materialer som ellers bare hadde blitt kasta fra byggeplassene svigers er på. Nok en gang takk til han for hans framsynthet og kompetanse. Bindingsverket i veggene f.eks. er gamle kledningsbord fra en garasje han bygger om. Beskjedne 6x2"! Man hadde god råd før i tia. Får vel kanskje rette en takk til Jotun som en gang i tiden sponsa disse garasjene

Gleder meg til fortsettelsen og ikke minst til kinoen er klar til bruk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gips til vegger, isolasjon og spon til gulvet er handla inn og plassert i kjelleren. Veldig glad jeg har kjellerinngang, for det er ikke gøy å bære gips. Håper jeg får lagt sponplatene i morra, for elektrikkeren kommer til torsdagen. Og kanskje veggene er plata og isolert til helga Da er det i så fall gulv på vaskerommet som står for tur.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nok litt optimist når jeg sa at veggene kanskje ville være gipsa over helga. Kjerringa begynner å bli r i m e l i g irritert over at vaskerommet ser ut som baghdad, så får vel prioritere det for litt goodwill i heimen Hehe.

Men gulvet i kinoen fikk nå i alle fall sponplater i dag og trikkern kommer i morra
    Først og fremst for å legge 2,5 kvadrat til vaskerommet, men håper vi får lagt litt til kinoen åsså da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på å bruke disse som presencehøytalere. Er det bare no drit? Eller vil det funke til den jobben? Syns det er så mye rart å lese om Fence Audio på nettet...

Blir det disse, skal de i så fall lakkes svarte, for hvite HT er noe av det verste jeg veit om!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har stått litt stille i det siste. Tvillingane har vært sjuke, så tia har gått med til TLC og legevaktsbesøk. Spes i helga. Men har fått lagt opp all strømmen til kinoen og vaskerom/varmtvann. Har også fått laga arbeidsbenk til frua i vaskerommet og lagt bjelkelag til nytt gulv på vaskerommet.

Så nå er det klart for isolasjon og gips i kinoen

Ingen som har noe erfaring med Fence ht nevnt i forrige post?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en ukes tid uten jobbing i kjellern har det endelig skjedd litt igjen. Gulvet i vaskerommet er ferdig, så nå er det kinon som får litt tlc igjen. Har i dag fått isolert og gipsa lerretsveggen. Det blir, etter min mening, drit bra! Har også prøvemontert en høytalerterminal i veggen der centern skal stå, og det blir så smooth.

Jeg har lenge fundert på hvordan jeg kan få lagt HDMI'ene til pj skjult i veggen, men fant i kveld et 40mm ubrukt avløpsrør i kjellern. SÅ jeg legger det inni veggen, og så syns bare HDMI den lille biten fra veggen og ut til pj i taket

I morra blir det en tur til Rico for å starte bygging av HTPC, og sikkert glo litt fluefiskefilm. En annen stor lidenskap vi deler, og det nærmer seg sesong. Selv om snøen fortsetter å lave ned her på Østlandet....

God kveld!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er også langveggen i kinoen isolert og gipsa. Jeg hadde også planer om å få sparkla alt dette ferdig i løpet av helga, men tvillingene har ikke vært noe særlig samarbeidsvillige... Så det har måttet vente. Det er i alle fall klart for å begynne å sette opp skilleveggen mellom vaskerom og kino. Det skal bli supert å endelig virkelig få føle hvordan sizen på rommet blir. Da kan jeg begynne å tenke litt mer seriøst på lerretsstørrelse

HTPC'en er klar, det er den jeg bruker i skrivende stund, og funker utmerket. Den er bygget av deler som Rico ikke bruker lenger, og hadde tenkt til å kaste. Jeg er ingen datanerd, men den består av følgende:

- Hovedkort: ASUS p5pl2-e
    - Prosessor: Intel Pentium D 3,40GHz
    - Minne: 4gb
    - Skjermkort: NVIDIA GeForce GTS 250 m/HDMI
    - Lagring: 550Gb

Funker som snus, og kjører 720p uten problemer. 1080i/p sliter den derimot noe med... Det eneste den mangler i grunn er et skikkelig lydkort. Noen tips???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det harskjedd ganske mye i konoen i det siste, jeg har bare ikke hatt tid til å fortelle om det

Alle strøm er lagt skjult, alle vegger (nesten) har fått gips, taket har fått gips, vegger er malt i fargen Asfalt og taket i fargen Koks, skilleveggen er satt opp.

Det som gjenstår er å skjule dragerne i taket (materialer ligger klart), mure opp brannmur (leca og sement er handla inn), legge teppe og sette inn dører... Mangler også to gipsplater som skal opp på den ene innerveggen i kjellern.

Slenger ved noen bilder:

Fronten:

Høyre front:

Høyre bak med inngang til vaskerom:

Bak:

Her kommer stikkontakter til anlegget og alle lydkabler:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott prosjekt du har her. Jeg flyttet tråden din hit hvor de fleste har samlet info om sine rom og oppsett. Da vil mange fler se den

Devilej
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det lenge sia jeg har fått skrivi noe her... Det har skjedd litt i kinoen, men ikke så alt for mye. Grunnet sykdom og ALT for fint vær

Men jeg har fått opp de siste gipsplatene og murt opp branmuren. Jeg har også begynt på "kassene" som skal skjule/pynte opp dragerne i taket. Men dette tar lang tid og er lite motiverende når sola skinner og ølet smaker godt.
    Jeg har også fått tak i ei dør, den skal stå mellom kinoen og vaskerommet(som forresten er ferdig og blei dritfett). Det er ei heltredør og jeg føler det kan gjøre seg i bakveggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er desverre lenge siden jeg har fått skrivi noe her nå, og det henger sammen med at jeg ikke har fått gjort noe i kinoen på lenge grunnet sykdom i familien.

Men de siste dagene har det virkelig tatt seg oppp. Det eneste som mangler nå er foringer til vinduet, ei taklist, sette inn to dører, legge teppe og gulvlister. Så kan jeg begynne å flytte inn! Gjett om det blir stas da!

Skal se om jeg kan få tatt noen bilder av hvordan det ser ut så langt.

Esp1

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott arbeid så langt! Gleder meg til jeg kan begynne å gjøre noe konkret arbeid i mitt eget rom.

Ble det fence audio presence på deg tidligere?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •