Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus. - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 23 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 458
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tok sin tid, men nå er PT7030 omsider i hus. Da har jeg en liten uke å forske på før plikten kaller, selv om det virker som det er ikke så mye å forske på for øyeblikket uten TACT. Utfordringen blir å få satt opp prosessoren uten at ting utfaser hverandre.

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-imag0617-jpg

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-imag0618-jpg

Solid innpakning

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-imag0619-jpg

Leste at en annen bruker var ikke helt happy med plasseringen av volumknappene, vel jeg synes dem var glimrende plassert. I en mørk kino så er det en fordel å ha stålkontroll på hvor volumet er, og her synes jeg Sherbourn har gjort ett fornuftig valg. Jeg har sett en del fjernkontroller som må kunne kalles søppel, Electrocompaniet er vel de som topper listen over søppelkontrollere etter min smak, Pioneer på en god nr 2...

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-imag0621-jpg

Detaljer jeg setter pris på, ikke en vanlig kjip plastikkpose med silca gel inni

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-imag0625-jpg

Sizen er på samme størrelse som min Onkyo NR807, tenke jeg skulle flytte flytte litt på effektforsterken da jeg synes det sto litt skjevt når bildet skulle takes... yeah right... den rikker seg ikke med å bruke en hånd, tungt ett beist.

Målte nivået på Onkyoen før jeg koblet den i fra, på, gain på 0 så får jeg 81 dB, burde ha hatt 4 db mere. På PT7030 må jeg tenke meg litt om hvordan jeg skal få sammenlignet nivået. Første tilbakemeldingene på PT7030 har vært at gain virker lav, men noe høyere når det brukes XLR. Jeg har koblet til med RCA for test, og jeg gir meg på 70% av volumet, da er det nok høyt for meg. Skal koble opp nå med XLR kabler hele veien, så får jeg se hvordan ting låter da.

Liveplaten til Kari Bremnes er min referanse som vanlig, platen har det meste jeg trenger for å danne meg ett bilde over lydsignaturen. Selvfølgelig er det alt for tidlig å konkludere noe, men det låter ikke dårlig sålangt.

Blir garantert mye skriving om PT7030 fremover på meg nå, her og i den tekniske tråden. Skal holde mine spørsmål om produktet i den tekniske så andre kan dra nytte av erfaringene hvis noen skulle få lyst på en PT7030.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der var den på plass gitt

Som du sier kan vi holde oss i den tekniske tråden, men det er vel meg du sikter ang fjernkontrollen. Grunnen til at jeg ikke liker at volumknappene sitter øverst er jo at man må skifte grep med hånden for å kunne bruke andre taster. Sitter volumknappene på midten kan man kun bruke tommelen til de fleste andre knappene. Dette er jo smak og behag og heller ikke verdens største problem da det finnes universalkontroller

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Se der var den på plass gitt

Som du sier kan vi holde oss i den tekniske tråden, men det er vel meg du sikter ang fjernkontrollen.
    Det var nok det. Jeg bruker pekefingeren på volumet så da passer det meg egentlig veldig bra.

MEN

Jeg liker ikke at det smeller i høytalerne når jeg skrur av og på prosessoren med XLR kabler, slik var det ikke med RCA... men men, når man vet hva som skjer når man skrur av en forforsterker fra EC uten at effekttrinnet er av, da er ******* løs, du gjør det ikke så mange ganger før du har lært...

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-imag0626-jpg

Var ikke helt fornøyd med Klotz kablene, synes dem sitter for dårlig i effekttrinnet. Men nivået ble betraktelig høyere med XLR så i mitt oppsett vil jeg ikke si at jeg har lav gain.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering

Plugget BT adapteret som fulgte med PT7030 i USB inngangen, Mac`n fant adapteret uten problemer, valgte BT enheten som lyd ut og vips så streamer jeg fra iTunes til PT7030, og lydkvaliteten virker bra. Skal selvfølgelig sammenlignes mot Abrahamsen V6.

Tror jeg skal ta en lynkjapp spansk en, nemmelig legge inn verdiene fra Onkyoen inn i PT7030. Avstandene har vært dønn stabile hele veien, så dette er kanskje veien å gå, kontrollmåle etterhvert med avstandsmåler montert på tripod i sweetspot.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la også inn verdiene jeg hadde fra Yamaha'en. Får heller kontrollmåle en eller annen gang

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Jeg la også inn verdiene jeg hadde fra Yamaha'en. Får heller kontrollmåle en eller annen gang
    Og det fungerte bra? Sikkert siden du ikke har kontrollmålt

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer strålende

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    MEN

Jeg liker ikke at det smeller i høytalerne når jeg skrur av og på prosessoren med XLR kabler, slik var det ikke med RCA... men men, når man vet hva som skjer når man skrur av en forforsterker fra EC uten at effekttrinnet er av, da er ******* løs, du gjør det ikke så mange ganger før du har lært...
    Løsning: Ved bruk av triggerkabel mellom PT7030 og PA7350 så ble det ganske så elegant å slå på anlegget, ingen smell...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm

Samme simple fjernkontroll som fulgte min Rotel RSP1572 - det eneste som er forskjellig er at på min står det VID der det står IN på Sherbourn's sin.
    Jeg bruker den ikke untatt når jeg skal inne å mekke i menyen, orker nesten ikke holde i den - til daglig går det i Logitec Harmony 885.

Men, kan det være likheter mellom Sherbourn og Rotel sin innmat så lenge fjernkontrollene er dønn like, eller har de bare kjøpt fra samme underleverandør ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, legger ut nakenbilder å ja :-D

Er det noe sikkelig liv i Sherbourn nå da ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Men, kan det være likheter mellom Sherbourn og Rotel sin innmat så lenge fjernkontrollene er dønn like, eller har de bare kjøpt fra samme underleverandør ?
    Ikke usannsynlig at de er kjøpt fra samme underleverandør. Bare de ikke kjøper fra de som leverer til EC så er jeg fornøyd.

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Jasså, legger ut nakenbilder å ja :-D

Er det noe sikkelig liv i Sherbourn nå da ?
    U bet...

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke usannsynlig at de er kjøpt fra samme underleverandør. Bare de ikke kjøper fra de som leverer til EC så er jeg fornøyd.

U bet...
    Hmmm..... hva er det med deg og EC? Hva har skapt dette hatet Zebby?

Sikkert sagt det før, men jeg begynner å bli gammel og husken er ikke hva den var..................

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hmmm..... hva er det med deg og EC? Hva har skapt dette hatet Zebby?

Sikkert sagt det før, men jeg begynner å bli gammel og husken er ikke hva den var..................
    Det var den 4.8`n jeg hadde hjemme her, fjernkontrollen var helt rævva. Har vært borti flere fjernkontroller fra EC som man egentlig ikke kunne bruke, enten fungerte de ikke eller så var det begrenset rekkevidde innenfor den og den vinkelen. Men lyden er jo bra...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Samme simple fjernkontroll som fulgte min Rotel RSP1572 - det eneste som er forskjellig er at på min står det VID der det står IN på Sherbourn's sin.

Ser nå at BT adapteret som følger med kommer opp som ett Rotel Bluetooth adapter, kunne styre iTunes via PT7030 med fjernkontrollen her en stund, men jeg ble for ivrig slik at det fungerer ikke lengre...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var den 4.8`n jeg hadde hjemme her, fjernkontrollen var helt rævva. Har vært borti flere fjernkontroller fra EC som man egentlig ikke kunne bruke, enten fungerte de ikke eller så var det begrenset rekkevidde innenfor den og den vinkelen. Men lyden er jo bra...
    Stemmer det, husker det nå når jeg fikk en oppfriskning.

Ellers da The Sherbournator, rigger det seg til med nye dingser i hus?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nye dingser til hele tiden, er for tiden storkunde hos Apple, tror jeg har handlet nok hos dem for en stund. Ellers så begynner det å bli noen bokser som står og samler støv her, enten blir det gjenbruk andre steder i huset eller så ryker de på bruktbørsen.

Enn hos deg, er vel ikke lenge før du selger Swansene og river i nyvindundrene til Lauvland?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny og forhåpentligvis grom prossessor

Blir spennende å høre mer om denne fremover !

Når det gjelder avstander som du har brukt før burde det gå bra det , men du kan jo gjerne eksprimentere litt med avstand til sub - det kan fort gjøre litt utslag!
    Regner med du kan justere avst. mens lyden går på denne - da kan du fort høre om det blir bedre el verre ?

Hvordan er PEQ på denne - hvor mange bånd er det,og kan du velge å vrake i hvilke frekvenser du vil justere på?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nye dingser til hele tiden, er for tiden storkunde hos Apple, tror jeg har handlet nok hos dem for en stund. Ellers så begynner det å bli noen bokser som står og samler støv her, enten blir det gjenbruk andre steder i huset eller så ryker de på bruktbørsen.

Enn hos deg, er vel ikke lenge før du selger Swansene og river i nyvindundrene til Lauvland?
    Hos meg er det stille, skjer lite. Swansene blir nok værende, har jo Doxa 8.1 som jeg tar frem innimellom. De nye kreasjonene han har laget låter fantastisk, men prislappen låter IKKE så fantastisk igjen! Dessuten så er de ikke egnet noe særlig for hjemmekino tror jeg, er nok mer beregnet på stereobruk.

Apple ja, har såvidt rotet meg inn i den verdenen jeg også, uten at jeg helt har skjønt vitsen. Derimot så fikk jeg til min overraskelse en Apple-TV til jul, DET er en artig sak! Tok jo to minutter så har man Netflix og alt oppe. Smart liten sak det, dessuten er det jo bare et lite trykk, så er det meste på Ipaden på tven! Spennede muligheter!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Grattis med ny og forhåpentligvis grom prossessor

Blir spennende å høre mer om denne fremover !

Når det gjelder avstander som du har brukt før burde det gå bra det , men du kan jo gjerne eksprimentere litt med avstand til sub - det kan fort gjøre litt utslag!
    Regner med du kan justere avst. mens lyden går på denne - da kan du fort høre om det blir bedre el verre ?
    Takk så mye, postet svaret ang bandene i den tekniske tråden.

Foreløpig har jeg bare fått til å justere lyden mens jeg spiller musikk via den balanserte inngangen, har selvfølgelig koblet til V6, og det låter faktisk veldig bra. Skal teste ut med coax direkte mot PT7030 etterhvert, skal bare venne meg til lyden først. Bare mistenker at streaming via BT adapteret må seg slått her, men det skal vi finne ut av.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg er det stille, skjer lite. Swansene blir nok værende, har jo Doxa 8.1 som jeg tar frem innimellom. De nye kreasjonene han har laget låter fantastisk, men prislappen låter IKKE så fantastisk igjen! Dessuten så er de ikke egnet noe særlig for hjemmekino tror jeg, er nok mer beregnet på stereobruk.
    Tror jeg også, minnet meg litt om B&W i den gamle 800 serien i utseende.

Apple ja, har såvidt rotet meg inn i den verdenen jeg også, uten at jeg helt har skjønt vitsen. Derimot så fikk jeg til min overraskelse en Apple-TV til jul, DET er en artig sak! Tok jo to minutter så har man Netflix og alt oppe. Smart liten sak det, dessuten er det jo bare et lite trykk, så er det meste på Ipaden på tven! Spennede muligheter!
    Bare vent, det baller fort på seg når du oppdager hvor lekende lett alt flyter mellom iDingsene. :-D

Side 15 av 23 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •