Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus. - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 23 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 458
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Men, hvis disse er ment å brukes sammen hvorfor kjører de ikke en mer enhetlig stil ? Ta knappene på prosessoren som er i lys aluminium og så har de klart å sette en mørk aluminium knapp på effekten ? Og den store lysende logoen på effekten , hvor er den på prosessoren - hadde vært mye penere om dette gikk igjen.
    Neida Ingeniør`n, nå skal du høre her...

De bildene som finnes på nettet er nok tidligere utgave av 7.250, den har ikke lufteinntak på sidene og i displayet sto det Cary Audio, denne utgaven har logoen i displayet, og en helt annen logo på fronten enn tidligere pluss luftingen som jeg har nevnt, på Cinema 12 så har de valgt å beholde den "gamle" logoen. Mulig Cinema 13 blir mere lik effekttrinnet?

Men se her

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-img_0068-2-jpg

Sett den til off og det blir mørkt som graven

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-img_0072-jpg

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-img_0073-jpg

Litt annen profil på frontene.

Manualen til Cinema 12 har den nye logoen, tydeligvis så har ikke prosessoren
    vært med på forandringene... men men, jeg overlever.

Du får jo Cinema 12 i aluminium også, og da blender jo knappene inn perfekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darthmaniac
    gratulere med godsaker,Følger fortsatt med :-D
    Hyggelig

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig ja :-)
    Hvilke RK er det på disse prosessorene - deres egen variant eller?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Stilig ja :-)
    Hvilke RK er det på disse prosessorene - deres egen variant eller?
    Det er nok deres egen variant, leser at de fleste skipper auto korreksjon og legger inn verdiene selv. Det var noe jeg måtte lære meg da jeg hadde Sherbourn sin PT7030, i kombinasjon med REW og innebygget EQ så ble det veldig bra. Jeg er spent på hvordan dette blir å låte. Skal kalibrere subber, sette avstander, og måle nivåer i kveld. Så jeg fyre opp REW og justere EQ en annen dag.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Det er nok deres egen variant, leser at de fleste skipper auto korreksjon og legger inn verdiene selv. Det var noe jeg måtte lære meg da jeg hadde Sherbourn sin PT7030, i kombinasjon med REW og innebygget EQ så ble det veldig bra. Jeg er spent på hvordan dette blir å låte. Skal kalibrere subber, sette avstander, og måle nivåer i kveld. Så jeg fyre opp REW og justere EQ en annen dag.
    Ok .

Men hvilke EQ muligheter er det på denne da?
    PEQ med mange valgmuligheter , eller er det faste bånd (GEQ) ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ok .

Men hvilke EQ muligheter er det på denne da?
    PEQ med mange valgmuligheter , eller er det faste bånd (GEQ) ?
    Ut fra manualen så er det faste bånd, ikke helt hva jeg hadde håpet på, ble kanskje litt bortskjemt med PT7030 der, men jeg skal nok greie å ro dette i land uansett.

For første gang i min hjemmekinokarriere så opplevde jeg at ikke trengte å skru på fasen på subbene, greier 5 db økning med å ha fasen på 0, videre justering gjør det bare værre.

Venstre Høyre
    50@85 db 50@85 db
    40@79 db 40@75 db
    30@74 db 30@74 db

Men jeg skal sjekke hvordan ståa er på 30hz, har en snikende følelse at det er her jeg burde sjekke fasen ikke på 50.

En annen oppdagelse jeg gjorde i går var når du "Daisy chainer" på PC13 Ultra så må subben du henter signalet ut fra være påslått. Trodde dette var hardwired uten forsterkning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om å oppdage musikken sin på nytt, vanskelig å løsrive seg når man først har satt seg ned for en kosestund, det er jo ett godt tegn.

Driver å leser meg litt på Digital Transport, vil jo utnytte DAC`n i Cinema 12, så utfordringen har vært å få signalet ubehandlet fra Mac til Cinema 12 urørt.

AppleTV er kanskje løsningen her, er litt usikker på dette med Airplay og avspilling av musikk via AppleTV, det fungerer jo strålende, men er dette en fullgod løsning med å få frem 1 og 0 til Cinema 12 i best mulig og urørt tilstand?

Synes denne korte tråden var litt interessant: https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

Jeg skal teste ut forskjellene mellom HDMI og Optisk senere idag, om det er noen forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om å oppdage musikken sin på nytt, vanskelig å løsrive seg når man først har satt seg ned for en kosestund, det er jo ett godt tegn.

Må bare sitere meg selv her, ett kroneksempel på detaljer jeg aldri har lagt merke til før er med Pink Floyd, Wish you where here, like før den akustiske introen begynner så hører jeg en som rensker halsen sin litt, ett lite sniff og trekker pusten før han begynner å spille. Første gangen jeg hører denne lille detaljen, den har nok vært der hele tiden men har som sagt ikke lagt mere til den før nå.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Driver å leser meg litt på Digital Transport, vil jo utnytte DAC`n i Cinema 12, så utfordringen har vært å få signalet ubehandlet fra Mac til Cinema 12 urørt.

AppleTV er kanskje løsningen her, er litt usikker på dette med Airplay og avspilling av musikk via AppleTV, det fungerer jo strålende, men er dette en fullgod løsning med å få frem 1 og 0 til Cinema 12 i best mulig og urørt tilstand?

Synes denne korte tråden var litt interessant: https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

Jeg skal teste ut forskjellene mellom HDMI og Optisk senere idag, om det er noen forskjell.
    Nå har ikke jeg testet dette selv, men AppleTV omformer visst all lyd til 48kHz uansett kildekvalitet. Så så i måte er det ikke en fullgod løsning. Til akkurat den bruken skal Apple AirPort Express være bedre.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at Cary'en ikke har USB-inngang. En USB->S/PDIF-konverter løser dine problemer og skaffes fra 1500 og oppover.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Nå har ikke jeg testet dette selv, men AppleTV omformer visst all lyd til 48kHz uansett kildekvalitet. Så så i måte er det ikke en fullgod løsning. Til akkurat den bruken skal Apple AirPort Express være bedre.
    Stemmer det, kommer opp 48KHz i displayet på Cinema 12 når jeg bruker AppleTV. Jeg skal sjekke litt rundt Airport Express, litt behagelig å kunne gjøre dette trådløst.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg antar at Cary'en ikke har USB-inngang. En USB->S/PDIF-konverter løser dine problemer og skaffes fra 1500 og oppover.

Geir Arne
    Stemmer, den har desverre ingen USB inngang... så er det noe i denne gaten du tenker på? http://www.audiostream.com/category/...verter-reviews

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, den har desverre ingen USB inngang... så er det noe i denne gaten du tenker på? http://www.audiostream.com/category/...verter-reviews
    skulle jo mene at denne fungerte gull også:
    192 kHz 24bit Asio Hi Fi CM6631 USB to Coaxial Optical SPDIF Convertor for DAC | eBay

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Støtter "bare" 16 bits. :smile:

Jeg har hengt meg helt opp i denne Musical Fidelity V-Link192 USB-S/PDIF Converter | AudioStream

Fant den til halv pris på Amazon, der får jeg ikke gjennomført transaksjonen fordi dem ikke kan sende den til min adresse... Google har heller ikke vært min venn her...

Edit: Men det finnes håp: Musical Fidelity V-LINK 192

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rive Rolf

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-wreck-it_ralph_3d_blu-ray_no-22539954-frntl-jpg

Blir litt tid til film også, ikke bare forskning på nytt utstyr.

Rive Rolf, håpløs norsk oversetting selv om det korrekt oversatt. MEN...

Er særdeles hyggelig familiefilm, og det er moro å være hjemmekinoentusiast når man får servert ett slikt superb bilde for å ikke snakke om ett knakende godt lydspor. Morsomt å se sine gamle spillkarakterer fra 80 tallet komme til livet på film, anbefales.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-wreck-it_ralph_3d_blu-ray_no-22539954-frntl-jpg

Blir litt tid til film også, ikke bare forskning på nytt utstyr.

Rive Rolf, håpløs norsk oversetting selv om det korrekt oversatt. MEN...

Er særdeles hyggelig familiefilm, og det er moro å være hjemmekinoentusiast når man får servert ett slikt superb bilde for å ikke snakke om ett knakende godt lydspor. Morsomt å se sine gamle spillkarakterer fra 80 tallet komme til livet på film, anbefales.

Anbefaler også Brave og Rice of the Guardians for super bra bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Anbefaler også Brave og Rice of the Guardians for super bra bilde
    Brave/Modig har jeg i samlingen, har dog kun sett den i 3D, burde kanskje ha sett den pånytt uten. 3D messig hadde den kun dybde å snakke om, lydsporet kan jeg ikke si at jeg beit meg så veldig merke i.

Skal sjekke ut Rice of the Guardians når jeg kommer over den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er "The missing link" bestillt.

Galvanisk skille, muligheten for AES/EBU og opp til 24/192 kHz avgjorde saken. Leser at andre mener AES/EBU er ett dårligere alternativ enn Coax, men jeg har ingen forutsetning til å mene noe som helst, helt nytt felt for meg dette.

Noen som kan svare på om jeg må ha en 110 ohms kabel for å bruke AES/EBU eller kan jeg bruke en vanlig signalkabel?

Edit: 6 ukers leveringstid pga ferieavikling.... DET har jeg ikke tålmodighet til, da får jeg lete videre. :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

V-Link II

Det ble en V-Link II

Hvis jeg bruker TOSLINK mellom V-Link II og Cinema 12 så skal løse seg med galvanisk skille.

Denne i kombinasjon med CHANNEL D - Pure Music så tror jeg dette kan begynne å smake fugl, selv om oppsettet allerede har servert "gourmetlyd" jeg ikke har hørt før.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en V-Link II

Hvis jeg bruker TOSLINK mellom V-Link II og Cinema 12 så skal løse seg med galvanisk skille.

Denne i kombinasjon med CHANNEL D - Pure Music så tror jeg dette kan begynne å smake fugl, selv om oppsettet allerede har servert "gourmetlyd" jeg ikke har hørt før.
    Blir nok bra dette !

Så Cary leverer varene altså ? :-)

Side 22 av 23 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •