Min byggetråd - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 15 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15
Viser resultater 281 til 298 av 298
    Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Du er handy, kompis! Skulle gjerne hatt en like mobil løsning hjemme hos oss.
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Dette blir jo veldig bra! Kjempesmart å ha hjul på racket, blir mye kabel bytting frem og tilbake i starten( hvertfall her )

Blir spennende å se fortsettelsen! Stå på!

Kim
    Takker, :-D ja jeg hater å plages med dårlig plass bak rack, og stereobenker. Hvis man skal forandre på noe er det bare å snu rundt og koble fra kabler osv. Selv om oppsettet blir nok kanskje ikke rørt så mye når alt er kommet på plass. Men jeg sa jo det samme med høytalere for 2 år siden. Nå oppgraderer jeg jo nesten før kino er tatt skikkelig i bruk. Har foresten fått sett noen filmer, bla MI4, Avatar og ikke minst Art of Flight 5-6 ganger. Å sier bare fytti katta Klipchene spiller fantastisk til nå, selv om det er MYE igjen å hente på reciever siden osv... Men det kommer....

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har drevet å tatt noen bilder av kinoen i det siste. Men blir ikke fornøyd med resultatet av bildene. Forholdene lysmessig er en katastrofe. Må prøve å jukse litt med å f.eks lyse opp lerret idag slik at det kaster lys ut i rommet. Skulle seriøst ha hatt en vidvinkel linse også..... :-?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har vidvinkel kan du jukse ved å ta flere bilder i bredden og bruke et "autostich"-program til å sette de sammen til et panorama-bilde. Kikk på kinopresentasjonen min (link under). Ellers er jo trikset stativ, uten blitz og selvutløser. Eksponering og farger kan du justere etterpå.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hvis du ikke har vidvinkel kan du jukse ved å ta flere bilder i bredden og bruke et "autostich"-program til å sette de sammen til et panorama-bilde. Kikk på kinopresentasjonen min (link under). Ellers er jo trikset stativ, uten blitz og selvutløser. Eksponering og farger kan du justere etterpå.
    Hei, takker for tipsene det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg har stativ osv... Og jeg brukte selvutløser uten blitz men er for kresen. Men skal prøve "autostich-prog" Vet du om Photoshop har noe slike funksjoner ? Har ikke vært borti det selv, men nå bruker jeg Photoshop svært skjeldent da.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri brukt Photoshop så jeg vet ikke. Har brukt Gimp men jeg tror ikke det er noen autostich funksjon der. Det finnes flere gratisprogrammer som gjør dette, bare google Free Autostich.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Photoshop har dette, men det er ikke før CS5-versjonen at det fungerer sømløst.

Åpne de bildene du ønsker sydd sammen.
    File -->-- Automate -->-- Photomerge
    Velg "Alle åpne bilder" eller noe i den duren.
    Når bildet åpner seg så ser du over og finner du det ok så ...
    Layer -->-- Merge visible

Da kan bildet cropes og brukes.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Photoshop har dette, men det er ikke før CS5-versjonen at det fungerer sømløst.

Åpne de bildene du ønsker sydd sammen.
    File -->-- Automate -->-- Photomerge
    Velg "Alle åpne bilder" eller noe i den duren.
    Når bildet åpner seg så ser du over og finner du det ok så ...
    Layer -->-- Merge visible

Da kan bildet cropes og brukes.
    Hei, se der ja. Skal prøve dette i ettermiddag, jeg tok nye bilder på nytt i går så får vi se hva som skjer. Takker for tipsene. :-)

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde test

Ok, fikk testet litt Photoshop og litt Autostitch her er første utkast, bildet skal legges litt filter på osv... men fikk ikke tid til mere ikveld.
    Den hvite termostaten på venstre side skal ikke stå der, i allefall skal den lakkeres først. Det var bare for å få testet og programert denne mot varmekablene i gulvet.

Her er fra sweetspot.(litt juks :-))

Samme bilde men uten lys på.

Art Of Flight.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fett kompis!

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Fett kompis!
    Takker :-D, nå blir det uteområde osv som teller. Så får teknisk rom og lobby osv komme utover senhøst og vinter.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaos73
    Takker, men i stedet for trekke rammene måtte jeg lage feste med neodynmagneter for festing av den øvre ramma. Tok ikke sjansen på at den skule falle ned når man fester den med borrelåsband.

Så til ære for RuneW her kommer festing av rammer:-)
    Slik kom de i pakken
    Hehehe - dette kan jeg like

Trodde jeg hadde respondert på denne store æren før (for jeg har lest dette før serru), men dette hadde jeg jo ikke, så her kommer min respons:

Fett! Og det gjelder hele prosjektet ditt!

Når det gjelder disse rammene med magneter: Som jeg skulle ha gjort det selv! Bare enda bedre. Veldig fine disse magnetene med skruehull. Hvor fikk du tak i dem?

Jeg skal til med en tilsvarende ramme snart og det er soleklart at jeg vil gå for noe svært likt det du har gjort!

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reflekterer det røde teppet noe av lyset fra lerretet under avspilling?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hehehe - dette kan jeg like

Trodde jeg hadde respondert på denne store æren før (for jeg har lest dette før serru), men dette hadde jeg jo ikke, så her kommer min respons:

Fett! Og det gjelder hele prosjektet ditt!

Når det gjelder disse rammene med magneter: Som jeg skulle ha gjort det selv! Bare enda bedre. Veldig fine disse magnetene med skruehull. Hvor fikk du tak i dem?

Jeg skal til med en tilsvarende ramme snart og det er soleklart at jeg vil gå for noe svært likt det du har gjort!
    Takker :-) takker....og takker. :-) Gleder meg til å komme igang igjen med teknisk rom og lobby.Magnetene er nok et elektrikkerprodukt egentlig. Disse er sinnsykt sterke, og det fine med disse var at skruen ble senket ned slik at denne ikke vises. Jeg har sub og senter plassert bak lerret og det er ikke antyding til risting i rammen som bare har 4 magneter. Her er link til leverandør værtfall.
    Optime AS

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Swiffer
    Reflekterer det røde teppet noe av lyset fra lerretet under avspilling?
    Hei og velkomen til forumet. Nei ikke noe nevneverdig som jeg har lagt merke til. Så da er det vel godkjent :-). Jeg valgte teppefliser da dette er lett å bytte ut ved eventuell velting av cola eller noe. Da jeg har 3 barn som er blitt veldig glad i kinorommet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker :-) takker....og takker. :-) Gleder meg til å komme igang igjen med teknisk rom og lobby.Magnetene er nok et elektrikkerprodukt egentlig. Disse er sinnsykt sterke, og det fine med disse var at skruen ble senket ned slik at denne ikke vises. Jeg har sub og senter plassert bak lerret og det er ikke antyding til risting i rammen som bare har 4 magneter. Her er link til leverandør værtfall.
    Optime AS
    Muligens noe ala disse:

Neodym-magnet - CLAS OHLSON | Clas Ohlson

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Se der ja :-) De jeg brukte var 20mm x 5mm og prisen er jo ikke "avskrekkende" heller. Selv når man tenker på det er det jo sinnsykt å betale 60-lappen for 1 magnet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja :-) De jeg brukte var 20mm x 5mm og prisen er jo ikke "avskrekkende" heller. Selv når man tenker på det er det jo sinnsykt å betale 60-lappen for 1 magnet.
    Helt enig. Derfor kjøpte jeg disse isteden.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei AV-forumere

Lenge siden sist... nå har jeg brukt de siste dagene til å lest gjennom endel byggeprosjekter her på forumet, bla Hunsbedt.BEF,RuneW,Devilej,Aktos,osv osv.. og må bare si at grattis til alle som er blitt ferdige med kino og diverse oppdateringer :-D For min egen del har kinoen vært brukt svært flittig i ca 1 år nå, og jeg har begynnt så smått å tenke på lobby, og en del som gjenstår her hos meg. For å si det slik er det motivasjonen, og andre interesser som har tatt mye av tiden min. SÅ om en liten mnd starter jeg kanskje opp igjen med det som gjenstår. OG DET ER MYE !

Diverse tanker rundt lyd osv har det også blitt, jeg kommer til å fortsette å bygge ut Klipsch serien min til jeg har komplett THX Ultra 2. Blir vel en rundt 60k til før dette er på plass. I den forbindelse tror jeg at lerrete må flyttes ca 10 cm ut i rommet for å få på plass 2stk sub. Så må jeg bytte ut duken til lydtransparent duk.

Har forøvrig fått mange gode tips fra dere som har bygget i mellomtiden ang løsninger på diverse utfordringer og problemer. Så stå på videre og "keep up the good work..."

God sommer til alle sammen. 8)

Side 15 av 15 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •