Brusveens 2.1 Stereotråd, Nye stativ til R300?!? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 135
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er synd at PS3 skal være såpass lukket, tenk som mange heftige apps vi kunne hatt dersom de åpnet opp systemet ala Android...

Regner med at du har sett på denne http://avforum.no/forum/guider-audio...y-din-ps3.html Denne DSBridge-snutten skal vel kunne plukke opp audiostream og sende den trådløst?

Jeg kjører forøvrig PS3 Mediaserver på WHS og det fungerer greit. Men hvis du skal ha med teskt trenger du en heftig server for å prosessere. Alternativt kan du bare streame muxet mkv, og det funker fint.

Du kan jo selvsagt kjøpe deg en Squeezebox, da kan du streame både Wimp og Spotify.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det er synd at PS3 skal være såpass lukket, tenk som mange heftige apps vi kunne hatt dersom de åpnet opp systemet ala Android...

Regner med at du har sett på denne http://avforum.no/forum/guider-audio...y-din-ps3.html Denne DSBridge-snutten skal vel kunne plukke opp audiostream og sende den trådløst?

Jeg kjører forøvrig PS3 Mediaserver på WHS og det fungerer greit. Men hvis du skal ha med teskt trenger du en heftig server for å prosessere. Alternativt kan du bare streame muxet mkv, og det funker fint.

Du kan jo selvsagt kjøpe deg en Squeezebox, da kan du streame både Wimp og Spotify.
    heh ja men det er jo Sony i eit nøtteskall :P einaste nokon lunde åpne dei hadde var jo linux støtte men jaggu meg fjerna dei ikkje det og...

Har sett på DSBridge men ikkje fått testa den ut enda, Skal få testa det ut når anlegget er i hus...
    Om eg bruker pc med windows home server så tenker eg det kanskje er like greit og heller bruke pcen som htpc og sleppe og streame :P

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det er kanskje like greit å satse på HTPC-løsning. Meeen jeg ville ikke satset på WHS som OS (hvis det var det du mente?).

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meeen jeg ville ikke satset på WHS som OS (hvis det var det du mente?).
    Som OS tviler eg på WHS hadde passa så godt :P

Planen eg hadde eventuelt tenk på da var og ha den ståande ein anna plass i leiligheita der den var gjøymt og bruke den som ein server som eg kunne styre via den bærbare laptopen, Og ha alt av media og wimp lagret der og bare streame det til ps3n.

Har ikkje stor erfaring med Server, korleis er det med ytelse? trenger ein server som kun brukes på 1 pc og 1 ps3 mykje ytelse? :P
    Viss det er slik eg trur det samme som på ein vanlig pc med windows så skulle det ikkje trenge så mykje ytelse kun for streaming og lagring.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då var Forsterker og høytalerane komme i hus Veit folk her inne er glade i bilder og bilder seier meir en 1000 ord :P

just arrived:

Den største pakka er stativ og kabler, når eg pakka opp så virka det som om dei hadde kasta all søpla si nedi der og :P var jaggu meg mykje papir osv. i den eska :P
    forsterker eska:

Forsterkar pakka opp:

Ein lekker sak.

Høgtalarane:

Det kommer betre bilde når eg har fått satt høgtalarane på plass osv..

Desverre fekk eg ikkje spilt på anlegget mangler signalkabel :S

Bestilte kabel i kveld og rekner med den er komme til eg er komt heimat på søndag\mandag

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då var Stereoen satt opp, Oppdaterer fyrste post med bilde etter kvart.

Venter framleis på signalkabel frå Soundgarden, men var bort på expert i dag og kjøpte ein slik at eg kunne testa ut anlegget.

Er det nokon som har erfaring med HRT Music Streamer og linux?

Problemet mitt er at eg kun får spelt av lokale program og filer gjennom HRT og anlegget, viss eg spele av frå youtube eller wimp så kjem lyden ut frå høgtalarane på pcen.

inne på instillinger og lyd har eg valgt på sound events: HRT og Music and Videos: HRT resten står på autodetect viss eg velger auto detect på alt så kjem all lyd ut av pc.

Nokon forslag? eller nokon som har svar? :P

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter framleis med problemet virker som om alt som bli streama ikkje vill gå gjennom dacen. Sitter på Ein ubuntu greining kalt Jolicloud (nesten heilt lik som ubuntu :S

Får forhåpentligvis den nye kabelen i morgon, dog er det lite vits med den uten ein dac som virker på pcen :S

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som er behjelpelige?

Har for og sei det mildt ikkje komme meg ein cm lengre på løsninga :S

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, har ikke filla peiling på Linux...

Men ang. server så kommer det litt an på hva du skal streame og streame til. Hvordan det er å streame til flere forskjellige PC-er samtidig vet jeg egentlig ikke. Men her i huset har jeg 2 Squeezeboxer og en PS3 og det er sjelden disse brukes samtidig. Så lenge du ikke skal transcode HD-film så trenger du ikke heftig hardware. Til PS3 trenger du PS3 MediaServer, og f.eks. .mkv kan bare remuxes med TsMuxer, noe som ikke krever mye prosessorkraft. Da får du ikke med undertekst. Skal du ha undertekst fra egen fil, f.eks. .srt må serveren transcode filformatet for å legge teksten i videostreamen. Det koster litt prosessorkraft, så da bør du kjøpe HK og prosessor med litt futt.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, har ikke filla peiling på Linux...

Men ang. server så kommer det litt an på hva du skal streame og streame til. Hvordan det er å streame til flere forskjellige PC-er samtidig vet jeg egentlig ikke. Men her i huset har jeg 2 Squeezeboxer og en PS3 og det er sjelden disse brukes samtidig. Så lenge du ikke skal transcode HD-film så trenger du ikke heftig hardware. Til PS3 trenger du PS3 MediaServer, og f.eks. .mkv kan bare remuxes med TsMuxer, noe som ikke krever mye prosessorkraft. Da får du ikke med undertekst. Skal du ha undertekst fra egen fil, f.eks. .srt må serveren transcode filformatet for å legge teksten i videostreamen. Det koster litt prosessorkraft, så da bør du kjøpe HK og prosessor med litt futt.
    Ja men då er me 2 som ikkje har peiling på linux :P

Men når det gjelder Pcserver så kommer den mest sansynlig til og kjøre WHS eller noko so enkelt som xp eller windows 7..
    Har no i dag ein bærbar pc som kjøyrer linux og for og vera heilt ærlig så tviler eg på den kommer til og ha linux installert så alt for lenge til.. Har ei liste så langt som eit vont år over ting som ikkje funker eller funker dårlig.. og det er uaktuelt og bruke eit operativsystem som ikkje klarer og håntere dacen min skikkelig :/

Newcomer Kenneth1979 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det av bildene da?
    Nyskjerrig på hvordan det ser ut dette Du har gjort det jeg er litt sugen på selv, så jeg håper du skriver litt om det: Nemlig MiniPC og HRT! Hvordan låter Pioneerene?

Mvh Kenneth

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth1979
    Blir det av bildene da?
    Nyskjerrig på hvordan det ser ut dette Du har gjort det jeg er litt sugen på selv, så jeg håper du skriver litt om det: Nemlig MiniPC og HRT! Hvordan låter Pioneerene?

Mvh Kenneth
    Heh bilder kommer men blir aldri fornøyd med bildene, desverre, har dog brukt anlegget ei god stund, og det fortsetter og imponerer.

Har kommet ein Harman\Kardon Tu 980 dab radio (vurderer og selge siden eg ikkje får brukt dab funksjonen.)

Merker markant stor forskjell på og bruke dac og ikkje dac når musikken spilles av fra pcen, kjører endå all frå den bærbare mini pcen. men driver og oppgrader til htpc. skal få opp "brukbare" bilder liøpet av neste veke kanskje ein minhifi profil kommer opp også

Skal skrive ein lengre lytte intrykkstest når bildene kommer opp, men så langt så er vill eg sei at stereoen er vert alt den har kosta pluss litt til

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lagt ut min dab radio for salg:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/73210

Grunnen er at eg ikkje har dab dekning der eg bur..

Bør begynne og tenke litt når ein gjer impulskjøp :P

berre og komme med bud

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det vell på tide og gi førsteintrykk av høytalere og forsterker m.m.

Først vill eg sei at dette kommer ikkje til og bli dei avanserte omtalene som eg lesre over alt på dette forumet :P Har ikkje så god peiling på dette enda

Har nå brukt anlegget i litt over ein måned og den har vorte brukt over alt til tv titting og til musikk.

Høgtalarane har ein flott finish og ser lekre ut i rommet sammen med stativet, førsteintrykket eg fekk når eg slo dei på i rommet var "nei her må det vera noko som ikkje stemmer." for eg mangla litt den Wow følelsen eg fekk når eg var i butikken :P Men etter litt omplassering og rydding kom den tilbake. Det er vanskelig og forklare kva\korleis det føles. men virker nesten som om eg roer meg ned kvar gong eg skrur på anlegget.

Hegel H1 forsterkeren vill eg sei fungere utmerka ilag med høgtalaren har dog ikkje så stor sammenlikningsgrunnlag med høgtalere i denne prisklassen.

Høgtalarane kjem til sitt rette element når eg spiller t.d. vamp eller Lionel Richie, men setter eg på Bjørn johan muri eller noko anna nytt dritt :P så virker det som om høgtalaren manger litt "trøkk", da skulle ein kanskje ha hatt ein lite sub ved sia av.

kjøpen av dac til stereone er noko eg aldeles ikkje angrer på lydforskjellen er som natt og dag. streamer mykje av musikken gjennom wimp og uten dac og med dac er som om og drikke rimis bare øl og drikke Corona :P

lyden blir klart mykare og finare det virker nesten som om den drukner når du ikkje bruker dacen. kjøpte for kort tid sidan ein turen av typen HK Tu980 altså dab radio, men desverre så er det ikkje dab signal akkuratt der eg bur.. er det ikkje typisk :S lønner seg ikkje alltid med impulskjøp :8-) tanken framover nå er og eventuelt skaffe ein betre måte og streame musikken til stereon trådløst eller kjøpe ein mindre HTPC som brukes til musikk og film. akkuratt nå er det det siste som er mest aktuelt, siden bærbaren har "litt" problem med og spille musikk og gjera andre ting samtidig.

Time will show

Vill Avslutte med og beklage eventuelle skriveleifer dem snikker seg inn over alt

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Update 15.02.11*

Vill ønske eit nytt medlem i familien velkommen:

Denne blir satt opp sitaden for ps3n som stadig blei mindre og mindre brukt, ville ha noko som var enkelt og starte opp og bruke. Så da falt valget på denne.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det kommet 3 nye medlemer i familien

Starter først med den som er minst hifirelatert:
    Måtte i dag si farvel til min gamle telefon og måte kjøpe ny valget falt da på:
    huawei u8800:

Fekk i går og i dag 2 hyggelige pakker fra USA og Dustin Home:

Første pakka fra usa var eit par med Grados SR80i
    - kommer tilbake med førsteintrykk.

Andre pakken kom fra Dustin og var ein Cowon J3 mp3 spiller:
    - Intrykk kommer seinere når jeg har fått prøvd den ut betre.

Det nye gullparet:

Må beklage bildekvaliteten men ved manko på kamera så måtte telefonen ty till hjelp. så alle bildene er tatt med huawei u8800.

Newcomer Kenneth1979 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, fikk du Grado tilsendt fra USA?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth1979
    Jøss, fikk du Grado tilsendt fra USA?
    Jepp med litt hjelp heh..

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Grado'ene!
    Synd at de slipper til så mye lyd, for da hadde jeg vurdert samme!

Vurdert å få flytta tråden til "Hvilket utstyr har....." siden?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Gratulerer med Grado'ene!
    Synd at de slipper til så mye lyd, for da hadde jeg vurdert samme!

Vurdert å få flytta tråden til "Hvilket utstyr har....." siden?
    Jepp dem slipper mye lyd, har ikkje fått testa dem "ute" enda. men så langt er det eit "problem" eg fint klarer og leve med

Og det siste spørmålet jepp.. men gløymer og spørre ein mod. om og få gjort det :P får sende ein meld. til moderator nå

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •