Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus. - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 23 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 458
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gjorde samme stuntet som Flageborg med Doxa 73 på Swansene, 110 dB med Im the supervisor, jeg kjenner det nesten på grensen til det ubehagelige i brystet, men svarte så morro da. Ingen tegn til at jeg presset høytalerne for mye, og volumet på PT7030 var da på 75, men noe høyere opp tør jeg ikke å gå... :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det tok nøyaktig 5 sekunder å slå fast at musikkavspilling via BT ikke fungerte så bra, alt for mye støy i forhold til V6. Blir vel til at jeg fjerner adapteret da jeg ikke ser helt nytten i det, kanskje hvis det kommer en App som gjør at jeg kan kontrollere PT7030 via Mac, Ipad etc...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er første film sett...

Når Thor og vennene hans kommer til Jotunheim for første gang så hadde jeg en av mine største hjemmekino opplevelser, fy søren det var helt rått Jeg måtte gå ned på volumet fra 62 til 58 da jeg synes det ble i overkant heftig. Ønsker man å få trimmet subbene, trimmet er vel kanskje feil ord... ønsker du å teste/utfordre subbene så er dette en av filmene som bør vurderes. Ett must i enhver filmsamling, nå er jeg ganske så lettsolgt når det kommer til Marvel men igjen, dette var dritgøy.

Tror jeg skal bare lene meg tilbake og vente på fremtidige softwareoppdateringer og TACT til PT7030, prosessoren gjør absolutt jobben i kinoen min. PEQ justeringene har gjort noe med lyden, opplever Ultraene på en helt annen måte nå. Måtte flytte venstre sub tilbake i hjørnet sitt midtveis i filmen, her tror jeg skal modifisere med litt "smurfshitt" slik at den holder seg på plass.

Kun centeren igjen som kan oppgraderes... :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Gjorde samme stuntet som Flageborg med Doxa 73 på Swansene, 110 dB med Im the supervisor, jeg kjenner det nesten på grensen til det ubehagelige i brystet, men svarte så morro da. Ingen tegn til at jeg presset høytalerne for mye, og volumet på PT7030 var da på 75, men noe høyere opp tør jeg ikke å gå... :twisted:
    Hehe, Flageborg er glad i volum. Vi spilte 119 db på den sangen hos meg, så du kan vel trygt runde 120 db vil jeg tro.
    Du skriver under her-BT-mener du Blu-ray transport via HDMI på musikk?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    110 er nok

BT, Bluetooth fra Mac til bluetooth adapteret som følger med prosessoren.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når Thor og vennene hans kommer til Jotunheim for første gang så hadde jeg en av mine største hjemmekino opplevelser, fy søren det var helt rått Jeg måtte gå ned på volumet fra 62 til 58 da jeg synes det ble i overkant heftig. Ønsker man å få trimmet subbene, trimmet er vel kanskje feil ord... ønsker du å teste/utfordre subbene så er dette en av filmene som bør vurderes. Ett must i enhver filmsamling, nå er jeg ganske så lettsolgt når det kommer til Marvel men igjen, dette var dritgøy.

Tror jeg skal bare lene meg tilbake og vente på fremtidige softwareoppdateringer og TACT til PT7030, prosessoren gjør absolutt jobben i kinoen min. PEQ justeringene har gjort noe med lyden, opplever Ultraene på en helt annen måte nå. Måtte flytte venstre sub tilbake i hjørnet sitt midtveis i filmen, her tror jeg skal modifisere med litt "smurfshitt" slik at den holder seg på plass.

Prøv Immortals da...
    Så noen demo sener fra den i dag etter og gjort en liten justering på svsene.
    Bare og holde seg fast ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    300 var spesiell, har aldri sett den i kinoen dog. Skal holde øynene oppe for Immortals når jeg skal bestille filmer neste gang.

Skal leke meg litt med PEQ idag, forhåpentligvis så får jeg REW til å fungere også... ligger ann til Titanic i 3D i kveld.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alt kan oppgraderes Sherbournator, alltid noe mer å strekke seg etter hvis man vil det.
    Men moro at du har funnet noe du virkelig setter pris på, og at du er fornøyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kanskje mye av gleden er at jeg har gått litt mine egne veier denne gangen, stole litt mere på egne erfaringer og lytteinntrykk, og faktisk lykkes. Men jeg er absolutt glad for den ballasten jeg har fått med å teste ut litt forskjellig utstyr.

Jeg er sålangt veldig fornøyd med PA7350 og PT7030 som er nesten en ren kopi av en Rotel RSP1572, forskjellen er litt annen software og balanserte inn og utganger, og ikke minst at vi får TACT implementert til neste år. Setter stor pris på at jeg har mere kontroll på hva prosessoren faktisk gjør med lyden og muligheten til å tweake peaker og dips. Er ikke helt ferdig med alle målingene enda, men grafene ser veldig lovende ut sålangt ut. Skal teste ut faktiske avstander mot avstandene jeg har hentet fra Onkyoen, som nå har fått nytt liv som stue receiver koblet til ett par eldre Tannoy høytalere. Disse blomstret til liv når de fikk litt futt i hekken.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg ferdig med kalibrering for i dag...

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-la-ibrering29122012-jpg

1/6 Smoothing

Brun graf Sub satt til Yes og Front til Small 80 Hz

Grønn graf Sub satt til Max og Front til Large 80 Hz

Har også hevet og senket en peak og en dip med EQ

Ting har definitivt sett værre ut hos meg med Audessey, og jeg tror heller ikke jeg har sett det jevnere heller. I real life, min smak da, så blir dette litt kjedelig på film, så jeg må justere opp litt på sublevel, endte opp på +9 og resten satt på 0 dB, jeg setter en strek på 60 på volumet, da er det heftig nok for min del.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tegn til at jeg presset høytalerne for mye, og volumet på PT7030 var da på 75, men noe høyere opp tør jeg ikke å gå... :twisted:
    KYLLING

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub på +9 ? På referanse nivå spiller det da 124 dB på Subene

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Sub på +9 ? På referanse nivå spiller det da 124 dB på Subene
    Tynn luft helt oppe på Nordkalotten vet du, da må det kompenseres!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Tynn luft helt oppe på Nordkalotten vet du, da må det kompenseres!
    Mulig den er så tynn det har gått til hodet på The Sherbournator :-D hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres kanskje helt for jævlig ut på papiret men jeg synes nesten at det må være såpass. Luften skal vibrere, gulvet skal svikte under deg og jeg må ha ekstra avstiving til projektoren... 8)

fant forresten Immortals 3D på Rema1000 til 129 kr i dag...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres kanskje helt for jævlig ut på papiret men jeg synes nesten at det må være såpass. Luften skal vibrere, gulvet skal svikte under deg og jeg må ha ekstra avstiving til projektoren... 8)
    Bare ikke kom å si du må ha strammere fjærer på øyeopphenget så er det greit for meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Bare ikke kom å si du må ha strammere fjærer på øyeopphenget så er det greit for meg!
    Der skal jeg ha buttkickere...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Måtte oppfylle ønsket til de minste i dag, Arthurs Jul. Koselig film, lydmessig veldig kjedelig, lite morsom sekvens når de flyr rundt i nissens S1, da skjer det noe subsoniske greier men det var også det hele, bildemessig i 3D den vanlige dybden, ikke noe wow faktorer å spore hos ungene.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0