Brusveens 2.1 Stereotråd, Nye stativ til R300?!? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 135
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Jepp dem slipper mye lyd, har ikkje fått testa dem "ute" enda. men så langt er det eit "problem" eg fint klarer og leve med

Og det siste spørmålet jepp.. men gløymer og spørre ein mod. om og få gjort det :P får sende ein meld. til moderator nå
    Ja de gjør jo det relarivt ofte så det ordner seg sikkert

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får komme med ein lite update:
    Neste post.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sittet mesteparten av kvelden og hørt på musikk, og komt fram til at etter 4 måneder med Pioneerene så har eg VELDIG lyst til og hive dem ut og oppgradere, ikkje fordi eg er "lei" dem men fordi eg har lyst til og prøve noko nytt :twisted:

Pioneerene har imponert masse men føler alikevell at dem manger det siste for og få akkurat "det" anlegget eg vill ha, dem fungere utmerket på noko av musikksmaken min mens på ein anna musikk så er den heilt "feil".

Har sett litt på Linn Majik 109:
    Linn - Majik 109

Prisen på disse er vell nesten for mye til og nevnes :P

Er litt usikker på om hvordan Hegel h1 forsterkeren vill jobbe ilag med linn, har hørt\lest at linn høytalerene er tungdrevne? erfaringer?
    Er det i dette tilfellet lurest og bytte ut det svakeste leddet først som i dette tilfellet vill bli h1 eller kjøpe høytalere først og så bytte ut h1 etter hvert? tips mottas med stor takk

Har sett på forskjellige forsterkere som hegel, EC og Abrahamsen.

Men tips mottas med takk her og

til slutt vill eg sei at eg lurer på om eg er blitt skikkelig bit av stereo basillen for ser konstant på nytt utstyr og har alltid lyst til og bytte til noe nytt :P

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser frem til responsen på Linnspørsmålet ditt da jeg over litt tid har blitt nysgjerrig på Linnhøyttalere selv.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ser frem til responsen på Linnspørsmålet ditt da jeg over litt tid har blitt nysgjerrig på Linnhøyttalere selv.
    Jepp... er kontrapunkt i Oslo som står som importør og selger? Har vurdert og sende dem en mail og høre på muligheita for demo. men vill først få besvart mine spørsmål

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå og nytter musikk gjennom Grados headsettet og dem imponerer meir og meir for hver dag som går:twisted: Er litt synd at mp3 spilleren min som dem var bettenkt til ikkje klarer og gi den samme lydopplevelsen som pcen klarer.. men på pcen tar smilet ingen ende rundt hode 8)

btw ingen som har lyttererfaringer med linn høytalerene med tanke på nøytralitet osv? dem fortsetter og friste meir og meir

Lyd og bilde likte dem tydeligvis veldig godt:
    Linn Majik 109 | Lyd & Bilde

Samme med Stereophile:
    Stereophile awestruck by new Linn Majik - Linn News

Noen som veit hva jeg burde "gi" for S-F80 høytalerene? hadde tenkt og legge meg på rundt 1500 lappen som er halvparten av hva eg betalte for dem nye hugs det er også stativ med og dem er "kun" 4 måneder gamle og VELDIG fint brukt 8)

tips mottas som sagt med takk

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ein kjapp update her i fra:

Driver nå og skal kjøpe "ny" bil. Har enda ikkje funnet den rette, men budsjette er satt til 30 tusen, skal avgårde og kikke på en Volvo 460 dei nærmeste dagen, og har ein WV bora under lupen

Den nye mp3 spilleren min er sendt til reparasjon etter at den plutselig sa god natt etter FW oppdatering og timers arbeid med innlegging og kategorisering av nærmere 10000 sanger :S

Når det gjelder stereoen så kommer nok den til og bli stående "urørt" framover dvs. blir ingen nye kjøp der med det første, selv om eg føler at anlegget mangler litt "bass" artister som Kiss og Led zeppelin mangler litt trøkk.
    Tips mottas her med takk, alternativet er og skaffe nye høytalere (linn som nevnt tidligere) eller og skaffe ein "liten" sub men dette frister lite da det er VELDIG lydhørt her eg bur :P

Golf sesongen sparkes snart i gang i den anledning så er det svidd av en god del på dill og dall til golfsesongen kjøpt ny bag, og nokon nye køller

Jobben tar fortida mye av fritida men nå er snart "sesongen" over og da blir det roligere tider

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aften, godtfolk.

Får vell komme med en update :
    Er lite nytt innen stereoen men det er kommet et nytt medlem i familien:

Volkswagen Bora 1,6 highline 1999, Denne har kun hatt 2 eiere, gått rimelig langt 294000 men er fulgt av VW service frem til 20000 og etter det er det en bilmekaniker som har hatt bilen så bilen er ganske strøken.
    flere bilder:

Bilen skal det gjøres minst mulig med, må ha nye lykter da disse ikkje blir eugodkjent slik dem ser ut nå, også er det en del andre småting som må gjøres på sikt..

Generelt er det lite nytt generelt når det gjeldet stereoen blir nok slik ein "god" stund framover, da bil er det som drar penger :P

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer en ny update:

Min bærbare pc røk harddisken på, den går fremdeles under garanti så har sendt den inn, men følte at den var begynt og bli "sliten" dårlig skjerm på den og litt lave specs. så kjøpte like godt en ny bærbar.

Har da funnet ut at den gamle når den er fixa skal kobles til tven og brukes som media center pc. planen var og få hengt den opp bak tven på ein eller anna måte.

Den skal utrystes med xbmc, og koble til stereoen, jobber fremdeles med og finne på en måte og integrere Wimp på best mulig måte til xbmc.

Om dere har tips til xbmc plugings som anbefales og andre ting så fyr løs.

MVH
    Brusveen

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det på tide og skaffe litt meir utstyr:

Er på jakt etter en ekstern blu-ray spiller til min htpc det er 2 krav, den må være sonefri og så billig som mulig den skal KUN brukes til avspilling så brenningshastigheit osv. bryr meg egentlig lite om. ønskelig hadde også vært strøm gjennom usb

Har nå en philips BDP7500B2 denne er til salgs.

Tenke og spandere ein pris på rundt 1500 men kan gå både laver og høyrer men ikkje over 2 lapper helst :P

Nokon som ser Stor forskjell bortsett fra 3D støtte:

asus slim 1000

Asus Blu-ray 3D 1500

Er det vert og betale i overkant av 500 meir for den andre eller holder den øverste, den skal hovedsaklig brukes til blu-ray avspilling, htpcen støtter ikkje 3D og nesten htpc blir med innebygd blu-ray

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aften, godtfolk.

Får vell komme med en update :
    Er lite nytt innen stereoen men det er kommet et nytt medlem i familien:

Volkswagen Bora 1,6 highline 1999, Denne har kun hatt 2 eiere, gått rimelig langt 294000 men er fulgt av VW service frem til 20000 og etter det er det en bilmekaniker som har hatt bilen så bilen er ganske strøken.
    Gratulerer med velkjørt og velholdt "ny" bil.

Du mener kanskje "...fulgt av VW service frem til 200.000..." ?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det ja :P hehe det er en VW selger som har hatt den frem til gått 200.000 km og han har bare brukt VW merkeveksted på absolutt alt

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update:

Denne blei i dag handla inn:
    Netgear ReadyNAS Duo 1 TB - Elkjøp

På nett kosta den 1990 i butikken stod den til 1790 og i kassa betalte eg 1290 hmm her må det være ein feil en plass

Blir spennende og sjå om den funker slik eg vill

Nokon som har erfaring med NAS og veit om det er mulig og sette den opp i eit nettverk og nå\bruke i eit anna nettverk?

Da mangler berre Riks-tv tuner og Ekstern blåstråle speler til HTPCen så er den komplett

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk i dag min Head-direct EF1.

Blei spurting fra jobb til posten for og rekke den før posten stengte, blei kjapp middag (peppes) for og få koblet opp den nye dingsen for og spent prøve :P

Fant fort ut at du måtte ha slik stor plugg på "headen" leita lengre og langt fant til slutt ein slik gjøymt langt nede i ei kasse.

Kobla HRT dacen fra htpcen og inn i bærbaren og "Headen", den lyste fint og starta, satte i eit passende rør(gjorde så klart dette før eg starta opp da XD (her må det prøves fram og tilbake) kobla til grados SR80I satte på Kappa danielson sin cd som er fantastisk spilt inn.

Blei heilt blåst vekk etter første tone Det virket nesten som om eg hadde fått nye øreklokker, dem litt kjedelige gradosene eg har kjent fra før fekk eit heilt nytt lydblide.

kommer tilbake med meir lytteerfaringe etter hvert men gradosene merker eg har godt brukt for en amp, dette var sjukt og gleder meg til etter jobb i morra og koble opp dette og utforske musikken på ny...

Takk for meg og god natt.

Dette var helt sjukt, kan nesten ikkje forklares må nesten høres!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et svært godt oppsett for head-fi
    Mistenkte du ville bli fornøyd med EF-1, og du har mye moro foran deg med tanke på tuberolling og generell musikk-glede.

Obligatoriske bilder i mørkt rom med rør-glød påbudt!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update neste post!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da va det på tide og komme med litt news and updates

Mine grados og Headhifi EF-1 fungere supert i lag er skapt som hånd i hanske (dog med rett røyr installert :twisted

Flytter i ny leiligheit rett rundt nyttår, høytalerene mine blir stående en så lenge og det samme med hegel forsterkeren, dog kommer eg til og gå til innkjøp av ein sub i håp om at det klarer og live opp oppsettet litt.

Har kikka litt på SVS:
    SVS SB12-NSD Piano Gloss Black Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS
    og
    SVS PB12-NSD DSP Black Charcoal Subwoofer - 12" basselement og 400W DSP - L-Sound AS

Har i tillegg kikka litt på andre merker. Dette gir eit intrykk av hvor i prisrangen eg vill legge meg.

Men hva har derre høyrt som passer fint sammen med hegel?!

Brukt eller nytt er ingen hindring!

Har som sagt Nye høytalere på oppgraderingslisten, men her snakker vi om der eg vill ein pris på mellom 15-20 lapper (har også skilla lenge på dali sin helicoon (feilskrevet veit.) serie og mentor serie (pris forskjell på 10 lapper.) Men har nå fast jobb fram til sommeren også er det uvist hva som skjer\hvor eg reiser osv... så dermed så blir dette satt på vent i påvente av meir klarheit der.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ingen som har idee om eun sub som kan passe sammen med noen Pioneer s-f80 høytalerene som er bassfattige, og en hegel H1SE som er til tidvis litt nøytral

Har Sett på SVS, XTC, Pioneer Dynavoic osv..

den skal stå i ei forholdsvis stor stue. meininga er ikkje og få den suben som gir mest mulig bang for the money men den som klarer og gi det lille ekstra til høytalerene mine, kan kjøpe brukt eller nytt har veldig liten muligheit til og lytte så må stole på folk her.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vill eg med brask og bram ønske:

B&W ASW 500 Velkommen i klubben.

Dette er ein "eldre" men forsatt bra sub 8)

Har enda ikkje fått prøvd den skikkelig da eg mangler rette kabler, dette er som sagt ein "eldre" sub (10-12år gammel) og siden eg har en integrert forsterker må eg koble subben til med ht kabler :evil:.

other news:

Flytter i disse dager over i ny leiligheit og gleder meg til og få større plass og la hifien boltre seg på..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikkje fått prøvd den skikkelig da eg mangler rette kabler, dette er som sagt ein "eldre" sub (10-12år gammel) og siden eg har en integrert forsterker må eg koble subben til med ht kabler :evil:.
    Kan du ikke bruke Pre-Out på Hegel H1'en for tilkobling av sub med signalkabel istedet for ht-kabler?

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •