Brusveens 2.1 Stereotråd, Nye stativ til R300?!? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 135
    Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hos meg er "nå" alle kablene godt skjermet for hverandre ht og strømmkabler ligger godt fra verandre så da har ikkej ny strømkabel noko og sei med andre ord da bruker eg heller den pengen på fine akustiske tiltak som i tillegg kan "pusse" opp rommet

Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Prissjikt? Helst ny, eller ok med brukt? Noen størrelsesmessige WAF-krav, utenom ingen SVS? Tilhørende sub (R400b) skal vel være musikalsk, ikke hørt den selv.
    Har vært på tanken på KEF R400b som ligger på tett oppunder 14 lapper så rekner med og bruke mellom 10 og 14 lapper. har kun erfaring med svs fra butikk og fra andres formeining og har fått litt "følelse" av at den funker "best" til film?!? ønsker i hovedsakk en sub som kan gi "det lille" ekstra løfte i bass R300 har extremt bra bass men, ønsker og ha en sub som kan gi det lille ekstra når ein skal dra på skikkelig også er det artigt og se film når bassen er skikkelig til stades

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Har vært på tanken på KEF R400b som ligger på tett oppunder 14 lapper så rekner med og bruke mellom 10 og 14 lapper. har kun erfaring med svs fra butikk og fra andres formeining og har fått litt "følelse" av at den funker "best" til film?!? ønsker i hovedsakk en sub som kan gi "det lille" ekstra løfte i bass R300 har extremt bra bass men, ønsker og ha en sub som kan gi det lille ekstra når ein skal dra på skikkelig også er det artigt og se film når bassen er skikkelig til stades
    Stemmer nok godt det inntrykket.

Selv er jeg svært fornøyd med min sub etter å ha testet en god del forskjellige her hjemme. 10" av den ligger innenfor budsjettet, men ville fått meg en lytterunde på KEF suben først, dersom du har mulighet for dette. Det skader jo ikke om det matcher utseendemessig heller, dersom det er en god sub. Dessverre tynt med omtaler rundt om på nettet av den.

Velodynen hos soundgarden er sort, og ikke lenger tilgjengelig i hvit ser det ut som, dersom det er et kriterium. Det ligger også en DD10 på brukten.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok godt det inntrykket.

Selv er jeg svært fornøyd med min sub etter å ha testet en god del forskjellige her hjemme. 10" av den ligger innenfor budsjettet, men ville fått meg en lytterunde på KEF suben først, dersom du har mulighet for dette. Det skader jo ikke om det matcher utseendemessig heller, dersom det er en god sub. Dessverre tynt med omtaler rundt om på nettet av den.

Velodynen hos soundgarden er sort, og ikke lenger tilgjengelig i hvit ser det ut som, dersom det er et kriterium. Det ligger også en DD10 på brukten.
    Hvit er ingen must men da eg nå har ht og snart stativ i hvit, tvbenken blir malt kvit om en stund så hadde vært kjekt
    Skal ta en kikk og kikke og lese litt rundt,
    KEF subben ja det hadde vært artigt og hatt noko i samme "stil" er storfornøyd med hterne.

Velodynen ser jo artigt ut den og hvordan er den på musikk messig og film messig?!?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvit er ingen must men da eg nå har ht og snart stativ i hvit, tvbenken blir malt kvit om en stund så hadde vært kjekt
    Skal ta en kikk og kikke og lese litt rundt,
    KEF subben ja det hadde vært artigt og hatt noko i samme "stil" er storfornøyd med hterne.

Velodynen ser jo artigt ut den og hvordan er den på musikk messig og film messig?!?
    Den forrige subben jeg hadde var den i samme serie som resten av høyttalerne, den var hakket mer musikalsk i enkelte sjangre, men på synth bass og film falt den gjennom sammenlignet med Veloen.

Det jeg liker svært godt med Velodyne er dsp-modsene. Gjør den både svært musikalsk og toppers på film. Eget modus for jazz, klassisk og liknende (flat og helt korrekt, etter romkorreksjon etc) og et for pop, rock og liknende (litt mer trøkk hvor det gjelder) samt det knalltunge filmmoduset (mer av alt, overalt).

Dersom du kjører ren stereo, uten romkorreksjon, vil nok den innebygde romkorreksjonen i Veloen også være en kjempefordel. Selv om jeg har romkorreksjon i min Onkyo (MultEQ XT), blir resultatet bedre/jevnere med romkorreksjon i sub først.

Den spiller med enorm autoritet og får min forrige Velodyne, som var langt større fysisk og med bassrefleks, til å virke som en 'pingle'

12" koster litt mer enn 10", men om rommet er stort, er nok større tryggere. Hjemlån, dersom du har mulighet for det, er jo en kjempefordel.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forrige subben jeg hadde var den i samme serie som resten av høyttalerne, den var hakket mer musikalsk i enkelte sjangre, men på synth bass og film falt den gjennom sammenlignet med Veloen.

Det jeg liker svært godt med Velodyne er dsp-modsene. Gjør den både svært musikalsk og toppers på film. Eget modus for jazz, klassisk og liknende (flat og helt korrekt, etter romkorreksjon etc) og et for pop, rock og liknende (litt mer trøkk hvor det gjelder) samt det knalltunge filmmoduset (mer av alt, overalt).

Dersom du kjører ren stereo, uten romkorreksjon, vil nok den innebygde romkorreksjonen i Veloen også være en kjempefordel. Selv om jeg har romkorreksjon i min Onkyo (MultEQ XT), blir resultatet bedre/jevnere med romkorreksjon i sub først.

Den spiller med enorm autoritet og får min forrige Velodyne, som var langt større fysisk og med bassrefleks, til å virke som en 'pingle'

12" koster litt mer enn 10", men om rommet er stort, er nok større tryggere. Hjemlån, dersom du har mulighet for det, er jo en kjempefordel.
    Hjemmlån er desverre ingen muligheit da det er eit par timer, til nærmeste hifisjappe som har mulgiheit for det :P

Rommet den skal stå i er på rundt 25 kvadrat ca.. kjører for tiden HEGEL H1SE som effekt og denne har ingen sub utgang eller ingang. Skal ta ein kikk på velodyne, har sett litt på B&W er det eg har nå men er ikkje så fornøyd med musikk biten

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmlån er desverre ingen muligheit da det er eit par timer, til nærmeste hifisjappe som har mulgiheit for det :P

Rommet den skal stå i er på rundt 25 kvadrat ca.. kjører for tiden HEGEL H1SE som effekt og denne har ingen sub utgang eller ingang. Skal ta ein kikk på velodyne, har sett litt på B&W er det eg har nå men er ikkje så fornøyd med musikk biten

Audiovector, Dali og B&W har alle subber som alle faller tvert gjennom sammenlignet med litt mer dedikerte sub-produsenter i disse prisklassene. Ingen tvil om det, litt uheldig, men slik er nå det.

H1SE er vel ren intergrert forsterker uten slikt som romkorreksjon, så da vil jo en sub med dette innbygget kunne forbedre lyden betraktelig i de fleste rom, og eliminerer evt. behov for antimode eller likn.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector, Dali og B&W har alle subber som alle faller tvert gjennom sammenlignet med litt mer dedikerte sub-produsenter i disse prisklassene. Ingen tvil om det, litt uheldig, men slik er nå det.

H1SE er vel ren intergrert forsterker uten slikt som romkorreksjon, så da vil jo en sub med dette innbygget kunne forbedre lyden betraktelig i de fleste rom, og eliminerer evt. behov for antimode eller likn.
    Får holde utkikk både her og der, og lese meg litt opp på det med romkorreksjon har så og sei 0 peiling på det

Det som står for utskifting i stereo racken i "kort" framtid er HT-stativ (bestilt) skal også bytte ut min HRT music streamer+ med en som har muligheit for flere tilkoblinger

Lengre fram i tid står forsterkern for utskifting

MEn som sagt skal holde utkikk etter sub, og lese meg litt meir opp på romkoreksjon osv. linker mottas med stor takk

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin tråd. Følger spent med.

Jeg fikk litt hakeslepp da jeg kom hjem fra Horten messa og kjørte noe av den musikken som ble spilt i diverse demo rom der borte.

Kanskje du skulle prøve også - uten sub - kanskje du også får litt hakeslepp

Om du har Spotify:
    Horten 8sep2012 by asvaberg on Spotify

Hvis ikke, så kanskje du kan finne låtene andre steder (artist-album-låt):
    Mickey Hart - Planet Drum - Temple Caves
    Lise&Gertrud - Liv är att ta sig ut - Julimorgon i saltboden
    Infected Mushroom - Army of Mushrooms - Never Mind
    Rodrigo y Gabriela - 11:11 - Hanuman
    Ola Gjeilo - Stone Rose - The Hudson
    Patricia Barber - Nightclub - You don't know me

I ett av mine oppsett (det med MonoPulse) har jeg ikke sub, men allikevel er det mektig mye bass i disse låtene

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Fin tråd. Følger spent med.

Jeg fikk litt hakeslepp da jeg kom hjem fra Horten messa og kjørte noe av den musikken som ble spilt i diverse demo rom der borte.

Kanskje du skulle prøve også - uten sub - kanskje du også får litt hakeslepp

Om du har Spotify:
    Horten 8sep2012 by asvaberg on Spotify

Hvis ikke, så kanskje du kan finne låtene andre steder (artist-album-låt):
    Mickey Hart - Planet Drum - Temple Caves
    Lise&Gertrud - Liv är att ta sig ut - Julimorgon i saltboden
    Infected Mushroom - Army of Mushrooms - Never Mind
    Rodrigo y Gabriela - 11:11 - Hanuman
    Ola Gjeilo - Stone Rose - The Hudson
    Patricia Barber - Nightclub - You don't know me

I ett av mine oppsett (det med MonoPulse) har jeg ikke sub, men allikevel er det mektig mye bass i disse låtene
    Kanskje det den nåværende suben forsvinner snart og har desverre ikkje råd til og investere i ny enda så blir en periode uten sub, tror R300 klarer seg bra uten sub, men for og ikkje rote for mye så er det jo på film suben er mest "aktiv" skal sjekke ut listen din, bruker wimp men har også spotify

Edit:
    Har ikkje prøvd sjølv enda da dette vill kreve fiksing av HT kablene, men vill det være forskjell på og koble ht direkte til forsterken eller slik det er nå via suben?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et lengre musikk forhold er over.

Da er tiden kommet, Etter flere år (siden oppstarten) har eg vært trofast wimp bruker, men den siste stunden så har eg desverre oppdaga at wimp har mindre og mindre av min musikksmak og sjeldene skatter 8)

Med dette så blir det ved månedens slutt ein mindre kunde hos wimp, og eg som alltid har vært "imot" spotify blir nå ein spotify bruker.

Hvofor?
    Mye av grunnen er fordi eg til tider kan høre på sær musikk, det la seg være alt fra franske klassikere til andre rariositetter.
    Bleslutningen blei derimot att i dag og mye av grunnen er en film.

Blei anbefalt filmen For Lovers only på twitter. forelska meg helt i musikken i filmen, dette er en film som er filma med 60 tallets "French nouvelle vague" stil det er Michael, og mark polish som står bak filmen og den blei filma på 12 dager med eit Canon EOS 5D Mark II.

dette er kun 1 av mange eksempel på musikk som eg må ty til spotify for og høre på, og føler at det da er bortkastet og ha 2 musikk streaming program på pcen, når den spotify har det vanlige og det "sære"

Adjø wimp og takk for mange flotte år sammen.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel H1SE Bruktpris, Hegel H200, 300?

Aften Godtfolk

Sitter i dag med en Hegel H1SE kjøpt på Soundgarden i 2010 betalte vell 8 lapper ca for den den gangen, har lyst til og bytte denne ut med ein forsterker som har muligheit for sub da eg har en eldre B&W asw 500 sub stående.

Lurer litt på og gå opp i klassene da eg liker lyden i hegel veldig godt, har søkt litt rundt men ikkje blitt så mykje smartere, Vil det lønne seg og oppgradere til H200\300 eller burde en gå for en anna løysing? har tidligere koblet høytalerene via suben og inn i forsterkern, men ser ikkje denne løsningen som gunstig.

Er det noen som veit kva ein evenutuelt god pris på H1SE vill være? eventuelt er det andre gode løsninger?

og om ein går for og oppgradere oppover kva vill da vera best prisgunstig osv. H200 eller gå for den nye H300? H200 ligger på 22000 nypris mens H300 ligger på 30 lapper, usikker på bruktpris på 200 men er også open for og kjøpe brukt.

Håper på gode svar

Edit:

Mine pioneer S-F80 med stativ er solgt til ein latterlig blillig pris, kjøper (kompis) gjorde røverkjøp der

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har ideer eller tips? må da være nokon som har meninger? :\

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om suben har høynivå inn kan du jo bare strekke ett sett med høyttalerekabler til den også.

Ellers vil en H200 være en fornuftig oppgradering fra H1.

Geir Arne

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow

Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Om suben har høynivå inn kan du jo bare strekke ett sett med høyttalerekabler til den også.
    Min ASW har dessverre ikkje høynivå inn den har kun høytaleringang og line level. Om eg har forstått rett så er det høytaler ingang?
    Ellers vil en H200 være en fornuftig oppgradering fra H1.
    Geir Arne
    Det var det eg håpet på :P ønsker og kunne koble til sub for bruk ved filmer, ved musikk så klarer mine R300 og gjøre jobben gullers

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H200 går vel for ca 10K på brukten nå for tiden.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    H200 går vel for ca 10K på brukten nå for tiden.
    Det er jo slettes ingen ubuden pris, men hvor stor forskjell er det egentlig på 200 i forhold til 300? oppgraderer ovedsaklig for og få litt litt betre tilkoblingsmuligheiter, Slik eg ser det så er den størte forskjellen mellom 200 og 300 innebygd dac? (ikkje skyt meg om eg tar feil:P )

først må nye stativ komme i hus..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers kan du jo kjøpe en høynivå til lavnivå konverter. Koster rundt 200kr på f.eks. Dynabel. Ofte brukt i bilstereo, og fungerer ofte godt nok til sub.

Geir Arne

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers kan du jo kjøpe en høynivå til lavnivå konverter. Koster rundt 200kr på f.eks. Dynabel. Ofte brukt i bilstereo, og fungerer ofte godt nok til sub.

Geir Arne
    ok, ser eg har ingen snøring på det, her må det leses opp på detta med høgnivå og lavnivå?

skal sjå om eg får rota meg til og rydda opp og tatt nokon bilder av systemet, kommer nok til og vente eit lita stund då nye stativ må bestilles har fubbe rette paret, trur eg, hugser ikkje type eller merke i farta, men dem ligger på 5 lapper.. hvite så klart

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik som dette var det jeg tenkte på.

Geir Arne

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Time for some news!

Da var ein stykk April Music Stello DA100 signature på vei inn i hus 8) Delvis impuls kjøp via finn da eg følte eg fekk ein god pris eg ikkje kunne sei nei til :-)

Min nåværende HRT DAC vill nå bli permantent flytta over til Head-hifi avdeling.

Skal bli godt og få en dac med flere inganger inn i hus så slipper ein og koble om hver bidige gong ein skal noko nytt også skal det bli skjønt og slippe og skifte hver gang en skal høre på head-hifi :-D

Ser nå også at mitt hifi system gradis begynner og koste meir og meir :\ snart så en må leve på vann og brød for og få råd til det en vil ha :P

Bestilte også i samme sleng en XTZ XLR kabel fra surround.no (var den dessidert billigste her til lands)

Bestilte og også i samme sleng en XTZ XLR kabel fra surround (Var den dessidert billigste eg fant her til lands)

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •