Min byggetråd - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 15 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 298
    Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret

Dette var en svært nyttig video jeg fant her om dagen. Tenkte jeg skulle dele denne med dere.

YouTube - Magnolia Home Theater Best Buy Training Video SI Screen Innovations JVC Projection Screen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skjedde med denne tråden?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1 år jubileum

Sitat Opprinnelig postet av Apocalypto
    hva skjedde med denne tråden?
    Tja, hva skjedde.... Vi får se iløpet av noen dager nå hva som skjer her.:roll:

Da var første økt gjennomført for i år, har borret inn noen multibokser for bakre høytalere, og venstre surround. Må få ladet kamerabatteriet slik at dere kan få bilder av framgangen. I morgen skal det mest sannsynlig legges masterboard som skrus i eksisterende gulv. For så å lime varmekabel og støpe.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Status 07.04.12

Hei, da var masterboard kommet på gulvet, varmekabel limt, elflyt kommet over varmekabel. Rør til projektor er kommet i taket, rør til fronthøytalere,center er ferdig. Da mangler bare bokser til litt strøm til sub og en del signalkabel. Samt til IR øye som jeg skal få lurt inn noen plasser. Bilder skal jeg prøve å legge inn løpet av morradagen da jeg har fått meg Mac og ikke er helt stødig på redigering ennå.

To be continued....
    Her kommer noen bilder hvis jeg husker hvordan man gjorde dette:

Fiberlys i vindu.

Kobling av kanalvifte til tilluft.

Lakkering av spotter

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Påskeaktiviteter

Har vært å handlet inn gips for tak, samt taklekter. Diverse andre byggematerialer som jeg måtte trenge. Plan er å få isolert, plastet tak, ventilason på plass (tilluft), hjemmelaget lydfelle. Og til slutt få lagt gips i taket, ellers er nesten alt av AV kabel kommet i rør. Har lakket spotter sort, tilluft ventil sort. Ellers har jeg testet tråløs styring av kanalviften som er montert, dette for å regulere hastigheten på motor. Det fungerte forsåvit som forventet men noe modding må til her da motor bare trekker 15W og dimmeaktuator for xcomfort burde ha en minimum belastning. Dette gjorde at når jeg slo av vifta så gikk den ennå pga lekasje strøm slipper gjennom. Regner med å løse dette med en motstand eller lignende.

Ellers skal jeg få lastet opp flere bilder og litt mere utfyllende info her ettervært.
    Som sagt etter vel 1 års pause er jeg rimelig gira på å få prosjektet ferdig, selv om jeg ser at noen har holdt tråden gående i 5år :-D Og det er jo bra for alle oss som syns d er gøy å lese om spennende prosjekter.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En milepel er nådd

Mens andre var på påskefjellet har undertegndede jobbet i kjeller, jeg har fått ett ennå større hatforhold til Glava. (det klør):evil: MEN jeg har fått isolert ferdig taket og gipsplater er kommet opp. :grin:

Her er tilluftsventil lakkert

Her er lydfelle delvis ferdig, bare gips og dempematerialle alla Biltema som ble klistret i alle vegger. Når det skal sies ble det vel ikke så mye forskjell på lyden, men ved "normal" hastighet kommer det nok luft inn og man hører ikke viften.

Isolasjonen kommet på plass i taket og byggeplast kommet på.

Her er gips kommet i taket.

Planen videre idag er å bygge trinn for bakre rad av stoler. Så her er det bare å følge med for videre oppdateringer.

Kom ikke lengre i går kveld jeg måtte selvfølgelig å handle mere plank, da jeg hadde regnet feil angående antall stendere jeg trengte.(se rød pil) Jeg fikk kuttet til den siste da jeg kom hjem. Men pga. at minsten skulle sove kunne jeg ikke gå løs med hammer å sag for å legge dekke på trinnet. Jeg har brukt 48x198 for komme litt opp. Da har jeg vel ca 189 opp til tak når gulvspon er kommet på.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering 12.04.12

Igår fikk jeg isolert trinnet og lagt på 22mm gulvspon. Er også begynnt å kasse inn avløpsrør som går gjennom kino. For dere som har fulgt med på tråden min så sa jeg at den ene veggen med vinduer skulle dekkes med et produkt fra USA som heter wisperwalls. Det som skjedde i denne saken er rett å slett at jeg betalte nesten 4000 kr for varer jeg aldri har sett snurten av:neutral: . Jeg har prøvd å kontakte firma utallige ganger uten noen form for hell. Jeg prøvde også stoppe betalingen gjennom PayPal men da var det gått for lang tid for at jeg hadde mulighet for å få igjen pengene.:twisted:

Så det jeg har bestillt nå er et nytt type produkt som bare ser knall ut. Det heter for 3dwalldecor og forventes å komme til meg iløpet av denne uken eller begynnelsen av neste uke. Jeg legger med et bilde så dere kan få se ca. hvordan produktet ser ut når det blir malt sort.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kult at det ble liv i tråden igjen! Gratulerer med både Mac og pågangsmot.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Så kult at det ble liv i tråden igjen! Gratulerer med både Mac og pågangsmot.
    Hehe, takker for det. Ja når man skal gjøre ALT på en gang er det lett både å gå lei, og ikke minst pengene tar fort slutt. Det er jo ikke akkurat billig å gjøre noe her til lands. Syns faktisk at 5000 lapper flyger fort ut av vinduet.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helgen fikk jeg gjort følgende, jeg kasset inn og isolerte rør som kommer fra hovedbad i 1etg. Og etter noen tester ble konstatert at jeg hadde isolert nok. Jeg hører ikke noe lyd av rennende vann som er skjenerende vertfall.
    Bilder

Fikk også begynt på spakling av tak men gidda ikke ta bilder av det. Regner med at dette ikke er helt relevant og at folk har sett dette før.

