Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 458
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Og kan jo legge til at jeg lenge har hatt lyst til å høre EC sin CD-spiller, men har aldri kommet så langt.

Men altså den mest skremmende tanken er:
    Hvis anlegget mitt hadde stått i et godt lytterom hos f.eks. Elkjøp, uten prislapp på, hva hadde jeg priset det til. :???:
    Kan anbefale å prøve EMC-1... finnes vel noen "snille" HiFi haier hos deg også. :wink:

Skal man prøve å prise lyd så tror jeg man blir å bomme kraftig, samboeren tippet 15.000 kroner på cd spilleren... øynene ble store med en etterfulgt rulling opp mot taket når jeg fortalte henne prisen.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Kan anbefale å prøve EMC-1... finnes vel noen "snille" HiFi haier hos deg også. :wink:

Skal man prøve å prise lyd så tror jeg man blir å bomme kraftig, samboeren tippet 15.000 kroner på cd spilleren... øynene ble store med en etterfulgt rulling opp mot taket når jeg fortalte henne prisen.
    Hehe, ja nettopp!
    Men som nevnt, det er jo en del av gamet dessverre, at ting koster penger altså.
    Jo, den finnes i Bergen også, så ikke umulig at løsningen blir å låne den på demo. Problemet er bare at jeg har kun lyst å teste den, er ikke i nærheten av å kjøpe den. Og jeg er litt enig med deg mht det å låne utstyr når man VET at man ikke skal kjøpe. :-)
    Skal riktignok skifte spiller frem mot høsten, men den ligger et nivå under EC dessverre ;-)

Det blir spennende å se hva du ender opp med og ikke minst hvordan resultatet blir.!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk låne cd spilleren fordi butikken mente at jeg kunne danne meg ett inntrykk av lyden med denne siden de ikke hadde inne EDC-1, men de var på hugget med en gang om å ta DAC`n som man kunne få kjøpt "billig" Er gøy å teste utstyr hjemme i sin egen stue også, og det er jo det som faktisk blir korrekt også-

Det forsvant en ECD-1 foran nesa mi i går, kom over en Hegel HD10 men det ser ikke ut som jeg får lagt min klamme hånd over den heller. Så planen i dag er å hente en Abrahamsen V6...

Nå får jeg pakke ned cd spilleren, det har vært en fantastisk helg med mye godlyd, men våre veier må skilles, så dyre vaner kan jeg ikke tillate meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ble det ikke Abrahamsen V6 alikevel... skylappene og galskapen slo til hardt og brutalt.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig lesning!

Tipper du gikk ut med en slik under armen!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer om 2 dager, de hadde den ikke inne...derfor jeg fikk med meg EMC på fredagen. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff... iskald Doxa og musikk fra PS3 høres ikke mye bra ut... :roll:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff... iskald Doxa og musikk fra PS3 høres ikke mye bra ut... :roll:
    Tror jeg på, de spiller dritt når de er kalde. Desto bedre er det når varmen kjæm!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Tror jeg på, de spiller dritt når de er kalde. Desto bedre er det når varmen kjæm!
    Ja men man kan begynne å lure på hva som trenger å bli varmt inni der? For den blir jo ikke varm under bruk slik "vanlige" forsterkere blir.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men man kan begynne å lure på hva som trenger å bli varmt inni der? For den blir jo ikke varm under bruk slik "vanlige" forsterkere blir.
    Nei det er jo sant, men gud bedre å mye bedre de spiller når de har hatt strøm en stund.

For å sitere et medlem her når jeg fikk min M73 i hus første gangen:

"For pok**r, Doxa slår du på når du kjøper den, og av når du selger den!"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at man ikke skal slå av en Doxa Men det er "indre stemme" som sier "slå av det man ikke bruker" Er vel brannfaren som ulmer i bakhodet, er så drillet i å tenke "safety" gjennom jobben at kjærringa mener jeg er en smule "hysterisk"

Tok meg selv i å sitte å snoke etter EC på brukten i kveld... Vet ikke om EC 4.5 er noe å samle på? Vil det være ett løft fra fra receiver som pre?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker retningen du tar Zebby!

Fått Dacen?

4.5 kjenner jeg ikke i det hele tatt, men 4.7 ga et veldig løft her hos meg. Ble noe helt annet enn recieverlyden.

Jeg vil nok tro at en 4.5 vil gi løft hos deg uansett altså, hvis ikke så er det jo lett omsettelig igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker ikke utviklingen i det hele tatt Men på den andre siden så ser jeg at det er muligheter å skaffe seg EC utstyr til en rimelig penge på brukten kontra nytt.

Har ikke fått DAC`n enda... Enn den nye DAC`n din?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker ikke utviklingen i det hele tatt Men på den andre siden så ser jeg at det er muligheter å skaffe seg EC utstyr til en rimelig penge på brukten kontra nytt.

Har ikke fått DAC`n enda... Enn den nye DAC`n din?
    He he, innerst inne så vet jeg du liker det, du sliter bare med å forsvare tankegangen din!

Nei har ikke fått den gode gamle enda jeg heller, er vel noen i posten som kjæler med den en plass. Kanskje i dag, hvem vet!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må vel bare innrømme at jeg liker det litt eksklusivt.

Nå om dagene så går det i akustiske forbedringer. :twisted:

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-akustisktiltak-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir en liten pause innen AV hobbyen en liten stund fremover nå. Husbyggingen tok mye tid, er heldigvis ferdig med en vegg, 2 igjen... :roll:

ECD-1 er blitt noe forsinket av ukjent grunn, og så er det jobb og familieferie oppi alt dette... Så en gang ute i august får jeg svaret om ECD-1 vil gjøre jobben.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ECD-1 avbestillt på ubestemt tid siden den ikke engang var bestillt, vurderer en Hegel HD10 i stedet...MEN...

Jeg begynner å lure mer på om en forforsterker vil lage mere "skyv" i bassen her. Jeg savner en god del i lyden, blandt annet holografi, tyngde i bassen har jeg funnet ut. En del kan jeg sikkert skylde på rommet, men bare lurer på om en forforsterker er ett smartere trekk i denne omgang?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound NC2100 virker spennende...

http://www.ncms.no/Downloads/Reviews...ty_05-2007.pdf

Fidelity mener at denne matcher Doxa perfekt, men gjelder det M73 tro...hmm...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hopper i det som vanlig, har bestillt meg en Parasound NC-2100... Spent på om den "spiser receivere til frokost" som Audiophile.no påstår. Er virkelig pre delen i receivere så steike dårlig, får jo ikke inntrykk av det når jeg leser diverse tester om receiverene til Onkyo.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort noe jeg burde ha gjort for lenge siden, siden jeg kjøpte receiveren min demobrukt så burde jeg strengt tatt ha kjørt en factory reset på den. Men jeg tviler på at gutta på Elkjøp har rørt så veldig mye inne på oppsettet, men man kan aldri være sikker.

Så nå må jeg kjøre en ny romkorreksjon og ber til de høyere makter at jeg får tilbake lyden jeg hadde i mai, da hadde jeg en følelse at jeg får mere enn nok bass, etter romkorreksjon låter det like tamt som Pure Audio, det gjorde det ikke før...stor forskjell, var som å trykke inn en loudnessknapp i forhold.

Ser min nyanskaffelse er sendt fra Stavanger i går, og er videresendt fra Oslo i dag... tipper torsdagen, senest fredag begynner jeg å få noen svar.

Side 3 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •