Min byggetråd - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 15 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 298
    Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette skiltet ditt var jo bare supersnyggt ! Hva var adressen til stedet der du kjøpt det igjen? (Har hørt det en gang tidligere, husker det bare ikke.)

Ganske tungt brosteinsprosjekt du påbegynner, forresten!! Lykke til, det blir sikkert fint, ut i fra dine arbeider på denne tråden å bedømme i alle fall.

Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Dette skiltet ditt var jo bare supersnyggt ! Hva var adressen til stedet der du kjøpt det igjen? (Har hørt det en gang tidligere, husker det bare ikke.)

Ganske tungt brosteinsprosjekt du påbegynner, forresten!! Lykke til, det blir sikkert fint, ut i fra dine arbeider på denne tråden å bedømme i alle fall.

Takk takk :-D fikk sådd plen idag så her går det unna. Gleder meg villt til jeg får opp alle lys rundt boligen da kommer bilde her på forumet garantert.
    Men her er linken til nettstedet i Sverige.

--= Design by BOND =-- (Powered by CubeCart)

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, det tar på med 8-10 timers dager ute, man er jo ikke akkurat bonde heller ...(no offense to the farmers) Fikk lagt ned varmekabel fra kommende trapp og til snikkarboden idag. Fikk kjørt på med settesand og kjørt over med hoppetusse på 200 kg. SÅ i morgen kommer første rad med brostein.... over og ut herfra... skal ta bilde i morgen.

Her er bilder.

Legging av varmekabel. Fru K har vist knipset mens jeg jobbet...
    -casio-027-jpg

Så langt kom jeg idag.
    -casio-038-jpg

Men nå blir det ut på kino for å se den siste Twilight filmen.
    God helg til alle og skål ! :-D

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var 5 stk. Reclinere hentet på Jysk

Ikke mye som skjer fortiden i kinoen, men fikk hente melding på SMS fra Jysk at stolene som jeg hadde bestillt for 2 gang var kommet. Den første bestillingen var jo selvfølgelig ikke registrert av en nykommling av ansatt der. Så da jeg ringte etter ca.3 uker å etterlyste disse måtte butikken bestille disse på nytt. Så da var det bare å hive seg i bilen å kjøre 2 ganger da eskene til disse er jo enorme og veier 46 kg pr.stk. Fikk lagret disse på jobb inntil kinoen blir ferdig. :-D så da slipper jeg å måtte flytte på disse unødig.

Det jeg lurer på da er jo om det er mulig å få plasert noen shakers i disse stolene? Er det noen på forumet som har lagt ut noen bilder av løsninger på andre typer stoler.?

Regner selvføleglig med at jeg må bruke noen Reodor felgen løsninger på dette.

-1003-jpg

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liming av molton.

Hei, folkens da var jeg tilbake i kinobyggemodus.... BEF kan du svare på følgende.

Så på tidligere i din tråd at du brukte kontaktlim på molton i tak. Hvor mye rekker 1L ved bruk av sprøyte? Skal bestille litt varer etterhvert her, slik at jeg har ting liggende klart til bruk.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaos73
    Hei, folkens da var jeg tilbake i kinobyggemodus.... BEF kan du svare på følgende.

Så på tidligere i din tråd at du brukte kontaktlim på molton i tak. Hvor mye rekker 1L ved bruk av sprøyte? Skal bestille litt varer etterhvert her, slik at jeg har ting liggende klart til bruk.
    Det av henger litt på hvilket kontakt lim du bruker, jeg bruker et fra InstallBay og der bruker jeg ca 1,5-2dl pr.m2.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det av henger litt på hvilket kontakt lim du bruker, jeg bruker et fra InstallBay og der bruker jeg ca 1,5-2dl pr.m2.
    Tenkte det var akkurat dette limet jeg skulle bruke. :-D

Takker som vanlig for gode råd.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

whisper walls

Hei folkens, jeg fant et klipp på YouTube på ett produkt som blir mye brukt. Heter whisper walls. Er det noen som har erfaringer med dette ? Man stifter rammer opp ved hjelp av plast lister (se video) for deretter fylle disse rammene med lydisolasjon. Så trekkes disse med ønsket farget stoff som er egnet for akkustikkrammer. Lurer på om noen i Norge som forhandler dette, eller lignende produkter ? Ser jo for meg at der det er vinduer, dører, osv. må jo dette være en ypperlig måte å bygge akustikk tiltak rundt disse.

Får ikke lastet opp bilde.....%€#&€#&

Her er linken til YouTube. Det jeg snakker om begynner på 4:12 min.
    YouTube - Home Theater Soundproofing

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke mye framgang ennå....

Må bygge ny trapp ute i helgen. Var igår å handlet inn materilaler for dette. Er forøvrig ferdig med brostein, og nesten alt av lys er montert. Fikk bestillt lim for molton idag for liming av dette i tak. Er jo litt greit å ha diverse klart når jeg får fortsette i kinoen, ellers har jeg bestillt endel filmposters som skal henges opp i trapp og lobby. Jeg bare måtte ha en klokke også som skal på veggen :-D. Må vel snart få bestillt veggtilvegg teppe også.

God helg.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke helt klok på den videoen, i veggen så bruktes to tynne finer plater med luft i mellom, og det stopper lyd bra?

De "akustikk platene" så smarte ut, virker som tynn finkornet glava som det strekkes tøy over? hvis det er sånn at det ikke er og få tak i her til lands, må det være et fint DIY prosjekt, enkelt og få til, og litt vanskeligere og få det skikkelig fint.

Ser faktisk ut som om man får se de platene her

YouTube - Homemade Acoustic Panels

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Ble ikke helt klok på den videoen, i veggen så bruktes to tynne finer plater med luft i mellom, og det stopper lyd bra?

De "akustikk platene" så smarte ut, virker som tynn finkornet glava som det strekkes tøy over? hvis det er sånn at det ikke er og få tak i her til lands, må det være et fint DIY prosjekt, enkelt og få til, og litt vanskeligere og få det skikkelig fint.

Ser faktisk ut som om man får se de platene her

YouTube - Homemade Acoustic Panels

Jepp, men skal tro hvordan man får til å lage slike lister som holder tøyet på plass ?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Whisperwalls

Da har jeg sendt forespørsel til Whisperwalls.com for å høre på priser. Og om de sender varer ut av USA. Noe jeg virkelig håper på at de gjør.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestilling av fiberlys 54 fiber.

Idag ble det bestillt inn fiber til vindus prosjektet mitt. Som sagt før i tråden er jeg litt hemmelighetsfull når det gjelder denne løsningen. Jeg vil helst se om ting lar seg gjennomføre rett å slett.

Her er bilde over fiberkabel som er bestillt.
    -fiber-jpg

Ellers har jeg fått klar beskjed fra fruen om å bestille NYE høytalere til hjemmekinoen:-D :-D :-D :-D :-D :-D Da hun vil ha de som står i stua fordi de passer til stereobenken osv. Og det sier man jo ikke nei til. GLIS !!!!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, så det var løsningen du hadde tenkt på !
    Nye høyttalere er ikke å forakte :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du link til plassen du bestilte fiberlysene ifra?

Vil gjerne ha en oppdatering på hvordan de er i drift når du har fått de og testet de ut =)

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Har du link til plassen du bestilte fiberlysene ifra?

Vil gjerne ha en oppdatering på hvordan de er i drift når du har fått de og testet de ut =)
    Hei, jeg bestillte nok disse gjennom jobb. :-D men her er nøyaktig samme produktet som jeg bestillte. Det består av 2 deler.: 1stk powerled som lyskilde og 1 stk 54 fiber.

El-Produkter*:: Lysprosjektører og tilbehør
    El-Produkter*:: Standard fiberbunter - PMAA, End Light

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Aha, så det var løsningen du hadde tenkt på !
    Nye høyttalere er ikke å forakte :-D
    Tok ikke den ? Men men.... Tror det blir Klipsch hele veien rundt 8)

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Julaften !

Da var jeg å hentet 2 pakker posten idag. En fra Installbay med kontaktlim for liming av molton. Den andre fra DealExtreme og skal opp i lobby i kino.

-casio-035-jpg

-casio-036-jpg

-casio-037-jpg

-casio-039-jpg

Det er også alarm på denne klokka, som stopper ved å trykke ned "clapper". Faktisk fin finish på denne klokka, og er ikke bare plastikk. Den kan enten stå på bord eller henges på vegg.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-SR607

Var rimelig lei Proson forsterkern min her på lørdag. Stakk derfor rett borti gata på en butikk som heter Elkjøp. Der sto det en TX-SR607 til svært nedsatt pris, sparte vel en 2k på dette kjøpet. Denne skal selvfølgelig ikke ned i kinoen. Men jeg brukte lørdag til å nyte denne litt i stua. Her blir den stående også. Det å få HDMI i selve forsterkeren var en helt ny opplevelse sånn lydmessig sett.

-21776700_0e880884ca-jpg

PS ! snart ferdig med uteprosjektene mine og er rimelig klar for mange timer i kjelleren med kino bygging.

Side 8 av 15 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •