Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus. - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 23 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 458
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Så denne idag, helt feil sjanger for meg, lydmessig mye dypbass, morsom for å teste subber. Ellers så synes jeg lydbilde kunne virke litt snodig til tider, proporsjonene var til tider helt ute å kjøre når man ser hele filmen under ett, spesielt på slutten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inngangen til det nye året ble tatt i kinoen med Titanic i 3D. Her har de gjort en fantastisk jobb med konverteringen, bildemessig ser det ut som filmen er laget i 2012, desverre lider dataanimasjonene litt når bildekvaliteten kommer opp på dette nivået. Finurlig plassering av teksten gjennom hele filmen, du fikk ett inntrykk at de har plassert teksten mellom personene under dialogene, dette kommer til sin rett på en stor skjerm.
    Lydmessig var jeg litt skuffet, James Cameron er jo kjent som en perfektsjonist, og synes det er rart at han ikke har lagt litt mere arbeid i selve lyddelen, tenker da spesielt på LFE. Her kunne det vært litt mere trøkk og effekter, bortsett fra dette var det helt greit, men ikke noe mere enn det.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se du er en slik som også ser mye film, gleder deg over det og melder tilbake uten å bli overforksert på utstyret.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig at du følger med i tråden.

Utstyrsmessig er jeg godt fornøyd, og nå er det blitt ett høydepunkt å sette seg i kinoen, spesielt når det er en storfilm som står for tur. Men trenger ikke å være en storfilm fra Hollywood, norsk film har kommet seg veldig bra, føler at jeg ser og hører filmen slik den var ment i utgangspunktet, og da kan filmkritikern komme frem.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake etter 2 ukers jobb i Middelhavet, godt å se sola igjen for en nordboer som ikke har sett sola siden i begynnelsen av november.

Så hvor var det jeg slapp...?

Har skrevet ett innlegg i projektoravdelingen i håp om hjelp med en ting jeg ikke er helt fornøyd med, 3D på TW9000. Dybdeeffekten er veldig bra, men ting som skal komme ut av lerrete er det heller skralt med, utenom på Sammy`s eventyr, her virker det til tider bra. Men feks Madagaskar 3 så var dommen fra min yngste datter klar, filmen hadde kulere effekter på kino, her manglet det i mye i forhold, nye Watt skriver at effektene skal være spektakulære, hadde bare bra dybdefølelse gjennom hele filmen og thats it. Projektoren er proffkalibrert så jeg lurer på om det kan være noe som står til Low eller off en plass... Kommer heller ikke inn på noe som heter 3D depth, den er grå i menyen....

Ellers så har Ken Kreisel dukket opp i tankene mine igjen...har veldig lyst å bestille 2 stk DXD12012 for å teste de opp mot Ultraene mine. Det blir påstått at de går ned til 15 hz, og spiller musikk bedre enn SVS så da må det bli vinn vinn for meg... Men andre som har gjort dette byttet skriver at de har mistet mye brutalitet i bunnen... Her er det egentlig bare en ting å gjøre...men jeg tror jeg skal drøye dette til høsten...vi får se. :twisted:

Jeg skal få kalibrert inn subbene etter standarden, men først må jeg finne ut av hvordan jeg regner om -20 db til den andre skalaen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12012 er mye strammere en Ultra oppover i frekvensene ja.

Men når en når ca 30hz mangler en den hjelpen en får fra bassporter når det kommer til Dypbass.
    ( Bass i love you ble ikke helt like morro som med Ultra )

Lyden fra 12012 er imponerende til Lukket kasse og være.
    Men vi fikk ikke av støvgitrene over elementene så vi kunne se hvor mye den tåler.

Sittet og vurdert om det er noe og bytte ut de 4 subene mine med 2 stykk 12012. Meeen er mye penger mellom salg og kjøp for min del :-/

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lyst å kvitte meg med Ultraene før jeg har fått satt KK på prøve, har vært moro å prøvd en kombinasjon av Ultra og KK.

Litt mere "Live" følelse hadde vært kult, spiller The Ford Blues Band nå med bare frontene, og det låter absolutt ikke dårlig. Helt utrolig hvordan 7350 har greid å sparke liv i disse høytalerne i forhold til Doxaen. Jeg har fått så mange muligheter nå at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne for å bli kjent med anlegget og hjemmekinoen på nytt.

Har 6 akustikkplater liggende også som jeg ikke har montert...hm hm...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvilsomt spennende med KK subber. Ble ikke akkurat mindre nyskjerrig etter testen i siste Watt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Utvilsomt spennende med KK subber. Ble ikke akkurat mindre nyskjerrig etter testen i siste Watt
    Joda, men jeg ble ikke spesielt imponert over måten Håvard Holmedal begynte å skrive testen med å dra inn SVS, og ikke fullføre/konkludere med verken med det ene eller det andre. Dette skrev jeg også må Facebook siden til LSound, ble en liten ro ro til fiskeskjær situasjon hvor jeg nesten i litt irritasjon puttet 2 stk KK i handlekurven, men etter en sigarett og litt pusteøvelser så besinnet jeg meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tror jeg jaggu Abrahamsen V6 blir å ryke ut av oppsettet her...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Nå tror jeg jaggu Abrahamsen V6 blir å ryke ut av oppsettet her...
    Du mener at den innebygde i Sherbourne er like bra el bedre altså?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde for moro skyld å koble til med HDMI og satte ASIO til 44.1 khz. Det lysnet betraktelig opp i lydsignaturen, ett slør forsvant, lydbildet ble veldig mye klarere, detaljer kom bedre frem synes jeg. Jeg var sikker på at jeg deaktiverte subbene i 7030, men for sikkerhets skyld skrudde jeg de av fysisk også. Musikken kommer liksom ikke fra høyttalerne lengre, den er i rommet til og med bak meg også med stor overbevisning. Test selv med Delerium Semantic Spaces fra 1994...

Kari med sitt orkester er fjellstøtt på scenen foran meg, igjen med luft mellom artistene. Tok meg i stusse over at dobroen i Juliet and Romeo er litt bak og til høyre i lydbildet mens Mark Knophler selv er i midten, mener da bestemt at det er hovedpersonen selv som spiller på dobroen, rart mikset...

Dette er inntrykkene jeg dannet meg idag, skal teste mere med V6 i morgen, men jeg er allerede ganske sikker på at mye "grums" forsvant da jeg koblet meg direkte til 7030.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemmekinofilm med stor H og F. Bildet er supert, likte hvordan det vekslet mellom 2 format. Tror det er lenge siden jeg har sett en film hvor det er så mye trøkk i selve musikken, og når lyden fra filmen blander seg så kommer det en vegg av lyd mot deg, det er bare å ta imot og nyte showet, for dette var veldig bra. Personen Bane bemerker seg tidlig i filmen med sin spesielle stemme, centeren har jeg har aldri hørt så kraftig, viser seg at stemmen ligger i frontene, bare stilig mikset i kanalene, men den mister litt effekt hvis du ikke sitter i sweetspot.

Filmen i seg skuffer heller ikke, synes litt synd i Batman som virker veldig redusert i forhold til forgjengerne. MEN et av lyspunkter er selvfølgelig Miss Kyle, nå sikler jeg igjen... Mange høydepunkter med henne, og jeg mistet deler av handlingen i filmen bare pga henne...tørke mere sikkel

Vi tåler ett bilde til av henne

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fant du det bildet av TDKR? Fikk ikke med meg at Milla Jovovich spilte i den filmen noe hun heller ikke gjorde...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Hvor fant du det bildet av TDKR? Fikk ikke med meg at Milla Jovovich spilte i den filmen noe hun heller ikke gjorde...
    Hva du får med deg Andreas! Imponerende.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg er ikke på fornavn med alle skuespillerne, jeg ville bare ha ett cover til min lille anmeldelse.

Kanskje ett tidlig cover, sikkert byttet ut Milla med Anne Hathaway, men nå har jeg endret bilde...

flisespikker...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde for moro skyld å koble til med HDMI og satte ASIO til 44.1 khz. Det lysnet betraktelig opp i lydsignaturen, ett slør forsvant, lydbildet ble veldig mye klarere, detaljer kom bedre frem synes jeg. Jeg var sikker på at jeg deaktiverte subbene i 7030, men for sikkerhets skyld skrudde jeg de av fysisk også. Musikken kommer liksom ikke fra høyttalerne lengre, den er i rommet til og med bak meg også med stor overbevisning. Test selv med Delerium Semantic Spaces fra 1994...

Kari med sitt orkester er fjellstøtt på scenen foran meg, igjen med luft mellom artistene. Tok meg i stusse over at dobroen i Juliet and Romeo er litt bak og til høyre i lydbildet mens Mark Knophler selv er i midten, mener da bestemt at det er hovedpersonen selv som spiller på dobroen, rart mikset...

Dette er inntrykkene jeg dannet meg idag, skal teste mere med V6 i morgen, men jeg er allerede ganske sikker på at mye "grums" forsvant da jeg koblet meg direkte til 7030.
    Høres bra ut dette da - har hatt inne V6.0'en jeg også,men solgt den igjen da den ikke hadde noe å tilføre i forhold til den innebygde i Pio LX 85 !

I tillegg er man jo dømt til å spille uten RK ved bruk av ekstern Dac (skal det vere noen vits) ,og det er ikke ønskelig for min del !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vel vel... Da har jeg gjort meg opp en mening, tror jeg. Sammenligningen mellom V6 og 7030 var ikke like enkelt som jeg trodde i utgangspunktet, men forskjeller fant jeg.

Med V6 så virker lydbildet litt tilbaketrukket, mindre "saft" i bassen, når jeg går direkte til 7030 med HDMI så flytter jeg meg flere seterader frem, det er mere fundament, og sløret jeg nevnte tidligere forsvinner, det er bedre gjengivelse i mellomtone og diskant. Jeg har også sjekket nivåene med radioshack så jeg blir ikke lurt der heller.

Så måtte jeg sjekke at det ikke var forskjeller på inngangene, for jeg synes at det var bruktbart forskjell i bassen med og uten V6, men fant ingenting. Trodde en stund at korreksjonene jeg har lagt inn påvirket resultatet, men det er jo som sagt ingen auto RK inne i bildet her.

Jeg vil tro at korreksjonene jeg har lagt inn gjelder for alle inngangene.

Velger å stole på ørene mine og radioshack og tar V6 ut av kjeden. Lar den gå for 2000 kr hvis noen er interessert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer jo på at jeg har en Parasound NC2100 og en Pioneer BDP 440 også stående for å samle støv, kanskje påtide å få solgt unna litt slik at andre kan få glede av utstyret.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vel vel... Da har jeg gjort meg opp en mening, tror jeg. Sammenligningen mellom V6 og 7030 var ikke like enkelt som jeg trodde i utgangspunktet, men forskjeller fant jeg.

Med V6 så virker lydbildet litt tilbaketrukket, mindre "saft" i bassen, når jeg går direkte til 7030 med HDMI så flytter jeg meg flere seterader frem, det er mere fundament, og sløret jeg nevnte tidligere forsvinner, det er bedre gjengivelse i mellomtone og diskant. Jeg har også sjekket nivåene med radioshack så jeg blir ikke lurt der heller.

Så måtte jeg sjekke at det ikke var forskjeller på inngangene, for jeg synes at det var bruktbart forskjell i bassen med og uten V6, men fant ingenting. Trodde en stund at korreksjonene jeg har lagt inn påvirket resultatet, men det er jo som sagt ingen auto RK inne i bildet her.

Jeg vil tro at korreksjonene jeg har lagt inn gjelder for alle inngangene.

Velger å stole på ørene mine og radioshack og tar V6 ut av kjeden. Lar den gå for 2000 kr hvis noen er interessert.
    Når du skal sammenligne ekstern dac med innebygd dac,så må det gjøres i pure direct (hvis det heter noe i den dur på Sherbourne) ,for hvis ikke,så får du ekstra A/D-D/A konvertering i prossessoren på analoginngangen,da alle eq innstillinger gjøres digitalt,og det er jo ikke ønskelig!

Som sagt før - ønsker man å bruke RK/EQ på musikk ,så faller hele vitsen med ekstern dac bort!
    Hvis man da ikke har en el annen dsp box som virker i det digitale domenet,som kan kobles opp FØR dac'en da !

Side 17 av 23 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •