Min byggetråd - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 15 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 298
    Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Godt å se du står på og at det blir lekkert!
    Takker og bukker Men som sagt du har jo satt en standard her inne på forumet som er RÅÅÅ !

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RS-52 II

Da var det bestillt ett par til av disse.... og har "bare" 4 høyttalere igjen å kjøpe:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott rom Kvar kjøpte du RS-52II forresten? (skal ha eit par av dei eg og)

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Flott rom Kvar kjøpte du RS-52II forresten? (skal ha eit par av dei eg og)
    Takk for det , på elutstyr.no

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering: Har ikke fått gjort så mye egentlig pga. Konfirmasjoner, inkludert en i løpet av dagen, bursdager osv... Men fikk koblet kontakten til projektor, kjøpt å malet noen hjørnelister, gulvlist. Festet borrelås på rammene, hengt på en gammel dør som trengs en seriøs oppussing. Fant noen knall sokkellister forresten ved en tilfeldighet i Alloc stativet da jeg kikket etter trappenese for bakplatået.
    Her er en link da jeg ikke har bilde, da jeg oppdaterer via iPaden. Det er den bakerste av sokkellistene.
    Alloc gulv og vegger

Mens jeg venter på teppeflisene som selvfølgelig måtte bestilles fra utlandet skal jeg prøve å få gjort ferdig vinduene, koblet strøm, AV-kontakter, og begynne på teknisk rom.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kinodør

Da har jeg bestillt 4m med sort skai, som jeg skal trekke døra med. Blir først ett lag med tynnplate, så skumgummi, så skai og knapper som så stiftes fast med møbelspiker. Og vips da har vi en ekte kinodør :-) Blir vel ikke noe særlig oppdateringer herfra før etter pinsen. Da jeg og min kjære samboer tar turen til Viva la France, men jeg skal prøve å få en til oppdatering med bilder av vinduene og status på disse før vi drar til varmere strøk.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! Jeg håper du tar litt bilder av hvordan du lager døra, for det hørtes ut som et fett prosjekt. God tur til Frankrike!

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Da var nok en økt gjennomført her i kjelleren, var godt å komme igang igjen etter noen late pinsedager i 30 grader og sol i Frankrike. Ble jo selvfølgelig forkjølet når man kom tilbake til Bodø i 4 grader og regn...men men.. :-D i kveld fikk jeg fikk freset rammen slik at innvendig kant ble noe rundere i kanten. Så ble den tynne platen som hadde slådd seg av fukten i tapetlimet stiftet fast med kramper fra spikkerpistol. Fikk malt ett par strøk også i ramma. Bilder kommer i morgen når jeg får lastet disse opp på en annen maskin. Jeg skal spikre vindus listene i ramma slik at ved eventuell evakuering av kinoen så tar man ned hele rammeverket inkludert vinduslister, slik at man kommer seg ut av vindu på baksiden. Jeg skal feste en wire eller tynn kjetting i vinduskarmen på baksiden og i ramma, slik at når man evnt skal ha opp vindu så slites ikke fiberkabelene av i bildet.

Var jo også en tur innom posten for og hente 2 stk bakhøyttalere som var pluttselig dukket opp, samt stoff for å trekke døra med, og ikke minst teppefliser så her blir det jobbings de neste dagene.

to be continued...
    Ramme ble produsert

1stk 6mm plate blir funnet fram

Størrelse på ramme blir skisset opp og kappet

Tilpassing

Liming

Prøveborring av hvilken side er best å borre gjennom.

Liming av fiberlys

Test av lys, utrolig vanskelig for autofokus å bli bra grunnet flere punkter med lys.

Rammemaling før stifting av bilde på bakside

Tok et bilde bare for å vise hvor mye platen hadde slått seg etter liming med tapetlimet

Ramme stiftet fast i bildet og kommet på plass for prøve testing.

Test uten blits

Test med blits

Så til utpakking av teppefliser, fargen er litt mer orange en det som vises på bildet

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Kult! Jeg håper du tar litt bilder av hvordan du lager døra, for det hørtes ut som et fett prosjekt. God tur til Frankrike!
    Hei så ikke denne før nå. ! Jeg skal selvfølgelig prøve å få til noen bilder hvordan døra blir til. Nå tror jeg skal ut kl 24 for å se på Venus/solformørkelsen....

Edit: d var overskyet...

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ramme 2 ferdig

Fikk gjort ferdig rammen til det andre vinduet, og limet bildet på bakplaten. Dette er jo arbeid som er ganske så pirkete og tidkrevende. Regner med at i morgen får jeg limt fiber fast i dette bildet også. Da er det vel bare å starte med gulvflis liming og listing av tak,hjørner osv.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teppefliser

Hei, da fikk jeg limt ferdig platå igår kveld. Teppefliser var vanskeligere å legge en det jeg hadde regnet med. Må google litt her for å finne evnt.tips for leggemåte osv.
    Ok, fant denne linken:
    Legging av teppefliser

Det jeg går for er faktisk dobbelsidig tape, da dette ikke er så mye griseri med liming. Var skikkelig kliss det gulvlimet jeg brukte igår. Og skulle uhellet være ute med søl fra unger osv. kan flisen lett byttes ut.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo veldig fint ut Kaos.

Artig med stjerner Mulig jeg har oversett det, men hvor stort er bildet med stjerner og planeter?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ser jo veldig fint ut Kaos.

Artig med stjerner Mulig jeg har oversett det, men hvor stort er bildet med stjerner og planeter?
    Hei tols1, jeg har ikke sagt det tror jeg så her kommer det. Bildene er 100x60 cm og 90x60. Ser her at jeg ikke har tatt bilder av vinduet som kommer nærmest lerret. Så jeg tok mot til meg og rigget opp Nikon D90 på stativ og knippset noen raske bilder nå på en nydelig søndagsmorgen. Tenker jeg tar og demonterer døra inn til kinoen og starter på litt renovering av denne ute i fin været. Her er bildene værtfall:

Skulle serriøst hatt vidvinkel

Klarte ikke dy meg, kamera har en stjerne funksjon. 8-)

Enkelte detaljer blir man mere fornøyd med en andre. Trinn opp til platå.

Hrmf....Blitsen lyser opp tapetfungene noe jævlig...uhørt da de ikke vises slik i virkeligheten.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må seeriøst lære deg å ta bilder uten blitz

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Bortsett fra blitzen, så ser det jo vanvittig bra ut! Kos deg med døra, og husk at undertegnede er superinteressert i hvordan du gjør det.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Du må seeriøst lære deg å ta bilder uten blitz
    Helt enig og derfor kommer neste bilde av døra nedenfor uten BLITZ :-)

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Hehe... Bortsett fra blitzen, så ser det jo vanvittig bra ut! Kos deg med døra, og husk at undertegnede er superinteressert i hvordan du gjør det.
    Takker.:-D

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemmekinodør

Til ære for tols1 og alkar og alle andre kommer en oppdatering. Det fine været som var på morgenen forsvant like fort som jeg fikk rigget opp arbeids bukker og pussemaskin.... Men fikk gjort litt før regnet kom.

Til ære for tols1 bilde uten blitz

Døra ser for jæv.... ut, å hadde det ikke vært for at det er vanskelig å få tak denne type mål på døra så skulle jeg lett ha byttet denne ut med en ny.

Jeg pusset ned alle sidene da jeg må få på grunning og sort maling på kantene. Det hvite som er igjen blir alikevel dekt av skinn,møbelspiker og knapper. Døra hadde sikkert 4 forskellige farger fordelt på begge sidene.

Ett par runder med Lady sort, hadde vel strengt tatt bare vært nødvendig med kantene.

Plate ble kuttet med 2 cm mindre mål en selve døra på alle sider, sånn at man har en kant å spikre på.

Oppmerking av hvor jeg ikke vil ha noen knapper osv..

Borring av 2mm hull for tråd til knapper.

Tilpassing av noe som heter skumfillt 40mm, kjøpt på Panduro. Fåes i flere tykkelser.

Tilpassing av lær imitasjon, eller skai heter det vel. Kjøpt på nett Stoff & Stil AS

Kuttet ca 5cm større en plate for å ha noe å trekke i.

Nåle pakke kjøpt på Panduro Hobby. En med spiss en uten, jeg brukte den med spiss uten noe trøbbel.

Knapper som fru K hadde plukket opp i byen. Det som kan være en fordel her er at øyet på knappene er så smale som mulig. Jeg måtte bruke en blyant i hullet etter jeg hadde stikket nåla gjennom skinnet for å utvide det litt pga for stort øye på knappen. Dette for at ikke tråd skal vises og at knappen drar skinnet mot platen.

Vanlig hyssing som ikke slites lett av.

Første tråd på plass, tredde fra baksiden av plate og gjennom skum og skinn.

Her er alle 15 på plass.

La plata oppå 2 stoler sånn at det var lett å stramme knappene.

Prøvde først å stifte tråden fast med elektrisk stiftepistol med det følge at tråden ble kappet av trykket av stiften som ble skutt inn. Så her måtte det en anne løsning til. Jeg hadde noe sort scenetape liggende som ser ut som gaffa tape bare mye mere heft i. Dette holdt godt nokk til jeg fikk snudd platen å brukt limpistolen. Her er det sikkert flere løsninger som kan brukes. MEN hvis man har en helt plan dør som kan tape være et godt alternativ.

Møbelstift nr 68 kjøpt på Jula. Kjøpte 3 pk av 30 stk noe som er ALT for lite for begge sidene av døren.

Oppsett før spikring

5 første stiftene kommet i på kort siden. Så 5 på motsatt side...osv...

Dør med 90 stift ferdig, må kjøpe 90 til bare til denne siden da det er for stort mellomrom mellom stiftene. Dette for at det ikke skal se helt harry ut når overflødig skinn skjæres bort.

To be continued... !

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Ser veldig fint ut, Kaos!

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mye nytt fra denne kanten en at området som er pusset ned på døra har fått seg en runde med grunning. En ting er sikkert værgudene er ikke med meg, fikk akkurat nok tørk på malingen til å få døra under tak. Det utrolige er jo at sola skinner her nå. :cry:

Side 13 av 15 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •