Min byggetråd - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 298
    Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I skrivende øyeblikk kom fiberlysene inn på pulten min her på jobb. Har testet disse nå ca i 15min. Det finnes ikke noen form for varmeutvikkling i selve driveren til lysene. I og med denne blir liggende skjult i vindus kassene var jeg bekymret for varme og kondens med det er jo ikke noe tema lengre.

Da er det jo bare å sette igang med prosjektet mitt. Og i den forbinnelse må jeg spørre dere lesere av tråden min om følgende. Hvis man skal støpe med glassfiber og bruke fleece trikset, kan man da først smøre inn fleece teppet med polyester uten å bruke glassfiber. ? Blir dette stivt ? Eller er jeg helt på bærtur ?

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaos73
    I skrivende øyeblikk kom fiberlysene inn på pulten min her på jobb. Har testet disse nå ca i 15min. Det finnes ikke noen form for varmeutvikkling i selve driveren til lysene. I og med denne blir liggende skjult i vindus kassene var jeg bekymret for varme og kondens med det er jo ikke noe tema lengre.

Da er det jo bare å sette igang med prosjektet mitt. Og i den forbinnelse må jeg spørre dere lesere av tråden min om følgende. Hvis man skal støpe med glassfiber og bruke fleece trikset, kan man da først smøre inn fleece teppet med polyester uten å bruke glassfiber. ? Blir dette stivt ? Eller er jeg helt på bærtur ?
    Jeg kjenner ikke helt til dette fleece trikset, men jeg kan si at det vil bli stivt, men det vil ha liten styrke (dvs ganske sprøtt) uten glassfiberen. Det er glassfiberen som gir styrken, mens polyesteren er bindemiddelet.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Jeg kjenner ikke helt til dette fleece trikset, men jeg kan si at det vil bli stivt, men det vil ha liten styrke (dvs ganske sprøtt) uten glassfiberen. Det er glassfiberen som gir styrken, mens polyesteren er bindemiddelet.
    Se der ja :-D hurtig svar fra en av mine faste lesere. Ser du har oppdatert siden din litt du også løpet av ferien paalab. Grunnen til at jeg kanskje ikke skal bruke glassfiber til å begynne med er for å få rette formen på det jeg skal lage.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaos73
    Se der ja :-D hurtig svar fra en av mine faste lesere. Ser du har oppdatert siden din litt du også løpet av ferien paalab. Grunnen til at jeg kanskje ikke skal bruke glassfiber til å begynne med er for å få rette formen på det jeg skal lage.
    Det ante meg. Fleece lar seg jo strekke og er lettere å tilpasse og lage form. Formen er mer enn stiv nok til å jobbe videre med :-)

Har oppdatert siden litt, men ikke mye.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg må spørre; hva går dette fleece-trikset ut på?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg ikke tråkker skikkelig i salaten nå..., men jeg oppfatter det slik at man bruker et tynt fleecepledd el.l som "støpeform" dette er lett å forme/strekke slik at man får en solid støpeform når man skal legge på glassfiberen.
    Våt fleece kan formes omtrent som man tover ull. :-)
    (Hvis noen er uenige med utsagnet så legger jeg meg helt falt...)

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg ikke tråkker skikkelig i salaten nå..., men jeg oppfatter det slik at man bruker et tynt fleecepledd el.l som "støpeform" dette er lett å forme/strekke slik at man får en solid støpeform når man skal legge på glassfiberen.
    Våt fleece kan formes omtrent som man tover ull. :-)
    (Hvis noen er uenige med utsagnet så legger jeg meg helt falt...)
    tols1 Men jeg må spørre; hva går dette fleece-trikset ut på?
    paalab traff spikern midt på hodet :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så man fukter fleecepleddet med vann og former det til den formen man vil ha, og så støper man med glassfiber og epoxy-/polysesterlim utenpå?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Så man fukter fleecepleddet med vann og former det til den formen man vil ha, og så støper man med glassfiber og epoxy-/polysesterlim utenpå?
    Nei, slik som jeg har forstått prinsippet er det å fukte pleddet med polyester. Evnt polyester og "bake" inn glassfiber for styrke.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, akkurat. Artig.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Julaften !

Idag ble jeg oppringt fra Elkjøp. Ny Iphone4 var kommet til meg. Så da var det bare å dra litt tidligere fra jobb for å hente denne. Da er jeg jo litt på vei med tanke på styring av hus og AV utstyr. Mangler "bare" noen Ipader nå så skal mye av det tekniske utsyret være på plass. Samt jeg må på kurs for å lære meg programering av Sensio enheten som skal styre alt. :-D

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakk derfor rett borti gata på en butikk som heter Elkjøp. Der sto det en TX-SR607 til svært nedsatt pris, sparte vel en 2k på dette kjøpet.
    Kjøpte selv recierver på elkjøp yamaha rx-v1900 til meget bra pris.

hva skal du støpe fornoe?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Kjøpte selv recierver på elkjøp yamaha rx-v1900 til meget bra pris.

hva skal du støpe fornoe?
    Jeg skal støpe noe til vinduene i kinoen. Så vi får vente å se om jeg får det til. Jeg legger ut bilder når jeg starter på dette. Blir bra hvis jeg får det slikt som planlagt.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var stort sett uteområde ferdig for i år.

Her ser dere noe av grunnen til det har blitt lite kinobygging iløpet av sommeren. Har etablert plen,lagt brostein,varmekabel,2 brannstiger,lys osv..... Så nå blir det forhåpentligvis bygging innendørs resten av sesongen. Jeg fikk satt i 10stk 5W LED pærer igår for å teste herlighetene. Å idag kommer elektrikker for å koble til varmekabel osv.
    Her er ett par raske bilder tatt i går kveld. Syns det ble bra jeg.

-iphone-001-jpg

-iphone-002-jpg

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger litt råd fra dere lesere.

Har brukt kveldene mine til å lete etter tips og triks, og få bestillt opp litt utstyr som skal brukes til byggingen. I den forbindelse kom jeg over disse sidene. DIY Sound Panels, Accoustical solutions made easy

Og det jeg lurer på da ? Hvis jeg kler alle veggene i kinoen med 1" (2,5cm) akustikkplater og trekker stoff over disse. Vil det da bli for mye demping i rommet. ? Jeg tror nemlig ikke det... Men trenger noen synspunkter fra dere som har drevet på litt med dette ? Raske svar ønskes da dette må bestilles fra USA.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker gårdsplass :-)
    Du er ikke den eneste som det har vært stille på Kinobygging i sommer ;-)
    Nå er det bare å satse på at man "får lov" til å bygge i fred ;-)

Når det gjelder demping kam det ofte lønne seg å vente til du har plassert møbler etc. inni rommet. En sofa gjør veldig mye med akustikken i et rom.
    Ettersom slike "bare" skal henges opp i etterkant kan det være lurt å vente.
    Men skal man bestille fra utlandet så må du kanskje bare gjette på et antall.
    Mulig jeg skal sette inn noe selv, men jeg venter til jeg har prøvd meg fram litt.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin jobb ute !

Driver selv og leser meg opp på akustikk tiltak,demping og bassfeller. Faktisk mye info og løsninger som forvirrer endel.

en fin tråd her, jeg tror man kommer langt med rocwool markplater og gardiner fra jysk eller kid.

http://avforum.no/forum/diy-do-yours...ikkplater.html

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker gårdsplass :-)
    Du er ikke den eneste som det har vært stille på Kinobygging i sommer ;-)
    Nå er det bare å satse på at man "får lov" til å bygge i fred ;-)

Når det gjelder demping kam det ofte lønne seg å vente til du har plassert møbler etc. inni rommet. En sofa gjør veldig mye med akustikken i et rom.
    Ettersom slike "bare" skal henges opp i etterkant kan det være lurt å vente.
    Men skal man bestille fra utlandet så må du kanskje bare gjette på et antall.
    Mulig jeg skal sette inn noe selv, men jeg venter til jeg har prøvd meg fram litt.
    Takker, men når jeg har surfet lit på nettet å sett bilder av "custom" kinoer som er bygd av proffesjonelle byggere. Ser man jo ofte at 80-90% av veggene er dekt av akustikkpaneler og diffusorer av alle slag. Så tanken min er jo det at hvis jeg dekker veggene med de tynneste akustikkplatene man får, vil jo dette bli bra ? I taket skal det jo være gips og molton limt direkte utpå. Der får man jo en stor flate som ikke er dempet på noe vis.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Fin jobb ute !

Driver selv og leser meg opp på akustikk tiltak,demping og bassfeller. Faktisk mye info og løsninger som forvirrer endel.

en fin tråd her, jeg tror man kommer langt med rocwool markplater og gardiner fra jysk eller kid.

http://avforum.no/forum/diy-do-yours...ikkplater.html
    Takker for det. :-D Men taken min er ikke å gjøre ting så veldig billig i utgangspunktet. Selvfølgelig kan jeg ikke ta helt av med diffusorplater og bassfeller til 1000ner av kroner. Men en middelting kan nok være greit, og man skal jo "være" fornøyd med sluttresultatet også da. Dette blir jo et rom som jeg og familien skal bruke mye.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg til mye hjelp, men ville bare kommentere at utearbeidet ditt var dødsbra! Regner med at denne innsatsen duker for mye goodwill fra fruen om kino, så gleder meg til mange gode oppdateringer resten av sesongen.

Også... Tilbake til akustikken!

Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •