Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus. - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 23 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 458
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Jeg vurderte denne selv før jeg kjøpte MX121, men div. undersøkelser (+magefølelsen) gjorde at jeg droppet den. Som feks. å spille musikk uten sub er uaktuelt for min del. Når jeg i tillegg hadde (har..) McIntosh på hjernen ble valget enkelt for min del til slutt :wink:

Jeg syns uansett at det er et meget spennende produkt og filosofien med å prioritere lydkvaliteten er jeg så absolutt med på. Det blir spennende å høre hva du syns etterhvert
    Du er jo i en helt annen liga med ditt sinnsyke oppsett... Skjønner godt at du gikk McIntosh all the way, derfor beholdt jeg ikke effekttrinnet fra Sherbourn, har som sagt troen på at det soniske er ivaretatt med å holde seg til samme produsent. Mixing tror jeg ender opp i mange komponentbytter, er hvertfall min erfaring sålangt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger litt inputs

Sitter å klør meg litt i hodet hvordan jeg skal finne smidigste måte med å spille musikk fra CD, filbasert, filmer og BD, gjerne ISO filer også, Netflix hadde også vært kjekt, men med muligheter for å komme meg på den amerikanske versjonen.

Jeg venter som sagt på Cary Cinema 12, den har jo litt å velge mellom av innganger. Jeg vurderer å bruke en Mac Mini for å ta seg av det meste av filbaserte avspillinger via HDMI. Er det noen ulemper med å bruke HDMI for avspilling av musikk enn feks asynkron USB tilkobling?

Jeg har toppmodellen til Panasonic for BD avspilling idag, vurderer en OPPO 105 men jeg ser ikke at jeg kommer i mål med en ny spiller. Den har analoge XLR utganger, som er flott, men jeg ønsker å bruke Dac`n til Cary, Cary har også en Digital XLR inngang som frister meg veldig til å bruke. Jeg kan jo likegodt bruke Panasonicen og coax mot Cary for CD avspilling.

Så jeg vet ikke, kanskje investere i Mac Mini og beholde Panasonicen vil løse problemstillingen, eller hva mener dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er på`n igjen, nemmelig å følge med på Schenker sin sporingsside... Alltid like spennende, og spesielt nå som jeg er mange mil ute i havet. Vel, skal heldigvis hjem på tirsdagen så jeg skal stå klar til å ta i mot en pakke på 55 kilo og en på 17...

Vil fortsatt ha innspill på beste måten å avspille filer fra datamaskin til prosessor.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cary Audio i hus

Da var Cary Audio 7.250 og Cinema 12 kommet i hus...og for en tortur. Jeg er fremdeles på jobb i nordsjøen og får ikke klådd på godsakene før i morgen kveld.

Jeg har tryglet min samboer om å sende ett bilde av eskene, i det minste, men så langt har jeg ikke fått noe.. :evil:

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Da var Cary Audio 7.250 og Cinema 12 kommet i hus...og for en tortur. Jeg er fremdeles på jobb i nordsjøen og får ikke klådd på godsakene før i morgen kveld.

Jeg har tryglet min samboer om å sende ett bilde av eskene, i det minste, men så langt har jeg ikke fått noe.. :evil:
    Virkelig slått på stortromma altså ? :-D :-D

Skjønner godt at du lengter hjem da ja :-)
    Grattis med nytt gromt utstyr da , håper det spiller etter forventningene !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Virkelig slått på stortromma altså ? :-D :-D

Skjønner godt at du lengter hjem da ja :-)
    Grattis med nytt gromt utstyr da , håper det spiller etter forventningene !
    Takk takk, det håper jeg også, og forhåpentligvis er det forbanna spøkelset ute av huset for en god stund.

Men hele kinoen er for tiden nedrigget pga jeg har lagt nytt vegg til vegg teppe, meldt kanonfint vær også resten av uka så her må det prioriteres hardt. :twisted:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, det håper jeg også, og forhåpentligvis er det forbanna spøkelset ute av huset for en god stund.

Men hele kinoen er for tiden nedrigget pga jeg har lagt nytt vegg til vegg teppe, meldt kanonfint vær også resten av uka så her må det prioriteres hardt. :twisted:
    Huff ja, det kan bli et tøft valg
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-cary-jpg

Ser ut som jeg må ha hjelp for å få effekttrinnet opp trappen, den esken ser hakket større enn ut enn Sherbourn 7-350 esken, 55 kilo sier Schenker

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes husfruen burde ha pakket opp , koblet opp , og gjort alt klart til du kommer hjem :-)

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes husfruen burde ha pakket opp , koblet opp , og gjort alt klart til du kommer hjem :-)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja også tatt bilder og lagt de ut på AVforum for meg også...

Måtte klø litt på godsakene i går kveld når jeg kom hjem, svarte for ett beist av en forsterker 7.250 er. Jeg har fått den ut av esken, nå må jeg bare psyke meg opp eventuelt ringe en venn for å få den opp i andre etasje. :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy **** nå har jeg vært svett i ett par timer... fikk ikke liv i 7.250. Måtte ringe supporten i Uniten men der fikk jeg beskjed om at jeg var 50 minutter for tidlig. Så da hadde jeg 50 minutter på å pløye gjennom ting og tang i manualen til Cinema 12.

Men så slo det meg at jeg har koblet trigger kabelen mellom Cinema 12 og 7.250, sjekket innstillingene for trigger, joda den sto i off, satt den til zone1, restart og So Far Away from kom sivende ut av høytalerne... PUH!!!

Tydelig at siden jeg har brukt trigger kabel mellom Cinema 12 og 7.250 så er det bare å glemme å skru denne på manuelt, snedig...

Dere får bare vente med bilder, jeg må få ned pulsen igjen, så for meg retur av effekttrinnet en stund her...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ufyselig og kjent følelse det der :S

Sett deg ned og nyt nå du, så kan vi få bilder og første rapport i morra

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker selv samme episode med Primare A30.5. Ikke fullt så tung som Cary-effekten din, men likevel for ruvende til å lett håndteres. Svetta som f husker jeg, da den ble sendt helt i fra Nord-Norge. Ikke nok med det, det var ikke antydning til liv i den. Etter to timer med svette, og hjertebank beit jeg i det sure eplet, (som ikke nødvendigvis er surt), og sjekka manualen. Trigger står på off........ Vips, liv!

Gratulerer med Cary-elektronikk! Forsiktig med ryggen :grin:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy **** nå har jeg vært svett i ett par timer... fikk ikke liv i 7.250. Måtte ringe supporten i Uniten men der fikk jeg beskjed om at jeg var 50 minutter for tidlig. Så da hadde jeg 50 minutter på å pløye gjennom ting og tang i manualen til Cinema 12.

Men så slo det meg at jeg har koblet trigger kabelen mellom Cinema 12 og 7.250, sjekket innstillingene for trigger, joda den sto i off, satt den til zone1, restart og So Far Away from kom sivende ut av høytalerne... PUH!!!

Tydelig at siden jeg har brukt trigger kabel mellom Cinema 12 og 7.250 så er det bare å glemme å skru denne på manuelt, snedig...

Dere får bare vente med bilder, jeg må få ned pulsen igjen, så for meg retur av effekttrinnet en stund her...
    Godt det løste seg da ja:-D
    Ja du får komme ned på hvilepuls før du kommer med mer utfyllende rapport :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-img_0061-jpg

Dimbar logo i front, ingen lufting på topp...la oss ta en liten titt på baksiden.

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-img_0066-jpg

Første forsterkeren jeg har hatt som har viftekjøling, suger inn luft fra sidene og blåser varmen ut bak. Viftestøy er det, men du skal ha utrolig lavt volum hvis dette skal være sjenerende. Uvant men jeg ser fordeler med plassering av effekttrinnet med denne løsningen. Så istedet for trafobrum som jeg var bekymret for så fikk jeg viftesus. Men la oss drepe alle spekulasjoner med en gang, spiller du på normalt volum så er det tyst, kjører du på med volum så blir det selvfølgelig mere varme og viftene settes igang, men hvordan skal du greie å høre viftene når man spiller så høyt??? :wink:

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-img_0064-jpg

Utsikten min fra sweetspot.

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-img_0063-jpg

Så har vi prosessoren, Cinema 12. Har ikke kommet så veldig mye lengre enn lytting på 2 kanals lyd. Skal følge med litt mere bilder av denne etterhvert, en sinnsyk målemic fulgte med for RK. Men jeg tipper jeg hopper over denne og tar en manuell kalibrering med hjelp av REW. Mye som skal testes ut.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flotte ut disse. Gratulerer!

Geir Arne

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker bra komponenter dette uten at jeg kjenner Cary noe - det låter bra regner jeg med - det må det jo gjøre :wink:

Men, hvis disse er ment å brukes sammen hvorfor kjører de ikke en mer enhetlig stil ? Ta knappene på prosessoren som er i lys aluminium og så har de klart å sette en mørk aluminium knapp på effekten ? Og den store lysende logoen på effekten , hvor er den på prosessoren - hadde vært mye penere om dette gikk igjen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord

Gratulerer med Cary-elektronikk! Forsiktig med ryggen :grin:
    takker så mye, ryggen kan du kondolere

Godt det løste seg da ja:-D
    Ja du får komme ned på hvilepuls før du kommer med mer utfyllende rapport :-)
    Mye jobb før jeg kan komme med litt lytteinntrykk, men litt har jeg fått da. :-D

Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Så flotte ut disse. Gratulerer!
    Geir Arne
    Takker så mye...

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)