Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 458
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Derfor forsvant jaggu Vincenten min ut døra... håper den nye eieren setter like stor pris på den som jeg har gjort, meget bra forsterker til en hyggelig pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Back to my roots...

I ett øyeblikks kjedsomhet så tok jeg meg en tur på loftstuen, og hva fant vi nedpakket der...

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-dsc00934-jpg

Det er en viss forskjell kan man trygt si, DM683 er en god høytaler, både når vi sammenligner størrelsen og pris...Lydmessig en annen lyd enn Swans F2...ja det er helt sant... Men seriøst, det er annen type lyd, men absolutt seriøs kvalitetslyd.

Har annonsert disse høytalerne til salgs en god stund nå men det er ingen som vil ha disse. Jeg er fristet til å bruke dem til bakhøytalere, i det minste, er en skam at disse nydelige høytalerne står nedpakket. :? Jeg er ute etter DAC for tiden så det hadde vært greit med litt frigjort kapital også...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Parasound blandet seg inn i komponentene her, New Classic 2100 Forforsterker koblet til Doxa M73.

Parasounden har prosessorinngang, muligheter for å koble sub rett på forforsterkeren, og ikke minst muligheter for å justere delefrekvensen, pluss diverse andre småsnacks... En innholdsrik forforsterker som det skal bli meget spennende å bli kjent med.

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-radar-jpg
    Det nye radarparet

Sikkert ikke det siste jeg blir å skrive om denne komboen...Tok ikke mange sekundene å skjønne at Parasounden gruser predelen i Onkyoen, musikken har helt klart mere kjøtt på bena...Litt lys i toppen og en mellomtone som liker å vise seg...Skylder på kildene, det blir sikkert bedre når jeg får DAC. Dette er hvertfall ett steg i riktig retning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

*Applaus* 8)

Denne luringen av en forforsterker er den største oppgraderingen lydmessig jeg har gjort hvis vi holder kjøp av høytalere utenom. Det er så jeg nesten blir irritert på meg selv at jeg ikke har tatt denne investeringen tidligere, jeg blir ALDRI å bruke en receiver som forforsterker igjen, verken med romkorreksjon eller Pure Audio. Lyd og Bilde, Hjemmekino, de har vært flinke med å dele ut gode karakterer på musikkbiten på Onkyo receiverene, men spørsmålet mitt er, sammenlignet med hva da? Selv sammenligner jeg denne overgangen tilbake til i 1990, da jeg gikk fra kassettspiller til CD, så stor forskjell vil jeg si det er lydmessig.

Fra ett flatt lydbilde, dårlig med dynamikk, ullen og merkelig bass har det skjedd store ting. Musikken har nå forlatt høytalerne, fikk oppleve å være i studio sammens med Kari Bremnes når Over en by ble spillt inn tidligere idag. Nå passer beskrivelsen til Swans F2.2 at de spiller med god 3D. Nå hører jeg bassgangen i musikken, ikke av og til som tidligere. Stuen virker mindre problematisk enn hva jeg i utgangspunktet hadde trodd. Jeg har mange ganger tenkt for meg selv, det var jo ikke sånn før i tiden, hvorfor skal det være så vanskelig å få lyden til å sitte med moderne produkter? Svaret ligger i receivere, de er rett og slett ikke egnet til å formidle musikkk, hvertfall ikke slik ett seriøst HiFi system bør låte som ett minimum.

Jeg er klar over at jeg nå skyter villt rundt meg fra hoften, jeg vet det finnes personer som er fornøyd med sitt receiveroppsett, og i oppsett til over 100.000 +++. Men hos meg har jeg ikke fått det til å fungere. Jeg er egentlig bare glad for at jeg nå slipper å tenke mere på om Audessey har gjort sakene sine, eller hvorfor Pure Audio låter så spinkelt og kjipt. Og når jeg skal se film så trykker jeg bare Bypass på fjernkontrollen eller skrur av forforsterken og vips så er Onkyoen i full kontakt med effekttrinnet igjen. Submuligheter har Parasounden også... nei dette er en luring av en forforsterker jeg ikke har noen problem med å anbefale, ett stort løft fra receiver som forforsterker.

Selfølgelig har dette fått konsekvenser, jeg hører også hvor "crappy" kildene mine er, så oppgradering er bestillt...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid kjekt med nye ting, men en oppgradering kommer sjeldent alene

Har hatt nc2100 selv og den er rett og slett genial, sinnsykt mye godlyd pr krone! Om man i tillegg tar med alle muligheter den har så er det rett og slett ett knallkjøp.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Takk for god tilbakemelding på det jeg har lurt på en stund
    Bruker idag 3310 som pre, og har lurt på og kjøpe en nc2100 som vil matche
    min nc2250 vil jeg tro. Etter og ha lest innlegget ditt fekk jeg bensin på bålet.
    Er relativt fersk i dette universet , selv om dette forumet har gjordt underverker(tror jeg) Men en dac ifra squeezebox duet, må vel til uansett?
    Sikler selv etter en doxa 73, har lest så mye positivt om denne rakkeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby

*Applaus* 8)

Denne luringen av en forforsterker er den største oppgraderingen lydmessig jeg har gjort hvis vi holder kjøp av høytalere utenom. Det er så jeg nesten blir irritert på meg selv at jeg ikke har tatt denne investeringen tidligere, jeg blir ALDRI å bruke en receiver som forforsterker igjen, verken med romkorreksjon eller Pure Audio. Lyd og Bilde, Hjemmekino, de har vært flinke med å dele ut gode karakterer på musikkbiten på Onkyo receiverene, men spørsmålet mitt er, sammenlignet med hva da? Selv sammenligner jeg denne overgangen tilbake til i 1990, da jeg gikk fra kassettspiller til CD, så stor forskjell vil jeg si det er lydmessig.

Fra ett flatt lydbilde, dårlig med dynamikk, ullen og merkelig bass har det skjedd store ting. Musikken har nå forlatt høytalerne, fikk oppleve å være i studio sammens med Kari Bremnes når Over en by ble spillt inn tidligere idag. Nå passer beskrivelsen til Swans F2.2 at de spiller med god 3D. Nå hører jeg bassgangen i musikken, ikke av og til som tidligere. Stuen virker mindre problematisk enn hva jeg i utgangspunktet hadde trodd. Jeg har mange ganger tenkt for meg selv, det var jo ikke sånn før i tiden, hvorfor skal det være så vanskelig å få lyden til å sitte med moderne produkter? Svaret ligger i receivere, de er rett og slett ikke egnet til å formidle musikkk, hvertfall ikke slik ett seriøst HiFi system bør låte som ett minimum.

Jeg er klar over at jeg nå skyter villt rundt meg fra hoften, jeg vet det finnes personer som er fornøyd med sitt receiveroppsett, og i oppsett til over 100.000 +++. Men hos meg har jeg ikke fått det til å fungere. Jeg er egentlig bare glad for at jeg nå slipper å tenke mere på om Audessey har gjort sakene sine, eller hvorfor Pure Audio låter så spinkelt og kjipt. Og når jeg skal se film så trykker jeg bare Bypass på fjernkontrollen eller skrur av forforsterken og vips så er Onkyoen i full kontakt med effekttrinnet igjen. Submuligheter har Parasounden også... nei dette er en luring av en forforsterker jeg ikke har noen problem med å anbefale, ett stort løft fra receiver som forforsterker.

Selfølgelig har dette fått konsekvenser, jeg hører også hvor "crappy" kildene mine er, så oppgradering er bestillt...

gratulerer så mye, har fått samme aha opplevelsen selv for ikke lenge siden med AN L2

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med oppgradering8) Går å vurderer å prøve denne selv. Med loop glir den fint inn i et hvert hjemmekinosystem8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Alltid kjekt med nye ting, men en oppgradering kommer sjeldent alene
    Nei sant det, nå er det nesten påkrevd med en oppgradering til, og jeg er faktisk litt stolt over meg selv at jeg har greid å beherske meg denne gangen

Sitat Opprinnelig postet av jokris
    gratulerer så mye, har fått samme aha opplevelsen selv for ikke lenge siden med AN L2
    Ikke sant Det er nesten som man skulle tro at dette er en vel bevart hemmelighet når man ser hvor mange som kjører receiver og effekt kombo. :wink:

Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Gratulerer med oppgradering8) Går å vurderer å prøve denne selv. Med loop glir den fint inn i et hvert hjemmekinosystem8)
    Den har mere enn bare bypass, hva med stereo med subbene dine innkoblet, hvor du selv kan bestemme delefrekvensen, til en pris av 6000 kroner?

MEN...oppdaget en ting som trekker litt ned, ikke noe big deal og har en naturlig forklaring. På lavt volum, da snakker vi om nummeret før det blir helt stille så er ene kanalen markant "høyere" enn den andre. Har lest om dette og jeg tror har noe med følsomheten på potmeteret som er brukt, det er ikke opprettet full kontakt på begge kanalene. Rart forklart, hvis noen andre har en fullstendig teknisk forklaring så ta dere til rette.

Parasound og Doxa kombo fungerer veldig bra, lyden høres bra ut i ørene mine. Akkurat nå har koblet opp B&W DM683, og det låter uforskammet bra tatt i betraktning at jeg manger en vesentlig ting i anlegget mitt. Mørk lyd begynner vel å lyde litt klisjeaktig, men det er akkurat slik lyden høres ut akkurat nå, mellomtonen blender seg inn helt fantastisk med diskanten som absolutt låter "crispy". Jeg hører helt klart suset i innspillingen El Macho til Mark Knopfler, er dette som skribentene kaller for luftighet? Bassen har sin tyngde, men har helt klart mye mere å gå på med bedre plassering, høytalerne er "kastet opp" i front av Swansene. Låter jo nesten HiFi dette

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he det er vel ingen hemmelighet, men folk har lett for og glemme :-)

Du skal putte ganske mange kroner i en surround reciver for og matche en dedikert 2 kanals forforsterker.

Godt og høre at du er fornøyd (stort sett da :-) ) med Parasound'en det er få merker der ute som gir deg mer for pengene.

Nå mangler du bare en skikkelig forsterker :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Hei.
    Takk for god tilbakemelding på det jeg har lurt på en stund
    Bruker idag 3310 som pre, og har lurt på og kjøpe en nc2100 som vil matche
    min nc2250 vil jeg tro. Etter og ha lest innlegget ditt fekk jeg bensin på bålet.
    Er relativt fersk i dette universet , selv om dette forumet har gjordt underverker(tror jeg) Men en dac ifra squeezebox duet, må vel til uansett?
    Sikler selv etter en doxa 73, har lest så mye positivt om denne rakkeren.
    Når du allerede sitter på en NC2250 så går du neppe feil med NC2100 som pre, kjøp på nettet og prøv, er du ikke fornøyd så er det bare å sende i retur.

Doxa 73 er sære greier Men jeg sitter på følelsen at jeg har uendelig med krefter samtidig som jeg har lydkvaliteter man får betale veldig mye penger for andre plasser. Til slutt så er det kilden og ikke minst forforsterkeren flaskehalsen liggger. Men med en god DAC så er kildeproblemet løst, og lyden skal vokse etterhvert som man tar seg råd til bedre forforsterker med Doxa 73. Den har ikke balanserte innganger men hallo, hvis balanserte signaler er den eneste veien å gå så har Lauvland laget balanserte innganger for lenge siden på forsterkene sine.

Jeg er veldig nyskjerrig på McIntosh C220 + Doxa 73 kombo.

Test av McIntosh C220 Stereoforsterker - Lyd og Bilde

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zebby, test med en Parasound A21 på Swans'ene du, så kan jeg garanter deg at du får en Aha opplevelse til :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Zebby, test med en Parasound A21 på Swans'ene du, så kan jeg garanter deg at du får en Aha opplevelse til :-)
    Hmmm, må ikke si sånt...kan hende jeg gjør noe jeg kommer til å angre på. Var en som var interessert i å bytte en A21 i en Doxa 73... er vel ikke du som prøver å få kloa i Doxaen min?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Hmmm, må ikke si sånt...kan hende jeg gjør noe jeg kommer til å angre på. Var en som var interessert i å bytte en A21 i en Doxa 73... er vel ikke du som prøver å få kloa i Doxaen min?

He he Nei det var det ikke, har 2 x JC1, 2 x A21, A23 og en 275 + 4 JBL forsterkere i oppsettet mitt nå og kommer ikke til og selge eller bytte bort noen av dem :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har ingen problemer med og gå god for A21

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Men jeg har ingen problemer med og gå god for A21
    Nei det skjønner jeg når jeg kikker på utstyret ditt Pokker at det ikke finnes folk med lignende utstyr i nærheten av her jeg bor. Han karen som hadde A21 var interessert i å bytte mot en Doxa Model 73 for å se om greide å få mere bass ut av Swansene sine...han hadde F2.2 han også. Kan kanskje ha noe med all den reklamen og omtalen Doxa og Swans har hatt her på forumet? Skal se litt i Swans tråden...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doxa 73 og Parasound A21 ligger i samme prisleiet, eneste ankepunktet hos Doxa er at du får kun kjøpt B versjonen nå som koster 30.000 Men de fleste som har Doxa sitter på første versjon og en direkte sammenligning mellom disse 2 forsterkerne er høyst interessant. De få jeg har snakket med som har A21 er fornøyd med lyden, men samtidig fryktelig nyskjerrig på hva en Doxa kan gjøre. Jeg på min side er fryktelig nyskjerrig på Parasound...

Så hvis du bor i Vesterålen, Lofoten, Ofoten, Sør Troms, gi lyd fra deg hvis du sitter på en A21 og er nyskjerrig på å prøve Doxa, så byttelåner vi.

Jeg kunne jo ha bestillt en A21 på nett også, for så å returnere den innen 14 dager...men det tror jeg er særdeles dårlig ide, har erfaring fra tidligere at jeg ender opp med dobbelt sett med forsterkere.

Er det ingen sørafor som kunne ha tatt ett slik initativ som kanskje har mindre kjøreavstander?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mere snacks er bestillt...

AVshop.no / OPTOMA HD200XÂ*DLP-projektor Full-HD

Nå skal film nytes på DreamScreen V2 DynaGrey Black 106" :-D

Jentungen ville ha hjemmekinobursdag, og da må jo far ta ansvaret sitt alvorlig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen V6

Da har Abrahamsen V6 tatt seg en tur innom, hyggelig med flere norske produkter.

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-abra-jpg

Har lest at flere beskriver at den er bygget som en tanks, det stemmer det, denne solide boksen har en tyngde som vitner om at det mest sannsynlig sitter ei feit strømforsyning i denne saken.

Har koblet til Pioneer DVR645 med coax og analogt og Playstation 3 med optisk.

Rett ut av esken så spiller det så der, litt mindre sus når jeg spiller cd via DVD spilleren, ellers ikke noe spesielt å føye til, den toner ned mellomtonen en del så den hører litt bedre ut.
    Så kommer det som jeg synes er veldig rart, når jeg spiller FLAC filer fra Playstation 3 så låter det dønn likt om jeg har koblet fra V6 til Pre og når jeg svitsjer til receiveren hvor PS3 er koblet til med HDMI, allså jeg bruker DAC og Pre i Onkyoen. Samme når jeg spiller CD, kanskje en anelse bedre kontroll i bassen men den krediterer jeg forforsterkeren, fordi den forandringen merket jeg allerede da jeg fikk Parasounden. Veldig greit å med Bypass funksjonen på Parasounden når nivåene er innstillt likt, jeg hører bare ett svakt klikk når jeg bytter i mellom kildene.

Ok, dette er ett nytt produkt, trenger helt sikkert innspilling, men jeg tviler på om vi snakker om jordskjelvforandringer om 50 timer. I tillegg så bruker jeg RCA som flere har beskrevet som det svakeste ledd her, ikke de balanserte utgangene som det sies skal representere produktet. Andre har testet med XLR til RCA overganger og har ikke merket noe forskjell, så jeg blir ikke å ta meg bryet med å skaffe slike overganger.

Njaaa og tjaaa... jeg får spille med V6 fremover nå, så får jeg se om det er noe jeg savner når jeg tar den ut av kjeden, men jeg tror helt ærlig at dette er ikke noen god oppgradering og som jeg ikke vil legge 4000 kroner i. Tror du skal ha rimelig dårlige kilder for at V6 skal gi ett skikkelig løft i lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare ikke dette til å stemme, så jeg tok en telefon og fikk snakke med Per. Men beskjeden var ganske grei, måtte gi den tid, minimum over helgen da det skjedde ganske mye i løpet av denne tiden. Uansett skulle jeg komme bra ut av det lydmessig...

Som jeg skrev i mitt første innlegg så skal jeg selvfølgelig gi V6 en skikkelig sjanse. Men hovedgrunnen til at jeg ringte Per var for å forhøre meg om de balanserte utgangene. XLR til RCA er helt bortkastet... du er nødt til å ha balansert utstyr for å få utnyttet det balanserte signalet. En annen ting Per sier er at det skal ikke være sååå stor forskjell lydmessig, med balansert så låter den anderledes, med vanlig RCA så skal den høres bra ut.

Så det kan nesten tolkes som den forandrer seg litt på lydsignaturen, og da er det til syvende og sist hva folk foretrekker, noe Per bekrefter med å si at noen foretrekker RCA og noen vil ha balansert. Ta feks Knut Lauvland, han jobbet målrettet med å få støyen så lav så mulig i sin Doxa Model 73, har vi balanserte innganger her? Nope... Leser også at balanserte utganger også har høyere gain, så mye som opptil 6 db, her tror jeg mange blir regelrett lurt av det høyere nivået. Juster gain likt så tror ikke jeg det er så stor forskjell som folk skal ha det til, vi snakker om kabler som er 1-3 meter i lengde, ikke 30-40 meter.

Skal bli spennende å se hva som skjer med V6, utseendemessig er den i allefall lekker.

Side 4 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •