Her er Nito's annlegg!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Her er Nito's annlegg!!

:lol:

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra anlegg det der :lol:

Eg har hørt B&W ASW CM aktiv subwoofer og den var det futt i, skal ha den sjølv ein gang tenker eg. Men ikkje så lenge eg bur i blokk :cry:

du kan jo sjekke den ut her http://www.hifiklubben.no/show.php?f...roduct=bwaswcm

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    bra anlegg det der :lol:

Eg har hørt B&W ASW CM aktiv subwoofer og den var det futt i, skal ha den sjølv ein gang tenker eg. Men ikkje så lenge eg bur i blokk :cry:

du kan jo sjekke den ut her http://www.hifiklubben.no/show.php?f...roduct=bwaswcm

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Nito.
    Hva med Jupiter II sub'en fra Cabasse?
    Den er jo laget for høyttalerserien din. Mulig den ikke er så grom, har ikke hørt den selv, men det har kanskje du.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra hjemmekino blir vel kult når du får deg en subwoofer.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jupiter II

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Hei Nito.
    Hva med Jupiter II sub'en fra Cabasse?
    Den er jo laget for høyttalerserien din. Mulig den ikke er så grom, har ikke hørt den selv, men det har kanskje du.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Bra hjemmekino blir vel kult når du får deg en subwoofer.
    Takk "Rusty"!
    Jeg er veldig fornøyd med hjemmekinoen min, men den mangler jo noe...
    Jeg hører jo tydelig at her mangler det virkelig den dype bassen. Det er iallefall helt sikkert!!

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Jupiter II

Sitat Opprinnelig postet av Nito
    Leste litt om "Thor II" på Cabasses hjemmeside. Sub'en er ikke så veldig imponerende bygd opp syntes jeg, men veldig stilig design.
    Den går ikke noe dypere enn 23Hz. Hadde ønsket meg en som gikk iallefall ned til 20Hz, men en hører kanskje ikke noe forskjell. Men alikevel så må jeg høre.

Mvh Kjetil
    Tror ikke jeg ville fokusert så mye på Hz, da rommet påvirker grensefrekvensen veldig mye. Min sub går egentlig 'bare' til 25 Hz (+/- 3dB) men den er 44 Kg med 250 W forsterker mot Thor II's 24 Kg og 170 W og egentlig lavere frekvensrespons. Når oppgir de jo ikke nøyaktigheten på ThorII, så jeg mistenker det er ved - 6dB at 22 Hz oppstår.

B&W fokuserer f.eks på lav forvrenging, så jeg tror kvalitet, presisjon, hurtighet og kontroll ville veie mest på MIN vektskål.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W fokuserer f.eks på lav forvrenging, så jeg tror kvalitet, presisjon, hurtighet og kontroll ville veie mest på MIN vektskål.

Jeg er helt enig, spesiellt hurtighet og kontroll er viktig når du spiller musikk.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lav forvrengning?

Sitat Opprinnelig postet av hamtor

Jeg er helt enig, spesiellt hurtighet og kontroll er viktig når du spiller musikk.
    Jeg er litt "grønn", så jeg tillater meg å kansje spørre litt dumt. Men hva mener dere med lav forvrengning?

Spesiellt hurtighet og kontroll er viktig når en spiller musikk. Men blir det ikke noen dybde i bassen da når disse kravene stilles?

He he, jeg er ikke noen spesialist på området, men jeg lærer jo når jeg spør.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig å få alt på en gang, men det koster. JMLab'en jeg nevnte tidligere er en av de jeg har hørt som låter eksemplarisk på musikk samtidig som den virkelig "rocker brakka" ved filmavspilling.
    Jeg så B&W var nevnt også. Når det gjelder sistnevnte så hørte jeg toppmodellen deres på HiFI Klubben og den pustet og peset (på lik linje med min Tannoy) så stygt gjennom flow porten under avspilling av Ringenes herre at det var vondt å høre på. Det skal nevnes at nye B&W høyttalere står høyt opp på ønskelisten min, men sub tror jeg heller jeg kjøper fra JMLab.
    Tror uansett det er viktig å få låne med seg sub'en hjem for å prøve, for som Bjørn-Willy skriver så har rommet den skal så i stor påvirkning.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig å få alt på en gang, men det koster. JMLab'en jeg nevnte tidligere er en av de jeg har hørt som låter eksemplarisk på musikk samtidig som den virkelig "rocker brakka" ved filmavspilling.
    Jeg så B&W var nevnt også. Når det gjelder sistnevnte så hørte jeg toppmodellen deres på HiFI Klubben og den pustet og peset (på lik linje med min Tannoy) så stygt gjennom flow porten under avspilling av Ringenes herre at det var vondt å høre på. Det skal nevnes at nye B&W høyttalere står høyt opp på ønskelisten min, men sub tror jeg heller jeg kjøper fra JMLab.
    Tror uansett det er viktig å få låne med seg sub'en hjem for å prøve, for som Bjørn-Willy skriver så har rommet den skal så i stor påvirkning.

Jeg ville valgt JMlab høytalere også, Cobalt 826 med tilbehør står svært høyt på lista mi ;-)
    Har vært å hørt, og de gir den beste filmlyden jeg har hørt i overkommelig prisklasse. Costa mucho dinero dog :-(

Fint anlegg.
    Akers mic har tilbud på PSB Stratus Subsonic 7, den kjøpte jeg, og er svært fornøyd. http://www.akersmic.no/trade/productview/384/26/

Frode

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så B&W var nevnt også. Når det gjelder sistnevnte så hørte jeg toppmodellen deres på HiFI Klubben og den pustet og peset (på lik linje med min Tannoy) så stygt gjennom flow porten under avspilling av Ringenes herre at det var vondt å høre på.
    Jeg har hatt ASW 4000 i over 3 år og må si at jeg ikke kjenner meg igjen i denne beskrivelsen. Har faktisk testet nevnte film etter jeg leste påstanden fra Hi-Fil på THX nivå ( 85- 105 DB), og si at den puster og peser stygt og er vond å høre på er en drøy overdrivelse, ihvertfall i mitt rom og i mitt anlegg. :!:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt ASW 4000 i over 3 år og må si at jeg ikke kjenner meg igjen i denne beskrivelsen. Har faktisk testet nevnte film etter jeg leste påstanden fra Hi-Fil på THX nivå ( 85- 105 DB), og si at den puster og peser stygt og er vond å høre på er en drøy overdrivelse, ihvertfall i mitt rom og i mitt anlegg. :!:
    Hei hamtor.
    Senen jeg snakker om er da de er inne i fjellet (et lite stykke inne i chapter 29) og det faller et skjellet ned i en brønn av noe slag. Den dype basslyden som begynner rett etterpå er veldig overstyrt (vrenger litt) og det låt ikke godt på nevnet sub. Det er mulig den sto justert litt høyt for og kompenser for det store rommet den sto i, men jeg synes en så dyr sub burde klare dette likevel.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en B&W ASW 3000 sub som jeg må si meg ganske fornøyd med.
    Spiller rent og veldig dypt,med god kontroll.Skulle tro ASW 4000 var hakket bedre.Men ofte er suben justert for høyt i forhold til resten av høytalerene når en ikke har db måler.Jeg hadde selv justert suben 10 db for høyt før jeg fekk målt den med db måler.Oppdaget ikke før etterpå hvor overdominerende suben var i lydbildet.Det kan jo oppleves som den roter til lydbildet når den er for høyt justert.Har ikke hørt noe støy fra flow porten på denne.Plasseringen av suben har jo også ganske mye å si når det gjelder lydkvalitet.Regner med at de fleste vet om denne ganske greie måten å finne beste plassen for suben,men kan jo nevne den likevel.
    Sett suben i godstolen der du selv sitter når du ser film.Juster db noenlunde, Spill av ett lydspor med mye bass(gjerne musikk).Gå så rundt i rommet til du finner den plassen som bassen låter best på.Der setter en suben.Så må den selvfølgelig finjusteres. God bass kan gi et veldig løft i lyden mens dårlig bass kan forstyrre hele lydbildet.Er derfor lurt å legge litt penger i en god sub.God bass koster

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tors
    God bass kan gi et veldig løft i lyden mens dårlig bass kan forstyrre hele lydbildet.Er derfor lurt å legge litt penger i en god sub.God bass koster
    Der traff du spikeren på hodet...

Mvh Rikky - innehaver av en 15" Cerwin-Vega aktiv sub

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min sub spiller kun fra 45 hz og nedover, har spillt chapter 29 om og om igjen med flere forskjellige innstillinger ( det mange innstillinger på denne subben ) og kan med hånden på hjerte si at jeg har ikke problemer med pustelyder fra bassrefleksen. Nå står den på soundcare superspikes, kanskje det betyr noe, den er da hevet noen cm fra gulvet. Den er plassert ut på gulvet slik at den ikke får "hjelp" av vegger.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min sub spiller kun fra 45 hz og nedover, har spillt chapter 29 om og om igjen med flere forskjellige innstillinger ( det mange innstillinger på denne subben ) og kan med hånden på hjerte si at jeg har ikke problemer med pustelyder fra bassrefleksen. Nå står den på soundcare superspikes, kanskje det betyr noe, den er da hevet noen cm fra gulvet. Den er plassert ut på gulvet slik at den ikke får "hjelp" av vegger.
    Hei hamtor.
    Nå har jeg bare hørt en B&W sub og det kan godt være at det var noe feil med den. Det rare er at "nissen" på HiFi klubben ikke reagerte på den dårlige lyden.
    Rommet har også enorm innvirkning på bassen, som du selv skriver. Subben jeg hørte var plassert inntil framveggen. Rommet er også lavt under taket, stort og rimelig kvadratisk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Jupiter II

Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Tror ikke jeg ville fokusert så mye på Hz, da rommet påvirker grensefrekvensen veldig mye. Min sub går egentlig 'bare' til 25 Hz (+/- 3dB) men den er 44 Kg med 250 W forsterker mot Thor II's 24 Kg og 170 W og egentlig lavere frekvensrespons. Når oppgir de jo ikke nøyaktigheten på ThorII, så jeg mistenker det er ved - 6dB at 22 Hz oppstår.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •