Brusveens 2.1 Stereotråd, Nye stativ til R300?!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 135
    Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brusveens 2.1 Stereotråd, Nye stativ til R300?!?

Oppsettet pr. dags dato: 25.02.2014

Fjernsyn - LG47LM860V\W
    Høytalere\stativ - KEF R300
    Forsterker - Marantz SR 5007
    Dac - Stello DA100S
    Høgtalarkabler - Ukjent Billig merke.
    Blu-ray spiller - Marantz UD505
    Mp3 spiller - Cowon j3 32 gig
    Platespiller - Kenwood KD 1500
    Subwoofer - B&W ASW 500
    HTPC - Antec Fusion

HeadHifi
    Grados SR80
    Head Direct EF1
    HRT Music Streamer II+

Sist endret av Brusveen; 02-25-2014 kl 01:16

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildepost

Posten Holdes nå av til bilder.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det XTZ høyttaleroppsettet er nok godt som gull. Men det spørs jo hvilken forsterker du hekter de på (?)

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ein forsterker men nå ser det ut til at den har tatt kvelden så da trengs det ny forsterker her i huset og..

Tagem. ser du refferer til eit anna sett, og då kommer spørsmålet mitt kven av desse er best egna til film og kven er best egna til musikk for anlegget kommer til og bli brukt til film men har ein følelse av at det blir ein god del meir musikk, for tida :P

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Hadde ein forsterker men nå ser det ut til at den har tatt kvelden så da trengs det ny forsterker her i huset og..

Tagem. ser du refferer til eit anna sett, og då kommer spørsmålet mitt kven av desse er best egna til film og kven er best egna til musikk for anlegget kommer til og bli brukt til film men har ein følelse av at det blir ein god del meir musikk, for tida :P
    svs settet er definitivt best til film, men hvordan musikk hører du mest på? svs settet egner seg enormt bra på dype toner pga subben som rett og slet er rå i dybden, og tror flere her inne er enig med meg at svs settet gir deg mere for pengene en xtz

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TageM.

Fekk akkuratt den hygelige beskjeden at ein kompis av meg skulle selge sitt anlegg (z-5500 eller kva det heiter) skal få det veeeldig billig og dermed så trenger eg ikkje surround anlegg og skal derfor ha eit anlegg dedikert til kun musikk.

og når det gjelder musikk så hører eg på:
    Rolig musikk døme:
    YouTube - Baby, now that I've found you - Alison Krauss and Union Station

Led Zeppelin og queen er to andre band. rekner med du veit korleis dei høyres ut.

Er no på jakt etter eit 2 kanals lydanlegg med\utan sub, er ikkje viktig at anlegget skal gi høg lyd men den skal gi ein klar og fin tone. er på jakt etter ein god cd spiller til anlegget og ein god forsterker..
    håper dette var godt svar

blei litt fram og tilbake her men sidan film ikkje er det eg høyrer mest på så fant eg ut at det holdt med eit heilt greit surround.

Edit:
    Pris ca 10.000 kan gå både opp og ned.
    Bass ikkje viktig som sagt.
    Hater Trance, tekno og alt det derre. hipp hop kommer det vell aldri\sjeldent til og bli spilt på anlegget :P

helsing

Brusveen aka Oladonk

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så bra da, logitech da tenker jeg, har ikke hørt det selv, men vet mange skryter av det til å være et lite pc anlegg til musikkanlegg ja, musikksmaken din er som deler av min, jeg hører på nestan all slags musikk, untak av techno osv kan anbefale disse frontene YH631F har di selv (i hjemmekino oppsett) å di låter fantastisk i forhold til prisen, å utseendet ser jo ut som en million sett di sammen med denne XTZ Class A100 D3, Sølv XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten som har masser av krefter og passer utmerket med yh (har testet denne komboen selv) eller denne NAD C372 - FINN Torget som er litt billigere men minst like bra, om ikke bedre, nad bruker jeg selv på yh, i mine ører er det perfekt match + på en brukt cd spiller så har du et fantastisk musikkanlegg med enormt med lytteglede og et supert utseende lykke til med valget ditt her er link til min kino, så får du et bedre bilde av yh, fantastisk finish på di http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/TageMathiassen

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dei høgtalerene såg jo VEEEEldig lekre ut er litt redd for og kjøpe brukt så trur eg satser på og kjøpe nytt (dårlig erfaring med brukthandel).
    Då mangler eg berre ein cd spiller,
    skal til bergen ein dag i neste veke får sjå om eg får tatt turen innom hifiklubben kanskje dei har ein snaksen ein eg kan teste :P

eller er det nokon her som har eit bra forslag?

Helsing

Brusveen aka Oladonk

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du uansett skal ha en HTPC tilkoblet anlegget så burde du kanskje heller kjøpe en DAC enn en CD-spiller og spille av musikken fra PC'en?

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dei høgtalerene såg jo VEEEEldig lekre ut er litt redd for og kjøpe brukt så trur eg satser på og kjøpe nytt (dårlig erfaring med brukthandel).
    Då mangler eg berre ein cd spiller,
    skal til bergen ein dag i neste veke får sjå om eg får tatt turen innom hifiklubben kanskje dei har ein snaksen ein eg kan teste :P

eller er det nokon her som har eit bra forslag?

Helsing

Brusveen aka Oladonk
    ja di ser helt utrolige ut, er ikke spart på noe på finishen, så er det silkemembran på diskant, kevelarelementer på mellomtone og basser, er en egen tråd her inne med di høytalerene, får bare gode kommentarer, di ble testet i fidelity nr 41 og fikk topp karakter, anbefaler di hvertfall på det varmeste og hust vist du bestiller di så få hjelp til å bære di inn, veier jo nesten 50kg per stykk

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What??? 50 kilo? *sjekker størrelsen på dem* stakkars nabo :P heh må vente på neste lønning før det blir bestilling då har eg god tid på og finne ein brukbar cd spiller

edit: sjansen er stor for at det blir denne cd spilleren her: XTZ CD100 Sølv XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten den står i stil med forsterkeren og htpcen.. fant litt lovord om den på nettet

Du får nå ha takk for hjelpa

Brusveen aka OlaDonk

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What??? 50 kilo? *sjekker størrelsen på dem* stakkars nabo :P heh må vente på neste lønning før det blir bestilling då har eg god tid på og finne ein brukbar cd spiller

edit: sjansen er stor for at det blir denne cd spilleren her: XTZ CD100 Sølv XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten den står i stil med forsterkeren og htpcen.. fant litt lovord om den på nettet

Du får nå ha takk for hjelpa

Brusveen aka OlaDonk
    Som Rybak var inne på, hva med og kjøpe en DAC isteden for en CD-spiller?

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What??? 50 kilo? *sjekker størrelsen på dem* stakkars nabo
    hehe, ja di er ganske tunge, hehe, størrelsen er ikke så enorme men passeligt store

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Som Rybak var inne på, hva med og kjøpe en DAC isteden for en CD-spiller?
    Hadde vist hoppa over Rybaks post :P

Var ikkje så teit den :P men for og kaste litt penger ut av viduet så er vell sjansen stor for at eg kjøper ein cd spiller men kan jo for såvidt ha både cd spiller, men kom til og lure på ein ting må du ha ein DAC for og kunne spille av HTPCen frå høgtalarane? *Det var eit dumt spørsmål* :P

Brusveen aka OlaDonk

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På tide og blåse liv i denne tråden..

Hei, etter eit par månender er det vell på tide og blåse liv igjenn i denne tråden har nå startet i ny jobb og alt er på stell har nå flyttet inn i ei 25 kvm stor leiligheit.. som derre sikkert har skjønt ut i frå størrelsen på rommet så blir det for mye og og ha eit stort anlegg.

Har i den anledningen bestemt meg for og kjøpe bord høgtalere istadenfor.

oppsettet eg har komt fram til så lang er:

høgtalere blir eit par B&W DM685
    B&W DM685 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Cd spiller\radio Cambridge one:
    CAMBRIDGE One DAB+ CD-receiver | Hi-Fi Klubben

Har også som ønske at eg skal kunne koble ps3n til dette anlegget og tenke då at eg sku kjøpe ein integrert forsterker eller reciver med coax inngang men det var ikkje så lett og finne nokon som har tips der?

Eventuelt er finnes det ein cd spiller med integrert reciver og coax som har radio? (dette er vell og håpe på julenissen :P men radio er ikkje must sidan eg kan bruke pcen som radio :P

Brusveen

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale deg 685, de spiller veldig bra, har de selv som bak høyttalere.
    Men jeg anbefaler deg og få tak i en litt strømsterk forstekrer til de, de er som alle B&W høyttalere glad i strøm. Men hvis du hører på de hos hifi klubben så anbefaler de deg nok en forsterker som duger. Der har de også stereo receivere så du får radio.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Kan anbefale deg 685, de spiller veldig bra, har de selv som bak høyttalere.
    Men jeg anbefaler deg og få tak i en litt strømsterk forstekrer til de, de er som alle B&W høyttalere glad i strøm. Men hvis du hører på de hos hifi klubben så anbefaler de deg nok en forsterker som duger. Der har de også stereo receivere så du får radio.
    Men kva er forskjellen på 686 og 685 noen som kan svare på det? ser at hifiklubben ikkje har 685 inne på lager for tida..

Også er det nokon som har forslag til forsterker med coax (har som sagt tidligere ønske om og koble til ps3 veit at cd spilleren eg har valgt har innebygd forsterker. men ønsker ein ekstern, siden bw krever mykje strøm

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kva er forskjellen på 686 og 685 noen som kan svare på det? ser at hifiklubben ikkje har 685 inne på lager for tida..

Også er det nokon som har forslag til forsterker ....
    685 er en mye større høyttaler med sitt 6,5" element mot 686 5", men
    forskjellen på 686 og 685 er faktisk større enn det man tror også i lydbildet.

Hvis du skal ha forsterker fra HFK, vil jeg anbefale deg å høre 685 på Cambridge 840A, NAD C375, Lyngdorf SDAI2175 og Denon 1510/2210

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eeem må ikkje være forsterker frå hfk :P
    Og for og nevne det så er valge (kjøpe uhørt, med råd frå andre.) eller veeeente (til nestegang eg er i byn) med og kjøpe :P det er ca 4 timer til nærmeste hifi klubb :@ (blir uansett og bestille frå nettbutikk

Sett litt på det du har lagt fram ganske bra forslag det Men da kommer mitt "teite" sprøsmål hvordan og korleis skal du få lyden frå ps3en over på dei forsterkarane? slik eg har skjønt det så må forsterkaren ha coax for at den skal kunne ta imot lyd frå ps3? er det eg som er heilt på jordet her eller stemmer detta? eventuelt kva andre måter er det og overføre lyd på? :P

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •