Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus. - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 23 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23
Viser resultater 441 til 458 av 458
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Blir nok bra dette !

Så Cary leverer varene altså ? :-)
    Av det jeg har testet til nå lydmessig så er det veldig bra, par andre ting som angår HDMI er ikke fullt så bra igjen, men dette må jeg nesten komme tilbake til.

Edit: Selv om ikke kilden er optimal for øyeblikket, så er jeg fristet å hive ut det ene positive superlativet etter det andre. Har bare på gøy hatt Abrahamsen V6 innom...hehe... ler litt enda når jeg tenker over det, men det er en brutal forskjell, og det bør det pinadø være med dette oppsettet. Selv om det er ett par HDMI (som jeg kommer tilbake til) ting så er jeg villig til å tilgi/akseptere forbanna mye med denne lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og idag fant jeg løsningen på mine 2 "små" HDMI problemer. Ene var å kunne spille musikk via Mac -->HDMI-->Cinema 12. Fungerte fint på film men ikke på musikk. Viste seg å være feil samplingrate som ble sendt ut fra Mac`n via HDMI, endret dette og vips lyd.

Problem nr 2, ikke lyd i enkelte spill på PS3, egentlig samme greia her, det er noe i lydsignalet PS3 sender ut som Cinema 12 ikke liker, fjernet alt unødvendig støtte for diverse lydformater i PS3 menyen, og vips lyd igjen...

Har lest litt på diverse andre forum der Cinema 12 får av "enkelte" så hatten passer når det gjelder diverse problemer de har med HDMI. Jeg var redd jeg kom til å havne i samme kategori her en stund, men det viser seg jo at det er avhengig av hva som blir sendt inn til Cinema 12. Du må regne med litt ekstra "jobb" med oppsettet, da jeg vil kalle Cinema 12 for ett entusiast produkt, og passer nok ikke til mainstream kjøpegruppen, til det blir den alt for tungvind i oppsettmessig, men bare prisen vil nok skremme den jevne forbruker over på andre løsninger, tror jeg.

Jeg har enda ikke begynt å leke meg med EQ i Cinema 12, føler liksom ikke behovet for det. Trykket med subber og uten subber er godt innenfor det jeg foretrekker, andre vil nok kanskje riste på hodet når det kommer til subnivået mitt og foreslå godprat til mennene i de hvite frakkene kommer å henter meg. Men jeg bør vel kanskje hive opp REW (en dag) og sjekke hvor landet ligger.

RK som er i Cinema 12 er ikke utviklet av Cary som jeg kom til skade til å si på forrige side. Cary anbefaler forøvrig manuelt oppsett, og skulle du alikevel være fristet å kjøre RK så anbefaler Cary uansett å sjekke innstillingene manuelt. Har derfor ikke tatt meg bryet med å teste dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var man tilbake etter 3 uker`s ferie i sørøst Asia, nærmere bestemt Thailand, flott ferie men nå er det tilbake til hverdagen, smallt rett på en influensa når jeg kom hjem, kjekt. :evil: Var forresten på en 4D demo i Bangkok, ble ikke imponert i det hele tatt. Bildet var helt elendig, lyden var tam og stoleffektene like så. Derimot kom jeg over en Imax kino på ett "High End" kjøpesenter:

Imax Paragon - Major Cineplex

Fikk desverre ikke tid til å sjekke ut denne kinoen, men Bangkok har kinoer for alle, du feks Paragon Cineplex for en totalopplevelse av komfort.

Her får du en egen liten "lounge" i kinoen med servering, tror du til og med kan bestille massasje mens du ser på film...

next time...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det endelig skje, en drøm som går i oppfyllelse. Merker jeg grugleder meg til neste helg for å få oppleve min første konsert med dronningen selv, min HiFi referanse som jeg har brukt veldig mange ganger under testing av diverse komponenter, ei dame som får tankene til å fly med sine tekster og vakker musikk...hvem snakker jeg om?

Selvfølgelig Kari Bremnes Steike jeg gleder meg...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hærlig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte besinne meg selv i går etter at jeg kom hjem fra konserten med Kari Bremnes og bandet hennes, skrive om konserten i ekstase blir ikke helt korrekt.

Det var meldt storm hos oss igår, Kari Bremnes skrev på sin Facebook side at hun skulle nordover til storm. Jeg var veldig bekymret for at været kunne skape problemer i form av avlysning eller i værste fall strømbrudd. Heldigvis så gjorde været at det ble bare en fin setting for hele konserten, folk fra hele regionen trosset vær og vind for å komme på konsert, det ble fullt hus.

Når jeg ser bandet komme på scenen så er det like før jeg kravler over mannen som sitter fremfor meg, nå skjer det, og like etter kommer Kari på scenen og åpner med med "Tidlig", det satt som ett skudd og hun hadde publikum i sin hule hånd fra første strofe. Sang nummer 2 "Trist når du får tenkt dæ om" så tror jeg det var mange som kjente at øynene ble litt våte. Hun fortsatte med flere sanger fra hennes siste plate, men jaggu tok hun ikke en sang fra Svarta Bjørn, Over en By, Gåte ved Gåte og Fantastisk allerede. Så forteller at hun ble litt skuffet over stormen som var meldt, hun hadde håpet på mere og annonserte siste sang med "E du nord" som låt helt fantastisk nydelig. Etter en stående ovasjon gikk hun av scenen men kom nesten like fort tilbake og tok en ny låt, og en til, og enda en til, publikum kvitterte med flere stående ovasjoner, stemingen var perfekt og til dels magisk.

Etter neste 2 timer så var det slutt, jeg ville ha mere, resten av publikum også, men vi måtte bare innse at det var over for denne gang. Jeg la merke til mange smil fra dem som kom ut fra lokalet, en skikkelig godfølelse satt godt i hele veien hjem, og den har jeg enda.

Men må nok desverre trekke frem litt negativitet i lovprisningen, lyden sto ikke i stil med resten av kvaliteten. Til tider var det anstrengende å høre på når det skjedde mye, på de rolige sangene så var det bedre. Det ble for mye mellomtone og alt for lite i bunnen, tidvis også for høyt. Men det skal ikke folkene på scenen ha skylden for, her er det heller lydteknikeren som bør ta seg en hørseltest.

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-kari-bremens-jpg

Hadde bare med meg mobilen så bildene ble så som så, men jeg ville ikke fikle med å ta bilder, hadde nok med å nyte opplevelsen. Som hun sa, hun kunne ha spillt hos oss hver helg, det må hun gjerne gjøre, jeg kommer garantert neste gang også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe Antimode, hadde meg en grundig gjennomgang med kalibrering og målinger her om dagen, den første etter at jeg fikk Cinema12 Burde strengt tatt ha gjort dette for lenge siden men det har ikke vært så mye fokus på hjemmekino i det siste, faktisk så lite at man skjemmes når man tenker på hvor mye penger og tid man har investert i dette oppsettet, men men...

Cinema12 er sær, og jeg hadde ett lite helvete med å komme meg igjennom en skikkelig kalibrering med Cinema 12 når det kom til subbene, en av utfordringene var at når du setter frontene til fullrange så får du ingenting ut på subkanalen...yep, subkanalen, du har bare en utgang for sub. Og når i tillegg henter signalet til sub nr 2 fra den andre subben og denne må være påslått for å få signal ut så blir tingene enda mere tungvindt.

Jeg kom meg omsider igjennom denne kalibreringen, når det er lenge siden man har gjort dette så har ting gått litt i glemmeboken, så da var det bare å finne frem gamle guider og lese seg litt opp igjen.

Jeg bruker ikke autokalibreringen til Cinema 12, etter anbefalinger fra manualen, jeg legger inn avstander og justerer nivåene manuelt. Rom EQ er håpløs, starter på 80 hz så jeg har ikke tatt meg bryet med å se nærmere på denne.

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-ling-jpg

Dette er jo mildt sagt til å grine av.

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-la-ibrering29122012-jpg
    Denne grafen viser det gamle oppsettet med Sherbourn PT7030, som dere ser, jeg er jo helt ute å kjøre her når man ser på den første målingen.

Kheopspyramiden på 50 hz må bort, andre plasseringer av subbene i rommet er litt vanskelig. Eneste jeg kunne ha prøvd må være å flytte de lengre ut fra hjørnene i håp om få ned peaken, subbene er også tunet til 15 hz, jeg har jo ikke respons før 28 hz.

Nei det er vel bare å brette opp armene å gjøre ett nytt forsøk, men hvem av de 3 modellene av Antimode burde jeg kjøpe, skal kun brukes på subbene.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt SVS eq1

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-100-hz-sub-70-resten-jpg

Sånn, da er jeg spent på hvordan dette blir å låte... finne frem noen BD

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var fult overkommelig ha. Mye smuuuuuuding på den ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1/6 smoothing på den. Jeg har brukt PEQ på Ultraene ganske heftig for å bli kvitt den 50 hz pyramiden. Måtte også flytte på frontene for å bli kvitt dippen på 80 hz. Har brukt REW hele veien for å sjekke effekten av tiltakene som er gjort.

Har tatt sjansen på å kjøre RK til Cinema 12, så jeg er spent på hva resultatet blir nå...venter i spenning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-sammenligning-jpg

Cary og jeg er ikke så fryktelig uenig når man ser på grafen, grønn er min manuelle kalibrering, og rød er Cary sitt forslag etter at jeg har jeg justert opp subben fra -5dB til 6.0 dB. Får da være grenser på hvor nøytralt det skal være

Ser en feil jeg har gjort i mine settinger, jeg har definert frontene til 2.7 meter og subbene til 3.6. Cary har satt alt til 2.7 meter, er vel kanskje ikke usannsynlig når fasen er så bra så den kan bli. Ellers så har Cary gjort mange feil, brukt litt forskjellig delinger her og der, nivåer i hytt og pine, så her måtte jeg gå over å justere ting slik det skal være. Tror jeg holder meg til den manuelle innstillingen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre en de alder fleste den kurven.

EQ1 min får kjørt seg når den må ta en jobbrunde i en elendig stue : http://avforum.no/forum/attachment.p...5&d=1310561386

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg synes det låter ikke bra, tror jeg presser subbene for mye. Nesten like før jeg gir opp og hiver hele greia ut på brukten. Faen også...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører subene ca 0 til +1 dB i forhold til resten. Nok bass for meg.

Får ikke for sjefen i huset lov til og flytte om litt i lytteromet ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det liksom ikke så mye å flytte rundt på, har eget dedikert rom til kinoen så jeg kan gjøre hva jeg vil her. Men målinger viser at det er ikke noe andre fornuftige steder å plassere subbene. Synes de virker daffe og lager mere ulyder enn trøkk. Begynner å lure på om det var så lurt å bruke PEQ...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre type subber... Kasser, 2 eller 4 stykk. ken kreisel eksempelvis

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KK blir for dyre synes jeg, har hatt bedre respons tidligere og ikke disse ulydene jeg synes subbene produserer nå. Jeg la merke til at når PEQ ble koblet inn forsvant det en del i bunnen som jeg nå har kompensert for, er redd for at dette bringer ting på bristepunktet. Tror jeg får gjøre ett nytt forsøk i morgen uten PEQ, så får jeg bare leve med denne 50 hz peaken.

Side 23 av 23 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •