Brusveens 2.1 Stereotråd, Nye stativ til R300?!? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 135 av 135
    Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var April Music Stello DA100 Signature inn i hus, og snakk om sjokk.

Mye av grunne til at denne blei kjøpt var for og få fleire inganger og få flyttet den gamle over på head-hifi avdelinga, Så lang dacen kobla via RCA til forsterkern og pcen via usb, men planen er og kjøre forsterkern på XLR og pcen på optisk.

kobla opp denne og skrudde på wimp satte på noe Norah Jones hørte med ein gong at her var det forskjell kobla litt fram og tilbake på den nye DACen og den gamle, og lyden er mye mye betre på den nye Bassen kommer meir tydlig fram musikken blir enda meir mørkere og varm, det var meir ein gong mykje meir behagelig og sitte og høre på!

har andre ting og gjøre utover kvelden men så lang så har eg bare sitti med smil rundt munnen og hørt på musikk.
    Hadde aldri trodd at en Dac kunne gjøre så lite men så mykje på lydbildet.

og til slutt eit bilde av den lille hærligheiten, tatt av ein mindre dyktigt fotograf:

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje skjedd så mykje innenfor "hifi" delen her i det siste desverre, dog har og kommer det til og skje store endringer når det kommer til tv\film delen, var uheldig og ødelege min snart 7 år gamle Tandberg tv etter en fuktig kveld hos en kompis :evil:

Har i lengre tid lagt av litt og litt penger til nytt tv men den prossesen blei fort framskynda nå, etter mitt lille tv uhell så har eg måtte ty til en "eldre" Samsung bilderørstv og dette var stusselige greier:cry:

Greit nok mitt syn er ikkje 110 men når eg sitter 2\3 meter fra tven og har store problemer med og se tv logoen på max osv. så er det på tide og skaffe ny tv 8)

Har derfor kikka litt rundt på tv og så langt er valget falt på ein lg 47LM860W

Prisen må ut med 15 blanke for og få den dette er da litt i overkant av 1000 i "rabatt". Ser den selges billigere på nett

Tanken var og ligge mellom 10-15 lapper, denne kommer nok til og krabbe litt over med tanke på idiot forsikring osv..

Kikka også på samsung sin model i samme prisklasse men syns slik bildet såg ut i butikken så virka lgen nesten betre bildemessig (kan være bevist fra butikken?)

Har sett og prøvd 760T som er modelen under og likte den, dog blir det litt annerleis og teste ut denne heime da du kan gjøre litt meir fiksfakseri på din i forhold til andres.

Pros og cons mottas gjerne eventuelt fra andre som har prøvd og sett tven.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er lite respons her men fortsetter min update i håp om at det er noen stille sinn der ute som har det morro av og lese gjennom min klatring i rangstigen 8)

Store nyheter og medele, har nå fått LG47LM860V\W inn i hus, brukte mesteparten av dagen i går på og justere og stille på tven, har i dag sett første filmen på tven lawless, dette gjennom headweb sin smart app som fungerte knirkefint.

Fekk prøvd 3D litt 3D gjennom en kylie konsert (har avatar b.l. anna på veg i posten for og teste 3D "skikkelig".

Den nye tven imponerer stort, den har bra sortnivå og klart og bra bilde, dog trengte tven litt kalibrering, rett ut av boksen såg den så som så ut, bilde var alt for lyst og skarpt og fargene såg alt for uekte ut.

Tven har optisk utgang så den er nå kobla til Stelloen og nå kjører absolutt alt av lyd i huset gjennom anlegget..

Det skal nå bli ein sann fornøyelse og se film frammover og kommer nok til og bli ein del av det :P har mye tapt filmtid og ta igjenn

Filmen som blei sett i dag var lawless dette er en av dem betre "gangster" filmene eg har sett på lenge filmen er basert på ein sann historie og handlar om Bondurantbrødrene som var notorsike spritsmuglere i franklyn under "alkoholstoppen" på tidlig 30 talet.

Filmen hadde bra skuespill og bra story som var fengjande og inntressan.

Ein film som kan anbefalast på det sterkeste terningkast

Skal komme tilbake med tanke rundt tven da det er litt for tidligt og gi seg ein meining.

Driver og "pusser opp" så bilder kommer når dette er ferdig

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis (på godt etterskudd) med ny TV

Er responsen i Smart-menyene på LG-en god? Testet dual play?
    Må innrømme at det antageligvis er funksjonen jeg aller helst ønsker blant dagens TV-er

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny Tv.
    Den filmen hørtes meget bra ut, skal sjekke ut.
    Bilder liker vi, bare å kjør på.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Grattis (på godt etterskudd) med ny TV

Er responsen i Smart-menyene på LG-en god? Testet dual play?
    Må innrømme at det antageligvis er funksjonen jeg aller helst ønsker blant dagens TV-er
    Takk for det

Jo, nå er det dog første smart tven eg har så sammenlikningsgrunnlaget er smalt men når eg var på kjøpestiden så testa eg samsung også og syns personlig at lg hadde meir smooth smart meny når det kom til navigering dog er den litt kronglete med tanke på oppsett men du finner bra fram utvalget av apps er "snevert" men har det du trenger har ikkje prøvd dual play enda da eg ikkje har noko noko og teste med :\

Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Grattis med ny Tv.
    Den filmen hørtes meget bra ut, skal sjekke ut.
    Bilder liker vi, bare å kjør på.
    filmen anbefalast, venter på filmen i posten måtte bestilles..

må få rydda og fåtak i eit skikkelig kamera før bilder kjem

men ting tar tid, sitter og skal kjøpe ny bil så det står på første pri

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny reciever i hus SR5007 nesten bare gull og grønne skoger.

Då var oppgraderingsspøkelse på besøk igjenn, har nå bytta ut min hegel Forsterker (kommer straks på brukmarkedet.)

Den nye herligheiten er ein Marantz SR5007 kom over eit tilbud som rett og slett ikkje kunne unngås (aldri gå inn på hifisjappe som skal legges ned, dårlig buissnes for lommeboka:evil: ).

Som vanlig så blir det litt klundring og slikt når den skal koble opp ein så "hi-Tech" reciever, har nå kobla opp tven gjennom hdmi ut og blu-rayspillern inn i blu-ray hdmien på recievern.

Har nå støtt på eit rart problem, har kjørt calibreringsveiledern som er innebygd i recievern, og fått kalibrert høytalerne, og det er flott lyd, problemet er at eg ikkje får lyd i blu-ray spillern, kun gjennom tven, og ikkje høytaleren dette gjelder også tven :\ har eg gjort noe feil? trodde dog ikkje det var så mykje feil og gjøre? :P alt av høyttaler kabler er kobla rett da det er lyd når eg høyrer på spotify appen på recievern

Tenker kanskje det er noen innstillinger som må justeres men finner sørren meg ingen løsning :\

Håper noen kan gi meg eit klokt svar da hverken Google søk eller søk her inne gav meg ein løsning

takk for svar

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være ein innstilling på blurayspilleren din som angir hvordan lyden skal sendes ut? Om det er det så sjekk at den er satt til å faktisk gi ut lyd via hdmi

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Kan det være ein innstilling på blurayspilleren din som angir hvordan lyden skal sendes ut? Om det er det så sjekk at den er satt til å faktisk gi ut lyd via hdmi

Takk for svar

Føler seg ganske så teit nå :P blu-ray spillern som er en UD5005 trodde eg hadde stilt den inn på lyd hdmi (som eg hadde gjort) men hadde glemt og skru av lyd gjennom coax og dermed så kom det ingen lyd ops: men takk for hjelpa.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert at det ordnet seg. Då er det bare å nyte godlyden Gratulerer med ny forsterker forresten

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det epsen-hj nyter den fult ut
    Hegelen, gav flott lyd men når recieveren fikk høytalerene og subben til og spille perfekt sammen.

Trenger nå noen tips til nye høyttaler stativer da dem eg har er solgt, trenger noen ikkje alt for dyre og som passer til mine hvite Kef r300.

Så om noen har tips så gi ein lyd.
    Har kikka rundt men blir liksom aldri heilt fornøyd:twisted:

så tips mottas med takk.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er en opsjon så er jo diy en løsning. Det er jo massevis av guider både på og utenfor forumet på hvordan å lage det.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    Om det er en opsjon så er jo diy en løsning. Det er jo massevis av guider både på og utenfor forumet på hvordan å lage det.
    Hadde vært en genial løsning det har lest mye på det men sliter med tilgang til både arbeidsplass og utstyr... kunne gjort det hjemme hos mine foreldre men da ville det tatt år og dag da eg sjeldent er hjemme for tida...

Får vell holde hører og øyner åpne så dukker det nok opp noe snart

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost
    Sist endret av Brusveen; 10-16-2013 kl 18:55 Begrunnelse: skrivleifer

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vell komme med ein uppdatering nå som nye forumet er oppe og går.

Har skjedd lite på hifidelen i det siste, recivern spiller bra, dog merkes det at den kunne kanskje klart seg med litt meir effekt, Men duger bra.

Vurderer og selge min Stello Da 100 dac da recivern nå tar seg av all lyd, Time will show.

Gjekk for eit innpuls kjøp i går og handla inn ein Klipch KMC 3 Har ikkje fått hørt den, men fått mykje skryt på nettet. Grunnen til kjøper er i hovedsak for og ha God bærbar lyd tilgjengelig når ein skal på hytta eller sitte ute.

Om noen har testa den så kom gjenre med tilbakemeldinger, Det er ikkje den billigste bærbare enheiten på markede men heller ikkje den dyreste.

Driver framleis og leiter etter passende stativ til mine kjære KEF R300 Høytalere, så om noen ser eller kommer over noe inntressant gi gjerne ein lyd!!

Ser det er på tide og komme med ein update når det kommer til den "nye" tven som tross alt begynner og bli nokon månader gammel.

Bildemessig så holder tven veldig god standar, skarpt og fint og lite "lagg" har sett fotballkamp og spilt på tven og merker ingen downsides der, dog er det noen småplukk som irriterer.

Når ein ser på film og det er svart bakrunn og det kommer nokon kvitt på skjermen så ser du klart og tydelig lysstreker fra topp og ned til bunn over skjermen, dog er dette hovedsakelig merkbart under rulleteksten og sjelden noko anna plass.

Smart tv funksjonen fungerer bra, dog kan det være litt treig innimellom, akkuratt som den har eit delay på 1 sekund ca. Bruker sjelden denne funksjonen så no big deal. Har hatt noen småproblemer med wifi delen men det kommer mest sansynlig fra min wifi boks og ikkje tven, er kobla til via kabel som da også er det som er mest og foretrekke.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •