Min byggetråd - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 298
    Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sparkler,pusser,sparkler,pusser...... :? Hvorfor i alle dager reiv jeg ikke ned alt og begynte helt på nytt.....

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt oppdateringer

Dette kom med Bring her om dagen. Jeg klarte ikke dy meg.... måtte bare kjøpe nytt lerret.

Her pusses det flittig.

Baffel vegg påbegynt... ikke skrudd noe fast ennå, bare kappet og målet ut.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her lusker det seg framover "Liker" :-)
    Ser du har brukt litt sparkel, og pusset litt. Deilig når dette støvet blir borte :-)
    Da blir liksom rommet rent, selv om det er "skoldete" etter sparklingen.
    Jeg husker ikke om du har sagt det... Hva skal du ha på veggene? maling, Molton?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Se her lusker det seg framover "Liker" :-)
    Ser du har brukt litt sparkel, og pusset litt. Deilig når dette støvet blir borte :-)
    Da blir liksom rommet rent, selv om det er "skoldete" etter sparklingen.
    Jeg husker ikke om du har sagt det... Hva skal du ha på veggene? maling, Molton?
    Hei, takker :-). Ja det begynner å gå seg til med tanke på støvete arbeid. Jeg har fått malt frontveggen bak lerret sort nå etter mye knoting med malesprøyte. Pga.høy viskositet på malingen (Jotun Lady) må jeg tynne denne ut. Står at den kan vannes med 5% for å få lakksprøyten til å fungere optimalt...Jeg må lære meg å bruke denne med tanke på liming av molton i taket, og at jeg skal sprøyte veggen med vinduer også. Denne blir dekt først med noe som kalles 3dwalldecor plater. På bakvegg og vegg som er sparklet blir det tapet, har funnet en tapet som jeg tror passer. Men har ikke bilder av den ennå. Ser at jeg må ta Nikon D90 ut av kameravesken for å få til litt bedre bilder en jeg har tatt til nå. Det vil skje mye forhåpentligvis løpet av helgen da jeg har handlet inn en god del av det jeg trenger både til rammer til baffelvegg osv.Har også grunnet vinduskarmer med grunning (hvit) da jeg glemte å be om sort farge til denne (tabbe) Men det skal ikke gjøre noe.

Fikk også bestillt 25m2 av teppefliser her om dagen som jeg skal bruke til kino,teknisk rom, utsiden av kino, og trapp ned til kino.
    Jeg må også lage rammer til vinduene som blir et helt spesiellt prosjekt som jeg lover dere å dokumentere grundig.
    (beklager mye skrivefeiler...men men er travelt opptatt på jobb....)

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helgens strabaser.

Ok, her gikk det som følger. Fikk gjort det jeg hadde gruet meg mest til, nemligen trekking av scenemolton. Resultatet ble bra med tanke på at dette hadde jeg aldri gjort før. Fikk med meg 2 kompiser å så var det bare begynne å trekke. Jeg hadde bestemt på forrhånd at lærekurven skulle være bratt, alt som kom opp i taket bak baffelvegg må kunne være godkjent som prøvetrekking :-) Det vi fant ut etterhvert er hvis man begynner å stryke fra midten på moltonen og jobbet seg utover mot sidene så ungikk vi bulker/folder. Og som Akto sa i sin tråd, kontaktlim heter dette av nettopp en grunn når det oppnåes kontakt så sitter det. Jeg fikk også koblet downlights i taket, jeg fikk laget ferdig baffelvegg med 90%. Denne er forøvrig skrudd sammens med vinkeljern,rettjern slik at den har mulighet for å rives/moddes.

Jeg fant også ut at jeg må revurdere bruken av Wallpads på vindus veggen, da de bygger ut av veggen og blir å komme i konflikt med listene rundt vinduene. Men jeg har kommet opp med en ny plan.

Jeg hadde planer om å komme mye lengre, men når 4 stk i familien skal ha vårpuss på alle sykkler inkludert 2 turer innom Sport1 for kjøp av sykkeldeler,svigermor(:twisted: ) skal ha kabel-TV support så går ikke timene i min favør.... Værtfall her kommer noen bilder.

Ivrige hjelpere

Molton og lys i downlights

Sweetspot !

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rammer

Fikk produsert 4 rammer igår. Skal også gå over disse med overfres for å runde av fronten litt. Må vel trekke disse idag med høytalerstoff.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut, Kaos! Virkelig fått blod på tann du nå!

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Ser bra ut, Kaos! Virkelig fått blod på tann du nå!
    Ja, takker for støtten :-) prøver å få noen timer hver dag i kjelleren, det begynner å dra seg til nå med tanke på framdrift. Å "grov" arbeidet er jo unnagjort i selveste rommet. Bare så synd at alt jeg gjør må tilpasses da huset er gammelt å lever sin egen verden virker det som. Ingenting av vegger gulv tak var symetrisk fra starten av, slik at når jeg legger så mange timer i dette vil jeg jo ha det best mulig. Det ser kanskje ikke sånn ut på mange av bildene men det er jo sluttresultatet som teller :-) og det skal bli best mulig håper jeg...

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faaan... Høytalermatte er ikke d samme som høytalerstoff.. Har selvfølgelig handlet inn feil type stoff. :-( jaja, har jo bare gjort en feil før, var vist på 80-tallet engang :-D trekking av rammer utgår til i morgenkveld.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sån er det... mann lærer så lenge mann lever...

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaos73
    Faaan... Høytalermatte er ikke d samme som høytalerstoff.. Har selvfølgelig handlet inn feil type stoff. :-( jaja, har jo bare gjort en feil før, var vist på 80-tallet engang :-D trekking av rammer utgår til i morgenkveld.
    Ha, ha, gjorde samme feil denne uken selv :-D Så da ble det heller en nettbestilling på Dynabel.no

Lykke til videre, dette blir nok rimelig kult! Spent å høre hva du synes om lyden når den er på plass.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til ære for RuneW :-)

Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Ha, ha, gjorde samme feil denne uken selv :-D Så da ble det heller en nettbestilling på Dynabel.no

Lykke til videre, dette blir nok rimelig kult! Spent å høre hva du synes om lyden når den er på plass.
    Takker, men i stedet for trekke rammene måtte jeg lage feste med neodynmagneter for festing av den øvre ramma. Tok ikke sjansen på at den skule falle ned når man fester den med borrelåsband.

Så til ære for RuneW her kommer festing av rammer:-)
    Slik kom de i pakken

Her kan man skru uten at hodet kommer over kanten.

Jeg la ramma oppå baffelveggen og borret pilothull slik at jeg er sikker på at alt stemmer.

Så freset jeg ut med en senkebor 20mm da magneten er 20mm.

Festet i baffelvegg med en rustfri terasseskru.

Så var det baksiden av rammen, her brukte jeg limpistol. Satt som ei kule :-)

Dårlig bilde men dere ser tegninga....

Rammen satt fast og alle er fornøyd, skal ta bilder av dette når trekket er kommet på, og alt stemmer overens.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"A wizard is never late, nor is he early, he arrives precisely when he means to"

Her er noen bilder av hva som har fåresjedd :-)
    Trekking av rammer.

Test montering av ramme for lerret, baffelveggen er også malt sort i mellomtiden.

Her er tapet "jeg"(fruen) har valgt. Denne kommer på alle vegger uteom bak lerret som bli sort. Jeg må få brukt 3-d panelene mine ute i lobby istedet. Da det kostet meg vel 4 laken for 8 m2.

Her er den kommet på bakvegg. Nice :-)

Ooops! har du sett. Projektor må vist vært kommet i tak,8) fikk hengt opp denne for testing. Ble ganske bra bilder til å være tatt i full fart bare for å vise dere framdriften løpet av helgen. Har kjørt på med noen 10-15 timers økter, så det å prioritere foto kom litt i bakre rekke. Jeg glemte faktisk å ta bilder, men de kommer.

Jeg fikk en rull med tapet for lite den skal handles idag, slik at jeg får gjort ferdig den lille biten som står igjen.. Ellers er det.
    -Vinduer som gjenstår å blendes
    -Montere fiber i vindu.
    -Dør inn i kino må moddes.
    -Bygging av lydrammer
    -Listing
    -Kobling av kontakter, høytaler, dimmer, vifte osv...
    -Henge opp høytalere
    -Montering av reclinere
    -Teknisk rom
    -Lobby
    -Trapp ned til lobby
    -Legge gulvfliser

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sweet

Se her skjer det ting:-) først... hvor kjøpte du de magnetene:-) mee like hehe.
    Ellers synes jeg den tapeten var veldig fin... er i planleggings fasen med baffel vegg selv og leter etter gode løsninger folk ar testet ut og fungerer:-)

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere bilder

Her kommer noen flere bilder etter tapetseringen er ferdig. Fikk pakket ut en stol også, mest bare for å sjekke at den gikk gjennom døråpningen.

Frontvegg

Front ramme oppe til venstre

Front ramme oppe til høyre, her mangler en bit som må produseres.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Her skal jeg si det er en som har fått ordentlig mark i rumpa ja! Dette blir kjempebra, kompis! Stå på siste rest nå!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se du står på og at det blir lekkert!

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Wow! Her skal jeg si det er en som har fått ordentlig mark i rumpa ja! Dette blir kjempebra, kompis! Stå på siste rest nå!

Hei Alkar, takker for det nå er jeg rimelig sliten, blir tungt med 10-15t dager over lengre perioder....MEN det er jo så artig når det er "finpussen" som gjenstår og ikke masse med riving oppretting og frustrasjon over hvordan man skal løse oppgavene. Jeg vil påstå at hvis man skal sammenligne det å rive ned helt til bånn å bygge nytt, kontra det å må tilpasse installasjonen etterhvert tar dobbel så lang tid. Jeg går nå for å få gjort selveste kinoen,teknisk rom helt ferdig, så får lobby osv komme gradvis mot sensommer da uteområde nok engang står for tur.
    Mvh

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fiber og vindus prosjekt

OK. here we go....
    Det som er planen for å blende vinduer i kinoen er som følger. Jeg driver å lager tegninger med sprayboks som jeg skal ha i vinduene. Slik at når du sitter i kinoen skal det se ut som at man ser ut i verdensrommet. Jeg har lagt opp fiber i begge vinduene og skal bruke disse som stjerner. Så det jeg kjøpte her om dagen er følgende.
    -Plakatkartong hvit, 70x100
    -Quick spraylakk 8-10 bokser asorterte farger og 6 bokser med sort.
    -Gassmaske
    -Engangshansker
    -Diverse runde lokk som jeg satt en tape bit på for håndtak.

Dette her jeg aldri gjort før og det er learning by doing.... Her kommer bilder.

Her er noen første utkast... fikk vel sprayet 5 stk

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørsmål ang demping.

Noen som har noen tips ang. demping bak baffelvegg ? Har 40cm fra opprinnelig vegg til lerret. Og jeg skal jo ettervert kjøpe lydtransparent lerret slik at da vil vel effekten av dempingen av mellorommet bli større ? tenkte å henge 3 stk Rockwool lydplater i mellomrommet til å begynne med. Andre lure tipps vil jeg gjerne vite. Om det lønner seg å dekke hele bak vegg ?

Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •