Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus. - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 23 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 458
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilken Onkyo er det du har?

At du må opp til 180 grader på fasen gir meg en indikasjon på at dine fronter har snudd fase. Noe som er mye mer vanlig enn folk tror.
    Slik tester du dette :

1. Ta ut + og - kabelen fra effektforsterkeren. Bruk et vanlig 1,5 volt batteri. Sett + kabelen på + på batteriet og - kabelen på - på batteriet. Dette er helt ufarlig. Du vil så vidt høre svak skraping.

2. Går elementene innover har de snudd fase. Koble så tilbake til + og - på forsterkeren og sett minus kabelen på + på høyttaleren og pluss kabelen på - på høyttaleren. Elementene vil nå slå utover og bli i 0 fase.

3. Test det samme på senteren slik at denne også blir i 0 fase hvis frontene blir i 0 fase.

4. Stoler du ikke på denne metoden og tror jeg driver gjøn kan du ringe Lsound og få en garanti av de på at dette er ufarlig. Jeg har selv gjort dette i årevis.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Jeg tenker som så at levering av strøm er utrolig viktig for en høytaler, leverer ikke forsterkeren nok strøm så kan det stå hva som helst i fronten på den, den låter mest sannsynlig ikke bra på dine høytalere selv om andre skryter produktet opp i skyene fordi det funker veldig bra på Klipsch høytalerne deres.
    Er forsterkeren tung så er det ett godt tegn.

Tenker du på å skaffe deg en PT7030 så er vi noen stykker som har forhåndsbestillt 7030, så gjenstår det å se hvor mange eksemplarer som kommer i første omgang.
    Du har nok helt rett i det med strøm ja. En viss sammenheng mellom vekt og effekt er det nok. Er og interessant hvor stor strømforsyning de har. Jeg har det ikke travelt med kjøp, men vil helst kjøpe bare en gang og at det da blir rett.. Mener du at 7-350 er nok strømsterk til meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Hvilken Onkyo er det du har?

At du må opp til 180 grader på fasen gir meg en indikasjon på at dine fronter har snudd fase. Noe som er mye mer vanlig enn folk tror.
    Slik tester du dette :

1. Ta ut + og - kabelen fra effektforsterkeren. Bruk et vanlig 1,5 volt batteri. Sett + kabelen på + på batteriet og - kabelen på - på batteriet. Dette er helt ufarlig. Du vil så vidt høre svak skraping.

2. Går elementene innover har de snudd fase. Koble så tilbake til + og - på forsterkeren og sett minus kabelen på + på høyttaleren og pluss kabelen på - på høyttaleren. Elementene vil nå slå utover og bli i 0 fase.

3. Test det samme på senteren slik at denne også blir i 0 fase hvis frontene blir i 0 fase.

4. Stoler du ikke på denne metoden og tror jeg driver gjøn kan du ringe Lsound og få en garanti av de på at dette er ufarlig. Jeg har selv gjort dette i årevis.
    Jeg har en Onkyo NR807. Fasen er ok på høytalerene, med mindre effekttrinnet snur fasen så skal alt være ok her.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnyfo
    Du har nok helt rett i det med strøm ja. En viss sammenheng mellom vekt og effekt er det nok. Er og interessant hvor stor strømforsyning de har. Jeg har det ikke travelt med kjøp, men vil helst kjøpe bare en gang og at det da blir rett.. Mener du at 7-350 er nok strømsterk til meg?
    Jeg kan ikke gi noen garantier at 7-350 er nok strømsterk, men på meg virker det som at den kan drive "alt" til husbruk. Men er det ikke nok effekt så blir jeg overrasket...

Fikk forresten gladnyheten idag, Sherbourn PT7030 er på vei til meg as we speak... blir en flott jul dette her :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke gi noen garantier at 7-350 er nok strømsterk, men på meg virker det som at den kan drive "alt" til husbruk. Men er det ikke nok effekt så blir jeg overrasket...

Fikk forresten gladnyheten idag, Sherbourn PT7030 er på vei til meg as we speak... blir en flott jul dette her :-D
    DET gleder jeg meg til å høre mer om:-) Gratulerer!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste at en kar som hadde fått sin PT7030 igår ikke fikk med mic, og her fikk jeg litt bange anelser.

Og ganske så riktig, LSound ringer meg idag, har visst skjedd en glipp i informasjonsflyten, PT7030 blir ikke levert med RK... :shock: La meg understreke at LSound opptrådde her veldig ryddig med at de faktisk ringer kundene sine og informerer dem om hvordan dette kan løses.

RK var ett av argumentene jeg hadde i en annen tråd, jeg vil ha RK i min prosessor. Blir litt rart å sitte med en prosessor uten RK, men RK blir det i PT7030, men ikke på denne siden av nyttår.

Jeg har bestemt meg for å gi produktet en sjanse, jeg har laser og stativ så jeg skal alltids greie å legge inn avstandene til høytalerne manuelt, hva mere gjør egentlig korreksjonen? Da øker egentlig bare presset enda mere på få REW til å fungere slik at jeg kan få tatt skikkelige målinger, hvis ikke blir det håpløst å få ett godt resultat.

En stor strek i regningen var det, men jeg er bestemt på å få dette til, kan godt hende at jeg blir å lære en god del av dette også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der kødda Bring det til noe helt for jæ**** :evil: Skulle etter planen få PT7030 i morgen, nå har de endret leveringen til torsdag neste uke, skulle ha valgt Schenker... Var ikke noe god start dette.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel ikke vært snill nok til at postnissen syns du skulle få den i tide da

Blir julegave på etterskudd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har vel ikke vært snill nok til at postnissen syns du skulle få den i tide da

Blir julegave på etterskudd
    Det som er litt dumt er at jeg reiser på jobb 3 januar og blir borte i 2 uker, så jeg får ikke all verden med tid til testing...Og det nest værste jeg vet er å være på jobb når jeg har nye leketøy hjemme som venter...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt dumt er at jeg reiser på jobb 3 januar og blir borte i 2 uker, så jeg får ikke all verden med tid til testing...Og det nest værste jeg vet er å være på jobb når jeg har nye leketøy hjemme som venter...
    Det er fortvilende ja !! Du har min dyyypeste medfølelse !!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror posten har lagt inn noen ekstra gir, fra levering den 27.12 har de nå fått nedjustert til den 22.12...i MORGEN!!!

Håper bare at det ikke blir noe tull nå...hadde vært så digg å kunne kose seg med ny prosessor i hele romjulen. :-D

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste at en kar som hadde fått sin PT7030 igår ikke fikk med mic, og her fikk jeg litt bange anelser.

Og ganske så riktig, LSound ringer meg idag, har visst skjedd en glipp i informasjonsflyten, PT7030 blir ikke levert med RK... :shock: La meg understreke at LSound opptrådde her veldig ryddig med at de faktisk ringer kundene sine og informerer dem om hvordan dette kan løses.

RK var ett av argumentene jeg hadde i en annen tråd, jeg vil ha RK i min prosessor. Blir litt rart å sitte med en prosessor uten RK, men RK blir det i PT7030, men ikke på denne siden av nyttår.

Jeg har bestemt meg for å gi produktet en sjanse, jeg har laser og stativ så jeg skal alltids greie å legge inn avstandene til høytalerne manuelt, hva mere gjør egentlig korreksjonen? Da øker egentlig bare presset enda mere på få REW til å fungere slik at jeg kan få tatt skikkelige målinger, hvis ikke blir det håpløst å få ett godt resultat.

En stor strek i regningen var det, men jeg er bestemt på å få dette til, kan godt hende at jeg blir å lære en god del av dette også.
    Micer virker ikke om er Sherbourns sterke side.
    Har jobbet mye med min PT7020 for å få RK til å fungere optimalt.
    Avstand er greit. Der måler du helt sikkert bedre enn RK-programmet.
    Nivå mellom de enkelte høyttalerne kan også justeres etter egen vurdering (5.1 miksen på film og musikk er utrolig variabel)
    Frekvenskorrigering på hver enkelt høyttaler er en større utfordring. Stol på din egen vurdering. Kjør forskjellige filmer/konserter/CD-plater og finn din egen smak

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan synes du PT7020 fungerer da Roxy? Så du mener at å justere inn PT7030 manuelt skal gå greit? Det jeg er mest redd for er utfasninger. Jeg er vant med automatisk RK fra Audessey og har opplevd flere ganger denne har gjort lyden "dårligere". Hver gang så må jeg justere nivået på høytalerne manuelt i etterkant, hvis ikke låter det tamt og "vassent".

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan synes du PT7020 fungerer da Roxy? Så du mener at å justere inn PT7030 manuelt skal gå greit? Det jeg er mest redd for er utfasninger. Jeg er vant med automatisk RK fra Audessey og har opplevd flere ganger denne har gjort lyden "dårligere". Hver gang så må jeg justere nivået på høytalerne manuelt i etterkant, hvis ikke låter det tamt og "vassent".
    Manuelt er ofte det beste uansett,selv om det ofte kan vere greit å bruke receiverens kalibrering som utganspunkt !

Men det forutsetter jo at man har litt måle utstyr !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Manuelt er ofte det beste uansett,selv om det ofte kan vere greit å bruke receiverens kalibrering som utganspunkt !

Men det forutsetter jo at man har litt måle utstyr !
    Jeg har Radioshack, REW sliter jeg litt med om dagen...

Posten køddet det til igjen, forventet levering 22, men nei. Så hvor min PT7030 skal tilbringe julen er høyst usikkert...:evil:

Vet bare at nesten gang jeg har andre valg enn Posten og Bring så blir de foretrukket.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

De gjør de jo bare for og terge deg.. 8) hehe

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Radioshack, REW sliter jeg litt med om dagen...

Posten køddet det til igjen, forventet levering 22, men nei. Så hvor min PT7030 skal tilbringe julen er høyst usikkert...:evil:

Vet bare at nesten gang jeg har andre valg enn Posten og Bring så blir de foretrukket.
    Uffda , sånt er meget fortvilende:cry:

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget fornøyd med lyden pr i dag.
    Men, som du antyder, stående bølger og utfasinger kan være vanskelig å unngå med ren manuell justering.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Jeg er meget fornøyd med lyden pr i dag.
    Men, som du antyder, stående bølger og utfasinger kan være vanskelig å unngå med ren manuell justering.
    Så her vil en automatisk korrigering være bedre, eller gjør den noe som helst med dette? Har ett intrykk at Audessey bare måler avstand og nivå...?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare vent til vi får TACT