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det greit å installere en kanalvifte hvor man ikke får tilgang på den ved eventuelle feil e.l.? Jeg hadde først tenkt lignende vifte selv, men endte opp med en utevendig vifte for å kunne gjøre eventuelt fremtidig vedlikehold. Dette ser bra ut :-D

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Er det greit å installere en kanalvifte hvor man ikke får tilgang på den ved eventuelle feil e.l.? Jeg hadde først tenkt lignende vifte selv, men endte opp med en utevendig vifte for å kunne gjøre eventuelt fremtidig vedlikehold. Dette ser bra ut :-D
    Hei, dette tenkte jeg også på. Derfor monterte jeg viften slik at jeg løsner 2 skruer på utsiden av veggen og vips så har jeg viften ute for rengjøring evnt.feilretting. Et lite tips er å huske å lage lengre ledninger når man monterer denne slik at man får den ut av veggen :-)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaos73
    Hei, dette tenkte jeg også på. Derfor monterte jeg viften slik at jeg løsner 2 skruer på utsiden av veggen og vips så har jeg viften ute for rengjøring evnt.feilretting. Et lite tips er å huske å lage lengre ledninger når man monterer denne slik at man får den ut av veggen :-)
    Ok! :-D Dessverre var ikke det en mulighet for meg, da jeg har 2 lag med gipsplater mellom rommet og rørene. Lykke til videre =)

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! :-D Dessverre var ikke det en mulighet for meg, da jeg har 2 lag med gipsplater mellom rommet og rørene. Lykke til videre =)
    Takker, du å må ha lykke til med din HK også :-)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi allerede snakket om rør. Hvordan koblet du rørene sammen?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi allerede snakket om rør. Hvordan koblet du rørene sammen?
    Flexit - Skjøtenipler med pakninger
    Disse fåes på de fleste byggevarehus.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flexit - Skjøtenipler med pakninger
    Disse fåes på de fleste byggevarehus.
    Tusen takk, fikk handlet flere av disse som du sikkert så på min egen tråd ;-)

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diverse utstyr !!

For å si det slik, AV er dyrt... Jeg var inne å tittet litt her på AV shop idag og fant fort ut at hvis jeg skal kjøpe alt på en gang blir jeg rimelig ruinert. En annen sak jeg har tenkt mye på idet siste er jo hvor mye lyd skal man ha inn på 13m2. Når jeg tenker på å kjøre en 7 kanals Klipsch THX ultra2 variant, er jeg jo ganske redd for at det blir "overkill" hvis dere skjønner hva jeg mener. Samtidig vil jeg jo ha litt trøkk også uten å rive håret av folk i de værste film scenene. Jeg har vertfall bestemt meg for å gå for baffelvegg løsningen da jeg har flere muligheter tror jeg. Gode innspill mottas gjerne fra dere der ute med litt mere erfaring enn det jeg innehar.

Ellers så skal jeg gjøre ferdig kinoen helt før jeg handler resten av AV utstyret, da jeg er redd for at ikke alt blir prioritert slik jeg vil ha det. Skal bestille teppefliser snart så det er klart til legging.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik, AV er dyrt... Jeg var inne å tittet litt her på AV shop idag og fant fort ut at hvis jeg skal kjøpe alt på en gang blir jeg rimelig ruinert. En annen sak jeg har tenkt mye på idet siste er jo hvor mye lyd skal man ha inn på 13m2. Når jeg tenker på å kjøre en 7 kanals Klipsch THX ultra2 variant, er jeg jo ganske redd for at det blir "overkill" hvis dere skjønner hva jeg mener. Samtidig vil jeg jo ha litt trøkk også uten å rive håret av folk i de værste film scenene. Jeg har vertfall bestemt meg for å gå for baffelvegg løsningen da jeg har flere muligheter tror jeg. Gode innspill mottas gjerne fra dere der ute med litt mere erfaring enn det jeg innehar.

Ellers så skal jeg gjøre ferdig kinoen helt før jeg handler resten av AV utstyret, da jeg er redd for at ikke alt blir prioritert slik jeg vil ha det. Skal bestille teppefliser snart så det er klart til legging.
    Overkill er jo ofte det samme som headroom. Man trenger jo ikke å spille det høytalerene tåler selvom man har bra utstyr! Blir fett å se hva du lander på!

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gårdagens gjerninger. Fikk tatt hull for spotter, fikk flyttet noen rør som kom i veien for vegg. fikk begynnt å tettet vegg, denne blir det også dobbel gips på slik som resten av veggene.

Side 11 av 15 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •